[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:44

brease, is het nu uiteindelijk ook verkocht aan mensen met paarden?

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:08

Wat goed Brease! Uiteindelijk de extra moeite niet voor niets geweest :).

BridgetF: wat balen dat erzoveel kijkers waren maar niemand gegevens achter heeft gelaten. hier heeft iedereen de lijst ingevuld, gelukkig.

Hier nog positief nieuws van de open huizendag. Een van de kijkers komt donderdag nogmaals kijken :).

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:20

Gefeliciteerd Brease!! Wel erg spannend nu met jullie bieding. Hoop dat verkopers een beetje toe willen geven nog.

Ekmic: fijn dat er nog een 2e bezichtiging volgt uit het open huis.

Ik vind het altijd erg aso als mensen geen gegevens willen achterlaten. Je wilt immers ook wel een klein beetje weten welke mensen je in je huis hebt lopen. Bij een afspraak met de makelaar moet je ook je gegevens achterlaten.

Hier ook zeer positief nieuws, alleen ben ik er nog heel erg voorzichtig mee aangezien er veel voorbehouden zijn. Durf het bijna niet te geloven....
Belangrijkste punt is nu de financiering van de kopers van ons appartement. Als die rond is, kunnen wij een dubbel gat in de lucht springen!!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:27

bridgetF schreef:
Niks om jaloers op te zijn hoor, we hebben 7 stellen gehad, maar van geen van allen wat gehoord. Het leek er op dat er toch een aantal erg enthousiast waren. Zo jammer. Niemand wilde gegevens achter laten, dus na bellen gaat niet. Bovendien als ze echt interesse hadden, hadden ze wel al zelf gebeld.
Ik heb weinig hoop op het voorjaar...er worden dan zo'n 60 nieuw bouw woningen opgeleverd in onze prijsklasse en op een goede locatie.
Het is voor ons nu of pas over een paar jaar denk ik.

Dat is ook zo hoor, maar je bent toch je hele dag kwijt aan zitten wachten..

Maar balen dat er zoveel nieuw gebouwd gaat worden bij jullie.. Hoop dat jullie hem alsnog kwijt raken voor die tijd.

Spannend Marcato en EkmiC! Ik zal duimen voor jullie

en @brease, wat fijn dat jullie nu dankzij de interieur stylist toch kijkers hebben gehad en uiteindelijk kopers :)! Ik hoop dat het jullie ook gaat lukken om het huis te kopen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:51

Marcato, ik heb ook wel eens geen gegevens achter gelaten, open huizen route is gewoon fijn ivm vrijblijvendheid, soms kom je er dan achter dat een huis idd niet past/geschikt is. Dan wil ik dat best invullen op een formuliertje maar contact gegevens vul ik dan echt niet in, kan ik later in de week de makelaar nog eens gaan vertellen dat het hem niet was ...
Want ook dan bellen makelaars nog al eens.
Contactgegevens laat ik achter als bellen zinvolnis voor de makelaar, maar als ik interesse heb, vel ik zelf wel , heb graag zelf de controle in handen
(Te veel vervelende makelaars :+ )

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:02

En toch....een paar stellen leken echt heel enthiousiast. Nu weet ik dus niet waarom ze dan toch geen verdere belangstelling hebben. Was het de prijs, de locatie of iets in huis? Bijvoorbeeld een muurtje dat glad gestuct moet worden of de licht verouderde badkamer? Dan weet je dat en zou je kunnen overwegen dat te veranderen.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:30

bridgetF schreef:
En toch....een paar stellen leken echt heel enthiousiast. Nu weet ik dus niet waarom ze dan toch geen verdere belangstelling hebben. Was het de prijs, de locatie of iets in huis? Bijvoorbeeld een muurtje dat glad gestuct moet worden of de licht verouderde badkamer? Dan weet je dat en zou je kunnen overwegen dat te veranderen.

Dat dus! Als verkoper is de mening van een kijker heel belangrijk zodat hij daar evt verandering in kan brengen om het voor de volgende interessanter te maken. Als verkoper zet je letterlijk je huis open en doe je veel moeite, het minste wat een kijker dan kan doen is gegevens achterlaten. Al is het alleen een mailadres.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:40

Ik vind het vreemd dat ze niets achter laten. Is dat iets van deze tijd of is het streekgebonden? Wij hadden 2 jaar geleden 16 bezichtigingen en allemaal hadden ze iets achtergelaten, zonder problemen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 09:41

Bij ons was dat anderhalf jaar geleden ook geen probleem, 3 kijkers, alledrie gegevens achter gelaten :j

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:50

Ik heb geen idee, maar ik vind het wel heel jammer. Ik weet dus niet wat er nu mis is met het huis. Het oogt erg netjes en de prijs is ook in verhouding tot de buurt (en andere woningen die te koop hebben gestaan) Er is nagenoeg geen concurrentie voor deze wijk, omdat er maar 3 huizen in te koop staan. Waarvan één een voormalig studentenhuis, de ander wat gedateerd en weer een ander minder inhoud, maar wel erg netjes.

Ik vind het ook niet zo aardig, ik stel mijn huis beschikbaar om vrijblijvend een kijkje te nemen. We boden koffie aan met zelfgebakken cake. (niet iedereen nam het aan) Het zijn toch vreemden die je in je huis laat rond snuffelen en kijken.

Waren de mensen gewoon een dagje uit of waren ze gewoon nieuwsgierig wat een ander in huis heeft? Waren ze überhaupt wel op zoek naar een huis? Ik weet het echt niet, en dan sommige geven de illusie o wat mooi, o wat een ruimte en dan hoor je totaal niks meer. Was het dan gespeeld die enthousiasme of wilden ze gewoon een beetje tijd op vullen.

Kijk als een ander huis beter of mooier is, ok dat begrijp ik. Maar nu weet ik helemaal niks. Eigenlijk zou dat gewoon een regel (verplichting) moeten zijn voor deelname aan huisbezoek. Misschien waren het wel mensen die gewoon wilden weten of er wat te halen was in huis. Het binnenlaten van vreemden in je huis is best wel privé, dus ik begrijp niet dat ze dan geen gegevens van zich zelf wilden achter laten. Ik stel mij privé open, dan kan dat toch gewoon wederzijds zijn?

Ik baal echt...ik was zo enthousiast met mijn 7 stellen (mijn man zegt zelfs 8). Maar nu zie je maar, het zegt helemaal niks, hardlopers zijn doodlopers.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 10:57

Bij ons vonden ze het ook alledrie geen probleem gegevens achter te laten. We hebben gisteren twee kijkers gehad. Een die ook op de open huizen dag was geweest en een nieuwe. Over allebei was de makelaar enthousiast... Dus ik hoop dat we er nog iets van horen...

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:31

Heel vervelend is dat, bridgetF. Maar het staat nog niet lang te koop toch? Ik heb wel het idee dat mensen vaak gewoon nieuwsgierig zijn en komen kijken om te zien hoe het huis eruit ziet, zonder verder überhaupt plannen te hebben. Hier ook een vrouwtje bij open huis gehad, die puur oriënterend was en dus de mogelijkheden tot verkoop van haar eigen woning nog moest bekijken. Zulke mensen heb je veel op zo'n dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:15

Vervelend zoveel mensen geen gegevens achter gelaten hebben! Je steekt er zelf toch ook energie in en feedback is dan graag welkom.

Wij waren bij 3 huizen geweest, allemaal wel druk bezocht wat we hoorde (waren nr 3,5 en 8) en ook overal gegevens achter gelaten ondanks voor ons toch allemaal net-niet was. Door 2 ook al nagebeld en van 3de brochure gehad. Sinds gisteren ook 2 al op funda ovb verkocht dus denk daar wel wat uit open huizen route is gekomen.

Hier komen waarschijnlijk over 2-3 weken foto's maken, vind nu toch echt wel spannend worden! Nog tijd flink opruimen en poetsen en dan kan het beginnen (hoop ik)

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:20

Spannend voor je Haike! Hoe gaat de verkopen bij jou in de buurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:25

Marcato schreef:
Spannend voor je Haike! Hoe gaat de verkopen bij jou in de buurt?

Staat veel te koop hier maar de laatste paar vergelijkbare huizen binnen 3-4 weken verkocht. Nu geen vergelijkbare te koop, wel bovenwoningen maar die missen die tuin die wij wel hebben.
Verschil aan advies verkoopprijs was wel heel wisselend, gaan nu in zee met degene die ons het beste gevoel gaf tijdens bezichtiging (hij dit huis destijds ook aan ons verkocht)

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:37

Dat ziet er dus wel positief uit lijkt me.
Ja belangrijkste is toch wel het gevoel wat je bij een makelaar krijgt. Hij moet wel enthousiast zijn om jouw huis te verkopen en daardoor dat gevoel ook kunnen overbrengen naar de toekomste kopers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:43

Marcato schreef:
Dat ziet er dus wel positief uit lijkt me.
Ja belangrijkste is toch wel het gevoel wat je bij een makelaar krijgt. Hij moet wel enthousiast zijn om jouw huis te verkopen en daardoor dat gevoel ook kunnen overbrengen naar de toekomste kopers.

Idd, had er één die zo onsympathiek over kwam, al zou die het gratis doen dan had hij nog niet gemogen :o Zijn advies verkoopprijs lag ook ver onder prijzen waar laatste 4 huizen voor verkocht zijn hier in de straat terwijl andere makelaars juist zeiden zo netjes onderhouden was. :?

Hoeft van ons ook niet te snel weg te zijn hoor, willen eigenlijk toch pas eind januari of later opleveren

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 12:49

Wij hebben twee makelaars laten komen. De eerste hadden we een goed gevoel bij. Had ook huiswerk gedaan. De tweede was binnen 5 minuten weer weg en hebben we zelf ook nooit meer wat van gehoord.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:09

Weet je wat het erge is. Soms willen makelaars een bepaald huis niet eens in de verkoop krijgen. Dan geven ze bewust een lage adviesprijs en hoge courtage af in de hoop dat een verkoper het uiteindelijk niet bij hen in de verkoop zet.

In mijn tijd bij de makelaar gebeurde dit met een kleine regelmaat. Vond ik echt heel erg. Ga dan gewoon niet bij ze langs en adviseer vooraf aan verkoper dat ze beter een andere makelaar kunnen vragen voor die bepaalde wijk/straat.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:08

We hadden twee makelaars over de vloer, de eerste was binnen een half uur weer weg, ik vond dat het allemaal een beetje snel snel en de tweede is pas net voor zich zelf begonnen. De enthousiasme spatte er van af, dus die laatste werd het.

Beide kwamen wel op de zelfde vraagprijs uit en het courtage was bij de ene 1.35 en de ander 1.50.

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:48

@ alja. Nee het land behoud ik gewoon wat ook goed uitkomt aangezien we in februari ons tweede kindje verwachten en mijn paarden niet gelijk op de 1,5 hectare hoog gras kunnen. Ik zal een paddock o.i.d. moeten aanleggen en weer een track wat nooit gaat lukken vanaf half nov. Ik haal ze in de zomer volgend jaar gewoon naar huis. Het andere huis is nog geen 5 min rijden vanaf hier. Dat scheelt een hoop.

Ons bod is geaccepteerd. Nu donderdag tekenen voor ons huis en dan gaat de vier weken wachten in op onze officiële financiering. Dat kijken of ze de cijfers kunnen waarmaken en wij ons bod kunnen verantwoorden. Maar de hypotheker heeft nu twee maal gerekemd en ziet geen beren op de weg..

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:02

Ik had het er toevallig vorige week met de open huizendag met mijn vriend over. Zouden er dan ook mensen zijn die zomaar bij huizen gaan kijken. Alleen om te kijken. Blijkbaar wel dus. Begrijp dat niet de verkopers doen zo hun best!

Wij zijn dinsdag bij een huis wezen kijken. Hadden al een bezichtiging gepland voor er foto's werden gemaakt. Makelaar had de tip gegeven dat die woning te koop kwam en die locatie is waar wij een huis zoeken. Er moet alleen echt heel veel aan gedaan worden. Een grove berekening zeker 40 tot 50.000 verbouwen.

Nu is er sinds gister ook een ander huis op funda gekomen. Super leuk huis. Al moet hier ook wel het een en ander verbouwd worden. Nadeel is alleen dat dit huis te koop staat bij een makelaar waar wij toch bij elk huis weer een naar gevoel aan overhouden met biedingen enzo.
Morgen maar bellen voor bezichtiging en hopen dat het meevalt.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 11:41

Als verkoper hoop je natuurlijk op echt geïnteresseerden die komen kijken op een open huizendag, maar voor kopers is het juist een mooie dag om te oriënteren. Gewoon eens een kijkje nemen in huizen en daarna misschien pas kijken wat überhaupt de mogelijkheden zijn.

Hier toch wel spannend voor de bezichtiging nav open huizendag. Ondertussen ook zelf wat serieuzer naar huizen aan het kijken, je weet maar nooit ;). Staan nu 2 huizen te koop die interessant lijken. Daarnaast wil ik ook graag kijken bij een nieuwbouwproject. Maar ben bang dat dat, naast de koop, nog heel wat kosten met zich meebrengt.

Miran88: spannend ook! Hopelijk valt het dit keer mee.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:47

EkmiC schreef:
Heel vervelend is dat, bridgetF. Maar het staat nog niet lang te koop toch? Ik heb wel het idee dat mensen vaak gewoon nieuwsgierig zijn en komen kijken om te zien hoe het huis eruit ziet, zonder verder überhaupt plannen te hebben. Hier ook een vrouwtje bij open huis gehad, die puur oriënterend was en dus de mogelijkheden tot verkoop van haar eigen woning nog moest bekijken. Zulke mensen heb je veel op zo'n dag.

Klopt het staat nog niet zo lang te koop, ik moet gewoon geduld leren te hebben. Maar vond het wel tegenvallen, zo veel kijkers en niemand die nog een tweede keer wil komen, terwijl sommige wel enthousiast over kwamen. Maar goed ... we wachten wel af...meer kunnen we toch niet doen. Wie weet moet het wel zo wezen, dat op het moment dat we het verkopen een droomhuis voor ons te koop komt.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:38

Ik laat ook absoluut niet mijn gegevens achter bij huizen, waarvan ik al weet dat ze het niet gaan worden. Ik vertel verkopers tijdens de bezichtiging wel wat ik minder vind aan het huis, zodat ze weten waarom. Aan de andere kant krijg je vaak meteen de nieuwsbrief van een makelaar opgestuurd en heb je in een week wel 10 makelaars aan de lijn.

Je kunt die informatie die van waarde is voor verkopers ook op een andere manier laten weten, zonder dat je meteen platgebeld hoeft te worden.

Bovendien zeggen hier mensen 'ik stel mijn privé open'. Da's toch logisch: jij wilt dat huis verkopen. Dan zul je mensen moeten laten kijken. Om daar dan iets tegenover te eisen, snap ik niet hoor.

Wel fijn van het vele goede nieuws hier! En bridgetF, meer dan afwachten kun je niet doen. Het kan ook best zo zijn dat mensen nu met de bank gaan praten of erachter komen dat ze (door de nieuwe regelgeving per 1 juli) veel minder kunnen lenen dan ze dachten of dat ze niet zo kritisch zijn op de buurt of wijk waar ze gaan wonen en elders dus meer huis voor hun geld krijgen in een mindere buurt.

Ik heb veel huizen gezien waar ik enthousiast over was, maar als ik daarna thuis kritisch mijn eisenlijstje erlangs ging leggen of het ging vergelijken met een ander huis dat ik in dezelfde week bezichtigd had, waren ze vaak toch net niet goed genoeg. Het is een kopersmarkt en mensen hebben dus heel veel keus. Onderschat dat niet...