Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karin1985

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:11

ik zou het is klaar laten maken en dan pas een aantal sampels halen en tegen de muur hangen.
Want je kunt nu wel een kleur gaan uitzoeken, maar je heb geen idee hoe de lichtval straks is.

Moet zeggen dat ik je vloer wel erg donker vind bij al die lichte (supermooie) tegels. Ben bang dat je vloeroppervlak daardoor kleiner gaat lijken. Als ik dat plaatje bij je eerste muurtegels zie dan beeld ik mij daar een iets donkere grijze vloertegels bij. En dan de kleur+warmte in de accessoires.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:16

Ik vind vooral de afzuiging op een rare plaats zitten... werkt die wel goed om alle condens snel te verwijderen ??

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:24

De vloer ga ik inderdaad ook nog even over nadenken, ik denk op zich dat dit heel mooi is, maar vind het lastig inschatten. Ik hou niet zo van vloertegels, en ik heb verder overal hetzelfde lichte/assige laminaat. Ik vind "hout" (het is pvc) het mooiste, maar als ik voor iets ga dat op het laminaat lijkt, gaat het denk ik storen dat het bijna, maar toch niet helemaal, hetzelfde is. Dat is ook nog een twijfelpunt dus, heb het liefst wel pvc.

Ik kan inderdaad misschien beter wachten tot het klaar is, en ik er een beetje aan gewend ben, voor ik een wandkleur kies. Dan moet ik helaas wel zelf schilderen :') Ik neig inmiddels ook al weer meer naar deze kleur ipv lichtgroen https://www.farrow-ball.com/paint-colours/bancha

DubbelDun; de afzuiging is kapot, haha, dus momenteel sowieso niet. Daarvoor was het altijd prima - maar ik heb ook eigenlijk altijd de deur open staan, ook tijdens douchen, dus dat zal ook helpen. Het is sowieso niet ideaal zo zonder ramen, maar goed, het ging altijd prima.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:36

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:46

Je kunt het muurtje ook gewoon wit laten en er een paar haken achter de deur maken voor een vrolijke badjas ofzo. Kan je deur ook niet meer tegen de muur aan slaan :D .

En dan naast de deur (zoals hij op de foto open staat) zo`n metalen wandrek voor de (gekleurde) badhanddoeken maken.
Afbeelding

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:54

Omg dat rek van hierboven is zo mooi! Jammer genoeg kan dit niet in mijn huur appartement :(

Ik kom weer even binnenvallen. Ik zou graag een halbankje onder mijn kapstok willen met wat leuke decoratie. Alleen zit ik een beetje te denken een halbankje voor rechts in de hoek en de radiator vrij laten, of een halbankje die volledig over de hele lengte zit en dus boven de radiator uitkomt. Wat is handig en mooier. Advies en tips is welkom.

Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:58

Oh wauw, wat een mooie nis! Is de radiator in gebruik? Zo ja, dan zou ik deze vrij laten. Of een kastje rechts met bijpassend een radiatorombouw.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:08

Ik zou kijken of je iets moois op maat kan laten maken om de radiator heen :)

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:15

Angelaa2 schreef:
Ik zou kijken of je iets moois op maat kan laten maken om de radiator heen :)

noviceh schreef:
Oh wauw, wat een mooie nis! Is de radiator in gebruik? Zo ja, dan zou ik deze vrij laten. Of een kastje rechts met bijpassend een radiatorombouw.

Dankjewel voor jullie reacties. Het gaat hier om een huurappartement waar ik hoop nog max 1 a 2 jaar te zitten. Ik wil dus niet heel veel uitgeven eraan haha. Of wel wil ik iets wat ik naderhand in mijn andere huis ook nog kan gebruiken. Vandaar dat ik richting een halbankje ging en dan zoiets als onderstaande foto.

https://www.vanhattemmaatwerk.nl/a-5147 ... escription

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:18

Kijk dan eens bij Leenbakker. Die hebben veel van dat soort bankjes. Ik zou voor eentje kiezen over de hele breedte. Dan kan je eronder nog een mand zetten.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:43

Skogsta van Ikea? Die hebben wij ook en zou bij jou mooi passen, denk ik.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 23:44

Ik heb even een vraag, mogelijk dat jullie me kunnen helpen.

Wij hebben een houten overkapping in de achtertuin laten plaatsen, dak van dakbeschot met dakpannen erop. We hebben een beschutte tuin op het zuiden dus weinig tot geen last van wind. Nu willen we graag iets ter verwarming in/bij onze overkapping.
We hebben het al over volgende opties gehad:
- Heaters ophangen. Ik hoor echter van verschillende mensen dat dit stroom vreet en je rekeningen enorm oplopen.
- Een kachel. Gaat wel smeren en zou dan net buiten de overkapping moeten staan, qua warmte die eraf komt moet het voldoende zijn. Zit ik alleen nog met de aanvoer van hout hiervoor.
- Een terraskachel met gasfles. Zou er mooi onder kunnen staan, alleen geen ervaring mee.
- Zo'n vuurtafel met gasfles. Hoor ik hele wisselende verhalen over, van hele positieve mensen tot mensen die zeggen dat het niet handig is en je de tafelruimte mist. Onze overkapping is best groot maar daar zou ik dan dus wel serieus rekening mee moeten houden.

Iemand die mij meer kan vertellen of een ander tof idee heeft? We zitten heel graag buiten, ook als het wat minder warm is, ga natuurlijk niet buiten zitten met 0 graden maar met normalere temperaturen ben ik wel graag buiten.

Tips voor de aankleding van een overkapping/verlichting zijn ook van harte welkom! We hebben net de gehele tuin aangepakt en het is een wat kale bedoening nu. Gezien de vele inspiratie die hier voorbij komt weten jullie vast gave dingen. T is een betegelde tuin, L-vormig met een stuk kunstgras met trampoline. Overkapping is dus van hout met dakpannen. We zijn niet van die hele groene types en hier groeit letterlijk helemaal niks door de zeer zon overgoten tuin. (oke, lavendel blijft wel leven)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 00:28

Mijn ouders hebben hele toffe ouderwetse stenen kachels buiten! Mijn vriend is hovenier, dus zorgt voor zowel afvalhout als echte stammen en zo kunnen zij lekker onder de overkapping zitten tot laat in de avond! Geeft voldoende warmte.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 06:48

Flooo heb je een foto van de situatie? Dat maakt het een stuk makkelijker om ideeen aan te dragen

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:49

xSwanHeart schreef:
Skogsta van Ikea? Die hebben wij ook en zou bij jou mooi passen, denk ik.

Super dankje! Dit is precies de hoogte en lengte die ik zocht. :D ik ga er eens naar kijken. Hebben jullie die van 120?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:20

Ja, wij hebben de 120 :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:21

Acacia is mooi hout. Ik hou wel van die kleurschakeringen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:41

Het is mij te warm buiten dus ik ben de schuur maar even ingedoken en heb iets gemaakt voor komende zomer. Hij past mooi bij de andere berken lampen die ik al gemaakt had.

Afbeelding

De ophanging moet nog wel even 'recht naar boven', maar de haken staan nu op 1,20 voor de led-balk die er normaliter hangt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:25

Wat leuk gedaan DD! Knap hoor!

Ik heb mijn grote canvas binnen die ik van mijn kinderen heb laten maken. Opgehangen naast een andere canvas die ik erg mooi vind en al eerder had aangeschaft. Alleen is er wat verschil tussen de 2, de bloemen zijn wat glimmender. Heb de 2 nu omgedraaid en het lijkt al minder omdat er minder licht op schijnt. Maar ik denk dat ik me toch ga ergeren...

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:05

Ik denk dat jij dan enige bent, die dat ziet?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:07

Jammer Storm, want ik vind de canvassen erg mooi zo naast elkaar. Misschien kan je net een dun laagje net iets glans op de matte canvas brengen? Mij valt het overigens niet direct op.

Tof DD, erg creatief!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:14

Het is nu al wat minder, maar het licht reflecteert anders. De linkse is ook veel intenser van kleuren.
Misschien zien jullie het beter op deze foto (dit is wel hoe je het het beste ziet. Als je er recht op kijkt, is het minder).
Ik durf niks te doen aan de nieuwe van mijn kinderen, daar was hij net even te duur voor.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:18

Hoe lang hangt die 'oude' al? Want verkleuring door de zon is niet ongewoon.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:23

_San87_ schreef:

Pas een maand ofzo...
De oude is gewoon een goedkope canvas van de Hornbach, en de nieuwe is een foto afgedrukt op een hoogwaardig canvasdoek. Daar zit het verschil in. Niks aan te doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:26

Storm schreef:
_San87_ schreef:

Pas een maand ofzo...
De oude is gewoon een goedkope canvas van de Hornbach, en de nieuwe is een foto afgedrukt op een hoogwaardig canvasdoek. Daar zit het verschil in. Niks aan te doen.

Aaaah, ja daar zit het verschil in idd. Jammer.

Je zou ervoor kunnen kiezen die bloemen op hetzelfde canvas te laten afdrukken als het verschil je echt tegen gaat staan.