[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:20

het duurt gevoelsmatig al snel erg lang hoor :) ik had dat al met bieden op het huidige huis...
en daar kwam hij de volgende dag aan het eind van de kantoor uren al mee terug, das snel zat, maar nog duurde het erg lang voor mijn gevoel :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:32

Bij ons duurde het destijds ook langer na de open huizen route voor de mensen gingen bellen.
Hebben destijds ook een 'koper' uit gehad maar die meende het onderste uit de kan te willen halen en vergat simpel weg even dat als je erfpacht afkoopt je hier ook gewoon duizende euro's voor neer moet leggen :')

Nu kan ik er om lachen maar toen was ik aardig pist off, bood 70k onder de vraagprijs :')

We hebben toen geloof ik 2 mensen gehad die nog een tweede bezichtiging hebben gedaan, belde beide pas na 1,5 :j Niet te snel opgeven.

Hoe is het eigenlijk met Tieneke en Maarten, huis is al opgeleverd toch?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:41

Ik ben zaterdag met mijn tante een paar huizen langs gegaan en kreeg net een telefoontje van 1 van de makelaars of onze interesse gewekt was en of we een tweede bezichtiging wilden afspreken. Echter toen ik mijn vriend vertelde in welke staat dat betreffende huis was was het voor hem gelijk een no go, geen tweede afspraak dus (ondanks dat we erg handig zijn en zulke klussen best aan kunnen).

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:12

A_nouk schreef:
Bij ons duurde het destijds ook langer na de open huizen route voor de mensen gingen bellen.
Hebben destijds ook een 'koper' uit gehad maar die meende het onderste uit de kan te willen halen en vergat simpel weg even dat als je erfpacht afkoopt je hier ook gewoon duizende euro's voor neer moet leggen :')

Nu kan ik er om lachen maar toen was ik aardig pist off, bood 70k onder de vraagprijs :')

We hebben toen geloof ik 2 mensen gehad die nog een tweede bezichtiging hebben gedaan, belde beide pas na 1,5 :j Niet te snel opgeven.

Dat geeft gelukkig wat hoop...nu kan alles me natuurlijk niet snel genoeg gaan, zo ben ik nu eenmaal. Toen de makelaar zei dat het eigenlijk toch een beetje een slecht teken was, gingen mij mondhoeken al een beetje hangen. Door jou berichtje trekken ze weer wat rechter :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:43

Wij hebben niets met de open huizen dag als huurders, maar we zijn wel dit weekend bij 2 huurappartementen gaan kijken. Het eerste was helemaal niks. Groot, maar geen sfeer, er moest nog heel veel aan gedaan worden en de buurt was niet fantastisch.

Bij het tweede appartement waren we al eerder wezen kijken en dat had ons niet meer los gelaten. Gisteren voor de tweede keer gaan kijken, afgelopen nacht laten bezinken, vanmorgen de makelaar gemaild dat we ervoor wilden gaan (mits de verhuurder nog wat dingen op zou knappen) en daarnet al reactie terug gekregen dat de verhuurder onder voorbehoud van de "papierscreening" (looneis etc) akkoord is! Nu alle papieren regelen. Hopelijk levert dat niet teveel problemen op, maar ik vind het toch nog spannend.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:13

Leuk Szan! Per wanneer zouden jullie erin kunnen?

Ik vind een huis kopen al zenuwslopend, maar een huis verkopen lijkt me dat helemaal :/ Hopenlijk is de open huizendag niet voor niks geweest voor jullie!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 23:41

Wij hebben drie kijkers gehad. De makelaar heeft ze gisteren allemaal nagebeld maar niemand pakte de telefoon aan. Wel is er donderdag weer een bezichtiging. Hopelijk van een van die drie. Misschien dat ze elkaar gekruist hebben.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:32

Zijn hier mensen (huurders?) die ervaring hebben met de verhuurdersverklaring?

Die moet ik namleijk overhandigen aan de mogelijke nieuwe verhuurder, maar ik weet nog niet of mijn huidige verhuurder daaraan meewerkt en of dit dan een positieve verklaring is of niet. We hebben een erg zakelijk contact. Ik ken maar één ervaring van iemand die ook de verhuurdersverklaring aan de nieuwe verhuurder moest overleggen en zij heeft de woning op basis daarvan niet gekregen. Vandaar mijn huiverigheid.

Targaryen schreef:
Leuk Szan! Per wanneer zouden jullie erin kunnen?

Per 1 januari. Perfecte timing, want ik kom dan ongeveer terug van vakantie. Verhuizen in december was dan ook geen optie geweest en nog eerder verhuizen is zeker te krap.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:49

Oeps, ik heb dit topic per ongeluk ontstipt :+

Szan, is dat een soort referentie? Ik heb er geen ervaring mee maar in Engeland is het gebruikelijk dat je de nieuwe verhuurder referenties geeft, tenzij je altijd te laat was met je huur betalen en er echt een troep van hebt gemaakt, krijg je die meestal wel gewoon. Ik zou er dus gewoon naar vragen :)
Gefeliciteerd in elk geval, leuk dat jullie iets hebben gevonden!

Wij hebben een huisje gevonden en zijn goedgekeurd als potentiele kopers! Advertentie is er al vanaf gehaald dus als we de financiering rondkrijgen (ik verwacht geen problemen) is het van ons! Ik vind het wel doodeng, het hele proces is compleet anders dan in Nederland dus aan mijn ouders heb ik ook niet veel... en er komt ineens zoveel op ons af, er is zoveel te regelen ineens. Doodeng dus, maar ook heel spannend en leuk :D
Het is een gerenoveerd (2 jaar geleden) appartement met 2 ruime slaapkamers (de tweede slaapkamer gaan we nu gebruiken als studeerruimte voor mij met een bedbank zodat het ook als logeerkamer gebruikt kan worden. Daar gebruikt de huidige eigenaar het ook voor omdat hij vanuit huis werkt dus er zit een ingebouwd, mooi bureau in en een soort ingebouwde boekenkast). Aparte keuken, heel licht en de hele dag zon omdat het op de 3e (bovenste) verdieping is. De woonkamer heeft openslaande glazen deuren naar het balkon en het is centraal en aan het water :) We gaan vanavond nog een keer kijken en de huidige eigenaar nog wat vragen stellen en met een beetje geluk hebben we dit weekend een afspraak bij de bank.

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 03:43

Even een updat terwijl ik toch wakker lig van de zenuwen. Wij hebben op de openhuizendag drie bezichtigingen gehad waarvan een stelletje waar ik gelijk het gevoel van had, dat zijn ze! En afgelopen dinsdag een bod ontvangen van hen. Nu biedingen heen en weer en we hebben gelijk een bod gedaan op ons toekomst huisje. Onze koper kan niet verder tot onze prijs komen waardoor wij ons bod op het toekomstige huis nog wat lager hebben ingezet. (Na veel gebel wisten we waarvoor hij weg gaat). Als het ons lukt dan komen we onze koper nog wat tegemoet. Een heel struikelblok vind ik de hyptheek. Je weet pas over vier weken of de uitgerekende bedragen kloppen. En zoals abn ons heeft laten schrikken voelt het nu heel erg eng. Die zeide dat t kon met een restschuld door de prijsverlaging in te zetten om actie te krijgen en een week later na de daling ja hij valt 20.000 lager uit jullie hypotheek. Dit kwam door de fiatuur die onze jaarcijfers anders heeft berekend. Vervolgens hoor je ja heel sneu voor jullie. En als ons dit nu weer gebeurt bij de hypotheker dan is ons huis verkocht en staan wij te kijken. (In deze wijde omtrek geen ander geschikt object).

Waardoor ik nu sinds dinsdag s nachts op het forum zwerf..

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:09

Typisch gevalletje bij de a bn :+
Hoor de laatste tijd dat er zo veel fouten worden gemaakt, zo jammer want als het eenmaal is geregeld is het allemaal prettig!

Ik duim voor je Brease :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:33

Brease wat fijn voor jullie!

IK ga zo meteen nog een huis bekijken, eigenlijk heb ik mijn hart aan een ander huis verloren maar mijn ouders zijn er nog niet zo kapot van en aangezien hun gaan betalen voor mij.....

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:37

Spannend brease, hoop dat het allemaal goed komt!

Alja, ook al betalen je ouders voor je dan nog ben jij degene die er moet wonen? Jij moet een goed gevoel bij je huis hebben.

Het huis waar ik nu gehuurd in woon is verkocht. Het was verkocht onder voorbehoud verkoop eigen woning. Die woning stond sinds vorige week op Funda en is nu al verkocht.
Wij trekken eind deze maand in ons nieuwe huis, dus verder merken wij er weinig van. Alleen weten we nu wie onze nieuwe buren worden en dat leek ons een geschikt stel.
Ondertussen kan ik bijna niet wachten om naar ons nieuwe huis te gaan. Na ruim een jaar gewoond te hebben in een huis dat zo ontzettend niet mijn huis is. Maar het was fijn dat het zo kon, wel van alle gemakken voorzien en dichtbij de bouw.
Paarden ook al op de plek en die verhuis ik vanavond naar de nieuwe stal. Ze zijn vandaag nog wat dingetjes aan het afwerken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:55

Alja: uiteindelijk moet je wel zelf in de woning wonen, dus jij moet je er prettig bij voelen. Waarom zijn je ouders er niet kapot van?

Brease: spannend, ik duim!

Eulogy: verhuurdersverklaring is inderdaad een soort referentie. We hebben het gisteren gevraagd en vanmorgen lag er al een goede referentie in de mail, heel fijn. Vanmiddag gaat het papierwerk op de mail naar de makelaar en dan komen we er met de verhuurder wel uit denk ik.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 14:44

Boven zijn allemaal schuine wanden, er kan geen normale kledingkast staan maar dat had het huis vanmorgen ook ;)

Wel een beetje typerend voor de huizen in die streek.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:48

Spannend alja en Brease. Bij ons komt vrijdag iemand kijken voor de tweede keer nav de open huizen dag. Ook spannend!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:51

Ik ga morgen ook weer een huis kijken tegen beter weten in. Dit is er vast een waar ik verliefd op wordt maar de verkoop hier zit even niet mee.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:04

madeliefw schreef:
Spannend alja en Brease. Bij ons komt vrijdag iemand kijken voor de tweede keer nav de open huizen dag. Ook spannend!

zeker spannend, belde de mensen zelf voor een vervolg afspraak of had de makelaar ze na gebeld?

Ik hoop nog steeds dat er hier ook nog 2e bezichtigingen komen, maar helaas nog niemand gebeld naar de makelaar.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:47

De makelaar heeft ze nagebeld. Maar wij hadden ook wel het idee dat ze oprecht geïnteresseerd waren. Ik hoop echt dat ze het willen. Een vriend van ons heeft het huis na de open huizen dag nu al verkocht!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:21

Spannend voor iedereen he.

Ik baal toch echt wel een beetje, een maand op de markt en nog geen 1 kijker gehad....

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:27

Oh dat is niet fijn nee. Misschien toch het voorjaar afwachten. Duurt nog wel lang. Maar er hoeft er maar een bij te zitten he. Wij hebben al 10 kijkers gehad ofzo maar geeneen koper. Eentje dachten we dat we eruit waren haakten ze opeens toch af.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:30

BloemBloem schreef:
Spannend voor iedereen he.

Ik baal toch echt wel een beetje, een maand op de markt en nog geen 1 kijker gehad....

Hier hetzelfde :(:) al staat hij er nu 3 weken op zo ongeveer (afgelopen dinsdag)

Zo jaloers op al die mensen die wel succes hebben gehad met de openhuizendag :o! (Slechte eigenschap om geen geduld te hebben)
Maar ons appartement wordt ook vast snel verkocht!

Nu staat er in het dorp waar wij willen wonen niet erg veel voor ons te koop.. Veelal te duur of echte opknappers. Hoop dat er wat voor ons vrij komt.
Afgelopen maandag een goed gesprek gehad bij een adviseur en ik denk dat we bij hem blijven. Wist veel dingen zelf al, maar vind het fijn om wat extra begeleiding te hebben en ze weten vaak toch net iets meer. En fijn dat we er goed voor staan :)

Daarnaast hebben we er voor gekozen om niet voor het huis van m'n broer zn schoonmoeder te gaan. Jammer, is een erg leuk huis maar we kunnen nu gewoon niets doordat we het appartement nog hebben en door nog wat andere dingen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:17

Niks om jaloers op te zijn hoor, we hebben 7 stellen gehad, maar van geen van allen wat gehoord. Het leek er op dat er toch een aantal erg enthousiast waren. Zo jammer. Niemand wilde gegevens achter laten, dus na bellen gaat niet. Bovendien als ze echt interesse hadden, hadden ze wel al zelf gebeld.
Ik heb weinig hoop op het voorjaar...er worden dan zo'n 60 nieuw bouw woningen opgeleverd in onze prijsklasse en op een goede locatie.
Het is voor ons nu of pas over een paar jaar denk ik.

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:02

Jammer om al jullie tegenslagen te lezen terwijl je veel kijkers hebt gehad. Ik kreeg maar geen kijkers en dat is opgelost door een interieurstylist. Tip van jullie mede bokkers. En drie bezichtigingen op de openhuizendag, waarvan allen vergetem het telefoonnummer te vragen. We waren zo beduust door het animo. Maar het stelletje waarvan ik het dacht heeft dinsdag een bod geplaatst en we zijn eruit en hebben akkoord gegeven. Onder voorbehoud van een bouwkundig rapport. Het huis waar wij op bieden loopt het om 5000 euro en zw houde de poot strak. Vandaag nog eens 2500 bij bieden maar het wordt krap. Daarna gaan de vier weken spanning in van de fananciering. Dan kan het voor ons nog een domper worden. Hier staat verder niks in de wijde regio dat betaalbaar is.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:04

Wat fijn brease dat het nu zo snel verkocht is met stylist en nieuwe foto's!!