Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Je kan beter een emmer water over die kat gooien op moment dat die iets doet wat niet gewenst is. Je tuin inkomen dus. Maar een vangkooi en dan water erover mikken als het beest geen kant op kan, is gewoon dierenmishandeling. En gaat dat beest niks leren, ja om nooit meer zo'n kooitje in te lopen en dat vis uit de vijver een veiligere optie is
idinn schreef:Maar schijnbaar zijn deze eigenaren te asociaal om zelf actie te ondernemen tegen de overlast van hun kat. Prima dan zelf actie te ondernemen. Maar een dier mishandelen valt niet onder actie nemen. Die kat kan weinig aan zijn instinct en luie baasje doen..
Neonlight schreef:Oké, ik zal niets tegen de kat doen op aanraden van jullie, de lounge set vervangen door tuinmeubilair waar geen haar op blijft hangen (mijn man kan niet tegen kattenhaar), onze hond de toegang tot de tuin verbieden en de kat zijn natuurlijke gang laten gaan. Ten koste van een hoop andere beestjes.
Neonlight schreef:Ik hou er over op, geloof niet dat kattenhoudende mensen begrijpen hoe het voor andere mensen is om alles te proberen om die beestjes vriendelijk duidelijk te maken dat ze niet welkom zijn. Vooral niet als er ook tussen zitten die omdat ze in het buitengebied wonen de katten buiten laten scharrelen, maar in de eigen tuin wel toezicht houden op de kat omdat ze de katten met de rest van de levende haven niet vertrouwen.