Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 06:50

Ik vind de tegel helemaal niet donker voor een badkamer! Onze badkamer is ook klein en afgezien van het houten badmeubel is verder niets wit ;) De muren zijn groen, de vloer is keramisch parket en de doucheruimte en toilet zijn ook met een beigebruinige tegel (met werkje) gedaan....toch is het niet donker. Ik houd van iets anders dan wit...zo besmettelijk

Malenka

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:14

Als ons huis een koophuis was had ik heel graag hele donkergrijze tegels gehad in de badkamer en dan gecombineerd met hout en zachtgroen.

Maar goed. Ik kies vaker voor 'andere' dingen. Zo zijn de muren in onze woonkamer lichtgroen en licht oudroze (net voor de trend losbarstte...), zijn de kozijnen en vensterbank antraciet en hebben we een vloer van OSB platen.

En onze slaapkamer is donker paars met een soort fuchsia-roze. Witte (9010) muren hebben we alleen bij de trap en op de overloop.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:25

Malenka schreef:
Als ons huis een koophuis was had ik heel graag hele donkergrijze tegels gehad in de badkamer en dan gecombineerd met hout en zachtgroen.

Maar goed. Ik kies vaker voor 'andere' dingen. Zo zijn de muren in onze woonkamer lichtgroen en licht oudroze (net voor de trend losbarstte...), zijn de kozijnen en vensterbank antraciet en hebben we een vloer van OSB platen.

En onze slaapkamer is donker paars met een soort fuchsia-roze. Witte (9010) muren hebben we alleen bij de trap en op de overloop.

Foto's! <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:31

Heel graag als ik er eindelijk weer de energie heb om het op te ruimen. ;)

Momenteel zit ik thuis met een burn-out. En het huishouden is niet iets waar ik heel veel aandacht aan besteed. Maar ik ben hoekje voor hoekje bezig. Dus ik kan binnenkort vast wel wat sfeerimpressies maken.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 06:29

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 06:30

ja ook benieuwd naar foto's! klinkt goed iig Malenka!
Alleen een burnout klinkt natuurlijk helemaal niet goed! sterkte :(

Laatste aanwinst..Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:55

Mooi dems!

Gewaagd Malenka! Ben ook benieuwd naar foto's! Maar doe eerst maar rustig aan, buren-out is echt niet leuk. Sterkte!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:27

Sorry voor de late reactie.
Nu laminaat.
Omdat de kat eerder wat ongelukjes heeft gehad is het wat omhoog gekomen.
Dus het moet eruit.

Gianti schreef:
linnie050 schreef:
Wij hebben op een fb groep witte meubels gekocht.
We moeten ze alleen opnieuw schuren en weer wit maken.
Ik ben niet van het stylen enz dus we hadden al jaren alles hetzelfde en er was niks geen gezelligheid aan.
Hoop dat ik straks met spulletjes er toch wat moois en gezelligs van kan maken.
Als het klaar is zal ik foto's plaatsen misschien hebben jullie dan ook nog wel tips voor de inrichting verder.
Nieuwe vloer komt ook nog later.
Gisteren voor vinyl wezen kijken maar de ondervloer is duurder dan het vinyl zelf....
Laminaat geen optie met de kat.
Ze heeft er nu ook weleens op geplast en dan komt het omhoog.

Wat voor vloer heb je nu liggen? Wij hebben pvc stroken geplaatst als vloer. Vind mooi en ideaal met beesten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:25

Afbeelding
Blij met m'n Brocante aankoopjes :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:40

Wat leuk die fles voor spuitwater!
Waar ben je wezen shoppen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 15:16

In Corbigny :') (Frankrijk, Bourgogne ;) )

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:01

Die haard is erg leuk!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 07:42

MM wat een geniale koopjes heb je gescoord! Vooral die spuitfles is een juweeltje!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:33

Het zat dus helemaal strak in de planning om de muur achter de tv en de schouw en de andere nis een kleurtje te geven. Leuk met eiken tv meubel en planken er tegen aan.
Maar nou zat ik tv wonen te kijken, en daarin gaven ze het advies om juist de muur in je rug een leuke kleur te geven. Niet de muur waar je tegenaan kijkt dus maar de muur achter de bank.

Welke muur hebben jullie een kleurtje gegeven ?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:47

allemaal :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:54

Ik ook allemaal. Maar wel twee verschillende kleuren per kamer. Waarbij ik in de slaapkamer de meest donkere muur een lichtere kleur heb gegeven en in de woonkamer de langste muur waar veel gebeurd. Zoals tv kijken.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:15

Hier een stille meelezer, kunnen jullie misschien ook mee denken wbt m'n tuin?
Nu is het zo:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een zooi ja :p haha
Ik wil bij de hoek van de eerste foto s graag een overkapping, waar dat grind ligt gaat er uit (geen idee wat daar de functie ooit van was) en bestraten. Daar zou ik een overkapping willen van 3 bij 2m, of zouden jullie hem helemaal doortrekken naar het tuinhek, wat dus bijna 7 m is ipv 3.. En daar dan de hoek om terug naar het tuinhuis. Het lijkt me zo grooot, maar misschien wel meer een geheel?

Rechts op de schutting naast tuinhuis zat ik lang te denken voor meer afscheiding zodat de honden er niet doorheen kunnen kijken (soms gaan xe anders blaffen en dat wil ik zoveel mogelijk voorkomen) een haag maar dan welke? Daarna kwam het idee een rij hortensia's wat ik heel mooi vind maar waar ze ook makkelijk doorheen kunnen denderen. Later dacht ik aan iets tot een meter hoogte over de hele lengte tegen de schutting nieten (denk aan iets van worteldoek of in die trant maar dan netter.) en dan de hortensia s er voor..
De rest word vooral straat met losse potten waar ik bloemen in kan doen, het terras een fractie hoger en de conifeer gaat er uit.

Afbeelding

Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:49

dems75 schreef:
allemaal :)

maar dan toch niet alle muren heel donker van kleur neem ik aan ?
ik dacht eerst aan heel diep donkerblauw, maar dat wordt bijna zwart door het noordenlicht in de kamer. Dus nu middenblauw gekozen. Maar om daar nu alle muren mee te doen ???!
Rest is (bluh, volgens een van jullie ) roomwit. Dat wordt ook al wat donkerder door de lichtval.

Maar van de week dus bij vt wonen die tip. En je zag idd wel het verschil in rust voor de kamer toen ze ipv de muur van de tv, de muur achter de bank donkerder maakten.

Als ik nou 2 of 3 muren roomwit heb en eentje blauw, kan ik dan een andere muur nog wat lichter blauw maken ?? Of heb je dan 3 kleuren en is dat veel te veel ? Iemand een idee ?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:21

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:24

Ik had 2 verschillend groene muren, maar heb toch weer één wit gemaakt. Want alles straalde groen af door de weerkaatsing. Bovendien is blauw best een koele kleur.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:47

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:12

karin1985 schreef:
Ik had 2 verschillend groene muren, maar heb toch weer één wit gemaakt. Want alles straalde groen af door de weerkaatsing. Bovendien is blauw best een koele kleur.

Ja, blauw is koel + Noorderlicht. Maar ik dacht dan aan middenblauw achter de bank en super licht blauw achter de TV. Maar dan is het nog veel blauw natuurlijk.

Ik vind wit achter een super mooi tV meubel en eiken planken zo saai.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 21:23

Maris schreef:
karin1985 schreef:

Ja, blauw is koel + Noorderlicht. Maar ik dacht dan aan middenblauw achter de bank en super licht blauw achter de TV. Maar dan is het nog veel blauw natuurlijk.

Ik vind wit achter een super mooi tV meubel en eiken planken zo saai.

Wij hebben 2 kleuren blauw in de woonkamer. 3 muren lichtblauw en 1 wat donkerder, ik zou het zelf niet zo snel meer doen :o (in ieder geval niet alle muren blauw)
Hier zie je het verschil goed, vertekend wel iets. Moet eerlijk zeggen, had verwacht dat de lichtblauw nog veel lichter zou zijn, helaas viel die iets donkerder uit

Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:45

Hier word 1 wand donkerbruin (chocolate van praxis), de lange wand die keuken met zithoek verbind. In de keuken komt er frosted sky (flexa) en in de zithoek crispy biscuit (ook flexa). De tv komt of aan de wand van de hal die ligt word (crispy) of aan de donkere wand.

Het ligt er wel echt aan wat voor kleur je de wand maakt, een lichtgroen of lichtblauw is dan wel licht maar kan 'druk' overkomen als je er lang naar kijkt. Terwijl een mooie donkere blauw of grijstint rustiger over kan komen.

Is het geen idee om proef potjes te halen en wat grote vellen karton? Verf dan verschillende stukken (minimaal 1m bij 1m) in de kleuren waar je over twijfelt en dan hang je dat op de wanden die je de betreffende kleur wilt geven. Kijk het minimaal 1 week aan en besluit dan.

Je bent zo aan het twijfelen of het wel kan en of het mooi word en ja er zijn regels die je helpen maar daar kun je ook in doorslaan, het is ook belangrijk om naar je eigen gevoel te luisteren.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:47

hi, je hebt gelijk hoor, ik ben enorm aan het twijfelen.

Ik kan me voorstellen dat 1 zo'n super lange wand heel mooi staat in een donkere kleur !