[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:39

Karin: bedoel hoog wat prijs betreft ;-)

kaatje77

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:40

:+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:41

Je zou haast zeggen dat je blond bent :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:42

Lang leve de kleurspoeling *\o/*

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:44

Haha :P

trouwens, heeft iemand hier ervaring met ramen met bovenin een ronding in de hoeken? :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:15

poedersuiker....onze douche cabine is waarschijnlijk kapot.
Geeft alleen nog maar gloeiend heet water.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:48

Hoi hoi,

Ik wil me even melden! We hebben ons huisje nu 3 maand te koop staan. Dat is gelukkig nog niet zo lang maar als je graag een nieuw huis wil en je bent er al een beetje in bezig dan begint het toch wel heel erg te kriebelen haha. Elke dag bij de statistieken kijken of er weer mensen geklikt hebben op je huis. En meestal hebben mensen gekeken en denk je nou dan zullen ze morgen wel bellen maar neeee helaas pindakaas niemand die belt. Maar er zijn zoveel mensen die hun huis al meer dan een jaar te koop hebben dus nog eenpoosje volhouden haha. De makelaar dacht dat het in maart wel weer een beetje zou aantrekken.Hopen dat het echt zo is ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:14

deviltjh schreef:
Haha :P

trouwens, heeft iemand hier ervaring met ramen met bovenin een ronding in de hoeken? :=

Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar bij onze boerderij zat er ook een soort van heel klein boogje in, ronde nieuwe ramen/kozijnen zijn een stuk duurder, maar optisch zo geplaatst dat je de ronding nog ziet, hier.

@YT: neem even aan dat dit niet aan de cabine zelf ligt :(:)

@Appiesjappie: welkom en succes!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:24

Hoi meiden ik wil me hier ook graag melden om tips uit te delen en hopelijk op een dag te vieren dat ons huis is verkocht.

Ik heb samen met mijn vriend in de top van de markt 6 jaar geleden een (vind ik nog steeds) supermooi grote masionette gekocht in hartje Arnhem aan een prachtig park. Helemaal wat we wilde toen de tijd. Inmiddels zijn we 6 jaar, een dochter en meer volwassenheid rijker geworden en hebben nu sinds 13 feb 2012 ons appartement te koop staan. We hebben twee kijkers gehad waar van de tweede zelfs twee keer is komen kijken. Helaas is de concurrentie moordend. Er staan veel appartementen te koop en helaas dumpen sommige van onze buren de appartementen voor onvoorstelbare prijzen. Laatst is er één verkocht voor 128.000 euro ;( 8)7 Dat is gezien de wijk, grote van het appartement en kwaliteit ver onder de norm. Maar ja wat doe je er aan?

We hebben nu besloten onze keuken op te knappen dmv nieuwe kastdeuren en vloer, daarna is de douche aan de beurt. Ook gaan we als de keuken klaar is opnieuw de prijs iets verlagen om hem weer onder de aandacht te brengen. Mochten jullie tips of kritiek hebben ik hoor het graag!!!

Dit is ons appartement
http://www.funda.nl/koop/arnhem/apparte ... laan-43-4/

En als het even kan willen we dit er voor terug :P
http://www.funda.nl/koop/huissen/huis-4 ... evard-174/
http://www.funda.nl/koop/arnhem/huis-48 ... terwei-13/

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:50

Het is ook niet de cabine die kapot is.
Maar de kranen etc.
M'n vader is erg handig, maar heeft een cabine als deze nog nooit gezien en/of mee gewerkt.
Het is zo'n cabine met massage douche etc.
Waarschijnlijk moet de hele cabine eruit en dan van alles nieuw er weer in.
Gaat weer een hoop centen kosten wat we niet hadden verwacht....hebben gisteren ook net onze huwelijksreis geboekt wat een hoop geld kost.
Dus kan er allemaal nog wel bij...ik word/ben er alleen goed verdrietig van.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:25

Is er voor verborgen gebreken eigenlijk een soort van garantie termijn ofzo?
Zoals nu met onze douche

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:32

Volgens mij zijn verborgen gebreken meer de dingen die al mankeerden op het moment van verkoop?

Dit lijkt me dan meer een gevalletje van pech...dat het net nu kapot gaat... maar je kunt altijd even informeren natuurlijk bij de makelaar?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:37

Verborgen gebreken zijn volgens mij inderdaad dingen die al kapot waren tijdens de verkoop.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:40

Is dus gewoon poedersuiker met een hoofdletter K

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:41

poedersuiKer? :P

Balen ja.... :(:)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 25-01-13 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:41

Bedankt Avaluna...

Zijn we wel nodig denk ik. In het begin ging het mooi met de kijkers. De eerste week mee gedaan aan open huis en toen kwam er iemand kijken en de week erop kwam er weer iemand kijken maar zij moesten eerst hun eigen huis kwijt. Hmmm.... jammer maar sindsdien is er niemand meer geweest. Hoeveel mensen kijken bij jullie gemideld op de funda site. Daar ben ik wel eens nieuwgierig naar. hahaha.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:44

Nou, bij ons is het huis vandaag officieel in de verkoop gegaan dus bij ons valt er nog niet veel te zien bij aantal kijkers :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:50

@yt: ik ken het wel andersom, dus geen warm water meer bij de stoommachine in ons oude huis. Dan moest je het paneel naar voren halen en een bepaald onderdeel eruit halen en even de kalk verwijderen. Eens in de zoveel tijd moest je ook iets vervangen, dat hebben we 1 keer laten doen en daarna onderdeel zelf besteld. Weet niet wat voor douche jullie hebben, wil anders mijn man wel even vragen of hij een idee heeft wat het kan zijn en hoe het misschien wel op te lossen is.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 18:59

Mijn huis staat nu 3mnd te koop:

http://www.funda.nl/koop/amsterdam/appa ... -ii/fotos/

1 kijker gehad, helaas niks meer van gehoord.

Schrik niet van de prijs, het is Amsterdam ;) Bovendien staat het op eigen grond (bijna alles i A'dam is erfpacht), hebben we een groot balkon op het zuiden in een stille binnentuin en vrij uitzicht aan de voorkant van het huis. Best wel veel unique selling points voor Amsterdamse begrippen.

De markt is heel raar nu. Toen dit huis werd gekocht heeft het nog geen dag te koop gestaan. Er stonden in deze wijk uberhaupt geen huizen te koop. Je moest via via te weten komen welke huizen er op de markt zouden komen, je kon 1x komen kijken en je moest meestal dezelfde dag nog beslissen omdat anders 1 van de andere 10 gegadigden wel de VP zouden bieden.

Al zie ik aan jullie eerdere posts dat ik niet moet klagen met 1 kijker in 3 maanden, ik had toch op iets meer gehoopt. :')

Iemand nog tips? We denken eraan om de muur in de woonkamer een wat neutralere kleur te geven, evenals de gehele keuken. Echter wordt dat zowel door onze makelaar als mijn vader (makelaar in andere regio) afgeraden omdat alles wat je in een huis wat te koop staat investeert, verloren geld is.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:32

Salsa schreef:
Hoi meiden ik wil me hier ook graag melden om tips uit te delen en hopelijk op een dag te vieren dat ons huis is verkocht.

Ik heb samen met mijn vriend in de top van de markt 6 jaar geleden een (vind ik nog steeds) supermooi grote masionette gekocht in hartje Arnhem aan een prachtig park. Helemaal wat we wilde toen de tijd. Inmiddels zijn we 6 jaar, een dochter en meer volwassenheid rijker geworden en hebben nu sinds 13 feb 2012 ons appartement te koop staan. We hebben twee kijkers gehad waar van de tweede zelfs twee keer is komen kijken. Helaas is de concurrentie moordend. Er staan veel appartementen te koop en helaas dumpen sommige van onze buren de appartementen voor onvoorstelbare prijzen. Laatst is er één verkocht voor 128.000 euro ;( 8)7 Dat is gezien de wijk, grote van het appartement en kwaliteit ver onder de norm. Maar ja wat doe je er aan?

We hebben nu besloten onze keuken op te knappen dmv nieuwe kastdeuren en vloer, daarna is de douche aan de beurt. Ook gaan we als de keuken klaar is opnieuw de prijs iets verlagen om hem weer onder de aandacht te brengen. Mochten jullie tips of kritiek hebben ik hoor het graag!!!

Dit is ons appartement
http://www.funda.nl/koop/arnhem/apparte ... laan-43-4/

En als het even kan willen we dit er voor terug :P
http://www.funda.nl/koop/huissen/huis-4 ... evard-174/
http://www.funda.nl/koop/arnhem/huis-48 ... terwei-13/

Waarom zou je geld investeren in een keuken die er goed uit ziet?
Ik vind je keuken echt helemaal niet verkeerd!

Je kunt beter naar friesland komen, dan heb je voor het geld wat je nu in een huis wilt investeren een mooie vrijstaande woning mét ruimte voor paarden :P

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:46

Haha ik zou best in friesland willen wonen hoor, maar het is zo ver rijden naar m'n werk :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:55

Wat een leuk uitzicht! En ziet er netjes uit toch +:)+

Ik denk dat vooral de keuken wel erg afschrikt, wat is die groen zeg :=

Heel gaaf als je dat leuk vindt, maar als je het een beetje tè vind dan kijk je toch even snel verder naar wat er nog meer te koop is. Ik denk dat er meer mensen op afknappen dan op...ehm...aanknappen? :P

Als je er iets aan wilt doen dan zou ik kijken naar de mogelijkheden om die keuken een ander kleurtje te geven, maarja, welke kleur kies je dan...je weet toch niet wat de koper leuk vindt...

Wat voor mijzelf ook een afknapper zou zijn: het douche-gordijntje! Zou je daar niet voor een redelijk bedrag iets met een vaste deur kunnen maken?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:06

Haha spongebob douchegordijn niet leuk? :')

Grappig, andere ogen kijken er weer anders naar. De keuken is inderdaad ehm, groen. :+ Het zijn gewoon mdf keukenkastjes dus ze zijn gewoon makkelijk over te schilderen. Hebben we er wel even bij gezet in de omschrijving. Wellicht kunnen we ze wat neutraler in een soort van lichttaupe/grijs schilderen. Wit vind ik erg 'goedkoop' als het geen hoogglanskastjes zijn.

En tsja die badkamer is eigenlijk sowieso verschrikkelijk. Ons plan was om die te verbouwen voordat we het huis te koop zouden zetten. Vooral omdat een badkamer die groter is dan 1 vierkante meter nogal iets unieks schijnt te zijn in de oudere panden in a'dam. :') Alleen een nieuwe badkamer is echt een flinke investering en alleen douchewand vind ik dan weer zonde van het geld, want de rest is eigenlijk ook niet echt denderend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:10

O niet eens gezien dat het Spongebob was :P

Ik denk alleen dat voor heel veel mensen die uit een simpele woning komen en nu iets leuks voor zichzelf zoeken, 1 van de vele dingen om naar uit te kijken is, dat ze niet meer zo'n irritant douche-gordijntje hebben.

Wie weet kun je wel voor 100 euro een wandje van Marktplaats ofzo er omheen zetten.

Voor mij zou zoiets stoms serieus iets zijn om een andere woning te kiezen, mits ik tussen meerdere woninen twijfel natuurlijk, je gaat natuurlijk niet tegen een andere flat aan zitten kijken als uitzicht omdat daar wel een deurtje om de douche heen zit :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:11

Die muur en die keuken zou ik wel aanpassen.