Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Slmt9 schreef:Wij gaven Broomhexine ipv ventipulmin. Is een slijmoplosser. Daarnaast eventueel balsamic air.
De broomhexine is iets van 30,- en te koop voor koeien.
VanHuisUit schreef:OMG dat is ook een fikse rekening... hoop dat kattenkind weer snel opknapt![]()
@Faelynn begrijp het goed hoor. Ik vind het ontzettend knap als mensen een paard kunnen houden zou echt niet weten waar ik het geld vandaan zou moeten krabben eerlijk gezegd. Ik zou dan echt weer meer moeten gaan werken (iets met keuzes maken...) en dan kan ik weer minder vaak naar mijn paard. Heb zo lang in die spagaat gezeten. Of dan als je een maand minder uren maakte dat het weer van de spaar af moest... en die raakte langzamerhand soort van uitgeput![]()
![]()
Dus toen uiteindelijk keuze paard verkopen. Maar dat was een jong dier, 4.5 jaar, ik had haar wel vanaf 2 jaar en kende haar vanaf jaarling maar ze was ook toe aan een volgende stap en ze is super terecht gekomen. Was eigenlijk al niet de bedoeling geweest dat ik haar had gekocht maar ik verzorgde haar en toen moest ze naar de markt... tja...
Het scheelde wel heel veel geldstress dat ik haar niet meer had maar pfff dat was wel een hele moeilijke hoor.
Hoop voor je Faelynn dat als het met Ventipulmin weer wat is gekalmeerd je met goed stalmanagement en wellicht ondersteuning met kruiden en schepje(s) Sputolysin of zoiets wat hanteerbaarder gaat worden voor paardlief.
PSvanLot schreef:Paarden zijn gewoon echt duur. Gelukkig past het in mijn uitgave patroon.
We storten ieder een x bedrag op onze gezamenlijke rekening en wat we over houden besteden we naar eigen inzicht. Ik wil niet dat mijn vriend de paarden bekostigd.
Beide een goed salaris, dus naast de kosten van t paard kan ik nog in verschillende potjes sparen voor vakantie met vriendinnen, onvoorzien paard, onderhoud elektrische fiets etc.
Maar kan gemiddeld €500 extra per maand sparen als er geen paard zou zijn! Eigenlijk echt te gek…