[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:55

Ok, dat is wel mooi. Volgende week dinsdag gaat ons huis officieel in de verkoop en komt woensdag als het goed is op funda. Vind het zo spannend.
We doen ook gelijk mee met de open huizen route.

Bjarni

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:59

Een tijdje verder, druk geklust in huis en een aantal makelaars op bezoek gehad.
Afgelopen week de knoop doorgehakt, wilde nog 1 makelaar spreken en die is het geworden. Hij heeft heel snel actie ondernomen en gezorgd dat we nog in de open huizen dag meekunnen volgende week zaterdag, dus komende week alle laatste dingetjes even helemaal spik en span afwerken en opruimen.
Van de week verder afspraken maken wanneer de fotograaf komt en dan maar hopen op een snelle verkoop :D
Vind het wel spannend hoor, dan staat het zometeen echt officieel te koop *\o/*

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:01

Anderhalve week is nog maar heel kort hoor Angela. En dat het voor de open huizen dag rustiger is dat klopt inderdaad. Maar daarna heb je juist wel weer kans op kijkers. (dus ook als je niet mee gedaan hebt)
Open huizen dag zijn toch ook heel erg veel mensen bij die puur oriënterend zijn. Maar volgens de statistieken worden er wel meer huizen verkocht n.a.v. de open huizen dag.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:34

Symbeami schreef:
Anderhalve week is nog maar heel kort hoor Angela. En dat het voor de open huizen dag rustiger is dat klopt inderdaad. Maar daarna heb je juist wel weer kans op kijkers. (dus ook als je niet mee gedaan hebt)
Open huizen dag zijn toch ook heel erg veel mensen bij die puur oriënterend zijn. Maar volgens de statistieken worden er wel meer huizen verkocht n.a.v. de open huizen dag.

Is ook zo, ik moet leren meer geduld te hebben :o Maar vind het zo spannend en het lijkt me heerlijk als we samen wat kunnen kopen en klussen :D

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:55

Het ziet er naar uit dat wij niet mee gaan doen aan de open huizen route. Gister een bod gekregen waar we hoogstwaarschijnlijk wel uit gaan komen. Spannend!! We staan nu net 2 weken op de markt.

Helaas dus wrs geen kerst meer vieren in ons huis, haha! Nu heel hard op zoek naar een nieuw huis voor onszelf of een tijdelijk huurhuis. Helaas liggen de koophuizen waar wij willen wonen niet voor het oprapen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:12

Marcato schreef:
Het ziet er naar uit dat wij niet mee gaan doen aan de open huizen route. Gister een bod gekregen waar we hoogstwaarschijnlijk wel uit gaan komen. Spannend!! We staan nu net 2 weken op de markt.

Helaas dus wrs geen kerst meer vieren in ons huis, haha! Nu heel hard op zoek naar een nieuw huis voor onszelf of een tijdelijk huurhuis. Helaas liggen de koophuizen waar wij willen wonen niet voor het oprapen.

Oh wat spannend zeg! Ik duim voor jullie!!
Er komt vast wel een mooi huisje voor jullie vrij :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:22

Leuk Marcato! dat gaat snel dan!
Je vindt vast wel wat leuks.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:12

Marcato schreef:

Ooooo ik ben zo jaloers....!!!
Geweldig voor jullie.

Ik moet overigens niet miepen hoor, maar dat afwachten. En ik ben een vreselijke controlfreak. Nu heb ik de touwtjes niet in handen.... een hele overwinning hahaha!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:24

Dank jullie wel! Ik heb er ook vertrouwen in dat wij ons droomhuisje wel gaan vinden. Maar eerst ons tegenvoorstel doen en dan weten we eind volgende week wrs wel of het daadwerkelijk verkocht is.

@BloemBloem: zo herkenbaar! Ik ben ook echt een controlefreak. Moeilijk he?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:29

o wat spannend, als ik dit lees krijg ik gewoon de kriebels. Ik hoop dat het bij ons ook snel verkocht is. Ik wil altijd graag weten waar ik aan toe ben.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 13:16

Wat spannend Marcato, ik duim voor je! :)

Ik reed net door de stad en zag nog een interessant nieuwbouwproject :D Was bang dat het te duur zou zijn (door de locatie, heel centraal en aan het water) maar dat valt mee. Wel aan de bovenkant van ons budget, maar wel betaalbaar. Vriendlief blijft een beetje hangen bij het idee van 2 slaapkamers en het wil volgens mij niet tot hem doordringen dat we dat voor ons budget en in het centrum (zijn "eis" omdat hij veel werkt en niet te ver wil reizen naar kantoor) niet gaan vinden, en al helemaal niet als het nieuwbouw moet zijn :+

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:41

Eulogy schreef:
Wat spannend Marcato, ik duim voor je! :)

Ik reed net door de stad en zag nog een interessant nieuwbouwproject :D Was bang dat het te duur zou zijn (door de locatie, heel centraal en aan het water) maar dat valt mee. Wel aan de bovenkant van ons budget, maar wel betaalbaar. Vriendlief blijft een beetje hangen bij het idee van 2 slaapkamers en het wil volgens mij niet tot hem doordringen dat we dat voor ons budget en in het centrum (zijn "eis" omdat hij veel werkt en niet te ver wil reizen naar kantoor) niet gaan vinden, en al helemaal niet als het nieuwbouw moet zijn :+

Denk ook aan de toekomst, mocht je later gesetteld zijn en een kinderwens hebben, wil je dan wel aan het water zitten?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:51

Is inderdaad iets waar we wel over nadenken, hoewel we dan denk ik sowieso moeten verhuizen (het zijn veelal appartementen zonder tuin, met alleen een balkon). Dan zouden we dus of verkopen of het appartement verhuren en zelf een groter huis buiten het centrum kopen... Best lastig, want voor nu wil ik sowieso in het centrum wonen. In de komende 10 jaar willen we sowieso nog geen kinderen denk ik, maar je weet het natuurlijk nooit :P

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:49

Sammie schreef:
Wij doen niet mee, zonde geld. Als ze willen kijken komen ze toch wel.

Zou ik toch niet zo zeker van zijn hoor!
Ik heb mijn huis wel tijdens zo'n open dag gevonden, 4 jaar geleden. Huizenkopers kunnen dan in 1 dag veel huizen bekijken en zo beter vergelijken.

Gefeliciteerd Marcato :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:36

Denk open huis altijd wel vrijblijvender is om te gaan kijken, huizen die op funda niet heel erg aanspreken zou ik zo nog wel het voordeel van de twijfel geven.

Hier net 2de offerte gehad, geven adviesprijs die stuk hoger is dan de andere. Ook zeer uitgebreide informatie dus denk deze wel duidelijk kanshebber is.
Zie wel in informatie huizen hier vrij snel gaan (binnen een maand), of juist jaren blijven staan. Wij wel enige nu met tuin die te koop komt. En als echt zo snel zou kunnen gaan goed bedenken wat we doen want vriend nog tot half januari in het buitenland, dus dan daarvoor eruit niet echt handig

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 20:04

Dat is altijd lastig Haike! Wij hadden stiekem de hoop ook wat langer kunnen blijven in ons huis, maar reken er op dat kopers tegenwoordig toch wel binnen 3 mnd de sleutel van het nieuwe huis willen.

@eugoly: denk er idd goed over na wat voor huis je straks gaat kopen en wat de toekomstplannen zijn. Het verkrijgen van een hypotheek is steeds lastiger geworden en je huis verhuren en ondertussen wat nieuws kopen is niet altijd mogelijk.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:32

Mag ik mij ook melden hier als woningzoekende?

Mijn vriend en ik zijn sinds een paar weken op zoek naar nieuwe woning. Wij gaan overigens (als een van de weinigen in dit topic?) huren en nog niet kopen. Ik lees al wel een tijdje mee met de kopers, dat vind ik erg leerzaam 'voor later'. Las ook iets over wonen in Engeland, gaaf!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:36

Szan schreef:
Mag ik mij ook melden hier als woningzoekende?

Mijn vriend en ik zijn sinds een paar weken op zoek naar nieuwe woning. Wij gaan overigens (als een van de weinigen in dit topic?) huren en nog niet kopen. Ik lees al wel een tijdje mee met de kopers, dat vind ik erg leerzaam 'voor later'. Las ook iets over wonen in Engeland, gaaf!

Welkom!
Volgens mij nog genoeg huurders hier hoor!:) Wat is de rede van huren ipv kopen? geen vast salaris/nog niet voldoende gespaard? Huren is ook duur in deze tijd en hypotheken zijn laag nu!

Ik ben wel koper, heb paar weken geleden getekend! Eind volgend jaar moet het klaar zijn.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:20

Dankjewel!

Kopen is financieel nog niet haalbaar (we zijn verse starters op de arbeidsmarkt). Maar zelfs als dat wel haalbaar was, hadden we alsnog bewust voor huren gekozen. We (ik vooral) willen ons nog niet binden aan één plek, en gevoelsmatig is dat wel wat je doet wanneer je koopt. Wie weet wat er de komende jaren nog op ons pad komt. Nieuwe banen, misschien een tijdje buitenland, andere woonvoorkeuren, who knows. Dan vind ik het een prettig idee om maar één maand aan een woning vast te zitten (opzegtermijn).

Gefeliciteerd met je woning! Omgeving Rhenen/Veenendaal toch? Prachtige omgeving.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:24

Groot gelijk dan ja! Ik ben ook starter maar ben alleen, heb een vaste baan en dus meer zekerheid:).
Dankje!, kom in Veenendaal te wonen ja! Zat te twijfelen tussen Rhenen en Veenendaal, maar in veenendaal krijg ik net wat meer voor mn geld. Tevens lekker dichtbij mijn werk (kruipafstand). De nieuwe wijk in Rhenen zit ook precies midden in een spitsgebied niet zo chill.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:42

Wij zitten nog maar 2000 van elkaar af :+ . Misschien hebben we straks wel een huis, raar idee :')

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:53

Spannend ruitje! Op €2000 kan het toch niet meer mislopen zou je denken.

En welkom Szan! Hebben jullie al iets specifieks op het hoog?

Wij gaan donderdag (1 oktober) het voorlopig koopcontract tekenen. In het concept staat echter als ontbindende voorwaarde een termijn van tot 9 november voor het rondkrijgen van de financiering. Dat lijkt me wat krap, of niet? Ik lees overal namelijk dat je wel uit moet gaan van een week of 8...

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:57

Da's krap ja. Minimaal een week of acht. Krapper kan wel, maar dat ligt aan je bank en aan de overige partijen die je nodig hebt. Heb je bijvoorbeeld al je gegevens al klaar, al een hypotheekadviseur geregeld en heb je al een makelaar geregeld voor je aankooptaxatie? Ik had alles op orde, offerte lag klaar en het koopcontract en de taxatie waren binnen een week binnen en toch was acht weken maar net genoeg.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:08

Bij ons stond ie op 6 weken... is ook wel een tijdsduur die ik veel hoor om me heen.
Maar je kunt als je die periode langer wil maken, gewoon even de makelaar bellen en aangeven wat je liever en kijken of je dat afgesproken krijgt
Hier was het trouwens goed binnen de afgesproken geregeld.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:55

Ja alles staat in de startblokken, dus daar zal het niet aan liggen. Maar een krappe 5 weken, ik weet het niet... Het is allemaal al stressvol genoeg :'). Ik ga zo inderdaad even een telefoontje naar de makelaar doen!