[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:22

pmarena schreef:
Jeetje, dat is wel heel veel zeg! Maarja, kijkers zijn nog geen....ehm kijkers :P

Hebben jullie ook geen mogelijkheden tot verhuur ofzo, je hebt nu echt dubbele lasten? :(:)

verhuur denken we wel over. op zich zijn er geen dubbele lasten, maar het huis staat nu wel leeg, dus dat is elke week weer zonde geld. omdat mn ex nu in de ww zit begint het toch wat nijpender te worden.

Annem84

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:35

Ik meld me ook!
Ons appartement staat nu anderhalf jaar te koop en we hebben pas 1 keer kijkers gehad.
We zijn al flink gedaald in prijs. Meer dalen us ook geen optie omdat de restschuld dan te groot wordt.

Er zijn hier gewoon veel te veel appartementen bijgebouwd. Er staan er helaas veel te veel te koop.
Maar goed mocht iemand nog iets zoeken.. zie onderschrift.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:45

welkom Amvbeek.. join de club... heb je al wat anders?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:47

deviltjh schreef:
Nou, alleen de kleder is van 1200,
dus daar zal de tocht wel meevallen :')
maar de rest horen we spoedig,
zal wel rond 14/1500 xitten

En dan? Is het dan een monument? Zal bijna wel. Daar zijn subsidies voor toch? Ik zou het even uitzoeken...

Liselot, dat wist ik niet. Ik dacht dat er voorheen ook een vraag in stond of het in de familie voorkwam. Die mag dan denk ik niet meer? Ergens bezopen dat dat het moeilijker zou maken. Voor hetzelfde geld loop je morgen onder een auto of val je verkeerd van de trap. Je weet nooit wanneer het je tijd is. En dan zou mensen die dus zo'n gen hebben er op af kunnen rekenen, omdat ze het mss kunnen krijgen. Heel belachelijk.
Spannend, ik zie dat je huisje in zicht komt!

Symbeami: Net voor de markt in elkaar zakte hadden we 6 kijkers. Funda hadden we toen nog niet zoals nu. De eerste kijker was ook de koper. Al heb je 100 kijkers. Je hebt natuurlijk maar 1 koper nodig! Mensen die zo rondrijden kunnen idd gaan bellen hihi. Wel relaxed dat je geen haast hebt!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:57

idefix4 schreef:
Symbeami: Net voor de markt in elkaar zakte hadden we 6 kijkers. Funda hadden we toen nog niet zoals nu. De eerste kijker was ook de koper. Al heb je 100 kijkers. Je hebt natuurlijk maar 1 koper nodig! Mensen die zo rondrijden kunnen idd gaan bellen hihi. Wel relaxed dat je geen haast hebt!

Ik heb geen haast, maar er mag niet iemand anders het huis kopen waar ik verliefd op ben natuurlijk :P
Dus wat dat betreft heb ik een heel klein beetje haast, wil gewoon niet dat dat andere voor mijn neus weg gekaapt wordt. (hoewel die kans in deze tijd ook niet zo groot is, dus voorlopig geen zorgen)
Dan nog vind ik het wel het mooiste als ik voor de zomer kan verhuizen haha, optimistisch blijven!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:05

juval schreef:

Nee gelukkig niet. Dubbele lasten zou wat veel worden.
Ik heb het appartement destijds in mijn eentje gekocht.
Inmiddels woon ik er al weer een paar jaar samen net mijn vriend en met het oog op de toekomst en een eventuele kinderwens willen we graag een huis met tuin en extra slaapkamers.

We hebben nu een appartement met 1 slaapkamer. Nu kunnen we eventueel als we het echt niet kwijt raken van onze zolder nog een extra kamer maken. Dan zouden we een vaste trap moeten maken en een raam of een vide of iets dergelijks.
Maar dat zou betekenen dat we geld moeten investeren in een appartement waar we al veel verlies op gaan maken.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:16

Gewoon om je heen blijven kijken Amvbeek. Je maakt misschien wel verlies op je appartement, maar álle huizenprijzen dalen, dus datgene wat je weer wilt kopen was eerder misschien helemaal niet te betalen geweest.
Wij kijken er ook zo naar, nou hebben wij ons huis nog in het gulden tijdperk gekocht, dat is ons geluk. Alleen het weiland hebben wij wel heel duur gekocht. Maar datgene wat we nu op het oog hebben hadden we met de eerdere huizenprijzen helemaal nooit kunnen kopen. Dat komt nu binnen bereik.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:40

Een hypotheek voor het nieuwe huis is geen probleem. We kunnen met zijn tween genoeg aan voor het type hiis wat we willen. We willen ook niet aan onze max zitten.
Alleen het huidige appartement heb ik 5 jaar geleden net voor de crisis gekocht. Helaas kun je je restschuld niet mee financieren in je volgende hypotheek.
Dus alle verlies moet betaald worden van ons spaargeld. En die restschuld loopt bij de huidige vraagprijs al snel op naar enkele tienduizende euros.
Dus verder zakken in prijs is geen optie.

Maar goed inderdaad uiteindelijk koop je ook een goedkoper huis terug. Alleen wel jammer van de zuurverdiende spaarcentjes.. We blijven het maar over het grote geheel bekijken.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:46

Idefix, zoals al vaker gezegd is het geen monument,
Zou een.hoop moeilijkheden bezorgen tijdens verbouwen

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:01

Amvbeek schreef:
juval schreef:

Nee gelukkig niet. Dubbele lasten zou wat veel worden.
Ik heb het appartement destijds in mijn eentje gekocht.
Inmiddels woon ik er al weer een paar jaar samen net mijn vriend en met het oog op de toekomst en een eventuele kinderwens willen we graag een huis met tuin en extra slaapkamers.

We hebben nu een appartement met 1 slaapkamer. Nu kunnen we eventueel als we het echt niet kwijt raken van onze zolder nog een extra kamer maken. Dan zouden we een vaste trap moeten maken en een raam of een vide of iets dergelijks.
Maar dat zou betekenen dat we geld moeten investeren in een appartement waar we al veel verlies op gaan maken.

je hebt wel een mooie en net appartement maar hier in onze omgeving lopen de appartementen ook heel slecht.
dit omdat je voor het zelfde geld nu een leuk huis kunt kopen met een mooie tuin en meer ruimte is.maar ja sommige willen natuurlijk ook alleen een appartement

ik heb ons huis verkocht zonder makelaar binnen 3 dagen tijd en mijn nicht ook zonder makelaar binnen een paar dagen.en hadden hier veel geluk mee natuurlijk vooral in deze tijd.
maar huis weer kopen is niet zo makkelijk bij ons dan zijn nu met dit huis vanaf juni bezig en wonen er al vanaf augustus in.
en ziet er ook nog uit dat het niet door gaat heel frustreren. en moeten wij weer verder zoeken en kijk ook wel rustig rond hoor.
maar gemeente enz daar heb je niks aan als die op moeten schieten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:09

Amvbeek schreef:
Helaas kun je je restschuld niet mee financieren in je volgende hypotheek.

Onder voorwaarden is dit soms wel mogelijk hoor.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:32

Nou hier goed nieuws!
Huis wat we op het oog hebben blijft ons droomhuis!
Jammer genoeg zitten we met die bkr tot 28 juli! Maar de verkoper heeft aangegeven te willen wachten en in het kk financiering tot 1 september de tijd te laten zetten! Super goed nieuws dus!

Maar ja en nu nu nog keer kijken! En dan bieden! Hoe hebben jullie dat bieden aangepakt huis staat nu 4 maanden te koop! Verkoper moet er vanaf moet nog aardig wat aan gedaan worden! Ligt bij het spoor en het station! Prijs nu is 189 iemand tips!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:38

Gewoon zelf vergelijken met andere huizen, na gaan voor welke prijs jij er blij mee bent en voor welke prijs je het te duur vindt en naar een ander huis gaat zoeken, in hoeverre het haalbaar is om een ander huis te vinden dat net zo leuk is, en zo bepaal je dus welke prijs je er voor over hebt.

Tip: de verkoper wil denk ik alleen maar het huis voor je vasthouden als je niet ook nog het onderste uit de kan wilt...want dan kunnen ze beter wachten op een eventueel beter bod, en als dat niet komt, altijd nog aan jou verkopen :o

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:51

Ja we kijken waar we nu op uit komen is dat niet het gewenste dan hopen dat die over paar maanden nog te koop staat!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:01

Themba schreef:
Ja we kijken waar we nu op uit komen is dat niet het gewenste dan hopen dat die over paar maanden nog te koop staat!

apart dat ze zo lang willen wachten.. had ik geen trek in gehad als verkopende partij...
:o

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:08

hebben jullie gister uitstel van executie gezien?
huis stond al 8!! jaar te koop, mankeerde niets aan. echt te triest voor woorden :(

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:49

In deze tijd vooral een stuk minder bieden. Want je weet maar nooit.
Globaal berekening maken qwa kosten wat je moey maken aan het huis voor te renoveren en of opknappen.
Want je moet niet straks een huis kopen die veel minder waard is dan wat jullie betalen.
na de grote verbouwing enz.
En een prijs in gedachten nemen wat je uiterlijk wil gaan uitgeven

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:24

een stuk minder bieden is leuk, als het huis idd echt te duur is ...
je kunt wel een stuk minder gaan bieden op een huis, maar als het huis zijn geld waard is , zal een verkoper echt niet in gaan op een onzin bod. en de prijs van een huis verandert echt niet omdat je als koper het geld er niet voor hebt

tenzij het water echt aan de lippen van de verkoper staat.

dat je altijd een poging kunt wagen is wel zo, maar ook hierbij moet je realistisch blijven.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:33

maar ja... wat is een huis waard??
2 jaar geleden zei mijn makelaar 445000
nu zegt mijn nieuwe makelaar dat ik blij moet zijn met 3 ton...

de verkoper/makelaar weet het ook niet meer. dus proberen kan altijd. nee heb je, ja kun je krijgen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:40

is wel zo, maar kennissen van me hebben pas dus ene bod gedaan waardoor de verkoper gewoon sowieso niet meer verder wilde met ze :=
dus tuurlijk , nee heb je, ja kun je krijgen. maar blijf wel realistisch...
een huis wat voor 6 ton staat heb je gewoon veer meer speling op dan een huis wat voor 175 duizend te koop staat

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:44

Nouja, ook dat hoeft niet natuurlijk :P

Die van 6 ton kan al wel op de absolute bodemprijs zitten, terwijl er in die van 175.000 nog tot de 150.000 euro onderhandelingsmarge is.

Het stikt echt van dat simpele volk dat denkt dat tegenwoordig overal nog 20% vanaf kan of zelfs moet....pffffft :roll:

(hier bedoel ik overigens niemand specifiek mee :+ )

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:48

ach ja.. ik hoop ook op iemand die ver boven de vraagprijs bied hahaha... maar goed... ik wil er ook wel graag vanaf, dus dan zal er toch water bij de wijn moeten. hooop dat er toch eindelijk een keer iemand komt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:50

Ik neem aan dat je toch ook een bodem hebt, waarop de restschuld te groot wordt om met een bod akkoord te gaan :P

Hier staat het huis inmiddels al een jaar of 4 te koop.....hopelijk duurt het bij jou niet zo lang :(:)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:53

dat hoop ik ook.. anders kan ik terugvallen op NHG, dus wat dat betreft maak ik me minder zorgen, maar t is nu elke maand zo zonde geld he.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:54

Pmarena, ik bedoel ook meer met als beide woningen voor een normale prijs te koop staan (dus vraagprijs is niet extreem laag/scherp...)
10duizend is op 6 ton een heel ander verhaal dan dat diezelfde 10duizend op 175duizend .
en het duurdere segment huizen staat gewoon veel meer onder druk dan de minder dure en goedkopere segmenten

feit blijft dat een vraagprijs niet betekend dat je je kosten bij elkaar op telt, die van de vraagprijs aftrekt en dat dan dan maar het bod moet zijn.
het is gewoon een kwestie van per huis bekijken wat het waard is en wat je er voor kan en wil geven en of dat realistisch/haalbaar is .
soms staan huizen ook idd voor ene veel te hoge prijs te koop, ik heb hier in het dorp huizen 1 tot 3 ton in prijs zien zakken voordat er beweging in kwam , en zelfs de gezinswoningen lopen inmiddels niet zo best meer.
daar zie ik ook huizen tussenstaan die veel te duur zijn, daar zou sowieso nog wat te doen moeten zijn kwa bieden, maar er staan er ook tussen waar gewoon geen of weinig ruimte meer in zit