Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:57

Wij hebben net de factuur ontvangen. Geen boete voor de rente *\%/* scheelt mooi even 2000 euro. Heel blij mee. Nu echt maar een klein bedragje nog te betalen aangezien alles verder in de hypotheek opgenomen kon worden.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:46

Leuk huis die in Meppel, en jeetje wat groot.

Fijn Inge. Ook weer geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:03

Wat moet je met zo'n groot huis. Ik zou er alleen maar extra rommel in verzamelen. Daarom mag ik niet reageren op huizen boven de 120m2 :+

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:23

Hahahah, nou 2 kinderen, een kantoor aan huis en nog een slaapkamer voor jezelf, dan nog graag iets wat ik tot logeerkamer/toekomstige babykamer kan verbouwen en 5 slaapkamers is wel ons minimum. We blijven beide veel thuis werken en we willen graag van het gastenverblijf een soort kantoor maken. We wilden graag minimaal 180, we hebben nu 150, dus dit is mooi ruim. Je hebt tenslotte nooit ruimte genoeg. (daar krijg ik spijt van met die hoarder van mij)

Oh en ze hebben alle ruimtes, dus ook schuur en gastenverblijf bij de m2 meegeteld he? Dus het daadwerkelijke huis is echt niet zooo groot. :Y)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:22

Mooi stekkie Flooooo ik ga voor je duimen. Moest wel lachen om de reactie van idinn haha.
Top Inge!
Ik heb vandaag geinformeerd naar tijdelijke huur. Want de timing wanneer het huis in de verkoop te zetten vind ik wel spannend nu. Zoveel discussie natuurlijk over de ontwikkeling van de huizenprijzen (maar mss is dat volgend jaar niet anders, wie zal het zeggen).

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:28

Daihyo schreef:
dat hoofdstuk is eindelijk afgesloten.
da’s fijn. Al viel het wat tegen. Welke regio zit je? Of…ik bedoel: zàt?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:36

Ik zit nog steeds in dezelfde regio :D
Veluwe zuid oost. Gemeente Rheden.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:10

idinn schreef:
Wat moet je met zo'n groot huis. Ik zou er alleen maar extra rommel in verzamelen. Daarom mag ik niet reageren op huizen boven de 120m2 :+

Ons huis is nog een heel stuk groter dan die in Meppel. We waren zeker niet op zoek naar zoiets extreems, maar ik vind het nu alleen maar heel erg prettig. Het is heerlijk ruimtelijk en ook erg opgeruimd, want dat gaat eenvoudig in zo’n groot huis. De ruimtes waar we dagelijks zijn hebben we met veel donkere kleuren heel gezellig gemaakt en de vele ramen zorgen voor heel veel natuurlijk licht. En ja, er is zo’n 300m2 ruimte waar ik bijna nooit kom, maar daar heb ik ook geen last van.

Dus ja, vroeger vroeg ik me ook af ‘wat moet je met zo’n groot huis’, maar nu realiseer ik me dat niets eens meer. Het is gewoon thuis en een heel prettig, fijn en knus huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:58

pillow schreef:
Mindim schreef:
Bij ons in de buurt gaan kavels in de verkoop. Maar heel kort en enkel ruchtbaarheid in de buurt. Om mensen in de buurt een kans te geven, voor mensen uit andere delen van het land ze uit bieden. Ik vind dat een goed initiatief. Ze komen daarna ook niet weer op de markt bij mijn weten.
Gebeurd dat elders ook?
Misschien hebben we het wel over hetzelfde, maar hier in de buurt gaan ook betaalbare huizen gebouwd worden die alleen beschikbaar zijn voor mensen uit het dorp of binding hebben met het dorp. Mensen van elders uit het land worden afgewezen. Ik vind het een goed initiatief

Ik heb de plannen gezien en vrijdagavond is er een info avond. Maar zover ik kan zien zijn hetb2 onder 1 kap woningen en vrijstaand. Of het betaalbaar gaat zijn, ik weet het niet. Ik vind het idd ook een goes initiatief. Mensen uit de regio komen amper nog aan bod, bijna alles gaat naar mensen elders uit het land. Dus idd top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 00:01

flooooo schreef:
Hier volgende week weer een bezichtiging, erg leuk huis, moet wel wat gebeuren. Maar de kijkdagen zaten al bijna vol terwijl ik direct gebeld heb. Helaas kunnen we op deze vraagprijs niet mega veel overbieden dus we gaan het weer meemaken.
https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-4 ... lingen-23/

Voor de liefhebbers even een linkje.

Het was niks heet ie toch? :D Ik weet nog dat ze het hebben opgeknapt. Leuk huis, vind de ligging echter helemaal niks, zo tegenover het industrieterrein, park is dan wel weer leuk.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 20:04

Mag ik mee kletsen? :)

Wij zijn op zoek naar een woning waar we de paarden aan huis kunnen houden met goede uitrijmogelijkheden. We willen graag een paddock paradise maken dus er hoeft niet super veel grond bij te zitten. Geen kinderwens dus we hebben ook niet super veel ruimte nodig, maar wel op maximaal een half uur van Zwolle. We hebben nu 2 keer een bod gedaan en hebben flink overboden, maar helaas overboden door anderen. Woensdag hebben we weer een bezichtiging, maar ik denk dat we niet zoveel kunnen gaan bieden als de andere gegadigden.

Daarnaast hebben we nog de mogelijkheid om iets samen met een vriendin te kopen. Zij wil graag haar dierenarts praktijk aan huis en we willen de paarden graag samen houden. Dat schept iets meer mogelijkheden, maar ook wat meer eisen om rekening mee te houden! Er moet dan wel echt een a nummer zijn of de mogelijkheid om dit aan te vragen..

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 15:37

Wij hadden woensdag een kijkmiddag en ze konden tot vandaag 12 uur bieden. Wij hadden bewust weinig kijkers waarvan er ook nog een af moest zeggen vanwege Corona, uiteindelijk 3 biedingen en het hoogste bod ligt 30.000 boven de vraagprijs. Veel meer gaan we er niet uitslepen voor dit huis. Kortom, wij zijn dik tevreden en gaan zeer waarschijnlijk voor het hoogste bod. De details krijg ik straks van lief want die werd op zijn werk gebeld.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:19

@Lughnassadh gefeliciteerd!! Dat is snel gegaan. Fijn hoor! Efficient ook met zo’n kijkdag qua voorbereiden van je woning.

@Jets, met iemand samen kopen…idd heel goed over nadenken. Qua budget maakt het het mss wel een stukje makkelijker. Weet niet of ik zover zou willen gaan, want er kan immers veel gebeuren in een paar jaar. Jullie zouden dan beiden zelfstandig door moeten kunnen op die plek. Hebben jullie vast over nagedacht. Hoop dat het lukt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:51

Gefeliciteerd, het kan maar verkocht zijn,

Staat er trouwens een huis van een bokker te koop tegenover een park? Het schilderij in de woonkamer komt me erg bekend voor alsof ik het op bokt heb gezien een keer en verder op elke slaapkamer paardenfotos. :+

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 12:50

Jets schreef:

Wij zijn op zoek naar een woning waar we de paarden aan huis kunnen houden met goede uitrijmogelijkheden. We willen graag een paddock paradise maken dus er hoeft niet super veel grond bij te zitten. Geen kinderwens dus we hebben ook niet super veel ruimte nodig, maar wel op maximaal een half uur van Zwolle. We hebben nu 2 keer een bod gedaan en hebben flink overboden, maar helaas overboden door anderen. Woensdag hebben we weer een bezichtiging, maar ik denk dat we niet zoveel kunnen gaan bieden als de andere gegadigden.

Daarnaast hebben we nog de mogelijkheid om iets samen met een vriendin te kopen. Zij wil graag haar dierenarts praktijk aan huis en we willen de paarden graag samen houden. Dat schept iets meer mogelijkheden, maar ook wat meer eisen om rekening mee te houden! Er moet dan wel echt een a nummer zijn of de mogelijkheid om dit aan te vragen..

Heb je dat huis aan de lentersdijk in Rheezerveen gezien? Geen idee hoe je met je budget zit maar dit is een half uur van Zwolle af en er zitten paardenstallen bij. Staat wel vaker wat in Hardenberg wat dan bij je wensen past. T is alleen we een gekkenhuis met bieden.

https://www.funda.nl/koop/rheezerveen/h ... ersdijk-7/

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 13:11

Karuna, wij zijn blij dat dit nu ook klaar is. Geeft ook weer een stukje rust.

Paars, ja! En ook fijn dat het in 1 keer gelukt is.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 13:54

flooooo schreef:
Jets schreef:

Heb je dat huis aan de lentersdijk in Rheezerveen gezien? Geen idee hoe je met je budget zit maar dit is een half uur van Zwolle af en er zitten paardenstallen bij. Staat wel vaker wat in Hardenberg wat dan bij je wensen past. T is alleen we een gekkenhuis met bieden.

https://www.funda.nl/koop/rheezerveen/h ... ersdijk-7/

Wat een koopje voor zo'n plek. En altijd sfeervol, zo'n systeemplafonnetje :')

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 17:51

Lughnassadh Fijn dat jullie het verkocht hebben, gefeliciteerd!

paars Het gaat zeker niet enkel om het financiële aspect, maar het biedt wel meer mogelijkheden. We willen beiden graag de paarden aan huis, maar het lijkt ons beide ook wel eenzaam dus daarom zouden we het graag samen doen. Onze paarden hebben ook een hele tijd samen gestaan en we hebben dezelfde ideeën. Uiteraard wel met goede afspraken en verdelingen dat mocht iemand willen verhuizen diegenes deel gewoon verkocht kan worden :j

flooooo bedankt voor de tip! We hadden het huis inderdaad gezien en gaan woensdag bezichtigen. Ik denk alleen dat hij wel veel meer overboden gaat worden dan wij willen.

Wij hebben nu 2 keer een bod gedaan. Ik heb wel het idee dat op de Veluwe meer overboden wordt en ook meer biedingen binnen komen dan in het oosten, dat is voor veel mensen uit de randstad toch wel een heel eind verder rijden naar familie. Een huis op de Veluwe hebben we een ton overboden, maar werd uiteindelijk voor €125.000 boven de vraagprijs verkocht. En een huis in het oosten ging voor €75.000 boven de vraagprijs weg.

Wij zoeken een woning voor max € 570.000 incl. overbieden en als we samen iets kunnen komen dan kunnen we het budget verdubbelen. Ik ben een beetje Funda verslaafd :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:04

Bij mijn ouders nog altijd geen biedingen. Vrees dat het te duur in de markt gezet is maar de makelaar geeft ook geen deadline mee voor het bieden.. Heel raar. Heb ik in ieder geval nog niet eerder meegemaakt.

Zag dat zij een ander huis ook al 25k verlaagd heeft na 3 weken zonder verkoop. Stemt me niet heel hoopvol helaas.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:51

Hm niet normaal in deze tijd..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 19:55

horsii schreef:
Hm niet normaal in deze tijd..

Precies. Heel raar en het is ook helemaal geen gek huis ofzo. Snap er niets van.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:05

ingedebruijn schreef:
Bij mijn ouders nog altijd geen biedingen. Vrees dat het te duur in de markt gezet is maar de makelaar geeft ook geen deadline mee voor het bieden.. Heel raar. Heb ik in ieder geval nog niet eerder meegemaakt.

Zag dat zij een ander huis ook al 25k verlaagd heeft na 3 weken zonder verkoop. Stemt me niet heel hoopvol helaas.

Kennissen van mij hebben ook hun huis te koop staan. 1 bod gehad, onder de vraagprijs. Terwijl het volgens mij niet eens voor een heel gekke prijs in de markt staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:06

Zouden kopers de markt zo zat zijn, dat ze massaal besluiten te stoppen met absurd overbieden..

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:22

Dat is wel balen! Tegenwoordig is het natuurlijk normaal om te overbieden. Als een huis al te duur in de markt wordt gezet dan denken mensen misschien dat onderbieden toch geen zin heeft en ze dan maar geen bod uitbrengen. Wij hadden dat laatst in ieder geval wel bij een woning. We werden zelfs nog gebeld of we een bod wilden doen.. huis staat nog steeds te koop.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 20:27

ingedebruijn schreef:

Hmm dat is niet wat je hoopt. Misschien komt het nog aangezien er geen deadline is afgegeven (dat vind ik ook wel apart...)

Vaak heb je het niet in de gaten maar volgens mij gebeurd het vaker dan je denkt dat de vraagprijs verlaagd word... zo ga ik zelf ook bij een woning kijken die ik echt te duur vond voor de piepkleine ruimte. Je gaat er van uit dat je ook nog moet overbieden.. maar nu verscheen die opnieuw op funda met een 25k lagere vraagprijs. Nu welliswaar als “vanaf prijs” weggezet, maar dat trok mij wel over de streep om toch even te gaan kijken. Dus geef de hoop niet op ;)