[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:55

EkmiC schreef:
Balen Alja, maar als je wel al was gaan kijken, had je ook nog niet kunnen kopen begrijp ik? Hadden wij vorig jaar ook, super mooi huis gezien maar voor we konden gaan kijken, was het verkocht. Misschien maar goed ook, hadden het toch niet kunnen kopen vanwege verkoop eigen woning.

Wat is eigenlijk een gemiddelde tijd voor oplevering?

als het huis was bevallen hadden mijn ouders wel een bod willen doen ( mijn ouders gaan een huis voor mij kopen die ik ga huren van hun) maar dan was er geen haast met de oplevering geweest, dat had dan best volgend jaar maart ofzo mogen zijn :)

Alizeetje

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:44

Het is ruim in overleg met de notaris gegaan hoor. Staat ook in akte. Bovendien is eventuele schade ook voor hem. Maak me er geen zorgen over. Gisteren was huis nog volledig in orde. Dus ik verwacht dat vanavond ook ;) wordt naar schijnt regelmatig gedaan hoor.
Vriendin heeft ook 1 week geleden akte gehad. Haar verkopers wonen nog tot eind deze maand in het huis.
Komt wel goed :)

Balen dat dat huis verkocht was zeg... en dat na 6j te koop staan? Niet te geloven... maar misschien viel het in het echt minder mee dan op foto ;) in de toekomst direct proberen gaan kijken! Wij ook zo gzhad met 2 huizen... altijd jammer.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:59

Hier het bod vorige week geaccepteerd en oplevering'pas' begin januari. Waren we al lang blij mee want eerst hadden ze het over maart/april :/

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:12

@alja. Fijn dat mijn zweetdruppels hebben gewerkt en alle reacties nu alleen maar positief zijn. Ik vind het zelf ook erg mooi, mocht het ons niet gaan lukken met het huis dat ik op het oog heb. Morgen de eerste kijkers al! Erg spannend, eindelijk begint het te lopen. Miss de openhuizendag wel niet eens nodig.. :#

wij hebben drie verschillende makelaars bij het huis gehad. De prijzen lagen gigantisch uit elkaar en qua interesse en wat voor een auto ze aankwamen kon je merken dat een huis in deze categorie te min voor hun was oid. We hebben uiteindelijk gekozen voor een makelaar die niks kost als je het huis uit de verkoop haalt. Dit ivm het bieden op ons toekomstig huis.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:15

Mag ik me hier melden? :)

Mijn vriend en ik zijn heel rustig aan het rondkijken voor ons eerste koophuis, we huren nu samen een appartement. Het zal vast niet allemaal vergelijkbaar zijn aangezien wij in Engeland wonen, maar ik vind het toch wel leuk om een beetje een idee te krijgen van hoe het er bij anderen aan toe gaat, het duizelt me op het moment namelijk een beetje :D We kijken vooral naar nieuwbouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:06

Maandag krijgen we de sleutels. :):)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:26

superleuk maarten!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:52

@maarten Wat leuk! Spannend :D

@Eugoly , wat leuk dat je in Engeland woont, onze pup (inmiddels 2 :P ) komt uit Engeland. Ik hou van die Engelse tv programma's over huizen en verbouwen

@Alizeetje, wanneer mag je erin dan?

@brease, verschrikkelijk die makelaars.. 1 belde er niet terug, de volgende had een prive kwestie en belde nooit meer terug, de volgende was op vakantie (kwamen wij pas na 2 weken achter toen hij belde maar toen hadden we al een ander) en de laatste (ik was er niet bij, is het appartement van mijn vriend en ik was aan het werk) die was heel relaxed en m'n vriend had er een goed gevoel bij. Ook qua prijs en dergelijke. Dus ik ben blij dat we uiteindelijk bij hem gekomen zijn. Nu gaat het sowieso bij ons al raar als mensen terug moeten bellen als wij iets willen (vooral bij de koop van een auto), maar dat is een heel ander verhaal :')

@alja, balen zeg dat het huis verkocht is onder voorbehoud! Dat hebben wij ook al een paar keer gehad. Maar wij willen echt eerst van het appartement af voordat we samen gaan kopen..

@haike, ik hoop dat je een geschikte makelaar kunt vinden. Het blijft een apart wereldje naar mijn idee..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:31

Haha ja leuk zijn die he :D De huizenprijzen hier zijn helaas wat minder leuk, maar ja. Ik keek vandaag voor de grap op Funda wat we voor ons budget in Arnhem zouden kunnen krijgen en dat waren echt hele huizen, terwijl wij op zoek zijn naar een appartement. Als we 2 slaapkamers kunnen krijgen hebben we al ontzettend veel geluk.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:51

Eulogy schreef:
Haha ja leuk zijn die he :D De huizenprijzen hier zijn helaas wat minder leuk, maar ja. Ik keek vandaag voor de grap op Funda wat we voor ons budget in Arnhem zouden kunnen krijgen en dat waren echt hele huizen, terwijl wij op zoek zijn naar een appartement. Als we 2 slaapkamers kunnen krijgen hebben we al ontzettend veel geluk.

M'n vriend vind ze inmiddels al minder leuk :')
Hmm, is Engeland zo duur? (Geen idee van prijzen) wonen zelf in het gooi en vind het hier al prijzig.. Morgen hebben ze een enquete over de woonbehoefte. Nou ga starterswoningen maken ipv dure villa's enzo..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:44

Helaas wel ja. Het zuiden van Engeland is sowieso duur en Bristol, waar wij wonen, is echt al jaren razend populair waardoor hier wonen gewoon echt heel duur is (de gemiddelde salarissen zijn er op zich ook wel naar). Dat maakt het overigens wel een redelijk veilige investering want huizen in het centrum, vooral in onze prijsklasse zijn over het algemeen binnen een paar dagen verkocht. Ons budget is £200.000 (maximaal) en daarvoor zoeken we dus een nieuwbouw appartement in het centrum, het liefst 2 slaapkamers maar ik gok dat we dat niet gaan vinden voor die prijs. Dus 1 slaapkamer en mochten er kinderen komen, willen we het appartement gaan verhuren en zelf een groter huis kopen :)

Dat geloof ik ook graag, dat het Gooi duur is! Hier wordt op het moment op zich wel veel gebouwd, voor alle prijsklassen eigenlijk wel, daar hebben we geluk mee.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:52

nou vandaag een zenuw belletje gedaan en de makelaar opdracht gegeven ons huis te verkopen, we gaan het toch maar niet zelf doen. Ik vind het zo spannend, want het is eigenlijk een heel mooi ruim huis in een mooie goede buurt. We willen naar een dorpje verderop, waar de prijzen wat hoger liggen. Dus ik ben benieuwd wat ik er straks voor terug ga krijgen. Qua grootte zal ik er flink op achter uit gaan, maar ik heb het er voor over. Loop de hele dag al met de zenuwen in mijn keel.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:01

En wat maakt dat dorpje dan zo aantrekkelijk dat je er voor wil inleveren?

*nee, in ben niet nieuwsgierig :+ *

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:52

karin1985 schreef:
En wat maakt dat dorpje dan zo aantrekkelijk dat je er voor wil inleveren?

*nee, in ben niet nieuwsgierig :+ *

De mensen zijn daar wat gemoedelijker, mijn ouders wonen er, die worden ook steeds minder in gezondheid en er zijn meer kinderen.

Waar we nu wonen is een hele leuke wijk, waar ook wel veel kinderen zijn, maar bijna alles is twee verdiener, je ziet ze bijna niet, de mensen zijn wat stugger, meer op zich zelf. Dit is ook meer een studenten stad.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:19

Eulogy schreef:
Helaas wel ja. Het zuiden van Engeland is sowieso duur en Bristol, waar wij wonen, is echt al jaren razend populair waardoor hier wonen gewoon echt heel duur is (de gemiddelde salarissen zijn er op zich ook wel naar). Dat maakt het overigens wel een redelijk veilige investering want huizen in het centrum, vooral in onze prijsklasse zijn over het algemeen binnen een paar dagen verkocht. Ons budget is £200.000 (maximaal) en daarvoor zoeken we dus een nieuwbouw appartement in het centrum, het liefst 2 slaapkamers maar ik gok dat we dat niet gaan vinden voor die prijs. Dus 1 slaapkamer en mochten er kinderen komen, willen we het appartement gaan verhuren en zelf een groter huis kopen :)

Dat geloof ik ook graag, dat het Gooi duur is! Hier wordt op het moment op zich wel veel gebouwd, voor alle prijsklassen eigenlijk wel, daar hebben we geluk mee.

Hmm, balen he die prijzen. Toch hoop ik dat jullie wat kunnen vinden!

Huis op Funda wordt toch nog regelmatig bekeken, dus dat is gunstig voor ons. Er hoeft er maar 1 tussen te zitten. Ben heel erg benieuwd naar de open huizen dag. Maar moet er maar niet te veel van verwachten denk ik :D

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:35

Ons huis wordt na 6 weken zo'n 60 x per dag bekeken. Maar al een tijdje geen nieuwe kijkers meer gehad.. We wonen er nu meer dan 2 uur vandaan en hebben een baby dus voor ons is die open huizen dag wel beetje vervelend. Maar we gaan maar wel hoor!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:42

60!! Bij ons is 14x per dag veel :))

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:44

Het aantal keren dat je huis op Funda bekeken wordt zegt weinig. Die van ons werd wel zo vaak bekeken. Meer dan 100 op sommige dagen.
Twee keer mee gedaan met open huizen dag, maar zorgde eerder over afknappers dan dat het kopers opleverde.
Hangt denk ik ook heel erg van je type huis af.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:57

Ik weet ook niet wat normaal is, had verwacht dat het nu wel minder zou worden maar het wordt nog steeds goed bekeken. In het begin ook veel kijkers gehad maar sommigen waren huisjesopkopers en die waren niet echt serieus. Een serieuze gehad dachten we die deden ook dat bod. En toen accepteerden we het, haakten ze af.. Als er met de open huizen dag niks uitkomt gaan we het weer verhuren tot het voorjaar denk ik.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:13

Bij ons was het in het begin veel (440 dacht ik) en nu varierend van 8 tot 25 ofzo. Het zegt inderdaad helemaal niets, maar het blijft een soort van spannend om te zien hoeveel mensen er naar je huis/appartement kijken :')

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:04

Een openhuizendag klinkt me wel interessant. Al vraag ik me af of er ook veel mensen zijn die voor de "fun" eens komen binnen kijken en mogelijk niet echt op zoek zijn.

Wij hebben donderdag de sleutels van het huis gehad. 1 dag later dus dan afgesproken. Maar alles was in orde. Nu kunnen we beginnen met een deel herplakken, verven, plinten plaatsen, trapbekleding plaatsen (steen),... Spannend :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:56

Angelaa2 schreef:
Bij ons was het in het begin veel (440 dacht ik) en nu varierend van 8 tot 25 ofzo. Het zegt inderdaad helemaal niets, maar het blijft een soort van spannend om te zien hoeveel mensen er naar je huis/appartement kijken :')

Nou he, ik heb dat dus ook.

Wij hebben pieken van 300 maar de andere dag stort het zo weer in naar bijvoorbeeld 10.

Ik heb ze hier liever aan de deur staan overigens :D

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:34

BloemBloem schreef:
Angelaa2 schreef:

Nou he, ik heb dat dus ook.

Wij hebben pieken van 300 maar de andere dag stort het zo weer in naar bijvoorbeeld 10.

Ik heb ze hier liever aan de deur staan overigens :D

Ik ook hoor! Hij staat nu een anderhalve week te koop maar nog geen kijkers helaas. Maar de makelaar zei dat het altijd rustig is vlak voor de openhuizendag.. Dus duimen draaien :D

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:35

Kunnen jullie ook zien of het allemaal verschillende mensen zijn die kijken of dat het gewoon één persoon is die meerdere malen per dag kijkt?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:52

Het zijn unieke ip bezoekers van die dag...