Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:28

Ja dat is een goed idee. Of een andere mooie gelijksoortig schilderij. Moet wel op hoge resolutie zijn en dezelfde kleuren.
Ik laat het nu eerst even zo, maar als ik me over een paar weken steeds erger, dan is dat zeker een goed plan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:50

Persoonlijk zouden die 2 schilderijen naast elkaar mijn maak niet zijn; de verschillen in wat ze voorstellen is mij té groot.
@storm: heb je geen andere muur waar één van de 2 ook mooi zou staan ??

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:56

Ik vind maar 1 schilderij niet mooi staan boven de bank. Dan zou het juist een breed schilderij moeten zijn van minimaal 2 meter breed.
Ik had juist gehoopt dat het wel mooi zou passen. Ik vind het niet onaardig, de kleuren passen ook, ondanks dat de ene wat fletser is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:22

Ik vind iig dat de gezichten naar 'binnen' moeten kijken (dus links hangen) en misschien dan iets meer ruimte er tussen (dus de linker meer naar het raam toe).

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:35

Ik vind het geheel op de eerste foto het mooiste (bloemen links).

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:49

Mooi die canvas van je kinderen! En die met de bloemen stond ook op mijn lijstje, heel gaaf. Ik zou ook gaan voor de eerste optie, ik weet niet waarom maar het staat natuurlijker ofzo. Vind de kleuren goed passen hoor!

Ik heb besloten om mn pampaspluimen zwart te maken, morgen maar even verf halen. :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:50

Ben het met jullie beide eens! Bloemen moeten ook links, wilde ik ook graag, maar dan valt het verschil nog meer op omdat het licht op het bloememschilderij valt. Nog meer weerkaatsing. Als ik het bloememschilderij nog meer maar links doe, wordt het nog erger vrees ik...

Wat een gedoe met die schilderijen :')

Optie c: ik hou gewoon de gordijnen dicht. Niks weerkaatsing

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:57

SpikkelFire schreef:
Mooi die canvas van je kinderen! En die met de bloemen stond ook op mijn lijstje, heel gaaf. Ik zou ook gaan voor de eerste optie, ik weet niet waarom maar het staat natuurlijker ofzo. Vind de kleuren goed passen hoor!

Ik heb besloten om mn pampaspluimen zwart te maken, morgen maar even verf halen. :')

Gaat dat niet enorm klonteren en kleven?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:36

_San87_ schreef:
SpikkelFire schreef:

Op internet staat dat je ze in textielverf kan doen, maar dat lijkt me idd niet zo geweldig. Dus ik ga het met een spuitbus proberen. Probeer het wel eerst uit op mn lelijkste tak. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:37

SpikkelFire schreef:
_San87_ schreef:

Op internet staat dat je ze in textielverf kan doen, maar dat lijkt me idd niet zo geweldig. Dus ik ga het met een spuitbus proberen. Probeer het wel eerst uit op mn lelijkste tak. :')

Dat gaat niet werken, die spuitbus. Door de druk in de bus gaat alles juist samenplakken. Dan zou ik nog eerder textielverf proberen, dat is gemaakt om soepel te zijn. Spuitverf niet.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:39

Ja echt? Hmm ik dacht met textielverf wordt het juist plakkerig..
Ze zijn ook te koop voor 43 euro voor 5 stuks, maar dat vond ik toch wat te gortig, vandaar zelf maar even wat uitproberen :z

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:41

SpikkelFire schreef:
Ze zijn ook te koop voor 43 euro voor 5 stuks, maar dat vond ik toch wat te gortig, vandaar zelf maar even wat uitproberen :z

Nee, textielverf is water. Dat gaat de wasmachine in, dus kan niet plakkerig zijn.

Als je t dan probeert, pak textielverf. Spuitbus gaat niet werken.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:42

_San87_ schreef:
SpikkelFire schreef:

Nee, textielverf is water. Dat gaat de wasmachine in, dus kan niet plakkerig zijn.

Als je t dan probeert, pak textielverf. Spuitbus gaat niet werken.

Ah ok, tnx voor de tip! Dan maar dat proberen idd. Verkopen ze dat ook bij de Action toevallig? Ik kom daar nooit haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:35

Volgens mij heb je bij Maison Mansion wel textielverf in spuitbus van Montana.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 22:59

flooooo schreef:
Ik heb even een vraag, mogelijk dat jullie me kunnen helpen.

Wij hebben een houten overkapping in de achtertuin laten plaatsen, dak van dakbeschot met dakpannen erop. We hebben een beschutte tuin op het zuiden dus weinig tot geen last van wind. Nu willen we graag iets ter verwarming in/bij onze overkapping.
We hebben het al over volgende opties gehad:
- Heaters ophangen. Ik hoor echter van verschillende mensen dat dit stroom vreet en je rekeningen enorm oplopen.
- Een kachel. Gaat wel smeren en zou dan net buiten de overkapping moeten staan, qua warmte die eraf komt moet het voldoende zijn. Zit ik alleen nog met de aanvoer van hout hiervoor.
- Een terraskachel met gasfles. Zou er mooi onder kunnen staan, alleen geen ervaring mee.
- Zo'n vuurtafel met gasfles. Hoor ik hele wisselende verhalen over, van hele positieve mensen tot mensen die zeggen dat het niet handig is en je de tafelruimte mist. Onze overkapping is best groot maar daar zou ik dan dus wel serieus rekening mee moeten houden.

Iemand die mij meer kan vertellen of een ander tof idee heeft? We zitten heel graag buiten, ook als het wat minder warm is, ga natuurlijk niet buiten zitten met 0 graden maar met normalere temperaturen ben ik wel graag buiten.

Tips voor de aankleding van een overkapping/verlichting zijn ook van harte welkom! We hebben net de gehele tuin aangepakt en het is een wat kale bedoening nu. Gezien de vele inspiratie die hier voorbij komt weten jullie vast gave dingen. T is een betegelde tuin, L-vormig met een stuk kunstgras met trampoline. Overkapping is dus van hout met dakpannen. We zijn niet van die hele groene types en hier groeit letterlijk helemaal niks door de zeer zon overgoten tuin. (oke, lavendel blijft wel leven)

Hier lekker een houtkachel, net onder de overkapping, pijp buitenom.
Heerlijk naar het vuur staren. Met name in het voor en najaar als er verder niemand buiten zit.

Behoorlijk oude foto van het eerste jaar, maar dan heb je een idee van de opzet.
De overkapping is 5mtr breed en mijn tuin 5,20. Die ruimte (+de 15cm palen) hebben we gebruikt om een nis te maken waar perfect blokjes van 30/35cm in passen. Droog en binnen bereik.
Afbeelding
Overview voordat de kachel er was. Splinternieuwe overkapping nog:
Afbeelding
De nis:
Afbeelding

Ik zou niet meer zonder kunnen. Het is toch een verlengde van mijn woonkamer.
Je zet veel eerder de deur open en je blijft veel langer buiten zitten. Vooral met regen heel gezellig.
En geen stress om de deur van het slot te krijgen als het plenst :P

En een plek voor de mobiele wasmolen als je van huis gaat ^^
Maak morgen wel even een nieuwe foto waarop je de pijp ook kan zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 03:56

Wij hebben en een houtkachel en terrasverwarmers aan de muur boven de lounge bank.

Afbeelding

De kachel staat nu dus andersom dan hier.

Hier nog zonder verwarmers overigens.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:50

karin1985 schreef:
flooooo schreef:
Ik heb even een vraag, mogelijk dat jullie me kunnen helpen.

Wij hebben een houten overkapping in de achtertuin laten plaatsen, dak van dakbeschot met dakpannen erop. We hebben een beschutte tuin op het zuiden dus weinig tot geen last van wind. Nu willen we graag iets ter verwarming in/bij onze overkapping.
We hebben het al over volgende opties gehad:
- Heaters ophangen. Ik hoor echter van verschillende mensen dat dit stroom vreet en je rekeningen enorm oplopen.
- Een kachel. Gaat wel smeren en zou dan net buiten de overkapping moeten staan, qua warmte die eraf komt moet het voldoende zijn. Zit ik alleen nog met de aanvoer van hout hiervoor.
- Een terraskachel met gasfles. Zou er mooi onder kunnen staan, alleen geen ervaring mee.
- Zo'n vuurtafel met gasfles. Hoor ik hele wisselende verhalen over, van hele positieve mensen tot mensen die zeggen dat het niet handig is en je de tafelruimte mist. Onze overkapping is best groot maar daar zou ik dan dus wel serieus rekening mee moeten houden.

Iemand die mij meer kan vertellen of een ander tof idee heeft? We zitten heel graag buiten, ook als het wat minder warm is, ga natuurlijk niet buiten zitten met 0 graden maar met normalere temperaturen ben ik wel graag buiten.

Tips voor de aankleding van een overkapping/verlichting zijn ook van harte welkom! We hebben net de gehele tuin aangepakt en het is een wat kale bedoening nu. Gezien de vele inspiratie die hier voorbij komt weten jullie vast gave dingen. T is een betegelde tuin, L-vormig met een stuk kunstgras met trampoline. Overkapping is dus van hout met dakpannen. We zijn niet van die hele groene types en hier groeit letterlijk helemaal niks door de zeer zon overgoten tuin. (oke, lavendel blijft wel leven)

Hier lekker een houtkachel, net onder de overkapping, pijp buitenom.
Heerlijk naar het vuur staren. Met name in het voor en najaar als er verder niemand buiten zit.

Behoorlijk oude foto van het eerste jaar, maar dan heb je een idee van de opzet.
De overkapping is 5mtr breed en mijn tuin 5,20. Die ruimte (+de 15cm palen) hebben we gebruikt om een nis te maken waar perfect blokjes van 30/35cm in passen. Droog en binnen bereik.
[ [url=m/aBCmEd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Overview voordat de kachel er was. Splinternieuwe overkapping nog:
[ [url=m/YW6PJ9.jpg]Afbeelding[/url] ]
De nis:
[ [url=m/wXOEg0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou niet meer zonder kunnen. Het is toch een verlengde van mijn woonkamer.
Je zet veel eerder de deur open en je blijft veel langer buiten zitten. Vooral met regen heel gezellig.
En geen stress om de deur van het slot te krijgen als het plenst :P

En een plek voor de mobiele wasmolen als je van huis gaat ^^
Maak morgen wel even een nieuwe foto waarop je de pijp ook kan zien.

Mag ik vragen wat voor dak jullie hebben? Wij zijn momenteel een overkapping aan het bouwen en denken ook na over een vorm van verwarming. Ik wil heel graag een houtkachel, maar volgens mijn vriend is die hitte slecht voor het dak.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:40

Afbeelding
Afbeelding

Wij genieten nu ook 3 jaar van de overkapping. Heerlijk! Hadden we veel eerder moeten zetten. Hebben er geen verwarming in, wel vaak over heaters gehad, maar is er nog niet van gekomen. Savonds lekker met een dekentje als het wat frisser is.. avonden zoals nu is het me echt te fris, dan zit ik binnen in huis. Laatst gekeken naar van die doeken om het af te kunnen sluiten. Glazen wanden is (nog) niet wat voor mij met kleine kids. Hou dat nooit svhoon, haha

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:52

Wij pakken er ook een dekentje bij als het koud is :j Overigens voor ons geen zwoele zomeravonden ivm vele muggen bij de waterkant. Dicht maken willen we niet. Onze overkapping:
Afbeelding

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:40

@san. Het dak is gewoon van polycarbonaat platen.

Zojuist even een nieuwe foto gemaakt:
Afbeelding

En de eethoek:
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:42

Hmmm, volgens mij hebben wij dat ook... Even navragen.

Superlekker plekje, zeg <3.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:23

noviceh schreef:
Wij pakken er ook een dekentje bij als het koud is :j Overigens voor ons geen zwoele zomeravonden ivm vele muggen bij de waterkant. Dicht maken willen we niet. Onze overkapping:
[ [url=m/hcjck0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kennissen van ons hebben zo iets en daar gewoon rondom horgaas in geplakt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:05

Let wel op dat veel overkappingen zo maar eens een vergunning nodig hebben ;)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:17

Wat een heerlijke plekkies hebben jullie <3

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:23

Oohh wat mooi allemaal!
Ik zou dit ook graag willen in mijn achtertuin. Hard sparen!