Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magriet

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 16:52

Die energiemanager ken ik niet. Heb je daar een link van?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:57

Vibabu, hier in huis zal het ook een 500 watt zijn geweest wat we hebben teruggebracht naar weinig. Je kunt er echt een flink verschil mee maken .

Wij hebben trouwens veel ikea ledlampen in de normale lampen. De spotjes geen idee...hebben we bij praxis en formido vandaan

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:02

Wij willen ter zijner tijd ook alles vervangen, maar we branden deze eerst op, en we zoeken nog een goede aanbieding. Moeten te dimmen zijn, en we hebben in het hele huis dus van die halogeenspotjes. Is een vermogen om die te vervangen, zou ons meer kosten als de hele jaarafrekening.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:29

Wij hadden met de spotjes vorig jaar twee goeie aanbiedingen te pakken idd. Dan blijft het nog leuk.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 02:23

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 02:24

Best lastig. Moet mn voeding aanpassen. Maar gezond of suikervrij is direct keer zo duur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 02:39

Klinkt interesant :j , alleen betaal ik 142 euro per maand momenteel

Pfff ik kan de nieuwe AH bonus zien maar niet waar ik de moestuintjes bij krijg >< , rot mobiele site

Heel duur :j , maar dat kan goedkoop zeggen ze

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 10:29

Gezond eten hoeft toch niet duur te zijn? Ik weet niet wat je normaal gesproken eet maar ik vind gezond eten echt niet heel duur. Nou ligt het er wel aan wat je wilt eten maar ik eet nooit uit pakjes en gewoon pure groenten. Aardappelen, groente en vlees of een pasta.
Ik kijk ook trouwens wel eens op www.weekmenu.nl daar staan best leuke recepten op.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:15

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:22

Thanks voor het delen! :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:27

Gezond eten voor medische dieten (de goede vetten, suikervrij, etc) is wel duur.
Wij zijn ook over moeten stappen daarop vanwege cholesterol en bloeddruk, maar ben voor mijn boodschappen echt veel duurder uit. Pakje boter mag niet, moet vloeibaar zijn, is 3 keer zo duur. Goedkope vleessoorten zitten vol met niet gezonde vetten. Varkensvlees, alleen de varkenshaas is goed. En verder het veel duurdere rundsvlees, liefst de biefstukken.
Pasta? Niet de goedkope versie, maar de duurdere vezelrijke, is ook een 50% duurder. En zo kan ik best wel lang doorgaan. Ik ben sinds dat we dat dieet volgen bijna het dubbele kwijt aan boodschappen. Zeg maar niet meer dat gezond eten niet duur is. :+
En wij dachten ook altijd gezond bezig te zijn met verse groentes, aardappels, vlees, nooit snoepen, maar het viel toch heel vies tegen, eigenlijk waren we helemaal niet zo gezond bezig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:29

Ik vind gezond eten ook helemaal niet duur eigenlijk!
Heel veel verse groente en fruit van de lidl.. Vlees helemaal weg laten.. Koken met zo min mogelijk vet, want ook vloeibare boter is niet gezond.. dus gewoon met een druppel olijfolie, kokosolie of helemaal zonder. Veel ovenschotels, stomen en salades ed.
Veel seizoensgroente eten.
Volkorenbrood zelf maken, volkorenpasta ook.. De volkorenpasta van Perfekt vind ik niet belachelijk duur. Zilvervliesrijst kost ook weinig.
En gewoon heel veel zelf maken dus. Van sausjes tot sojayoghurt en toetjes enz..

En een eigen moestuin, dat scheelt ook enorm.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:42

Lidl heeft echt goede groenten en fruit. Als het goed is eet je ook minder van de vezelrijke producten aangezien je sneller verzadigd bent.
Dat is denk ik nog mijn grootste besparing ooit! Gewoon wat minder eten :) hoef je ook niet naar de sportschool, minder vaak boodschappen doen en dan neem je ook weer minder impulsaankopen mee.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:54

Ik snap oprecht niet dat mensen nog koken met boter :+ No offence maar ik eet al meer dan 15 jaar alles altijd met olijfolie (bakken, braden, wokken, you name it) en ik word echt extreem naar van boter, dat is wellicht iets duurder maar het is wel een stukkkk gezonder. (En in verhouding zal het qua hoe duur het is best mee vallen, ik doe enorm lang met een fles olijfolie).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:43

Een goede biologische biefstuk gaat hier toch echt in de roomboter, niet in de olie :)
It all has his place denk ik dan maar.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:03

Roomboter is helemaal niet ongezond, dat is al lang ontkracht. En bak je je vlees niet in extra vierge? Dat kan namelijk kankerverwekkend zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:42

Ik bak veel in roomboter en in plantaardige olie. Niet per se olijfolie, waren de laatste berichten ook niet heel positief over (dat er maar weinig daadwerkelijk olijfolie in zit). De kunst is afwisselen, ook in oliesoorten.

Vandaag boodschappen gedaan in Duitsland voor de hele maand, 236 euro lichter, maar voorraadkast en 2 koelkasten met vriezer vól! Hoef alleen de komende weken wat versproducten te halen zoals brood en groente.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:51

Wauw! Voor 1 maand? Met hoeveel zijn jullie thuis? Mijn vriezer ligt vol met vlees. Varken en koe. Voor morgen en maandag heb ik sowieso nog avondeten, dinsdag weer boodschappen doen denk ik.
Als ik van alles over heb vil ik dat nog wel eens in in de aanbiedingen app want die komt af en toe met best leuke recepten :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:54

Het scheelt enorm om daar boodschappen te doen, eens in de zoveel tijd maken we er een dagje van :P
Had bv kilo kiwi's voor 99ct, kilo kalkoenfilet voor 2,49, etc etc. We zijn met z'n 3en, waarvan een jongetje van 6 jaar.

Geeft ook wel rust om nu de kasten vol te hebben, het is even spannend wat vriendlief deze maand heeft verdiend.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 00:43

Waar in Duitsland doe je boodschappen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 00:54

We zijn vandaag bij Kaufland geweest.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 08:32

phormicola schreef:
Roomboter is helemaal niet ongezond, dat is al lang ontkracht. En bak je je vlees niet in extra vierge? Dat kan namelijk kankerverwekkend zijn.

Eeeuhh, aangezien roomboter nog altijd uit meer dan 50% verzadigd vet bestaat is het wel ongezond, verhoogd de kans op hart-en vaatziekten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:03

Hier hebben we gisteren vlees bij vrienden van ons gekocht. Ze hadden een koe geslacht die tot eind januari nog op het land heeft gelopen en geen hormonen en troep krijgt. Rond de 90,- lichter maar daar hebben we 15 kg voor, oa sucadelappen, riblappen, biefstuk, veel gehakt en worst. Kunnen we een aantal maanden mee doen aangezien we weinig en kleine porties vlees eten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:09

Dat is een goede deal Carola! Dat is echt een koopje voor 15 kg kwaliteitsvlees!
Hier binnenkort ook een nieuw stuk koe bestellen. Zijn nu zo'n beetje het laatste op aan het maken. Volgende week al het stoofvlees in een pan en lekker goulash maken, restant wordt soep en gaat de diepvries in. :9

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:12

Er zijn inderdaad genoeg recente onderzoeken die wel zeggen dat roomboter ongezond is. Gezonder dan harde, plantaardige boter en margarine, maar het veroorzaakt nog steeds hart- en vaatziekten.
Een belangrijke reden waarom ze zeggen dat roomboter gezond is, is omdat er veel vitamines in zitten. Vitamine A bijvoorbeeld.. Maar vitamine A gaat voor bijna de helft verloren bij verhitten, net zoals veel andere vitamines. Dus ze zetten wel zo mooi op de verpakking dat er zoveel procent van je adh in zit, maar uiteindelijk blijft daar maar weinig van over.
En die vetten.. Ze zeggen dat goede vetten uit bv olijfolie en vette vis ervoor zorgt dat je aderen niet verder dichtslibben. Heel mooi natuurlijk. Maar andere onderzoeken zeggen dat het eten van helemaal geen toegevoegde vetten, dus alleen de natuurlijke vetten die in je eten zitten, het proces juist kan omkeren en de aderen kan herstellen.
Ik gebruik zelf ook nog wel wat olie, maar probeer wel zo min mogelijk te gebruiken.
En ik heb zelf nog wel een betere reden om al lange geen roomboter meer te gebruiken; ik ben wat allergisch voor koemelk, dus ik kan er sowieso niet goed tegen ;)