[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:19

Hallo bokkers! Mag ik mij ook melden? En misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben Monique, 25 jaar en ben samen met mijn vriend Bart op jacht naar ons eerste koophuis.

Ik sta op het punt om contact op te nemen met de makelaar voor een bod op ons eerste koophuis! *\o/*
We weten wat we kunnen en wat we eraan uit willen geven.

Maar; ik ben een totale leek op dit gebied!
Als we overeenkomen over een prijs, wat gebeurd er dan allemaal?

Kortom, hoe bewandelen wij het pad van bieden tot onze eigen voordeur! :D

En wat moeten we allemaal regelen?
Samenlevingscontract, notaris regelen?, gezamenlijke rekeningen openen?

En misschien staan bokkers op het zelfde punt?

Berdien

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:22

Heb je al contact gehad met een hypotheekadviseur?

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:14

Jazeker. Hij heeft ook wel e.e.a. uitgelegd, maar ik ben gewoon op zoek naar tips and tricks van mede bokkers :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:20

Ik ken wel mensen die binnen 5 weken hun financiering hebben rondgekregen omdat ze veel documenten al klaar hadden liggen. Het heeft ze wel heel veel stress opgeleverd.

Welkom Monique! Spannend, een eerste koophuis.

Targaryen schreef:
En welkom Szan! Hebben jullie al iets specifieks op het hoog?

We gaan maandag een appartement bekijken. Daarbij twijfel ik wel over de locatie. Het is naast een station (ideaal voor de reistijd naar mijn werk), maar of ik ook echt in die buurt wil wonen? Tja... woongenot is meer dan een rits praktische pluspunten. Het is geen vervelende buurt, maar ook niet helemaal wat we zoeken.

Vorige week hebben we ook een appartement bezichtigd dat 3 straten van ons huidige appartement ligt, en heel erg leuk is! Het is nog niet verhuurd. Hopelijk kunnen we daar volgende week nog een keertje kijken. Het blijft (tegen onze verwachting in) toch wel erg in ons hoofd hangen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:50

Oef...nu komt het allemaal heel dichtbij, vandaag zijn de foto's gemaakt van ons huis. Vrijdag komt hij op funda. Hopelijk nog net op tijd genoeg om mensen te "tippen" voor de open huizen dag.

Kijken jullie dagelijks op funda?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:47

Szan schreef:
Ik ken wel mensen die binnen 5 weken hun financiering hebben rondgekregen omdat ze veel documenten al klaar hadden liggen. Het heeft ze wel heel veel stress opgeleverd.

Welkomxxx Spannend, een eerste koophuis.

Targaryen schreef:
En welkom Szan! Hebben jullie al iets specifieks op het hoog?

We gaan maandag een appartement bekijken. Daarbij twijfel ik wel over de locatie. Het is naast een station (ideaal voor de reistijd naar mijn werk), maar of ik ook echt in die buurt wil wonen? Tja... woongenot is meer dan een rits praktische pluspunten. Het is geen vervelende buurt, maar ook niet helemaal wat we zoeken.

Vorige week hebben we ook een appartement bezichtigd dat 3 straten van ons huidige appartement ligt, en heel erg leuk is! Het is nog niet verhuurd. Hopelijk kunnen we daar volgende week nog een keertje kijken. Het blijft (tegen onze verwachting in) toch wel erg in ons hoofd hangen.

Wil je niet in Leiden komen wonen :D

Ja ik kijk dagelijks op funda, maar dan alleen naar de kijk statistieken van ons appartement hahaha!

Verder heb ik een zoekfunctie aan, als er wat nieuws komt krijg ik een mail.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:10

bridgetF schreef:
Oef...nu komt het allemaal heel dichtbij, vandaag zijn de foto's gemaakt van ons huis. Vrijdag komt hij op funda. Hopelijk nog net op tijd genoeg om mensen te "tippen" voor de open huizen dag.

Kijken jullie dagelijks op funda?

Als woningzoekende kijk ik wel veel op funda ja. Niet dagelijks maar dat komt doordat ook hier een zoekfunctie aan staat en ik dus mail krijg als er iets nieuws voor ons wellicht interessants op komt. :)

Denk dat je nog wel optijd bent hoor, zie hier ook nog huizen waarvan nu pas zo langzamerhand bekend word dat die ook nog mee doen aan de open huizendag. ;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:08

Jaaaaaaaaa!!!!!

Idioten willen alleen naar een notaris in Leeuwarden :')

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:08

Welke?
En waar woon je zelf?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:13

Geen idee. Ik woon en ga een huis kopen in Zoetermeer....

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:44

Maar als jij gaat kopen, betaal jij... en kies jij de notaris.

En anders is het ook wie betaalt, bepaalt. Als ik koper zou zijn, zou ik dat ook doen als ik vervolgens vanuit Leeuwarden zou moeten verhuizen. Alleen... hoe doen jullie dat dan met de eindinspectie? Voor hetzelfde geld is het een bevriende notaris die het voor niks doet. Weet je niet waarom ze naar Leeuwarden willen?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:57

Wij hebben maandag een gesprek bij een hypotheekadviseur (nummer 1) Ik wil er denk ik nog wel langs meerderen gaan als dat lukt. Even een idee van hoe en wat.
Ben benieuwd wat er zaterdag gaat gebeuren.. Durf niet echt te hopen, dus dan maar duimen draaien!

Heb zelf de zoekfunctie aan staan op Funda en kijk bijna dagelijks wel op de app en/of op het internet :o En ik kijk regelmatig naar de statistieken (al kun je daar niet veel mee, maar het is wel leuk om te zien hoe vaak het bekeken wordt per dag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:58

Als het KK is mag de koper de notaris bepalen, bij VON gaat het voor de verkoper..

Wie betaalt bepaalt. :Y)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:06

Onze makelaar gaat er bij uw bieding vanuit dat u gebruik maakt van de voordelige Notarisservice. Voor € 995 inclusief btw maakt de notaris de koopakte, leveringsakte, hypotheekakte en volmachten (Het tarief is inclusief alle bijkomende kosten). Bovendien ontvangt u bij de inspectie direct de sleutels. Zo bespaart u tijd en geld en krijgt u meer zekerheid.

Stond op Funda.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:16

Wij hadden ook een notaris naar keuze van de verkopende partij, maar dat was een woningbouwvereniging, die hebben een volmacht afgegeven aan die betreffende notaris voor alles van hun kant.
Maar die zat wel in het dorp van kope zeg maar...
En wij hadden toch wel voor die notaris gegaan als we zelf hadden mogen kiezen :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:17

Wij kochten ons appartement in Groningen van een vastgoedonderneming uit Maastricht. Passeren / akte van levering is middels volmachten gegaan. Want zij werkten ook standaard samen met een makelaar uit Maastricht. We zijn bij een (zelfgekozen) notaris in de stad geweest, daar getekend en de sleutels opgehaald bij de makelaar.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:26

Dat is ook wat, zo'n notaris aan de andere kant van Nederland :+ kijk je toch wel even gek als ze dat zeggen!
Vind het ook lastig die overdrachtstijden. Ik heb wel aangegeven dat we snel kunnen overdragen mocht er een koper komen, maar zit er wel overna te denken wat dan aangezien we dan zelf ook nog iets moeten kopen :D
Nou ja dat zien we tegen die tijd wel.
Vooralsnog staat zaterdag tijdens de open huizen route ook echt al de eerste bezichtiging gepland en dat terwijl we nog niet eens op funda staan... De makelaar werd gebeld voor een bezichtiging op een al verkocht huis en heeft toen maar een afspraak voor het mijne gemaakt :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:04

Veel kopers willen vlot overdragen. Mijn zwager en schoonzus zitten inmiddels ook in een tijdelijk huurhuis. Huis was heel vlot verkocht en overdracht ook hele vlot daarna(kopers wilden eigenlijk voor de trouwerij het huis hebben zeg maar)
Nieuwe huis is volgend jaar pas vrij omdat die mensen naar nieuwbouw gaan, wat dan pas af is. (Is van schoonouders en die zijn niet meer in de leeftijd om te blijven verhuizen zeg maar)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:54

De kopers van ons vorige huis hadden ook een notaris in Leeuwarden :+ Terwijl ze zelf uit Almere kwamen en het huis in Hengelo stond.... de notaris was dan ook zeer verbaasd dat wij geen gebruik wilden maken van een volmacht, maar wel gewoon langs kwamen.
De kopers hadden blijkbaar een soort all-in makelaar, inclusief notaris (iBlue geloof ik?).

Maar aangezien we toch een week dakloos waren tussen de overdracht van het oude en het nieuwe huis in, hebben we het meteen maar gecombineerd met een paar dagen Ameland. En dan kom je langs Leeuwarden :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:08

Wendy, handig opgelost, een weekend Ameland tussendoor is niet verkeerd!

BloemBloem schreef:
Wil je niet in Leiden komen wonen :D

Neen :D We blijven lekker in Den Haag. Alleen jammer dat het een takkeneind van mijn werk afligt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:13

Zij hebben ook IBlue inderdaad.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:16

Gefeliciteerd ruitje! Al enig idee wanneer de overdracht plaats gaat vinden?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:18

Halverwege januari :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:40

vanmorgen is ons huis op de funda gekomen en nu al 85 keer bekeken, nu maar hopen dat er ook een kijker of koper tussen zit :)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:58

Link!