Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:De minister wil verplicht voorbehoud van financiering en bouwkundig rapport in een koopcontract. En de biedingen (wanneer en hoeveel) inzichtelijk maken achteraf. Benieuwd of en wanneer dit dan moet gaan gebeuren.. kan niet het hele artikel lezen
Fitzroy schreef:Maar als je dan geen hypotheek nodig hebt? Lijkt me dat je dat wel ergens aan moet kunnen geven.
linda2008 schreef:xSwanHeart, wow dat zou je maar gebeurenmaar het lijkt mij toch dat een verkopende partij daar ook wel open in wil zijn. Hij krijgt toch ook de financiering niet rond als de taxatiewaarde lager uitvalt en er geen (of niet genoeg) eigen geld in het spel is... ?
Hoe werkt het bieden "onder voorbehoud van financiering" eigenlijk als je een gedeelte eigen geld meeneemt? Geef je dan bij je bod aan dat bedrag X onder voorbehoud is van financiering (dus je totale bod minus eigen geld)? Of zeg je bij je bod altijd onder voorbehoud van financiering en geeft aan dat een X bedrag eigen inleg betreft?
(Sorry ik ben nog geen kopende partij dus geeeen idee hoe dat soort dingen werken)
Fitzroy schreef:
linda2008 schreef:Maar ik vind het zo weinig zeggen... verkoper kan toch ook gekozen hebben voor een minder hoog bod omdat de voorwaarden misschien aantrekkelijker waren. Dan weet je dus alsnog niet waarom jouw bod het niet geworden zou zijn. En waarom zou dat niet mogen?
Laatst een mooi artikel over mensen die niet voor het hoogste bod kozen, maar voor dorpsgenoten. Niet mijn voorkeur, maar wel erg loyaal... tja goed recht van de verkoper.
ikheetesmee schreef:Wij zijn helaas (tijdelijk) gestopt met onze zoektocht. Hoewel er eerst positief gedacht werd door een bank en hypotheek adviseurs krijgen we het toch niet rond om als familie iets te kopen. We zullen even geduld moeten hebben tot ik een vast contract heb en het liefst ook mijn studieschuld af betaald heb dus wel hebben het op de lange baan geschoven. We blijven wel de markt een beetje volgen, hopend dat het een keer wat stabieler en normaler gaat worden qua prijzen.
Cayenne schreef:In Roosendaal zijn ze blijkbaar helemaal klaar met "huizenschooiers":
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/398 ... houtkachel
Cayenne schreef:In Roosendaal zijn ze blijkbaar helemaal klaar met "huizenschooiers":
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/398 ... houtkachel