Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
SpikkelFire schreef:Mooi die canvas van je kinderen! En die met de bloemen stond ook op mijn lijstje, heel gaaf. Ik zou ook gaan voor de eerste optie, ik weet niet waarom maar het staat natuurlijker ofzo. Vind de kleuren goed passen hoor!
Ik heb besloten om mn pampaspluimen zwart te maken, morgen maar even verf halen.
_San87_ schreef:SpikkelFire schreef:Mooi die canvas van je kinderen! En die met de bloemen stond ook op mijn lijstje, heel gaaf. Ik zou ook gaan voor de eerste optie, ik weet niet waarom maar het staat natuurlijker ofzo. Vind de kleuren goed passen hoor!
Ik heb besloten om mn pampaspluimen zwart te maken, morgen maar even verf halen.
Gaat dat niet enorm klonteren en kleven?
SpikkelFire schreef:_San87_ schreef:
Gaat dat niet enorm klonteren en kleven?
Op internet staat dat je ze in textielverf kan doen, maar dat lijkt me idd niet zo geweldig. Dus ik ga het met een spuitbus proberen. Probeer het wel eerst uit op mn lelijkste tak.
SpikkelFire schreef:Ja echt? Hmm ik dacht met textielverf wordt het juist plakkerig..
Ze zijn ook te koop voor 43 euro voor 5 stuks, maar dat vond ik toch wat te gortig, vandaar zelf maar even wat uitproberen
_San87_ schreef:SpikkelFire schreef:Ja echt? Hmm ik dacht met textielverf wordt het juist plakkerig..
Ze zijn ook te koop voor 43 euro voor 5 stuks, maar dat vond ik toch wat te gortig, vandaar zelf maar even wat uitproberen
Nee, textielverf is water. Dat gaat de wasmachine in, dus kan niet plakkerig zijn.
Als je t dan probeert, pak textielverf. Spuitbus gaat niet werken.
flooooo schreef:Ik heb even een vraag, mogelijk dat jullie me kunnen helpen.
Wij hebben een houten overkapping in de achtertuin laten plaatsen, dak van dakbeschot met dakpannen erop. We hebben een beschutte tuin op het zuiden dus weinig tot geen last van wind. Nu willen we graag iets ter verwarming in/bij onze overkapping.
We hebben het al over volgende opties gehad:
- Heaters ophangen. Ik hoor echter van verschillende mensen dat dit stroom vreet en je rekeningen enorm oplopen.
- Een kachel. Gaat wel smeren en zou dan net buiten de overkapping moeten staan, qua warmte die eraf komt moet het voldoende zijn. Zit ik alleen nog met de aanvoer van hout hiervoor.
- Een terraskachel met gasfles. Zou er mooi onder kunnen staan, alleen geen ervaring mee.
- Zo'n vuurtafel met gasfles. Hoor ik hele wisselende verhalen over, van hele positieve mensen tot mensen die zeggen dat het niet handig is en je de tafelruimte mist. Onze overkapping is best groot maar daar zou ik dan dus wel serieus rekening mee moeten houden.
Iemand die mij meer kan vertellen of een ander tof idee heeft? We zitten heel graag buiten, ook als het wat minder warm is, ga natuurlijk niet buiten zitten met 0 graden maar met normalere temperaturen ben ik wel graag buiten.
Tips voor de aankleding van een overkapping/verlichting zijn ook van harte welkom! We hebben net de gehele tuin aangepakt en het is een wat kale bedoening nu. Gezien de vele inspiratie die hier voorbij komt weten jullie vast gave dingen. T is een betegelde tuin, L-vormig met een stuk kunstgras met trampoline. Overkapping is dus van hout met dakpannen. We zijn niet van die hele groene types en hier groeit letterlijk helemaal niks door de zeer zon overgoten tuin. (oke, lavendel blijft wel leven)
karin1985 schreef:flooooo schreef:Ik heb even een vraag, mogelijk dat jullie me kunnen helpen.
Wij hebben een houten overkapping in de achtertuin laten plaatsen, dak van dakbeschot met dakpannen erop. We hebben een beschutte tuin op het zuiden dus weinig tot geen last van wind. Nu willen we graag iets ter verwarming in/bij onze overkapping.
We hebben het al over volgende opties gehad:
- Heaters ophangen. Ik hoor echter van verschillende mensen dat dit stroom vreet en je rekeningen enorm oplopen.
- Een kachel. Gaat wel smeren en zou dan net buiten de overkapping moeten staan, qua warmte die eraf komt moet het voldoende zijn. Zit ik alleen nog met de aanvoer van hout hiervoor.
- Een terraskachel met gasfles. Zou er mooi onder kunnen staan, alleen geen ervaring mee.
- Zo'n vuurtafel met gasfles. Hoor ik hele wisselende verhalen over, van hele positieve mensen tot mensen die zeggen dat het niet handig is en je de tafelruimte mist. Onze overkapping is best groot maar daar zou ik dan dus wel serieus rekening mee moeten houden.
Iemand die mij meer kan vertellen of een ander tof idee heeft? We zitten heel graag buiten, ook als het wat minder warm is, ga natuurlijk niet buiten zitten met 0 graden maar met normalere temperaturen ben ik wel graag buiten.
Tips voor de aankleding van een overkapping/verlichting zijn ook van harte welkom! We hebben net de gehele tuin aangepakt en het is een wat kale bedoening nu. Gezien de vele inspiratie die hier voorbij komt weten jullie vast gave dingen. T is een betegelde tuin, L-vormig met een stuk kunstgras met trampoline. Overkapping is dus van hout met dakpannen. We zijn niet van die hele groene types en hier groeit letterlijk helemaal niks door de zeer zon overgoten tuin. (oke, lavendel blijft wel leven)
Hier lekker een houtkachel, net onder de overkapping, pijp buitenom.
Heerlijk naar het vuur staren. Met name in het voor en najaar als er verder niemand buiten zit.
Behoorlijk oude foto van het eerste jaar, maar dan heb je een idee van de opzet.
De overkapping is 5mtr breed en mijn tuin 5,20. Die ruimte (+de 15cm palen) hebben we gebruikt om een nis te maken waar perfect blokjes van 30/35cm in passen. Droog en binnen bereik.
[ [url=m/aBCmEd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Overview voordat de kachel er was. Splinternieuwe overkapping nog:
[ [url=m/YW6PJ9.jpg]Afbeelding[/url] ]
De nis:
[ [url=m/wXOEg0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zou niet meer zonder kunnen. Het is toch een verlengde van mijn woonkamer.
Je zet veel eerder de deur open en je blijft veel langer buiten zitten. Vooral met regen heel gezellig.
En geen stress om de deur van het slot te krijgen als het plenst
En een plek voor de mobiele wasmolen als je van huis gaat ^^
Maak morgen wel even een nieuwe foto waarop je de pijp ook kan zien.
noviceh schreef:Wij pakken er ook een dekentje bij als het koud isOverigens voor ons geen zwoele zomeravonden ivm vele muggen bij de waterkant. Dicht maken willen we niet. Onze overkapping:
[ [url=m/hcjck0.jpg]Afbeelding[/url] ]