Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Needje schreef:De gewone (paarse) catnip doet idd niet veel met katten. Dan moet je de wilde (met witte bloemen) hebben.
Maar die vind ik alleen in zaadjes en is me nog niet gelukt om te laten groeien helaas.

Needje schreef:De gewone (paarse) catnip doet idd niet veel met katten. Dan moet je de wilde (met witte bloemen) hebben.
Maar die vind ik alleen in zaadjes en is me nog niet gelukt om te laten groeien helaas.

. Mijn buurvrouw droop af.
Electra63 schreef:Ik heb heel erg veel lavendel en ongeveer 8 buurtkatten in mijn tuin.
En dan klagen mijn buren over de kikkers in mijn vijver.
Vorig jaar kwam een buurvrouw vragen of ik de kikkers kon weghalen. Maar zolang ik de katten niet uit mijn tuin kan houden, zou ik niet weten hoe ik de kikkers weg kan laten blijven. Mijn buurvrouw droop af.
Ik heb zelfs al een paar keer een kat in huis gehad, gaan gewoon onder de hordeur door.
Ik wist niet wat ik zag.
Needje schreef:Mijn stenen tuin is lekker in bloei.
Alleen de agapanthus moet nog
[ [url=m/ECpTnp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Janine1990 schreef:Maar euh... waarom zet je dan niet ff een schrikdraad om de vijver en je buren op de volière?
Dat hebben de buren van mijn ouders op aanraden van m'n ouders gedaan... Kwestie van zes weken, nooit weer last gehad van de kat. En voor bij vijvers heb je van die sensoren waar een straal water uit komt.
Ik denk dat water over een kat gooien die al opgesloten zit niet heel erg werkt om de 'dit mag niet' link te leggen... Meer een soort van waterboarding voor katten ofzo![]()
Nog diervriendelijker is een hond, of een eigen kat. Nog beter, allebei... Onze hond ging door het vuur voor onze kat en dat betekende alle andere katten uit de tuin verjagen... Of de kat nu binnen zat of buiten, dat deed er weinig toe... Tot op de dag van vandaag (hond leeft al 9 jaar niet meer) geen last van katten in de tuin.
Als je een kat weg wilt hebben, is het waarschijnlijk zinvoller om je te verdiepen in het doen van een kat, dan in de wilde weg met water te gaan gooien, zeker als het dier op dat moment niets verkeerd doet.

xSwanHeart schreef:Ja, de bamboe moet er op een gegeven moment nog uit. Die woekert door de hele rechterkant van de tuin. We zijn alleen nog de moed aan het verzamelen, haha.
anca schreef:xSwanHeart schreef:Verhuisd naar achter. Is dat verkeerd?
Nee dat had ik niet gezien. Hoop dat hij aanslaat. Vind ze altijd zo mooi
Neonlight schreef:Geef hem vooral veel water, iedere dag een emmer. Het is een hele foute tijd om een acer te verzetten.

paddington schreef:xSwanHeart schreef:Ja, de bamboe moet er op een gegeven moment nog uit. Die woekert door de hele rechterkant van de tuin. We zijn alleen nog de moed aan het verzamelen, haha.
Die mag je flink uit gaan graven als ik mijn tuinhulpje mag geloven.
Helaas doet mijn buurvrouw er niets aan behalve naar beneden snoeien dus ik heb er al wat jaren ellende van.
Het komt zelfs tussen mijn tegels en grind naar boven waar er onder ook nog tegels liggen en een worteldoek.