[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Re: [Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:31

Tja, waar ze opgebaard worden, gaan ze meestal niet spoken. :D Dat heb ik met oude huizen dan weer, dat het er wel kan spoken. In dit huis voel ik me welkom, dus dan heb ik er geen moeite mee.

Wat een klus staat je te wachten! Ivm Asbest, hebben we een inventarisatie laten maken. Je kan dan met die inventarisatie een prijsopgaaf vragen. Bij ons viel het gelukkig mee. Volgens mij valt afvoeren van asbest momenteel mee, omdat de staat er vanaf wil. Heel voorzichtig verwijderen om het dan met een klap op de vuilnisbelt te dumpen... :n

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 14:09

@Devil: spannend, vernieuwen van de complete dakconstructie kan heftig zijn, wij waren blij dat dit hier niet het geval was.
De spanten hebben we tegen houtworm en boktor behandeld, we gaan ze nu nog olieën, heb de olie hier liggen, maar moet nog even kijken wat het mooist kleurt.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:32

Ja, maar de keus om het compleet te vernieuwen,
zou iedereen snappen als je de staat van de zolder zou zien,
balken waren op sommige plekken nog maar de helft van de breedte,
en het asbestrisico willen wij niet nemen.

Idefix4, niet zo duur? dat wist ik niet,
had juist begrepen dat het juist heel duur was!

Hopelijk vind je een mooi kleurtje avaluna :)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:25

deviltjh schreef:
Ja, maar de keus om het compleet te vernieuwen,
zou iedereen snappen als je de staat van de zolder zou zien,
balken waren op sommige plekken nog maar de helft van de breedte,
en het asbestrisico willen wij niet nemen.

Idefix4, niet zo duur? dat wist ik niet,
had juist begrepen dat het juist heel duur was!

Hopelijk vind je een mooi kleurtje avaluna :)

Meende ook dat het heeel duur was om asbest te laten verwijderen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:53

asbest kun je eventueel ook zelf verwijderen, als je het correct in pakt moeten ze het bij het milieu station gewoon aannemen :j

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:54

Ja, hiervan zijn wij op de hoogte,
maar een half gezin met hoogtevrees,
en een vader die een hartinfarct heeft gehad,
dan laten we het liever doen, en besparen we het risico op onze gezondheid

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:56

Sonja_vR schreef:
asbest kun je eventueel ook zelf verwijderen, als je het correct in pakt moeten ze het bij het milieu station gewoon aannemen :j

we no :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:08

Met hoogtevrees en gezondheid issues zou ik idd een beetje oppassen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:31

sorry heb even niet bij gelezen...
SORRY

morgen komen ze voor de betonnen balken onder onze vloer.

Was ik vandaag op de terug weg van stal even langs de dierenwinkel.
ik dacht kijk daar wel even voor een jasje voor Dobby (beestje heeft het zooooo koud met die sneeuw en vrieskou)
belt m'n vriend op of ik alsjeblieft naar huis wil komen.
Want hij was van de trap gevallen.
Thuis gekomen, vriendlief tot achterin zijn nek onder de verf.
Hij was al onder de douche geweest omdat hij zo smerig was.
ik zijn dokter gebelt (want hij vond het zelf niet nodig) en met hem erheen geweest.
heeft hij z'n ribben waarschijnlijk gekneusd.
Hij stond op zo'n ladder/trap te verven op zolder en heeft zich waarschijnlijk omgedraaid en toen is hij met trap en al gevallen (hij stond op de bovenste trede)
en is hij met zijn borstkas vol op de trap gevallen.
trap is dus ook niet meer bruikbaar, maar gelukkig gaat het redelijk met mijn vriend.
Ik schrok me rot toen hij belde dat hij van de trap gevallen was.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:35

Auw...... :(:)

Alles onder de verf ook? :oo

Hopelijk krijgt hij niet al te veel pijn, dat is zeker schrikken zeg :(:)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:19

Hè bah!! Hopen dat die beetje kan slapen vannacht!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:26

Hij zit zelf onder de verf.
Al is het ergste er nu vanaf.
De spetters verf zaten ook overal op de muren etc.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:28

Oooh wat heb ik een hekel aan een huis kopen.
Morgen zouden we de financieen rond moeten hebben, maar het duurt allemaal vreselijk lang.
Vandaag belde de hypotheker eindelijk, met de mededeling dat een van ons een medische keuring moeten ondergaan voor de overlijdingsrisico verzekering.
Dus nu nog langer wachten en de voorwaarden verlengen.
Zucht....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:31

wij gaan maar weer zakken met de vraagprijs :( ... in de hoop dat dit wel een keer wat oplevert.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 14:06

Mjetterd schreef:
Oooh wat heb ik een hekel aan een huis kopen.
Morgen zouden we de financieen rond moeten hebben, maar het duurt allemaal vreselijk lang.
Vandaag belde de hypotheker eindelijk, met de mededeling dat een van ons een medische keuring moeten ondergaan voor de overlijdingsrisico verzekering.
Dus nu nog langer wachten en de voorwaarden verlengen.
Zucht....

Nou helemaal top, de verkopers willen maximaal verlengen tot volgende week vrijdag.
-O-

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:23

en wat zegt de hypotheker verder ervan?
is 1 van jullie een risico dan i.v.m. overlijdensrisico verzekering?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:32

Nou ik meld me hier ook maar eens. Wij hebben januari vorig jaar een huis gekocht en wonen daar sinds juli. Echter is ons oude huis nog steeds niet verkocht en huurders vinden wil ook al niet lukken. Makelaar was super enthousiast over het huis en t zou zeker met 6/7 maanden weg zijn met onze vraagprijs..... Nou, nog geen enkele potentiele koper gehad en alleen maar niet serieuze huurders. Ondertussen worden we er wel eens moe van. Makelaar doet ook niet altijd wat afgesproken is. Rokende huurders met een hond, willen wij thuis even overleggen, bel je makelaar terug, oh ja maar die hebben we al weer afgebeld hoor, we dachten dat dat toch niets zou worden! -zucht-

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:34

Ik heb ook weer even bijgelezen! Hier geen nieuws te melden. Begin februari nog een keer naar de financieel adviseur voor de voorlopige teruggave en zo. En eind februari op naar de notaris! Er staat nu overal officieel 'verkocht' bij mijn appartementje. En daar ben ik zo ontzettend trots op!!

@Liselot. Leuk nog een bokker op huizenjacht!
Ik heb het meer dan goed getroffen met mijn hypotheekadviseur en notaris. Zij hebben me heel veel werk (en stress en zorgen) uit handen genomen. Ik heb eind vorig jaar het appartement gekocht en vorige week akkoord gekregen van de hypotheekverstrekker. Mijn hypotheek valt nog onder de 2012 regels. Ik heb wel om uitstel van de ontbindende voorwaarden moeten vragen, maar dat is in goed overleg met de verkopers zonder problemen verlopen. Gezien de drukte bij de hypotheekverstrekkers en de feestdagen is het allemaal toch best snel gelopen. Ik heb geen gebruik gemaakt van een aankoopmakelaar. De financieel adviseur heeft mij met advies bijgestaan. Het bieden heb ik zelf gedaan.

@Idefix. Ook even jullie verhaal bijgelezen. Poeh wat hebben jullie een lange adem nodig gehad. Ik vond het al spannend dat ik om twee weken uitstel moest vragen voor het rondkrijgen van de hypotheek. Super dat jullie nu echt aan de slag kunnen met jullie nieuwe thuis.

@Roosjes. Succes met klussen! Ik moet nog even geduld hebben (krijg de sleutel pas eind februari).

@Dabo. Succes met de verkoop van jullie huis. En veel plezier met de zoektocht naar een nieuw stekkie!

@Deviltjh. Wat een machtig huis. Veel werk maar wat kan dat een prachtig huis worden!!

@Ivystoeter. Veel beterschap gewenst voor je vriend!

@Juval. Zo jammer dat jullie het huis maar niet verkocht krijgen. Hopelijk krijgen jullie nu wel die ene koper over de vloer. Het appartment wat ik heb gekocht, stond ook al een hele tijd te koop. En was na mijn bezichtiging zo verkocht. Het voelde echt als een warme jas en wist gelijk dat dit mijn nieuwe huis moest worden.

@Mjetterd. Dat is echt zo zenuwslopend dat wachten op akkoord voor de hypotheek. Ik weet er alles van. Ik heb uiteindelijk , na overleg met mijn adviseur, om twee weken uitstel gevraagd en gekregen. Dat is ruim voldoende gebleken. Wat zegt jullie adviseur ervan? Ik zal voor jullie duimen dat akkoord op tijd geregeld is!!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:44

IvysToeter schreef:
en wat zegt de hypotheker verder ervan?
is 1 van jullie een risico dan i.v.m. overlijdensrisico verzekering?

Die had geadviseerd om 2 weken uitstel te vragen. Maar de verkopers willen max 1 week.
Ik vermoed dat ik die keuring moet doen omdat ik overgewicht heb. Zeker weten doe ik niet, omdat we nu moetem wachten op een brief die vandaag niet bij de post zat. Dus weer wachten tot morgen.
Hartstikke spannend, want ik vraag me echt af wat die keuring inhoud en of dat zo snel gaat dat alles binnen 1 week rond is.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:49

Jolienn schreef:
Nou ik meld me hier ook maar eens. Wij hebben januari vorig jaar een huis gekocht en wonen daar sinds juli. Echter is ons oude huis nog steeds niet verkocht en huurders vinden wil ook al niet lukken. Makelaar was super enthousiast over het huis en t zou zeker met 6/7 maanden weg zijn met onze vraagprijs..... Nou, nog geen enkele potentiele koper gehad en alleen maar niet serieuze huurders. Ondertussen worden we er wel eens moe van. Makelaar doet ook niet altijd wat afgesproken is. Rokende huurders met een hond, willen wij thuis even overleggen, bel je makelaar terug, oh ja maar die hebben we al weer afgebeld hoor, we dachten dat dat toch niets zou worden! -zucht-

Waar woon je? Ik ken een aantal mensen die op zoek zijn naar een knappe, particuliere huurwoning. Hier in de omgeving is daar erg lastig aan te komen.

Niet voor ons zelf overigens, want mogelijk hebben wij een huis gevonden wat in potentie bijzonder is!

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:12

Ivystoeter: ah niet lekker! hopelijk heeft hij er niet teveel last van..
Mjetterd: Jeetje wat balen zeg.. Ik sta er van te kijken dat mijn vriend geen medische keuring nodig heeft gehad bij de overlijdingsrisico verzekering. Hij heeft een spierafwijking (aangeboren, niet progressief). Dus dacht dat daar wel moeilijk gedaan over zou worden. Gelukkig niet!
Want we hebben vandaag een telefoontje gekregen dat we 31-1 officieel mogen tekenen bij de notaris en meteen de sleutel krijgen hoera!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 18:17

De vloer is bij ons nu klaar.
Wel fijn dat we dat ook weer gehad hebben.
Ook weer druk geweest met verven.
Zondag behangen op de zolder.
En dan hoeven we alleen nog maar een kozijn op de 2e slaapkamer te verven.
Daarna kunnen we weer verder met uitpakken.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:19

IvysToeter schreef:
De vloer is bij ons nu klaar.
Wel fijn dat we dat ook weer gehad hebben.
Ook weer druk geweest met verven.
Zondag behangen op de zolder.
En dan hoeven we alleen nog maar een kozijn op de 2e slaapkamer te verven.
Daarna kunnen we weer verder met uitpakken.

Jullie schieten al mooi op :D! Is het allemaal nog een beetje leuk?

Judie schreef:
Want we hebben vandaag een telefoontje gekregen dat we 31-1 officieel mogen tekenen bij de notaris en meteen de sleutel krijgen hoera!!

Wat leuk, gefeliciteerd *\o/*.

Nou, ik zit er helemaal doorheen, het is me teveel geworden en zit nu ook te huilen achter de computer.
Net weer een telefoontje gehad, weer van allerlei papieren wat niet goed is, wat anders moet etc.
De verkopers zijn ook niet de makkelijksten en willen ons tot volgende week vrijdag geven.
Ik moet bij mijn werk 6 loonstrookjes opvragen, want daar stond mn rekening nummer niet op.
En het ergste voor mij, is dat ik die medische keuring moet doen zo snel mogelijk.
Ik heb geen idee wat het inhoud, maar ik maak me er zo druk om.
Ik ben als de dood voor bloed prikken. Maar in een rustige omgeving met een assistente lukt het altijd wel.
Maar nu word er volgens mij van me verwacht dat ik een afspraak maak bij een instituut die dan dit weekend bij mij thuis langs komt.
Maar ik wil het helemaal niet bij mij thuis, ik word nu al helemaal panisch van het idee.

Ik denk dat als ik zo gekalmeerd ben, ik ze eens op bel en vraag wat de mogelijkheden zijn en of er bloed word geprikt.
Maar eerst even tot rust komen...

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:27

Wat balen voor je/jullie zeg..
Ook erg jammer dat de verkopers er een soort van druk achter zetten...
Wil je niet nog verdrietiger maken, maar wat gebeurd er als jullie het niet rond krijgen voor volgende week vrijdag?
Een huis kopen is echt niet makkelijk, daar ben ik ook wel achter gekomen, maar voor jullie helemaal niet!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:10

jeetje wat onwijs balen zeg!
Rustig aan he? jezelf over de toeren helpen is ook niet goed.
Hopenlijk lukt het nog allemaal.

Inderdaad zoals judie zegt een huis kopen is echt niet makkelijk.
ik dacht er ook veel makkelijker over.
maar weet nu inmiddels wel wat er voor tijd, moeite, energie etc. in gaat zitten.