Lynn_Nikita schreef:Hoelang heeft het bij jullie gedduurd van eerste gesprek tot rondkrijgen van de hypotheek?
Wij hebben begin dec de voorlopige koopacte getekend en was 10 jan de datum dat financiering rond moest zijn. Minder dan een maand incl alle feestdagen
Aangegeven dat dat erg krap was maar was volgens hun makelaar geen probleem.
Mijn eerste gesprek was vrij snel, een ander gesprek bij een andere bank pas op 2 januari en hebben wij gekozen voor de bank waarmee wij verder willen gaan
Nu heeft hij 80% van de papieren al, alleen nog een taxatierapport, pensioen en een schenkingsovereenkomst maar wij kunnen pas 15 januari bij hem terrecht. hij heeft het druk ivm de feestdagen die geweest zijn en ook mijn man en ik moeten samen daarheen kunnen dus ook beperkt in de data en tijden.
Ik weet nu al dat de verkopende partij hier niet blij mee gaat zijn aangezien hun meenden dat alles in een week geregeld kon zijn
Bij mijn vorige 2 huizen heeft het zeker 4 weken geduurd dus vraag ik mij nu af of ik gek ben of hun onrealistisch zijn over de termijn met ook nog eens kerst en o&n ertussen
Vier weken in deze tijd van het jaar is écht te krap. Dat is normaal al aan de krappe kant, want je moet dan maar net ook alle documenten hebben, de bank moet geen aanvullende vragen hebben en de taxateur moet ook maar direct kunnen.
Heb je de taxatie al wel uitgezet? En waar gaat het gesprek de 15e over? Is dat een gesprek over de mogelijkheden of leveren jullie voor die tijd alles aan en teken je dan de offerte bijvoorbeeld? Want als het het eerste is en hij gaat daarna pas alles ter acceptatie aanbieden dan ga je wel spaak lopen. Weet de adviseur wanneer jullie ontbindende voorwaarden aflopen? Ik zou vandaag nog gaan bellen en schakelen, anders kom je echt vast te zitten.
De verkopende partij heeft vast nog de reclame van de Rabobank 'een hypotheek in een week' nog in hun hoofd. Alles kan, maar dat is echt niet realistisch