[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:17

WHAAAAAAA, net een bod gedaan op het huis! En nu in spanning zitten tot ik wat hoor :')

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:10

ben benieuwd!

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:18

Spannend zeg!
Wij hebben vamiddag een wasmachine, droger en stofzuiger aangeschaft.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:00

Mjetterd hoe is het nu? Ik vind het maar een raar verhaal dat de verzekeringen zoveel macht over je hebben. (want daar komt het m.i. op neer)

Liselot, leuk SPANNEND!!!

Judie, altijd leuk :)

Ik wacht nog op kijkers...... in de kerstvakantie is ons huis op Funda wel veel meer bekeken dan daarvoor. En ik heb ook St. Jozef maar in de tuin begraven. (net voor de vorst) en ondertussen maar blijven hopen dat het huis dat we op het oog hebben niet door iemand anders gekocht wordt. Maar voorlopig staat dat nog steeds beschikbaar op Funda, dus ik ga er maar vanuit dat het zo'n vaart niet zal lopen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:21

Ik moest ook een medische keuring, omdat het verzekerde bedrag op mijn leven boven een bepaalde grens uit kwam. Ik vond de gang van zaken daaromtrent zodanig niet naar mijn zin, dat we er uiteindelijk voor hebben gekozen het bedrag onder de drempel te brengen. Toen was een keuring niet meer nodig. We hadden wel expliciet geregeld dat de levensverzekering niet verpand was in de hypotheekovereenkomst.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:25

Symbeami, wat spannend, ik hoop dat je het kunt kopen!

Liselot, leuk! ik hoop dat ze je bod aannemen!

Judie, veel plezier met je huishoudelijke apparaten :o

veerledec, intressant om te lezen ( snapte het eerst niet echt, maar nu wel :oo )

Wij hebben ook een update,
het huis van OF 1892, OF 1862,
is dus geen vanbeide...of in ieder geval een deel niet,
waar we achter zijn is dat het oudste deel van rond:
schrik niet: het jaar 1200 is gebouwd! namelijk: de kelder!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:31

Ik hoef geloof ik ook geen medische keuring, bedrag is laag zat. Opzich wel fijn aangezien er genetische borstkanker in de familie zit.

Devil: Aannemen hoeft nog niet eens, als ze maar een leuk tegenbod doen :D Dan kan ik evt ook nog iets omhoog.
1200 is wel oud zeg! hoe kan het dat de kelder zo veel eerder is gebouwd dan de rest?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:32

waarschijnlijk is er tussendoor iets gebeurd waardoor de bovenkant eraf moest
en daarna herbouwd is...zoiets denk ik dan.
want zoveel jaar, dan kunnen er zoveel dingen gebeurd zijn!

we moeten nog naar iemand toe die meer weet,
weet niet wanneer we dat doen.
vandaag worden de papieren op gesteld.
dan staat het vast dat wij het huis krijgen als het onze verkocht is

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:05

Liselot schreef:
WHAAAAAAA, net een bod gedaan op het huis! En nu in spanning zitten tot ik wat hoor :')

Oooh hartstikke spannend! Al wat gehoord? Wij hadden binnen 1 dag al weer bericht terug.

Liselot schreef:
Ik hoef geloof ik ook geen medische keuring, bedrag is laag zat. Opzich wel fijn aangezien er genetische borstkanker in de familie zit.

Wij hebben ook geen hele hoge hypotheek, maar toch wel een medische keuring voor mij.

Symbeami schreef:
Mjetterd hoe is het nu? Ik vind het maar een raar verhaal dat de verzekeringen zoveel macht over je hebben. (want daar komt het m.i. op neer)

Het gaat prima nu met mij, vrijdag een afspraak gemaakt voor gistermiddag om 12:00.
Er kwam een dokter wat dingen meten etc. Het viel gelukkig heel erg mee :D!

Alsnog ben ik niet helemaal gerust en heb ik best een hekel aan de hypotheker gekregen die na mijn idee er te weinig vaart achter zet en maar zegt: 'Het komt wel goed'. Terwijl wij overal achter aan moeten bellen.

Mijn werkgeversverklaring moet voor de 4de (!) keer opnieuw worden ingevuld, en ze hebben nu ineens 6 salarisstroken nodig van mij (hadden ze 1 maand geleden ook kunnen krijgen).
Aankomen vrijdag is de datum dat alles rond moet zijn, en ik word een beetje zenuwachtig met het idee wat er allemaal nog geregeld moet worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:28

Echt waardeloos, eikels ook allemaal...wij hadden het ook, allemaal zo heel laconiek doen van joh maak je niet druk, komt allemaal wel in orde.... zij zijn niet degene die een enorme boete boven het hoofd hangt, of die voor lül staan bij de verkopende partij -O-

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:31

pmarena schreef:
Echt waardeloos, eikels ook allemaal...wij hadden het ook, allemaal zo heel laconiek doen van joh maak je niet druk, komt allemaal wel in orde.... zij zijn niet degene die een enorme boete boven het hoofd hangt, of die voor lül staan bij de verkopende partij -O-

Uiteindelijk alles wel op tijd rond gekregen?

Inderdaad, ik heb geen zin om 10% neer te gaan leggen, en vind het ook heel vervelend voor de verkopers, die ook graag de koop van hun nieuwe huis rond willen maken. -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:36

Ik weet exact wat je bedoelt.....waar-de-loos. Zelf ben je al weken van de leg en aan de schijt ervan, en zo'n eikel is lekker relaxed van "komt wel goed".... wij hebben er ook constant achteraan moeten zitten, en ondanks alle beloftes hebben wij godzijdank zelf met de verkopers en notaris uitstel kunnen regelen want het ging er dus inderdaad overheen..... maar dat was allemaal geen probleem hoor.....pffffft wat een waardeloze ervaring en wat een stress en frustratie :\

Het klinkt ook heel erg zoals dit van jou en eerlijk is eerlijk, het klinkt gewoon echt niet alsof dit op tijd geregeld gaat zijn....als ik jou was zou ik even contact opnemen met je hypotheekverstrekker zelf, als je nu via een (lakse) tussenpersoon werkt?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:39

pmarena schreef:
Ik weet exact wat je bedoelt.....waar-de-loos. Zelf ben je al weken van de leg en aan de schijt ervan, en zo'n eikel is lekker relaxed van "komt wel goed".... wij hebben er ook constant achteraan moeten zitten, en ondanks alle beloftes hebben wij godzijdank zelf met de verkopers en notaris uitstel kunnen regelen want het ging er dus inderdaad overheen..... maar dat was allemaal geen probleem hoor.....pffffft wat een waardeloze ervaring en wat een stress en frustratie :\

Het klinkt ook heel erg zoals dit van jou en eerlijk is eerlijk, het klinkt gewoon echt niet alsof dit op tijd geregeld gaat zijn....als ik jou was zou ik even contact opnemen met je hypotheekverstrekker zelf, als je nu via een (lakse) tussenpersoon werkt?

Tja, het klinkt inderdaad niet leuk dat we het waarschijnlijk niet gaan redden. Maar ik ben wel zelf zo realistisch dat ik dat zelf ook denk.
Volgens mij ligt de zorg nu bij de levensverzekering, die nu dus het keuringsrapport van de arts moet krijgen, en daar weer wat mee moet gaan doen.
We hebben hypotheek offerte al getekend, en de hypotheker zei: 'Nu moet de bank alleen nog een definitief akkoord geven'.
Maar dat blijkt dus wel heel veel meer dan dat te zijn.

Kun je zonder levensverzekering geen hypotheek afsluiten? Dat je daarna je levensverzekering nog regelt?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:44

Mjetterd: Nog niets gehoord, hij zei dat hij er maandagochtend meteen mee bezig zou gaan. Geldigheid van het bod loopt tot dinsdag 18 uur, dus ze hebben nog even.

Volgens mij kan je zonder levensverzekering geen hypotheek afsluiten. Je moet een minimaal percentage verzekeren is mij verteld door de adviseur

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:27

Jee deviltjh van 1200! wat oud en wel heel bijzonder toch?

Wat een toestand met die hypotheken, wat ben ik blij dat wij er simpelweg van verzekerd zijn dat de hypotheek voor ons geen probleem is.

Gelukkig dat de keuring meeviel Mjetterd. Maar al die andere stress er omheen is niet fijn en wat een gedoe met je werkgeversverklaring....

Liselot nog even in spanning zitten, maar dat deel is nog een leuk deel spanning.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:43

Mjetterd schreef:
pmarena schreef:

Tja, het klinkt inderdaad niet leuk dat we het waarschijnlijk niet gaan redden. Maar ik ben wel zelf zo realistisch dat ik dat zelf ook denk.
Volgens mij ligt de zorg nu bij de levensverzekering, die nu dus het keuringsrapport van de arts moet krijgen, en daar weer wat mee moet gaan doen.
We hebben hypotheek offerte al getekend, en de hypotheker zei: 'Nu moet de bank alleen nog een definitief akkoord geven'.
Maar dat blijkt dus wel heel veel meer dan dat te zijn.

Kun je zonder levensverzekering geen hypotheek afsluiten? Dat je daarna je levensverzekering nog regelt?

Dat hangt er dus vanaf. Bij ons is de levensverzekering niet verpand, en is dus geen vereiste.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:51

deviltjh schreef:
Ja, maar de keus om het compleet te vernieuwen,
zou iedereen snappen als je de staat van de zolder zou zien,
balken waren op sommige plekken nog maar de helft van de breedte,
en het asbestrisico willen wij niet nemen.

Idefix4, niet zo duur? dat wist ik niet,
had juist begrepen dat het juist heel duur was!

Hopelijk vind je een mooi kleurtje avaluna :)

Nou in ons geval gelukkig niet, omdat er gelukkig niet heel veel in zit. Dus dat hebben ze waarschijnlijk binnen een dag weg. Daarbij komt, dat dit voor rekening komt voor de verkoper van ons huis. Dat hebben we bedongen toen we het huis kochten. Dus ons kost het niks. De verkoper is tevens aannemer en die kon dat weer regelen met een bedrijf die vaker klussen van ze krijgt. Dus die doen dit voor een zachte prijs, omdat ze natuurlijk graag zaken met elkaar blijven doen. :P

Ik heb prijs opgevraagd voor verwijderen van een Asbest dak op onze stal en ik moet zeggen dat de prijs daarvoor reusachtig mee viel. Het is een schuur van 7 x 12 en dat zat op iets van 700 euro (all inclusive). Met nieuw dak waren we voor 15oo euro klaar. Alleen laat asbest nou zeer geschikt zijn als ondergrond voor zonnepanelen. Goed brand werend! :D Er zit verschil in diverse soorten asbest. De ene is de andere niet. De duurste zijn die groene platen die ze vroeger binnen in huizen spijkerden als isolatieplaat. Die splinteren heel erg. En wij hebben wel zo'n muur, maar niet die agressieve soort. Volgens de man die inventariseerde valt het verwijderen daarvan ook mee.

Sonja: Klopt! Dat wist ik ook. Tot bepaalde hoeveelheden mag het zelfs gratis dan! Maar in ons geval zouden we dan nog wel een aantal jaren op en neer moeten rijden naar de milieustraat! hihi. Een kennis van mij doet dat al even zo. Die had het keurig opgestapeld in de tuin liggen en elk jaar brengen ze het gewenste gewicht naar de gemeente. :+ (Gratis!)

Yvistoeter: Brrrr! Wat een nachtmerrie! Gelukkig alleen wat gekneusde ribben. Het kan zo veel slechter ook aflopen. Beterschap voor hem!

Mjetterd: Keuren is een formaliteit. In jouw schoenen zou ik de reden gaan vragen. Je hebt er recht op te weten waarom ze willen keuren. En ze smeren je vaak meteen een heel dure verzekering aan. Mss hoef je bij een andere verzekering wel helemaal niet te keuren. Wij zijn hierin heel fijn geholpen door de Regiobank. Je moet goed opletten wat je doet. Zo hebben wij geen kruislingse verzekering, maar wij hebben onszelf ieder voor zich verzekerd. Zo krijgt de partner altijd het volle pond en als we beiden overlijden, krijgen de kids 2x het volle pond. Per saldo was dat een euro per maand duurder. Daar komen zelden rare dingen uit. Wel balen hoor dat dat nu nog moet gebeuren. Je kan dat ook bij een HA anders dan die van jezelf (Mss hebben je ouders, of je vriend een andere?) laten doen. Dan kan dat binnen een week geregeld zijn. Bij mijn weten hoort bloedprikken er niet bij?
Wij hebben al een OLRV. En ik hoefde niet gekeurd. Ze zagen aan mijn blauwe ogen dat ik heel gezond ben. :D
Dus die hebben we niet hoeven afsluiten.
Hebben de verkopers meerdere geInteresseerden? Ze zetten je wel enorm onder druk zeg. Ik zou het hard spelen dan. Volgens mij heeft een koper weinig te verliezen. Laat je niet gek maken hoor! Waarschijnlijk willen ze gewoon zekerheid hebben en zijn ze net zo bang als jij.
Bij ons heeft de hypadviseur bedongen dat de levensverzekeringen vervielen. En daar gingen ze mee akkoord. Maar wij lenen nog niet eens de helft van de toekomstige waarde van onze woning.

Mbt hypotheken ben ik van mening dat ze een bom moeten leggen bij het AFM. Die maken dat het waardeloos gaat, want die hebben de duimschroeven veel te strak aangedraaid. Dat vind ik echt. als ik zie waar ze tegenwoordig over liggen te jongen, dan sta ik er van te kijken dat het nog lukt een hypotheek geregeld kan worden. De schuld van de huizencrisis ligt in de handen van het AFM!
Tuurlijk moeten banken kijken wie ze voor zich hebben! Maar kijk bijvoorbeeld naar mijn lief. Die werkt als vrachtwagenchauffeur. Al sinds mensenheugenis werken die mannen heel veel overuren. Daar komt hun daadwerkelijke salaris vandaan. Omdat mijn man nog geen loonstroken van het afgelopen half jaar kan laten zien, mag de hypotheekverstrekker niet naar de inkomsten uit overuren kijken. Terwijl die zwart op wit, onderbouwd door zijn baas, op zijn werkgeversverklaring staan. Wat wil het AFM dan nog meer? Tegenwoordig kan een werkgeversverklaring van vandaag morgen al verleden tijd zijn! Het is zo'n wassen neus!

Devilth: Wow! 1200! Da's oud! Gaaf! Ga je die ook gebruiken tzt? Mijn grootste bezwaar om huizen uit die tijd: De tocht, het enkelglas en de hokkerigheid. Zal blij zijn als dit plat gaat! En ach, onze kelder fungeert momenteel als zwemparadijs...
Voor een huis vanaf 1200 ga ik uit van brand oid... ;) Dan bouwden ze vaker op de fundamenten een nieuwe woning

Liselot: Dit soort info zou ik niet op internet zetten. Je weet niet wie hier meeleest? Je moet immers een keuringsformulier invullen voor je verzekering en als je dan straks aanspraak moet maken hierop, kunnen ze zeggen dat je het formulier niet naar waarheid hebt ingevuld. Volgens mij is het een vraag op het formulier.

Judy: Gefeliciteerd!!!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:03

Nou, alleen de kleder is van 1200,
dus daar zal de tocht wel meevallen :')
maar de rest horen we spoedig,
zal wel rond 14/1500 xitten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:51

idefix: Er staan genoeg topics van mij op bokt over wel of niet testen, dus als ze dat willen vinden doen ze het wel. Als ik zelf niet getest ben mag ik gewoon invullen dat ik het niet heb. Dat is ook de reden dat ik nog niet getest ben ;)

Verkopend makelaar heeft nog niet gebeld, word echt gek van de spanning!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 15:38

JEUJ!!!!!!!! net gebeld door de makelaar en hij legde me hun absolute bodem voor (door de bank vastgesteld), stom toeval dat dit precies het bedrag wat ik als max in mijn hoofd had :D

Nu nog even de bouwkundige keuring afwachten en het is uiteraard op voorbehoud financiering, maar denk dat het allemaal wel goed komt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:03

spannend liselot.. alvast gefeliciteerd hoor :) leuk!!

@symbeami.. veel succes.. mijn statistieken zeggen in de kerstvakantie ook veel meer dan daarvoor, nu afgelopen weekend ook veel kijkers op funda, omdat we de vraagprijs hebben verlaagd. Jozef ligt nu nog te bibberen in de tuin.. ooit zal het toch!! .. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:31

Wat zijn veel kijkers? Hier zo rond de 20 kijkers per dag gemiddeld op Funda, maar nog geen enkele blijk van interesse ontvangen -O-

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:36

Citaat:
Deze week is uw huis via funda 763 keer gevonden en 507 keer bekeken.

dit was mijn mail van de makelaar van vandaag... maar ja.. nog geen bezichtigingen verder, dus het zegt me allemaal niet zo veel -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:38

Jeetje, dat is wel heel veel zeg! Maarja, kijkers zijn nog geen....ehm kijkers :P

Hebben jullie ook geen mogelijkheden tot verhuur ofzo, je hebt nu echt dubbele lasten? :(:)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:54

Fijn Liselot alvast gefeliciteerd!

Ons huis was op 1 dag 83 keer bekeken. ... maar zegt inderdaad nog niet zoveel zolang er niemand om een bezichtiging komt. Maar ik zie ze soms ook wel langs lopen hoor, dat zijn duidelijk mensen die wat meer naar het huis kijken dan de gemiddelde wandelaar.
Gisteren nog iemand die kwam langs, 2 minuten later van de andere kant dus we zeiden al tegen elkaar dat we deze week een telefoontje van de makelaar verwachten voor een bezichtiging :D (we maken er gewoon grapjes over, wij hóeven nog steeds niet persé weg, ik ben alleen zo ontzettend verliefd dat andere huis...)

juval, er komt een moment dat er iemand langs komt die je huis wil hebben, je moet daar zelf ook echt in blijven geloven. (ik denk dat dat helpt) Jozef zal wel bevroren zijn in mijn tuin...... :)