Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
kistaah schreef:[ [url=m/HrFou0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb een Raambekleding issue waar ik al een jaar niet uit kom. Misschien kunnen jullie meedenken?
Dit zijn draai-kiepramen van kunststof, ze draaien naar binnen toe! Iets er voor hangen lukt dus niet echt, ze moeten goed open kunnen. Boven het kozijn loopt het schuin. Inzet plisse zou kunnen maar vind ik verschrikkelijk.
Gordijnen kan allicht, maar dan moet ik ze een stukje van 't raam afhangen want anders kan het raam niet meer open. Maar dat lijkt miss weer gek? Dacht dan zelf aan 1 grote, ipv aan beide zijden
Ik heb ook gedacht aan een rolluik, maar we hebben schuin dak en denk dat dat te benauwd is.
Ook gekeken naar buitenjaloezieen, maar zie weinig mooie voorbeelden en boren in kunststof kan ook niet.
Als het even kan ook insectenwerend. Dus dacht misschien verduisterende horren? En eventueel vitrage achtig binnen?
Wie heeft een mooi idee? Het moet ook echt wel wat verduisterend zijn. Ik vind het zo lastig dat ik nu al een jaar elke avond een kleed voor 't raam hang .
[ [url=m/MlVKzg.jpg]Afbeelding[/url] ]
topsylover schreef:@IsaCalixa, ik zou je bed en de eettafel van plek verwisselen. Het lijkt mij best een beetje vreemd om naast je keuken te slapen. En zo naast je voordeur, noem me gek maar ik zou me heel onveilig voelen daar. Zo wordt de linkerkant dus koken en eten, en rechts wordt recreëren en slapen. Met een goede tussenwand tussen eettafel en slaapkamer krijg je denk ik een stuk meer rust in de ruimte!
kistaah schreef:[ [url=m/HrFou0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb een Raambekleding issue waar ik al een jaar niet uit kom. Misschien kunnen jullie meedenken?
Dit zijn draai-kiepramen van kunststof, ze draaien naar binnen toe! Iets er voor hangen lukt dus niet echt, ze moeten goed open kunnen. Boven het kozijn loopt het schuin. Inzet plisse zou kunnen maar vind ik verschrikkelijk.
Gordijnen kan allicht, maar dan moet ik ze een stukje van 't raam afhangen want anders kan het raam niet meer open. Maar dat lijkt miss weer gek? Dacht dan zelf aan 1 grote, ipv aan beide zijden
Ik heb ook gedacht aan een rolluik, maar we hebben schuin dak en denk dat dat te benauwd is.
Ook gekeken naar buitenjaloezieen, maar zie weinig mooie voorbeelden en boren in kunststof kan ook niet.
Als het even kan ook insectenwerend. Dus dacht misschien verduisterende horren? En eventueel vitrage achtig binnen?
Wie heeft een mooi idee? Het moet ook echt wel wat verduisterend zijn. Ik vind het zo lastig dat ik nu al een jaar elke avond een kleed voor 't raam hang .
Piepiekuiken schreef:kistaah schreef:[ [url=m/HrFou0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb ook 2 twee van die ramen in mijn slaapkamer en daar hangen gewoon tot aan de vloer gordijnen voorDe ramen kunnen nog prima open. Zeker de open kiepstand, maar de naar 'binnendraai' beweging kan ook prima. Natuurlijk niet wagenwijd open, maar voor 's nachts vind ik dat genoeg. Overdag kun je natuurlijk de gordijnen open doen en dan kan het raam verder open.
Het is alleen natuurlijk niet insectwerend. Buren met dezelfde ramen als wij hebben, hebben er vanaf buiten horren voor laten plaatsen. Heel netjes en je ziet het bijna niet. Als je wil kan ik eens kijken of ik daar foto's van kan maken, maar geloof dat een aantal mensen ze al weer op hebben geruimd, zitten hier niet veel vliegen/muggen.
Voor de beide wanden zou ik dan kiezen voor twee gordijnen. Staat hier in ieder geval heel sjiek!