Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kymalin schreef:Pacht kun je toch afkopen?
rina schreef:miccamaaike schreef:Die in Veeningen daar ken ik een van de eigenaren van. Haar vader is woonde daar en t scheen compleet uitgewoond te zijn. Maar goed de prijs is er ook naar, zit flinke lap grond bij dus t zal een grondprijs zijn.
Nahhh das dan wel een hele dure grondprijs. De gemiddelde prijs voor grasland in die omgeving zit op een 56.000 euro (dat is een krappe 2 ton als je het land alleen zou rekenen).
Met de 3,4 Ha die het is, betaal je dus meer dan een ton per HaJe betaald dus echt wel voor het huis wat erop staat. En ja eerlijk vind ik hem ook te duur voor wat er nu nog op staat.
Moest alleen wel lachen toen wederhelft zelf met die aan kwam. Maar toen hij mijn berekening hoorde was hij het er mee eens dat die voor wat het is, en wat wij willen gewoon te duur is.
manzano schreef:rina schreef:
Nahhh das dan wel een hele dure grondprijs. De gemiddelde prijs voor grasland in die omgeving zit op een 56.000 euro (dat is een krappe 2 ton als je het land alleen zou rekenen).
Met de 3,4 Ha die het is, betaal je dus meer dan een ton per HaJe betaald dus echt wel voor het huis wat erop staat. En ja eerlijk vind ik hem ook te duur voor wat er nu nog op staat.
Moest alleen wel lachen toen wederhelft zelf met die aan kwam. Maar toen hij mijn berekening hoorde was hij het er mee eens dat die voor wat het is, en wat wij willen gewoon te duur is.
Agrarisch grasland is wel wat anders dan "warme" bouwgrond qua prijs.
manzano schreef:Ik snap de redenering niet.
3 hectare grasland (a 50.000), 4.000m woonkavel.
Hier zijn bouwkavels van nog niet eens 1000m al 5 ton of meer. Dan is 240.000 toch niet veel?
Of is het daar echt zo dramatisch?
rina schreef:manzano schreef:Ik snap de redenering niet.
3 hectare grasland (a 50.000), 4.000m woonkavel.
Hier zijn bouwkavels van nog niet eens 1000m al 5 ton of meer. Dan is 240.000 toch niet veel?
Of is het daar echt zo dramatisch?
Voor de plek waar het staat, en dat is dus niet in het Loo (geen appels met peren vergelijken) lokatie is ook een ding, Ja vind ik 240.000 euro voor een huis, in die staat, op een naar jou berekeningen 4000 m2 grond duur ja. Maar zoals het er nu op lijkt gaan de prijzen, helemaal van bouwvallen idioot omhoog. De normale, je hoeft niet gelijk het halve huis te verbouwen, panden lijken allemaal verkocht te zijn. En die lagen echt ook allemaal in diezelfde prijsklasse.
ClaudiaHS schreef:Rina, weet inmiddels dat het 'contract' van de pacht nog tot 2050 loopt. Dus sws de eerste 30 jaar blijft het bedrag gelijk.
Het exacte bedrag is 3800 euro en dat is indd veel geld voor zo'n klein stukje.
Maar het huis is echt wel heel mooi en staat in een straat waar vrienden van ons ook wonen.
En de buren hebben nog een halve hectare grasland waar ze niks mee doen![]()
Maar indd, we moeten daar wel goed over nadenken of we dat wel willen met pacht.
Froukje schreef:Klimop tegen de muren, de horrorWat een ellende om dat weer van de muren af te krijgen.
Verder wel een heel leuk huisje
ClaudiaHS schreef:Rina, weet inmiddels dat het 'contract' van de pacht nog tot 2050 loopt. Dus sws de eerste 30 jaar blijft het bedrag gelijk.
Het exacte bedrag is 3800 euro en dat is indd veel geld voor zo'n klein stukje.
Maar het huis is echt wel heel mooi en staat in een straat waar vrienden van ons ook wonen.
En de buren hebben nog een halve hectare grasland waar ze niks mee doen![]()
Maar indd, we moeten daar wel goed over nadenken of we dat wel willen met pacht.
manzano schreef:Ik zeg ook dat ik die omgeving niet ken en me dus afvraag of het zo slecht is dat voor 4000m (er staat in de tekst 3ha grasland, dus de rest is dan neem ik aan "erf"gerelateerd. Ik heb het niet exact bekeken ook verder. Was even op basis van wat ik zo snel las.
Die 240.000 is dan voor het huis én de ondergrond natuurlijk.
Wij splitsen dat ook altijd uit in onze taxatierapporten van dit soort objecten. Juist omdat de opstallen vaak verouderd zijn.
rina schreef:Dr is weer iemand die NIET leest. Dus quote ik mezelf nog maar even een keer.rina schreef:En een maand geleden waren er nog wel nette huizen te vinden met land erbij.