[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:10

Wij zijn vanmorgen gaan kijken bij een leuke hoekwoning een dorp of 2 verderop. Was er laatst savonds al eens een rondje rondom gelopen en toen was ik al verkocht van de woning en wijk en nu vanmorgen met vriend wezen bezichtigen.

Waar ik al jaren Funda afstruin is het voor mijn vriend allemaal vrij nieuw, maar hij is nu ineens ook diegene die zich er ook ziet wonen.

Morgen is er een 2e bezichtiging van iemand bij dit huis dus hij zit hem in de stress. We gaan vandaag contact opnemen met onze financieel adviseur om te bekijken wat ongeveer de maandlasten qua hypotheek zouden worden voor deze woning en morgen de makelaar bellen om een 2e bezichtiging te plannen mits er morgen niet al een bod gedaan zou zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:26

Spannend Jurdy, gaan de huizen daar ook zo snel?

Onze eerste kijkers zijn net de deur uit. Ze waren vrij positief over de woning, vooral over de keuken en badkamer, ze vonden het jammer dat er geen vaste trap naar de zolder was ( is ook te laag voor woonruimte maar prima als bergruimte) en de garage die ze nu hadden was iets groter maar ze wilden graag vrijstaand en een grotere tuin en wisten dat ze dan ergens op in moesten leveren.

Ze waren al bij een aantal woningen geweest kijken en ook al aantal keren afgebeld omdat de woning al verkocht was voordat hun afspraak was dus ze voelen wel de druk van de huidige markt. Ze wilden er dus snel bij zijn en dat waren ze nu, maar dan?
Ja daar hadden ze nog niet over nagedacht {:)-:( , hun woning stond nog niet te koop en eigenlijk wisten ze ook niet welke stappen erna volgde. Onze makelaar heeft gezegd dat er 2 opties waren, wederom een leuk huis aan hun neus voorbij laten gaan en eerst verkopen en dan huren of hopen dat hun droomhuis te koop staat op dat moment, of de gok nemen en overdracht van onze woning over een half jaar en in de tussentijd hun woning verkopen.1 juni zou voor ons ideaal zijn namelijk. ook gezegd dat de woning vrijdag online op funda komt en het dan erg snel kan gaan met onze woning dus de druk ook wat opgevoerd
Ik ben benieuwd!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:19

Colien schreef:
Tiggs schreef:

Waarom ben je afhankelijk van het Kadaster?

Omdat het perceel nog geen officieel perceel is. Het is nu nog één perceel samen met de buren en tevens verkopers (oude boerderij geweest die in tweeën gesplitst is)

Het uitmeten kan tegenwoordig super snel digitaal, dat zou ik eens bij de notaris navragen.

@Lynn Nikita: hebben jullie zonder voorbehoud financiering geboden? Vond je dat niet eng?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:52

Ik heb wel onder voorbehoud financien erin laten zetten en bouwkundig rapport. Die keuring is geweest en goed gekeurd dus nu alleen nog de bank die lastig kan gaan doen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:18

Wat doen jullie in de tussentijd of heb jij jouw woning nog?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:21

Lynn_Nikita schreef:
Wat doen jullie in de tussentijd of heb jij jouw woning nog?

Ships ik heb perongeluk mijn bericht verwijderd. :')

Ik woon nog bij mijn ouders thuis dus daar blijf ik gewoon wonen, mijn vriend trekt bij zijn ouders in. :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:11

De woning staat nog steeds niet op Funda maar morgen en zaterdag heb ik weer een bezichtiging. Door het delen van een Facebook bericht met enkele foto's, preview. Spannend!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:46

Gaat lekker snel dan! Dan zal ie wel binnen no time ook verkocht zijn, dat zou fijn zijn.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:52

Om half 3 moeten we bij de notaris zijn voor de overdracht, spannend!!! We hebben hier het hele huis al vol staan met spullen die we nodig hebben voor het klussen, dat is stiekem nog best wel veel :+

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 13:22

Tiggs schreef:
Colien schreef:
Omdat het perceel nog geen officieel perceel is. Het is nu nog één perceel samen met de buren en tevens verkopers (oude boerderij geweest die in tweeën gesplitst is)

Het uitmeten kan tegenwoordig super snel digitaal, dat zou ik eens bij de notaris navragen.

@Lynn Nikita: hebben jullie zonder voorbehoud financiering geboden? Vond je dat niet eng?

De paaltjes zijn al eerder gezet, alleen het kadaster moet het nog officieel inmeten en het perceel moet nog een apart nummer krijgen (wat blijkbaar veel tijd kost). Is dus niet 1,2,3 gedaan wat ik begrijp van de verkopende partij. Zijn hele lieve mensen die echt hun best doen om ons zo snel mogelijk in het huis te laten.

Onze overdrachtsdatum staat voor nu op 1 februari.

Cural

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:04

Ik breek even in..
@ Colien, wij hebben een maand of 3 geleden een soort gelijk huis gekocht met mijn broer.
Dit was een groot perceel, wij hebben van de gemeente medewerking gekregen om er een zogezegde 'twee onder een kap' van de te maken. Het voordeel om voor de overdracht het perceel te laten splitsen zit hem in het EURO voordeel. Na die tijd is het veel duurder heb ik mij laten vertellen. maar dat zal je ongetwijfeld al weten.

Ik heb toen gebeld met de instantie die inmeet voor het kadaster en heb het toen binnen een week voor elkaar gekregen dat het officieel ingemeten stond bij het kadaster. Misschien heb je wat aan mijn tip door 'gewoon' te bellen en aan te geven dat je haast hebt. Bij mij waren ze toen heel werkwillend en heel vriendelijk.

Wij moesten ook twee perceelnummers krijgen.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:29

Nouja de verkopers hebben al de opdracht gegeven aan het kadaster, maar die hebben bericht terug gegeven dat het binnen 20 dagen ingemeten word. We moeten dus gewoon geduld hebben. Scheelt dat we beide niet op een schopstoel zitten maar gewoon kunnen blijven wonen. Mijn vriend zijn appartement zijn op de eerste dag dat het online stond al 12 bezichtigingen gepland. Ik denk dat die zo verkocht is!

Cural

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:53

Het was ook niet betweterig bedoeld ofzo hoor...
Maar dacht misschien als je wel heeeeeeeel ongeduldig bent kan je het proberen ;)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:59

Snap ik :D
Ongeduldig zijn we zeker, maar de voorpret is ook wel leuk :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:27

Wachten duurt altijd te lang, hopen dat het netjes binnen die 20 dagen geregeld is. Zeker met de feestdagen die ertussen omen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:39

Ik lees nog steeds mee, leuk om alles te lezen.

Mijn man werkt voor selekthuis, die bouwen woningen voor particulieren(van tekenen, tot vergunningen, tot het daadwerkelijk bouwen, kortom ze doen alles), en we zitten soms even lekker te zwijmelen bij de mooie woningen die hij tekent :D

En verder is verkopen nog niet helemaal van de baan, mochten we een mooie kans zien, dan wllen we die wel grijpen. We zijn voor nu vooral benieuwd naar het huis van de overburen die nu te koop staat. Dat huis is helemaal niet goed onderhouden bijv, maar er wordt een aardige prijs voor gevraagd en we zijn benieuwd of hij er dat voor krijgt :P Als dat zo is, dan kunnen we onze prijs nog meer omhoog gooien namelijk en dan wordt het wel interessant :P

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:15

EllaBellaah al aan het klussen?
De woning is vrijdag op funda gekomen en heb al 3 bezichtigingen doorgekregen, dat zijn er al 6 3 via facebook preview en nu 3 via funda

1e was erg positief maar mistte net een extra ruimte en is aan het bekijken of er iets bijgebouwd kan worden op de keukenaanbouw en moet eigen woning nog verkopen
2 geen hoogte van te krijgen, zeiden niks volgens de makelaar en hij was erg negatief ivm eternietplaten onder het dak, wat gewoon mag maar dat geloofde hij niet
3 ook erg positief en ook eigen woning nog niet in de verkoop maar heeft meteen wel al een afspraak gemaakt bij mijn makelaar

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:23

Leuk om alles weer te lezen dan heb je nog meer voorpret!

Lynn bij ons was het zo dat de mensen die ons het minst goede gevoel geven ons huis hebben gekocht, vaak toch wel een bepaalde techniek om het huis goedkoper te krijgen. Hoewel ons huis alsnog weg ging met een flinke overwaarde. :+

Nog 2.5 week wachten en dan krijgen we eindelijk de sleutel. Vandaag bij de gemeente doorgegeven dat we gaan verhuizen. Super leuk allemaal. :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:57

Lynn_Nikita schreef:
EllaBellaah al aan het klussen?
De woning is vrijdag op funda gekomen en heb al 3 bezichtigingen doorgekregen, dat zijn er al 6 3 via facebook preview en nu 3 via funda

1e was erg positief maar mistte net een extra ruimte en is aan het bekijken of er iets bijgebouwd kan worden op de keukenaanbouw en moet eigen woning nog verkopen
2 geen hoogte van te krijgen, zeiden niks volgens de makelaar en hij was erg negatief ivm eternietplaten onder het dak, wat gewoon mag maar dat geloofde hij niet
3 ook erg positief en ook eigen woning nog niet in de verkoop maar heeft meteen wel al een afspraak gemaakt bij mijn makelaar

Ja heel hard aan het werk vanaf donderdag. Elke dag van 9 uur 's ochtends tot een uur of 9 's avonds aan de slag. Alle muren moeten gesaust worden, alle kozijnen opnieuw afgelakt aan de binnen kant van zowel de ramen als de binnen deuren, en verder vooral poetsen. De eerste 10 liter emmers zijn al leeg :') het is echt veel werk maar alles knapt er zo ontzettend van op, en het valt me niet tegen hoeveel we op een dag gedaan krijgen. Het schuren en voorbereiden was veel werk en niet leuk, nu we aan het schilderen zijn is het pas echt leuk!

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:41

Zo ontzettend leuk om mee te lezen bij iedereen hoe het verloopt!

Lynn gefeliciteerd met de bezichtigingen loopt goed dus!

Groot project ellebellaah? Klinkt als veel maar leuk werk!

Hier de hypotheek aangevraagd en rente is gereserveerd. Koopakte ligt bij de notaris en ook langs geweest voor het samenlevingscontract. Tevens meteen aan het kijken en informeren bij de gemeente geweest voor een dakkapel en dat is goedgekeurd. Dus ik kan niet wachten tot het rond is! Voor nu overdracht rond 1 februari maar als het eerder geregeld is kunnen we er al sneller in. Het staat al leeg namelijk :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:31

Leuk Yltje!
Dat zou fijn zijn :)

Hier druk aan het klussen, zaten wat dingen tegen maar op zich gaat het nog wel.
Eind deze maand ga ik over, maar als ik erin zit moet er ook nog wel wat gebeuren :')

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:08

Het is inderdaad vooral veel werk. Grote verbouwingen doen we niet, de keuken en badkamer hadden veel schoonmaak werk nodig maar die zijn nog prima. We dachten dat de keuken een patroontje had met zwarte streepjes maar dat was gewoon vies :+
Morgen hopen we de hele woonkamer en keuken te kunnen sauzen, dan zijn alle muren en plafonds klaar. Het plan is om zondag helemaal over te gaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:20

jaaaaa ons eerste bod is binnengekomen, 6 dagen op funda, de 4e kijker in totaal, 1e die via funda komt kijken, bod van 10.000 onder de vp en overdarcht in juni, wat ons perfect uitkomt.
Nu komen er nog 2 kijkers deze week en benieuwd wat hun willen. ook aangegeven bij de bieders dus hopenlijk komt er een bedrag hoger dan hun bod uit en nog dichter bij de vp, elke cent die bovenop hun bod komt is extra om te verbouwen en daar is heel veel van nodig

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:31

Kijk aan! Ons huis is na anderhalve week op funda verkocht, vanavond koopakte tekenen. Zal blij zijn als het half febr is, dan zijn de ontbindende voorwaarden wat betreft financiering voorbij en is het definitief. Had niet durven hopen dat het zo snel zou gaan

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:03

spannend pinacolada