Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:02

Ik snap dat je die 2e wilde, maar vind de 1e eigenlijk heel mooi. Vooral als je alleen die ziet ;)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:08

Jaa dat is zo! Hoe langer ik kijk, hoe mooier ik em toch vind :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:16

Ik herken je struggle SF! :')

Ik vind de vaas die er nu staat wel wat moeilijk. Ik weet alleen niet waarom, want ik kan niet stellen dat het niet past. Is er in die kleur niet een wat meer abstracte vorm te krijgen?
Of een tafeltje/kastje whatever waarmee hij meer op hoogte komt?

Ik kan echt geen nee zeggen, maar volmondig ja komt er ook nog niet uit...

Misschien is het het pampasgras? Dat dat niet helemaal lekker gaat? Ik weet niet hoe de stijl in je interieur verder is. Je vloerkleed is wel echt WAANZINNIG <3

Storm schreef:
SpikkelFire schreef:
Ja zijn lades idd!

Superleuk! Waar komt deze vandaan?

En het kleed is juist prachtig Janine, staat echt heel erg mooi en op de laatste foto echt helemaal mooi af.

Thanks, de reacties zijn echt enorm wisselend. Mijn ouders vonden de oude mooier, maar toen m'n moeder hier kwam kijken leek het heel anders dan op de foto.
Via Insta en FB veel heel erg positief. En een enkeling die het te rustig vond. Wat ik best knap vind met zo'n schreeuwerd van een muur.

Dus hij ligt er nog en ik ben nog niet 100% overtuigd, maar de zachtheid aan de voetjes <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:17

Ik vind ze beide leuk die kleden, Janine, alleen allebei wel iets heel anders. Dus ik snap de verdeeldheid wel haha.

En grappig, ik zou juist ook wel zo'n vaas met pampasgras hier willen, dus ben aan het rondkijken nu.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:19

MyWishMax schreef:
Ik vind ze beide leuk die kleden, Janine, alleen allebei wel iets heel anders. Dus ik snap de verdeeldheid wel haha.

En grappig, ik zou juist ook wel zo'n vaas met pampasgras hier willen, dus ben aan het rondkijken nu.

Jaa me toooo...

Voor op de slaapkamer ofzo...

Ik vind het ook niet lelijk, vraag me alleen af of het wel helemaal lekker in het interieur van SF past.

Ik krijg deze een dezer dagen binnen, voor de slaapkamer;
Afbeelding

Met dank aan een aantal handige bokkers... :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:22

Wat leuk die doeken! En over je kleden, ik vind ze allebei goed passen :j het is maar net welke uitstraling je wilt, de onderste oogt wat zachter dan de bovenste. Lastig! :')

Ik snap wat je bedoelt over de vaas, is ook een beetje wat ik heb. De vorm blijft iig, ik wilde juist per se deze vorm :+ Een tafeltje eronder wilde ik ook juist niet, ben bang dat het dan weer te druk wordt.. zou aan de pluimen kunnen liggen, alleen die vind ik ook juist zo leuk :') Ik ga er nog even over nadenken haha. En anders kan ie altijd nog naar de slaapkamer, die is vrij neutraal wit en we hebben een olijfgroen dekbedovertrek.

Heb wel nog een vriendin geappt die bij Intratuin werkt of ze in haar filiaal nog die zwarte hebben. Als ze dat hebben, dan ga ik die sowieso halen. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:26

SpikkelFire schreef:
Wat leuk die doeken! En over je kleden, ik vind ze allebei goed passen :j het is maar net welke uitstraling je wilt, de onderste oogt wat zachter dan de bovenste. Lastig! :')

Ik snap wat je bedoelt over de vaas, is ook een beetje wat ik heb. De vorm blijft iig, ik wilde juist per se deze vorm :+ Een tafeltje eronder wilde ik ook juist niet, ben bang dat het dan weer te druk wordt.. zou aan de pluimen kunnen liggen, alleen die vind ik ook juist zo leuk :') Ik ga er nog even over nadenken haha. En anders kan ie altijd nog naar de slaapkamer, die is vrij neutraal wit en we hebben een olijfgroen dekbedovertrek.

Heb wel nog een vriendin geappt die bij Intratuin werkt of ze in haar filiaal nog die zwarte hebben. Als ze dat hebben, dan ga ik die sowieso halen. :')

En dat spul wat in die andere vaas zat die je plaatste? Ik kon de kleur niet goed onderscheiden. Blauw/grijs? Maar in ieder geval oranje/copper spul, misschien dat dat het makkelijker maakt.

Vind het olijfgroen totaal niet verkeerd, heb je niet ook een olijfgroen kussen er boven staan??

En in plaats van een tafeltje een plateau? Zonder drukke poten?

Ik wilde inderdaad naar een zachtere uitstraling en meer geheel in huis. Aangezien ik nu ook een prima keuken heb.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:30

In die andere vaas (die was idd zwart of grijs transparant geloof ik) stonden idd takjes in koperkleur, dat zou nog wel een idee zijn! Kunnen de pluimen naar de slaapkamer :+

Dat kussen is idd olijfgroen! Lastig allemaal, vooral als je nog niet al je nieuwe meubels hebt (moet ook beter luisteren naar de stylisten, eerst je meubels en dan de decoratie 8)7 ).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:09

@SpikkelFire: Ik vind de olijfgroene vaas wel mooi, maar niet daar zo 'koud' op het kleed. Dan staat die zwarte mooier.
Als de groene vaas íets hoger zou staan, bijv. op een donkere voet/blok dat ie mooier zou ogen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:13

Ja misschien hebben jullie toch gelijk dat ie niet op de grond moet staan.. en ik kan ook wel in de hoogte werken, want de muur is verder helemaal kaal. Wordt vervolgd. :+

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 15:13

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:43

Janine1990 schreef:
Help!!!

Ik heb een nieuw vloerkleed gehaald en ik twijfel weer net zo erg als bij de oude die er toch bijna 3 jaar heeft gelegen... :')

Oud:
[ [url=m/HoVjFn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Df1w9I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nieuw:

[ [url=m/9l3oDG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rExKKs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben benieuwd wat jullie er van vinden... Tafeltje bij nieuw staat er ff op voor mezelf :')

Absoluut het tweede kleed! Staat heel mooi <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:52

Ik ben team 1e kleed.. al went het 2e kleed ook als je langer kijkt en staat het zeker niet verkeerd!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:59

idinn schreef:
Ik ben team 1e kleed.. al went het 2e kleed ook als je langer kijkt en staat het zeker niet verkeerd!

Ik vind het tweede kleed mooier staan, enkel vind ik deze niet bij de gordijnen matchen... Hoewel beide op zichzelf wel mooi in de ruimte passen, maar niet in combinatie met elkaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:06

idinn schreef:

Hier ook team 1e kleed. Die tweede vind ik helemaal niks. Ook niet als ik langer kijk :o.

Komt door de gordijnen denk ik...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:54

Oké dit is dus echt een probleem aan het worden :')

Voor team 1e kleed mensen, welke kant zouden jullie opdenken voor een kleed wat rustiger is dan de 1e?

Hoewel vrijwel de meeste reacties voor het nieuwe kleed gaan, begrijp ik beide kanten :')
Er moet toch een derde optie zijn die ik misschien ook nog even moet overwegen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:59

Hier ook 1e kleed, al matched het grijs niet helemaal met de andere kleuren.
Het lichte kleed trekt m.i. meer aandacht, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou kiezen voor kleed 1 of een ander kleed wat richting beige/bruin tinten.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 14-09-20 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:13

senna21 schreef:
Hier ook 1e kleed.
Het lichte kleed trekt m.i. meer aandacht, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou kiezen voor kleed 1 of een ander, wat rustiger kleed.

Maar dat is een vrij breed begrip... :P

Heb je voorbeelden?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:14

Janine1990 schreef:
Oké dit is dus echt een probleem aan het worden :')

Voor team 1e kleed mensen, welke kant zouden jullie opdenken voor een kleed wat rustiger is dan de 1e?

Hoewel vrijwel de meeste reacties voor het nieuwe kleed gaan, begrijp ik beide kanten :')
Er moet toch een derde optie zijn die ik misschien ook nog even moet overwegen.

De derde optie is doen wat jij het mooist vindt :D jouw kleed, jouw huis. Wij wonen er niet :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:19

Ik ben ook team nieuwe kleed
Wat vind je er zelf van. Op dit moment?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:38

Ik zou het 1e kleed voor de zomermaanden houden en het 2e kleed in de herfst/winter neerleggen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:50

Ik vind het eerste kleed ook veel sfeervoller dan de tweede. Daar komt bij dat ik de tweede had als vloerkleed in de ruimte voor mijn infrarood sauna dus ik krijg er een sauna-gevoel bij :D

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:50

Ik vind wel dat een nieuw kleed altijd heel erg wennen is. Dus ik zou het gewoon eens een paar dagen laten liggen. Tenzij je het gewoon niet mooi vindt idd jouw huis, jouw keus.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:05

Sonja_vR schreef:
Ik ben ook team nieuwe kleed
Wat vind je er zelf van. Op dit moment?

Ik was eerst in shock, maar ik begin het steeds mooier te vinden. Het komt lekker rustig en licht over ten opzichte van de oude situatie. En het is heerlijk aan de voetjes <3

Maar omdat ik meteen zo twijfelde, sta ik absoluut open voor andere opties.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:43

:wave:

Ik ga eindelijk mijn badkamer aanpakken en kan wel wat tips gebruiken. Ik ben echt helemaal tevreden met elke ruimte in mijn appartement, alleen de badkamer is vreselijk. Lelijk en ook gewoon oud/slecht aan het worden, krijg hem niet goed meer schoon en het is een troep omdat ik toch de deur achter me dicht trek en het negeer momenteel :+

Zo is het nu;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hou zelf van kleur, maar omdat ik hier nog maar zo'n 4 jaar zal wonen wil ik het toch neutraal houden. Het bad gaat eruit, er komt een inloopdouche van ongeveer dezelfde grootte, en links komt een "nieuw" wandje om de leidingen wat mooier te verbergen (tot aan het plafond waar de douche komt, en halfhoog waar de wc en wasbak zitten, met dus een randje). Voor de achterwand en het wandje rechts (wordt nu niet helemaal geregeld, maar ongeveer ter breedte van de douche, verder gewoon geverfd) heb ik deze tegel: https://www.porcelainsuperstore.co.uk/atlas-white.html

Voor het wandje/halve wandje links deze tegel: https://www.porcelainsuperstore.co.uk/a ... decor.html

Deze vloer komt erin: https://www.victorianplumbing.co.uk/kar ... ng-rcp6506

Het sanitair wordt allemaal wit/chroom, ik hou van zwart/koper etc maar het is duurder, minder neutraal en lastiger schoon te houden dus ik hou het basic.

Maar... Ongeveer de helft van de wand rechts, de wand waar de deur in zit en het bovenstuk van de wand links worden allemaal niet getegeld en daar kan ik dus schilderen :D Het is een vrij donkere ruimte (geen ramen), dus ik dacht misschien aan lichtgroen? Qua accessoires/handdoeken etc wil ik denk ik wat nepplantjes en bamboe/rieten mandjes, en okergele handdoeken bijvoorbeeld. Ik heb verder in huis donkergroen, donkerblauw en veel planten. Kortom, hebben jullie tips om mijn hele neutrale badkamer wat minder neutraal te maken? :D Ik vind deze kleur groen heel mooi, maar wel erg... Groen misschien? https://www.farrow-ball.com/paint-colours/green-ground