[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:22

Tsja een MP douchewand is misschien wel een goed idee ja. Fijn dat jullie meedenken. :)

(Pmarena, je zou een adviesbureau moeten starten, je denkt altijd zo goed mee op allerlei fronten hier op bokt, van zadels, slowfeeders, huisvesting en verkoop van huizen :D )

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:27

Eindelijk heb ik eens goed nieuws hier te melden!
De bank is akkoord en de verzekering is ook zo goed als klaar :D!
Maandag ochtend tekenen, en volgens mij is dan de koop rond *\o/*

Voor de geinteresseerden, het gaat om dit huis:
http://www.alex-makelaars.nl/nl/woning/ ... r-98/10865

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:39

Top Mjetterd!!

In ons nieuwe huis zat ook een groene keuken :P deze word er met alle liefde uitgesloopt :+
wordt nu een grijze :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:49

Zo'n douchegordijntje zou ik nou wel doorheen kijken hoor. Daar kun je als koper toch makkelijk wat anders van maken als je dat wilt?
Wij hebben wat dingetjes opgeknapt aan ons huis, deurklinken die niet goed werken, we hebben een nieuwe douchedeur geplaatst omdat de oude niet goed open en dicht ging en de zolder geïsoleerd, waar we nog nooit aan toe gekomen waren. Maar we hebben het vooral gedaan voor onszelf omdat er toch een behoorlijke kans is dat we hier nog een tijd wonen.
Wij zijn eerder bij een huis wezen kijken, daar mankeerde zo ontzettend veel, maar het lag op zo'n ontzettend mooie plek dat we de vreselijke badkamer en verouderde keuken en afschuwelijke kleur kozijnen allemaal op de koop toe hadden genomen. Uiteindelijk hebben we het niet kunnen kopen, maar alleen vanwege de ligging keken we daar allemaal doorheen.
Bij zo'n pand in Amsterdam zou ik daar ook zeker doorheen kijken. Wat een mooie plek in Amsterdam!

Gefeliciteerd Mjetterd!!! *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:13

Natuurlijk kan een koper daar zelf wat aan doen, maar er zijn zat woningen waar weinig of niks aan hoeft te gebeuren :)

En een muur een ander verfje geven is 1 ding, dat zullen de meeste mensen nog wel zelf aandurven.

Een keuken verven daar deinzen al weer meer mensen voor terug.

En een badkamer aanpakken / douchecabine plaatsen is toch wel weer iets uitdagender. Kan me voorstellen dat dat net wat teveel wordt.

Een hele nieuwe badkamer dat zou natuurlijk gaaf zijn, maar nu is het wel heel schameltjes zo en geeft hij echt het gevoel dat er iets aan MOET gebeuren zeg maar :)

Staat er nou een nette douchecabine of douchedeur in, dan is het eigenlijk prima comfortabel te gebruiken en kun je weer wat makkelijker denken: badkamer doen we nog wel een keer, zo is het ook goed voor een poosje.

Maar dat is puur hoe ik denk hoor, dat gepruts met een douchegordijntje is gewoon een beetje studentikoos vind ik, dat is toch niet tof als je veel geld uitgeeft aan een huis dat je dan nog 's ochtends tegen zo'n stuk plastic aangeplakt zit :P

En als je handig bent denk ik dat je voor weinig geld iets van Marktplaats kunt halen en plaatsen en daarmee echt een meerwaarde kunt maken voor een kleine investering :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:51

Nou een douchewandje plaatsen is nog niet eens zo'n slecht idee. Ook voor de tijd dat ik hier zelf nog woon, want ik word regelmatig aangerand door spongebob. :')

We hebben ook een hoop al wel gedaan voordat het de verkoop in ging. Zo is het binnenhoutwerk geschuurd en geschilderd, hebben we de inbouwkast in de slaapkamer opgeknapt, evenals het plafond waarbij de verflaag losliet, plinten gelegd, kleine dingetjes zoals inbraakstrips en deurklinken bijgewerkt etc.

We hebben voordat het de verkoop in ging heel bewust de keuze gemaakt om geen geld meer te investeren omdat we zo nog een beetje in het middensegment kunnen blijven qua prijs. Het huis hier tegenover (precies aan de andere kant van de binnentuin), 15m2 meer binnenruimte, geen berging, balkon op het noorden, geen vrij uitzicht is afgelopen zomer voor 350.000,- weggegaan. Je begrijpt, wel helemaal luxe afgewerkt, mooie badkamer erin, luxe keuken, eikenhouten vloer, cv etc.

Alleen lijkt me die prijsklasse nog moeilijker om te verkopen, al helemaal omdat het verder niet geschikt is voor kinderen ivm geen 2e slaapkamer en het zitten op de 2e verdieping zonder lift (denk aan boodschappen, kinderwagen etc.)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 07:46

Nelleke: vind het een prachtig appartement, maar zou inderdaad de keuken even een andere kleur geven en en douchecabine plaatsen. Staat toch een stuk netter en ik knapte zelf ook heel erg af op keukens en badkamers toen ik nog op zoek was.

Mjetterd: gefeliciteerd!!

Ik ga maandag weer naar de adviseur om alles door te nemen. Dinsdag is de bouwkundige keuring, ben vrij dus kan zelf ook aanwezig zijn. Hoop echt dat de uitkomsten mee vallen, is namelijk nog een flink breekpunt

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 10:22

@deviltjeh hahah de eerste dag kijken de meeste mensen op je site. De mensen die zich hebben aangemeld op funda die ene huis zoeken krijgen een email als er een huis te koop komt te staan. Hoeveel mensen kijken er bij jullie volgens de statistieken? Bij ons gemiddeld 9.
http://www.funda.nl/koop/hoogeveen/huis ... straat-10/

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:36

Mjetterd: gefeliciteerd! *\o/*

Wat een superplek om te wonen Nelleke! Zomers zo met je avondeten het park in en picknicken <3 Ik denk dat wij in dat appartement wat van de zomer verkocht is in jouw buurt, zijn wezen kijken. In de Joan Melchior toch? Was idd erg netjes afgewerkt. Ik zou er voor deze prijs ook niet zo'n moeite mee hebben dat de keuken niet naar mijn smaak is en de badkamer een douchegordijn heeft. Hup, even naar de Ikea en de Praxis en je hebt nieuwe keukenkastdeurtjes (briljant woord voor Scrabble) en een scherm.

Bij ons ook vooruitgang: we hebben een huis gevonden waarvan we menen dat er ons eigen ding van kunnen maken. Het is nu een redelijk geijkte jaren 30-woning (waar de huidige bewoners alle leuke details uitgesloopt hebben :\ ), maar het biedt wel mogelijkheden. Het heeft wel het nodige achterstallig onderhoud (al een jaar of 5 niet geschilderd, rotte goten en dakpannen liggen slecht) en de huidige inwoners hebben nogal typische inrichtingskeuzes gemaakt in het verleden (om op de zoldertrap te komen moet je jezelf tussen 2 muren wurmen, de badkamer is verplaatst, maar heeft een rare s-vorm gekregen, ten koste van de slaapkamers die ertegenaan liggen, de vloer van de aanbouw is 15 cm verhoogd (serieus omdat ze in de tuin graag een trapje naar beneden wilden maken :)) ), maar het plafond niet, waardoor mijn vriend met z'n 2 meter zijn hoofd stoot en het plafond is sowieso overal 20 cm verlaagd en beige gestuct >;) ), maar dat kunnen we natuurlijk allemaal meenemen in de prijs. Het is echter wel huge (ruim 130 m2), heeft een flinke tuin en een garage en wij zien wel kansen voor een flinke modernisering. Dus we gaan maandag maar eens een bod doen. Een bod wat ze wsl helemaal niet zint, maar het staat ook al 2 jaar te koop, dus proberen mag :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:15

Wauw klinkt goed, ik zie ook altijd wel veel potentie in dat soort woningen, waar wil je naartoe verhuizen Kaka? Binnen Amsterdam? Bieden mag altijd, mag de koper zelf zeggen of ie verder wil onderhandelen of niet.

Joan melchior kemperstraat is hierachter inderdaad. Oranje keuken?

Ik ben vandaag bij een boerderij in Noordbeemster gaan kijken. Kan zo in het tv-programma bouwval gezocht. Helemaal casco, geen badkamer of keuken, geen CV, wel radiatoren, maar oerlelijk en waarschijnlijk stuk. Huis staat al 5jr leeg. Rieten kap moet vervangen worden. Op sommige plekken lag sneeuw binnen. Waarschijnlijk heeft er houtworm in de dragende delen hout gezeten en is de fundering onder de uitbouw verzakt.

Maar, wat een prachtig gaaf huis. Ik zie het mezelf helemaal new-york-loft achtig opknappen, met behoud van alle originele details, de oude staltegels in de keuken en de machtige openhaard in het midden van het huis.
Daarbij zit er ook nog 1ha grond bij, 4 pittoreske paardenstalletjes en een paddock, en is er op 500m afstand een luxe pensionstal waar je vast tegen betaling gebruik mag maken van de faciliteiten.

Linkje: http://www.funda.nl/koop/noordbeemster/ ... 1-a/fotos/

Achja, eerst maar eens ons eigen huis verkopen.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:33

_Nelleke_ schreef:
Maar, wat een prachtig gaaf huis. Ik zie het mezelf helemaal new-york-loft achtig opknappen, met behoud van alle originele details, de oude staltegels in de keuken en de machtige openhaard in het midden van het huis.

+:)+

Wij wonen nu in Beverwijk (nee, dat klinkt idd niet zo spannend, mooie is wel dat je echt zo zowel in Haarlem, Amsterdam als op het strand zit) en het object waar we op gaan bieden staat eigenlijk nog geen kilometer van ons huidige huis, ironie ten top weer.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 19:43

_Nelleke_ schreef:
Wauw klinkt goed, ik zie ook altijd wel veel potentie in dat soort woningen, waar wil je naartoe verhuizen Kaka? Binnen Amsterdam? Bieden mag altijd, mag de koper zelf zeggen of ie verder wil onderhandelen of niet.

Joan melchior kemperstraat is hierachter inderdaad. Oranje keuken?

Ik ben vandaag bij een boerderij in Noordbeemster gaan kijken. Kan zo in het tv-programma bouwval gezocht. Helemaal casco, geen badkamer of keuken, geen CV, wel radiatoren, maar oerlelijk en waarschijnlijk stuk. Huis staat al 5jr leeg. Rieten kap moet vervangen worden. Op sommige plekken lag sneeuw binnen. Waarschijnlijk heeft er houtworm in de dragende delen hout gezeten en is de fundering onder de uitbouw verzakt.

Daarbij zit er ook nog 1ha grond bij, 4 pittoreske paardenstalletjes en een paddock, en is er op 500m afstand een luxe pensionstal waar je vast tegen betaling gebruik mag maken van de faciliteiten.

wow wat een mooi huis zeg dit is nou ook echt mijn smaak (zie het al helemaal voor mij hoe het gaat worden).
maar hier komt dan nog een flink klap geld boven op om het weer netjes te maken.,
rietendak is ook niet goedkoop (iemand in onze familie heeft rietdekkers bedrijf).
ik weet natuurlijk niet wat de prijzen doen daar,

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:00

_Nelleke_ schreef:

Ik keek even op de satelliet ziet er nou een andere boerderij vlak tegen aan of hoort dat er bij is dat een schuur ofzo? Hier moet je wel heel erg veel aan doen en zeker op een ton aan opknapkosten rekenen.
Het is wel mooi hoor, hier hou ik ook van.

Dit is het huis dat wij in eerste instantie op het oog hadden, het ziet er op de foto's heel mooi uit, maar moest toch ook ontzettend veel aan gebeuren. (ik had wel een 'plan' gemaakt om het energie zuinig te maken)

http://www.funda.nl/koop/verkocht/schal ... unneweg-1/

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:09

Ik denk dat je het met een ton niet eens redt, er moet echt veel aan gebeuren. Mss als je alles zelf kunt doen? Wat is het verhaal hier achter? Het ziet er naar uit dat er wel iemand met goede moed begonnen is met renoveren.

@ Symbeami: foto's kunnen heel erg vertekenen. Die boerderij in Schalkhaar ziet er zo idd redelijk uit. Wel heel afgelegen trouwens.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:19

als je zelf alles doet kom je best ver met een ton.
maar het ligt vooral aan de rieten kap dat je daar het meeste geld voor kwijt bent.
ons vorige huis heeft mijn vriend ook alles uitgesloopt buiten kant muren stond alleen nog.
en dan was het geen groot huis 1 gezins woning en alles is er nieuw in gekomen muren, cv,badkamer, keuken, enz.
en waren dacht ik rond de 30.000 euro kwijt.
wel moet ik eerlijk zijn dat er veel dingen van marktplaats af komen zoals keuken,badkamer meubel enz.
hier kan je heel veel geld op besparen en op marktplaats worden ook genoeg dingen verkocht wat van deze tijd is en zo heel wat geld scheelt en als je zelf heel handig bent kun je ook heel wat geld besparen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:53

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:47

Mjetterd: gefeliciteerd! Super nieuws. Wanneer krijgen jullie de sleutel?

Wij hebben as woensdag de vooroplevering en donderdag naar de notaris en krijgen we de sleutel :)
Wij hebben trouwens ook een (olijf)groene keuken. Die gaat in de toekomst ook wel een keer vervangen worden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:01

Wat een leuk boerderijtje

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:34

Kaka schreef:
Ik denk dat je het met een ton niet eens redt, er moet echt veel aan gebeuren. Mss als je alles zelf kunt doen? Wat is het verhaal hier achter? Het ziet er naar uit dat er wel iemand met goede moed begonnen is met renoveren.

Het verhaal is dat een zzp-er met een klusbedrijfje het heeft gekocht als investering. Die is eraan begonnen inderdaad, 5jr geleden. Helaas is tijdens de verbouwing zijn bedrijf failliet gegaan en is het op de veiling terecht gekomen. Toen heeft een handelaar het gekocht en die zit er nu nog mee.

Een ton red je niet nee, moet zeker 1,5 ton tegenaan. Het zijn veel m2's, dus ook veel kosten. Maargoed, ik was erg benieuwd hoe het in het 'echt' zou zijn. Ik zit al bijna een jaar kwijlend naar dat huis te kijken. Haha!

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:24

Mjetterd: als ik op je link klik, komen er een paar huizen tevoorschijn. Welke is het?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:33

Symbeami schreef:
Ik keek even op de satelliet ziet er nou een andere boerderij vlak tegen aan of hoort dat er bij is dat een schuur ofzo? Hier moet je wel heel erg veel aan doen en zeker op een ton aan opknapkosten rekenen.
Het is wel mooi hoor, hier hou ik ook van.

Dit is het huis dat wij in eerste instantie op het oog hadden, het ziet er op de foto's heel mooi uit, maar moest toch ook ontzettend veel aan gebeuren. (ik had wel een 'plan' gemaakt om het energie zuinig te maken)

http://www.funda.nl/koop/verkocht/schal ... unneweg-1/

Ja je zit daar vlak tegen je buren aan. Vind ik niet zo erg gezien ik nogal een bangerik kan zijn in het donker. Vooral als je dan helemaal in de middle of nowhere zit. Dus buren vind ik op zich wel fijn. Al staat dit er wel pal naast, had wel een paar meter tussen mogen zitten.

Dat huis in jou link is wel prachtig zeg! Wat moest er allemaal aan gebeuren?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:40

Hoelang duurt de sleuteloverdracht bij de notaris? We moeten namelijk een pakket kiezen qua wat we betalen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:42

Mjetterd schreef:
Hoelang duurt de sleuteloverdracht bij de notaris? We moeten namelijk een pakket kiezen qua wat we betalen.

wij zaten bij ons vorige huis nog geen 10 min konden de koffie niet op drinken maar volgends mij vroegen ze dat ons in het gesprek of wij akkoord gingen met korte versie
maar hoe bedoel je pakket kiezen? en heeft dit dan te maken met hoelang het duurt bij de notaris

maar wij hebben waarschijnlijk goed nieuws asr had ons afgewezen niet dat wij het geld niet rond kregen maar om andere domme reden
zijn al vanaf juni met een huis bezig en wonen hier al sinds augustus in maar nog niet kunnen kopen.
en omdat er 1 regel uit ons koop contract word gehaald namelijk als wij bezwaar tegen iets maken dat wij dan een boete van 200.000 euro krijgen.
willen ze weer met ons verder anders hadden wij vorig jaar al eigenaar van dit huis geweest maar konden ze toen ook wel eerder mee komen maar goed

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:15

Wat een gedoe ralphtdw. Hebben jullie nu een soort huurcontract met recht op koop of iets dergelijks?

Mjetterd, ik heb geen idee, kan je niet helpen. :(

Nou heb me het ongans gezocht naar een douchewand. Het vervelende is dat onze douche geen standaardmaat heeft. De douche valt in een soort nisje waardoor we eigenlijk altijd een douchewand op maat moeten laten maken. Gaan komend weekend even inventariseren wat dat kost want als ik op i'net kijk wordt ik eng van de prijzen, 600/800 euro.

Misschien sta ik daarom zelf nog steeds achter zo'n plakgordijntje :=

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:11

JEEEYHH!! we krijgen zaterdag eindelijk een kijker!
willen jullie duimen?