Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:01

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:16

kistaah schreef:
[ [url=m/HrFou0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een Raambekleding issue waar ik al een jaar niet uit kom. Misschien kunnen jullie meedenken?

Dit zijn draai-kiepramen van kunststof, ze draaien naar binnen toe! Iets er voor hangen lukt dus niet echt, ze moeten goed open kunnen. Boven het kozijn loopt het schuin. Inzet plisse zou kunnen maar vind ik verschrikkelijk.

Gordijnen kan allicht, maar dan moet ik ze een stukje van 't raam afhangen want anders kan het raam niet meer open. Maar dat lijkt miss weer gek? Dacht dan zelf aan 1 grote, ipv aan beide zijden

Ik heb ook gedacht aan een rolluik, maar we hebben schuin dak en denk dat dat te benauwd is.

Ook gekeken naar buitenjaloezieen, maar zie weinig mooie voorbeelden en boren in kunststof kan ook niet.

Als het even kan ook insectenwerend. Dus dacht misschien verduisterende horren? En eventueel vitrage achtig binnen?

Wie heeft een mooi idee? Het moet ook echt wel wat verduisterend zijn. Ik vind het zo lastig dat ik nu al een jaar elke avond een kleed voor 't raam hang .

[ [url=m/MlVKzg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je hebt ook raambekleding die je aan je vleugel (opengaand raam) kunt hangen. Bijvoorbeeld rolgordijnen of smalle jaloezieën.

Bijvoorbeeld https://jysk.nl/raam/rolgordijnen/verdu ... lga-60x170
Moet je even het filmpje kijken en op het laatste stukje laten ze dat zien.

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:30

@karin: ziet er mooi uit, maar je kijkt er nog wel recht doorheen. Persoonlijk zou ik de latten iets schuin zetten zodat je er vanaf de kant waar je het meest zit niet in kan kijken.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:37

@IsaCalixa, ik zou je bed en de eettafel van plek verwisselen. Het lijkt mij best een beetje vreemd om naast je keuken te slapen. En zo naast je voordeur, noem me gek maar ik zou me heel onveilig voelen daar :') . Zo wordt de linkerkant dus koken en eten, en rechts wordt recreëren en slapen. Met een goede tussenwand tussen eettafel en slaapkamer krijg je denk ik een stuk meer rust in de ruimte!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:41

@IsaCalixa Ik zou inderdaad ook het bed op een andere plek zetten. Mijn suggestie zou zijn om de eethoek op de plek van het bed te zetten, je zithoek op de plek van de eethoek en het bed op de plek van de zithoek. Met een open of lichtdoorlatende scheidingswand kun je dan wat meer twee verschillende ruimten creëren en toch het licht van het raam behouden. Plus dat het logischer is om je eettafel dichtbij je keuken te hebben. (Al is t op 23m2 natuurlijk nooit ver weg ;) )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:43

topsylover schreef:
@IsaCalixa, ik zou je bed en de eettafel van plek verwisselen. Het lijkt mij best een beetje vreemd om naast je keuken te slapen. En zo naast je voordeur, noem me gek maar ik zou me heel onveilig voelen daar :') . Zo wordt de linkerkant dus koken en eten, en rechts wordt recreëren en slapen. Met een goede tussenwand tussen eettafel en slaapkamer krijg je denk ik een stuk meer rust in de ruimte!

Dat zou ook mijn optie zijn.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:31

Hmm, mijn idee van de eettafel bij het raam is dat ik dan tijdens het eten een beetje naar buiten kan kijken, en op die plek wil ik ook gaan studeren, dus dan zit ik liever niet achterin de kamer tegen een muur/kast oid aan te kijken.

Vandaar dat nu het bed ''naast'' de keuken staat. Het enige dat indd wat onprettig is dat je vanuit het bed dan de keuken ziet, maar naast slapen breng ik verder overdag geen tijd door in/op het bed (ik wil overdag gewoon aan de tafel of in de woonkamer hoek zitten).

Het bed draaien zoals eerder werd gezegd is trouwens niet mogelijk, de ruimte naast de deur is namelijk maar 1.40 m (net lang genoeg voor de korte kant van het bed). Het was anders wel een leuk idee geweest! :)

Ik denk dat het 'm vooral zit in het fysiek afscheiden van de ruimtes.. dus wellicht een gordijn langs het bed, een scherm bij het woongedeelte.. Wellicht kan het eetgedeelte en woongedeelte nog wel omgeruild worden, maar daar moet ik nog ff naar kijken..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:35

ik baal. Had een kast gevonden die in onze gang leuk zou staan, onder de kapstok. Dat is een krappe ruimte en nu blijkt deze 47 cm diep te zijn. Dat gaat niet passen :( Iemand nog een idee voor zoiets maar dan formaat ongeveer 1.40 breed, 50 hoog en zo'n 35 diep?
Afbeelding

Piepiekuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:07

kistaah schreef:

Ik heb een Raambekleding issue waar ik al een jaar niet uit kom. Misschien kunnen jullie meedenken?

Dit zijn draai-kiepramen van kunststof, ze draaien naar binnen toe! Iets er voor hangen lukt dus niet echt, ze moeten goed open kunnen. Boven het kozijn loopt het schuin. Inzet plisse zou kunnen maar vind ik verschrikkelijk.

Gordijnen kan allicht, maar dan moet ik ze een stukje van 't raam afhangen want anders kan het raam niet meer open. Maar dat lijkt miss weer gek? Dacht dan zelf aan 1 grote, ipv aan beide zijden

Ik heb ook gedacht aan een rolluik, maar we hebben schuin dak en denk dat dat te benauwd is.

Ook gekeken naar buitenjaloezieen, maar zie weinig mooie voorbeelden en boren in kunststof kan ook niet.

Als het even kan ook insectenwerend. Dus dacht misschien verduisterende horren? En eventueel vitrage achtig binnen?

Wie heeft een mooi idee? Het moet ook echt wel wat verduisterend zijn. Ik vind het zo lastig dat ik nu al een jaar elke avond een kleed voor 't raam hang .

Ik heb ook 2 twee van die ramen in mijn slaapkamer en daar hangen gewoon tot aan de vloer gordijnen voor :) De ramen kunnen nog prima open. Zeker de open kiepstand, maar de naar 'binnendraai' beweging kan ook prima. Natuurlijk niet wagenwijd open, maar voor 's nachts vind ik dat genoeg. Overdag kun je natuurlijk de gordijnen open doen en dan kan het raam verder open.
Het is alleen natuurlijk niet insectwerend. Buren met dezelfde ramen als wij hebben, hebben er vanaf buiten horren voor laten plaatsen. Heel netjes en je ziet het bijna niet. Als je wil kan ik eens kijken of ik daar foto's van kan maken, maar geloof dat een aantal mensen ze al weer op hebben geruimd, zitten hier niet veel vliegen/muggen.

Voor de beide wanden zou ik dan kiezen voor twee gordijnen. Staat hier in ieder geval heel sjiek! :)

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:02

@ Isa,

Zo hebben wij het bij ons opgelost, we wonen in dus iets meer dan 25m2, inclusief badkamer, exclusief toilet en hal(en de rest van de schuur). De bank staat in dit ontwerp gedraaid maar inmiddels staat deze recht, met de rug naar het bed, dit zorgt voor een fijn en open gevoel zodra je opstaat, maar niet meteen alles ziet.

Afbeelding

Ook helpt het bij ons wel mee dat de muren 2,3m hoog zijn en dat de nok zichtbaar is op bijna 4m, daardoor voelt het erg open.

Heb er verder nog geen foto's van, aangezien we net verhuisd zijn..:=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:28

@IsaCalixa: kun je aan de open kant bij het bed geen grote jaloezie aan het plafond ophangen?? Die kun je dichtdraaien als je geen zicht wilt hebben en helemaal omhoog trekken als het open mag zijn.

@kinke: is inkorten geen optie ?? Bij Ikea-spul moet dat niet te ingewikkeld zijn.
Of een open kastje met de juiste afmeting kopen en daar zelf laden in maken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 14:49

Stille meelezer hier die echt al een eeuwigheid meeleest! :D

of van die schermen van de ikea, die je opzij kan trekken?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:43

Piepiekuiken schreef:
kistaah schreef:

Ik heb ook 2 twee van die ramen in mijn slaapkamer en daar hangen gewoon tot aan de vloer gordijnen voor :) De ramen kunnen nog prima open. Zeker de open kiepstand, maar de naar 'binnendraai' beweging kan ook prima. Natuurlijk niet wagenwijd open, maar voor 's nachts vind ik dat genoeg. Overdag kun je natuurlijk de gordijnen open doen en dan kan het raam verder open.
Het is alleen natuurlijk niet insectwerend. Buren met dezelfde ramen als wij hebben, hebben er vanaf buiten horren voor laten plaatsen. Heel netjes en je ziet het bijna niet. Als je wil kan ik eens kijken of ik daar foto's van kan maken, maar geloof dat een aantal mensen ze al weer op hebben geruimd, zitten hier niet veel vliegen/muggen.

Voor de beide wanden zou ik dan kiezen voor twee gordijnen. Staat hier in ieder geval heel sjiek! :)

Wij hebben er ook horren voor. Zie je idd nauwelijks.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:45

Wij hebben ook horren en dat werkt perfect. Wel moeten ze er af en toe af om schoon te maken, want ze kunnen hier behoorlijk stoffig worden.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 17:47

Bedankt allemaal. Ja horren doen we denk ik sowieso. En qua Raambekleding blijf ik 't lastig vinden of gordijnen echt wel mooi zullen staan of dat 't dan twee van die lappen worden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:08

Klein klusje gedaan.
Ik heb 'beton'vazen gemaakt van oude bloempotten. De achterste was paars en de linker rood. De lage was wit. De hoogste heeft onderop ook een wit randje, maar die zie je nu net niet.

Afbeelding

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:32

Gaaf! Hoe heb je het gedaan? Ik zag pas een leuk filmpje om potten en vazen op te knappen met verf en baking soda. Dat wil ik doen met wat dingen die niet mijn kleur zijn haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:53

Dit is net zoiets alleen zit het al kant-en-klaar in een flesje. Ooit gekocht bij de Action. Weet niet of ze het nog hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:55

Ah, dan ga ik gewoon zelf knutselen. Ik vind het er erg leuk uit zien! De inhoud ook ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:16

Leuk gedaan zeg!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:19

@MyWishMax: die heb ik even snel overal vandaan geplukt anders was het zo leeg :)

Overigens staat het spul niet meer op de site van de Action.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:26

Superleuk DD!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:27

Heel leuk!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 06:56

Heel leuk!