[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

madeliefw

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:19

Hier ook de tweede. Ik ben heel snel naar de wc gegaan tussendoor. En er zit een hele goede snackbar hier op de hoek, maar we durven ook niet zo goed aan de patat te zitten haha.

Wij hebben al wel een nieuw huis gekocht. We krijgen 2 november de sleutel! We wonen al een tijdje gehuurd (zelfde huur als hypotheek straks) dus we weten hoe het voelt met twee huizen. En we krijgen weer een tijdelijke huurder waarschijnlijk.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:56

Hier ook 0,0 helaas.. ben dus wel wat teleurgesteld.. maar goed het postieve er maar van inzien, het huis is mooi aan kant en we hebben lekker in het zonnetje in de tuin gezeten. (Met de voordeur op een kier voor t geval dat :+ )

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 15:02

maessie schreef:
Hier ook 0,0 helaas.. ben dus wel wat teleurgesteld.. maar goed het postieve er maar van inzien, het huis is mooi aan kant en we hebben lekker in het zonnetje in de tuin gezeten. (Met de voordeur op een kier voor t geval dat :+ )

Hier ook.. Ik ben ook wel teleurgesteld :o Had er niet veel van verwacht maar toch blijft het jammer..

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 15:36

ik heb geen stem meer van het kletsen en geen voeten van het lopen,trap op trap af, ik heb 7 kijkers gehad. En daar zaten een paar hele enthousiasten tussen. En maandag is er nog iemand die wilt komen kijken. Hopelijk zit er ook een koper tussen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:26

ik heb zes huizen bekeken vandaag :)

eentje was zo erg dat ik niet eens meer naar binnen ben geweest :(

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:52

Oh balen zeg dat er niemand kwam. Wonen jullie er nog wel of in de buurt? Wij zijn op 3 blijven steken waarvan er een wel enthousiast was. Hopelijk horen we daar meer van. En nu weer 2 uur terug rijden. Gelukkig niet voor niets geweest.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:04

Hier is het ook bij die ene gebleven, tegen 3en ging de bel dus dacht dat er nog iemand kwam, waren het mijn schoonouders die een bakje koffie kwamen doen :D
Ach, ook gezellig en zat ik niet voor niks thuis te wachten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:47

bridgetF schreef:
ik heb geen stem meer van het kletsen en geen voeten van het lopen,trap op trap af, ik heb 7 kijkers gehad. En daar zaten een paar hele enthousiasten tussen. En maandag is er nog iemand die wilt komen kijken. Hopelijk zit er ook een koper tussen.

Zeven! Netjes toch!
Alja schreef:
ik heb zes huizen bekeken vandaag :)

eentje was zo erg dat ik niet eens meer naar binnen ben geweest :(

Hadden ze niet opgeruimd dan? :=

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:01

Daar ben ik ook wel benieuwd naar Alja!

Wat een wisselende verhalen. Fijn voor iedereen die kijkers had. Jammer dat sommige van jullie niemand langs hebben gehad.

Nu hopen dat er uit de kijkers nog wat verder uit komt qua bezichtigingen of biedingen.

Edit: ik heb vandaag de mensen gebeld van het huis wat nog in de verkoop moet komen. Heel fijn gesprek en we mogen morgenmiddag komen kijken!!! Er is nog wel een andere partij maar ik duim echt dat wij er nog tussen komen.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:09

Wow bridgetF, 7 kijkers. Dan is het in elk geval niet voor niets geweest. Hier zijn er uiteindelijk 4 geweest. Vind het lastig om tezeggen of mensen echt enthousiast zijn. Ze bekijken natuurlijk meerdere appartementen. ben benieuwd of we nog iets horen verder.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:14

ik weet niet als ze binnen hadden opgeruimd maar het was buiten ( zoek een vrijstaand huis met stallen en een beetje grond/bak) al zo n paasei dat ik daar geen heil in zag.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:17

EkmiC schreef:
Wow bridgetF, 7 kijkers. Dan is het in elk geval niet voor niets geweest. Hier zijn er uiteindelijk 4 geweest. Vind het lastig om tezeggen of mensen echt enthousiast zijn. Ze bekijken natuurlijk meerdere appartementen. ben benieuwd of we nog iets horen verder.

Ons huis is pas afgelopen donderdag officieel in de verkoop gekomen en op funda, dus ik denk dat het aantal kijkers daar ook wel mee te maken had. De stap om te kijken zonder afspraak is ook wat makkelijker dan met een makelaar.

Ik had wel een soort van invulformulier, waar mensen gegevens achter konden laten. Helaas was er niemand die dat wilde, ze wilden zelf het in eigen hand houden. Ik zou het zelf ook niet snel doen.

De makelaar kwam ook nog even langs met een doosje gebak. Toch leuk dat hij zo betrokken is en ook na afloop belde hij hoe het was gegaan. Hij was ook onder de indruk van het aantal kijkers. Ik heb van twee mensen niet echt een idee of die enthousiast waren, ze waren een beetje neutraal. En ik heb het vermoeden van 2 stellen dat zij terug gaan komen voor een vervolgafspraak. Het grappige was dat er ook een oude bekende kwam, van huh is het jou huis? En ik kom je voor de open huis? Dat was wel heel gezellig. Over het algemeen waren de meeste goed te spreken over de woning. Maar het is toch maar afwachten, want allemaal bekeken ze meerdere huizen, dus afwachten maar of ons huisje er uit sprong.
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 03-10-15 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:19

bridgetF in welke regio verkoop jij?

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:22

Dat zal inderdaad wel een voordeel zijn, ja.

Alja: zag het er op internet wel beter uit? Ik weet ook niet of ik daar doorheen zou kunnen kijken hoor, maar de rotzooi koop je er als het goed is niet bij.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:25

Alja schreef:
bridgetF in welke regio verkoop jij?

wageningen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:35

EkmiC schreef:
Dat zal inderdaad wel een voordeel zijn, ja.

Alja: zag het er op internet wel beter uit? Ik weet ook niet of ik daar doorheen zou kunnen kijken hoor, maar de rotzooi koop je er als het goed is niet bij.

Bij alle huizen waar ik ben wezen kijken vandaag zeiden eigenlijk alle mensen dat ze zo min mogelijk mee zouden nemen ;)
ik heb gewoon echt geen zin in de paasei van een ander, ben zelf ook niet handig dus ben gewoon op zoek naar een huis waar mijn meubels ( bij wijze van spreken) zo in gezet kunnen worden :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:40

Wij wonen er inderdaad nog steeds, moeten eerst verkopen voor we wat we willen kunnen kopen helaas..
Mooi dat er bij sommigen dus toch veel animo was! Hier in de omgeving waren veel huizen waar niks was langs gekomen vertelde onze makelaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 08:53

Bridget, ik denk dat dat zeker meespeelt. Wij hadden 2 jaar geleden ons huis op dinsdag op Funda staan, woensdag bij de makelaar op de site, zaterdag open huizendag en 16 bezichtigingen. Wij zaten toen in China, open huizen dag hebben mijn ouders voor hun rekening genomen. Volgens hun meerdere serieus geinteresseerden.
Maandag 2 biedingen, met eentje in onderhandeling en het huis ook verkocht. Toen we weer thuis waren bleek dat de uiteindelijke kopers bij mijn ouders niet als serieus geinteresseerden aangemerkt stonden. Maar die drukte kwam echt omdat het huis nieuw op de markt stond. En uiteindelijk dus op dag 7 ook verkocht (en vanuit China ook nog eens).

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:15

Helaas, van al die kijkers heeft er niet één terug gebeld naar de makelaar voor een 2e bezichting.
De makelaar zei dat als mensen echt interesse hebben, ze meestal maandags al aan de telefoon hangen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:50

Belt de makelaar niet zelf na dan? :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:52

idd denk wel dat de makelaar dat hoort te doen, ik moest tenminste afgelopen zaterdag overal mijn gegevens achter laten :)
maar ben ook nog niet gebeld.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:18

Wij belden voorheen als makelaar altijd in de week na het open huis alle kijkers na. Lijkt me ook niet meer dan normaal. Je wilt toch graag weten wat men van je huis vond. Of dat nou positief of negatief was.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:22

Om bridgetF even te Quoten:

bridgetF schreef:
EkmiC schreef:
Ik had wel een soort van invulformulier, waar mensen gegevens achter konden laten. Helaas was er niemand die dat wilde, ze wilden zelf het in eigen hand houden. Ik zou het zelf ook niet snel doen.

Nabellen wordt dan helaas knap lastig.... Mensen zijn tegenwoordig steeds meer op hun "privacy".

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:48

dat is het idd, je "moet"natuurlijk helemaal niets,
ik heb bij huizen op een open huizen dag maar 2 keer gegevens achter gelaten terwijl we er heel wat meer hebben bekeken , als er geen gegevens zijn, valt er niets na te bellen.

maar als mensen niet direct contact opnemen wil dat nog niet zeggen dat er geen vervolg uit voort gaat komen, soms zie je meerdere huizen die heel erg zouden kunnen passen met allemaal hun eigen plus en min punten , dan kan het even goed nadenken kosten voor je een bezichtiging afspreekt, of misschien gaan mensen toch eerst even nog eens babbelen met een adviseur , zoveel mensen , zoveel mogelijkheden ,

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:57

ik had echt wel het idee dat er er een paar stellen aardig enthousiast waren, maar ja kijken en willen kopen is natuurlijk een heel verschil. Je moet het geld maar kunnen krijgen van de bank of je oude huis al verkocht hebben. Helaas kan de makelaar niemand na bellen...ik hoop dat er toch nog iemand terug komt....ik zal wel te ongeduldig zijn :(