Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:01

Bij ons zijn de overburen erin getrapt. Wilde verkopen, een verhuurmannetje kreeg er lucht van en bood ze een jodenbedrag voor het huis, met voorwaarde dat ze erin konden blijven wonen. Ze hebben het daardoor ook niet op de markt gebracht.
Conclusie, zij zijn nog steeds op zoek naar een huis en ze zijn ongeveer €50.000 misgelopen := Wij vonden dat een beetje naïef :') Maar die verhuurder lacht zich helemaal kapot natuurlijk.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:36

Brainless schreef:
Earth schreef:
Ik snap dat ook niet. Waarom wil je zoveel mensen laten kijken? Willen ze 2 ton overbod hebben ofzo? Belachelijk :n

Werkt beide kanten op.
Hier hoor je ook potentiële kopers "klagen" dat de kijkdag(en) al vol zit en zij ook graag een kans hadden gemaakt om te komen kijken.

Nu woon ik (nog) twee dorpen verderop, maar is er nooit sprake geweest van kijkdagen voor mijn woning.
Uiteindelijk waren er ook maar 4 bezichtigingen nodig, maar daar zaten ook best wel wat dagen tussen telkens

Brainless

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 11:49

@Kriel
Met "hier" bedoelde ik op Bokt en niet waar ik woon :D

Ik denk ook wel dat het ligt aan hoeveel mensen zich aanmelden om te komen kijken.
Bij een huisje hier een stukje verderop was het best druk met kijkers en hadden ze echt een volle kijkdag.
Dat had ikzelf niet verwacht omdat het huisje vaker te koop had gestaan en het toen heel lang te koop stond voordat het verkocht was (intussen werd het verhuurd).

De meeste huizen zijn best snel weg, heel af en toe staat er 1 wat langer te koop.
Wat daar de oorzaak van is weet ik niet, want bij sommige die te koop staan denk ik: Jeeh wat een prijs of :Goh daar zit nog best werk aan, en die zijn dan zo weg en andere waarvan ik denk: waarom is die nog niet weg?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:20

Brainless schreef:
Wat daar de oorzaak van is weet ik niet, want bij sommige die te koop staan denk ik: Jeeh wat een prijs of :Goh daar zit nog best werk aan, en die zijn dan zo weg en andere waarvan ik denk: waarom is die nog niet weg?

Dat is precies wat ik ook zo spannend vind bij de verkoop van ons huis :+ Iedereen kan wel roepen "oh dat huis is helemaal "af' dus dat ben je zo kwijt!" maar ik juich niet te vroeg :o

Wat ik trouwens wel heb begrepen is dat sommige makelaars de woning al "onder bod" of als verkocht markeren zodra er biedingen binnen zijn bij wijze van spreken. En de andere makelaar kiest er voor om de woning pas te markeren als "verkocht onder voorbehoud" zodra het voorlopig koopcontract al is getekend enz.enz. Dus het kan soms ook vertekenen hoe snel een woning verkocht is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:33

Hoe lang van te voren krijg je de factuur van de notaris ongeveer? Hier nog 3 weken tot het tekenen *\%/*

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:39

Mijn woning hadden ze op funda als onder bod aangegeven zodra hij er op kwam omdat ze de kijkdagen al vol haddel zitten inclusief wachtlijst.

Uiteindelijk zijn er 20 gegadigden wezen kijken en hebben we 10 biedingen gehad. Is wel op inschrijving gegaan. Dus wel in 1 keer je beste bod neerleggen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:41

ingedebruijn schreef:
Hoe lang van te voren krijg je de factuur van de notaris ongeveer? Hier nog 3 weken tot het tekenen *\%/*

Jullie ook op 1 december?

Ik dacht dat onze notaris dat twee weken er voor doet :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:42

MarjanB schreef:
ingedebruijn schreef:

Jullie ook op 1 december?

Ik dacht dat onze notaris dat twee weken er voor doet :)

3 december dus nog precies 3 weken nu.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:42

Ongeveer 2 weken van te voren.

Veel plezier alvast!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:43

Spannend! Hier staat al veel in dozen, t is zoveel geregel :') maar goed, het komt vast goed haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:46

Earth schreef:
Bij ons zijn de overburen erin getrapt. Wilde verkopen, een verhuurmannetje kreeg er lucht van en bood ze een jodenbedrag voor het huis, met voorwaarde dat ze erin konden blijven wonen. Ze hebben het daardoor ook niet op de markt gebracht.
Conclusie, zij zijn nog steeds op zoek naar een huis en ze zijn ongeveer €50.000 misgelopen := Wij vonden dat een beetje naïef :') Maar die verhuurder lacht zich helemaal kapot natuurlijk.

Wat is een jodenbedrag? :o?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:51

Citaat:
Wat is een jodenbedrag? :o?

Een schijntje, een heel laag bedrag.

Zo is er hier in de buurt ook een huis verkocht (was van een huisjesmelker en verkocht aan een nieuwe huisjesmelker) en de nieuwe eigenaar treitert die oude mensjes gewoon weg, zo sneu.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 12:52

Hier kregen we de factuur 7 dagen voor overdracht :) Spannend hoor dames!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:05

Leuk, allemaal zo dicht bij elkaar met de overdracht. Wij mogen 7 december! (En moeten nog beginnen met inpakken, oeps := )

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:08

Ben ik straks de enige die nog aan een zoektocht moet gaan beginnen? _O-
Haha super leuk allemaal zo dicht bij elkaar, spannend!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:18

Spannend allemaal de naderende overdrachten.

Neehoor Linda, wij gaan bijna zoekmaand 15 in.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:22

horsii schreef:

Oke... doeiii enthousiastme -O- :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 13:49

linda2008 schreef:
horsii schreef:

Positief blijven , probeer ik ook nog steeds.
Voor maandag weer een bod uitbrengen.
Moeten alleen het bouwvlak weten, staat niet op ruimtelijke plannen , makelaar weet het niet en we proberen nu al vier dagen de desbetreffende gemeente erover te pakken te krijgen..
Dus dat wordt spannend.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:17

linda2008 schreef:
horsii schreef:

Wij hebben 'maar' iets minder dan een halfjaar gezocht, volgens mij hebben we 14 huizen bekeken en op 11 geboden. We zijn begonnen met nagenoeg geen eisen, alleen een zoekgebied en we wilden geen appartement. We werden steeds veeleisender naarmate we meer bezichtigingen hadden gehad en uiteindelijk hebben we iets gevonden wat voor nu helemaal bij ons past voor ook nog eens een (relatief voor deze markt :))) redelijk leuke prijs. <3

Dus zeker hoop houden. :j Ik las dat je een aankoopmakelaar wil, dat heeft ons in ieder geval enorm geholpen met realistisch blijven. Wij hebben de aankoopmakelaar vrij laat in onze zoektocht pas ingeschakeld, maar toen was het ook snel raak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:23

Horsii, al in kadaster gekeken? Daar staan ze meestal wel in. Kan evt wel kijken als je het adres doorgeeft. Heb een inlog van werk.

Linda, het is mogelijk hoor. Collega van mij ging voor mijn gevoel vorige week op huizenjacht en heeft nu een huisje gekocht al. Ouders hielpen wel mee, anders was het als starter hopeloos. Maar het kan dus nog best snel lukken :+

Wij hebben teveel eisen, dus zoeken denk nog wel een jaar of 5 _O-

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:34

Ik ben bang dat ik ook te veel eisen heb voor mijn budget :o maar zo lang mijn exacte budget nog niet bekend is, blijf ik lekker dromen ;) Ik ga vanzelf mijn eisen bijstellen als ik het zat ben op mijn logeeradressen :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 14:38

xSwanHeart schreef:
Leuk, allemaal zo dicht bij elkaar met de overdracht. Wij mogen 7 december! (En moeten nog beginnen met inpakken, oeps := )

Haha wij hebben 1 huis klaar. De andere nog niets maar daar gaat ook veel van mee gelukkig. De eerste week rijden we iedere dag op en neer dus dan laden we de auto's ook vol.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:04

Aan de andere kant, wij hebben 3 huizen bekeken en 1 bod gedaan en huis gekocht (waren wel 14 biedingen). Denk dat we 3 maanden hebben gekeken.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:13

Wij zitten overigens in het proces van onze hypotheek overzetten. Onze hypotheker zegt dat we maar €5000.- boete hebben, ideaal dus. Maar nu vraag ik me af of je direct ook opnieuw een bouwdepot mee kunt financieren. Weet iemand dat?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:15

idinn schreef:
Horsii, al in kadaster gekeken? Daar staan ze meestal wel in. Kan evt wel kijken als je het adres doorgeeft. Heb een inlog van werk.

Linda, het is mogelijk hoor. Collega van mij ging voor mijn gevoel vorige week op huizenjacht en heeft nu een huisje gekocht al. Ouders hielpen wel mee, anders was het als starter hopeloos. Maar het kan dus nog best snel lukken :+

Wij hebben teveel eisen, dus zoeken denk nog wel een jaar of 5 _O-

Ja daar stond het ook niet, ik gok door plattelands bestemming.
Maar inmiddels positief contact gehad met de desbetreffende gemeente en genoeg mogelijkheden.

Dankjewel