zie een hoop leuke dingen voorbij komen in dit topic. Graag zou ik jullie mening eens horen. Zit namelijk met het volgende.
We zijn pas verhuist en hebben het hele huis aangepakt. Nu is het beneden zo goed als klaar. Nu heb ik altijd geroepen dat ik vouwgordijnen beneden wil. Maar wij hebben een erker, als ik alleen vouw gordijnen doe, is het wel heel erg open. Staat dit ook leuk met een soort in betweens? of 'moet' ik dan normale rolgordijnen ophangen. Dit zie je namelijk wel vaker maar heb het nog nooit met vouwgordijnen gezien.
Onze buren hebben in de erker rolgordijnen, ik vind het niet erg open hoor. zij hebben dus drie raampartijen, de middelste vrij breed. Het huis heeft van zichzelf wel een warme uitstraling, misschien dat dat uitmaakt. (houtstapelbouw)
Maris
Geplaatst: 09-08-16 10:26
Ik heb vouwgordijnen, maar ik vind dat ze veel licht wegnemen als ze helemaal opgevouwen zijn. Maar voor in een erker lijkt me plisse ( =duette ) gordijnen heel leuk. Die kan je ook kiezen in meer lichtdoorlatend of helemaal verduisterend. Dit dus : https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... K4AyvP-v8g
Je kan ze ophangen/ uitvouwen op elke hoogte die je wilt. Dus halverwege je raam, bovenaan, onderaan of helemaal wegvouwen.
wij zitten redelijk dicht aan de straat kant, hebben niet een hele grote voortuin. Als ze bij ons de straat in rijden, en parkeren kijken ze heel erg binnen.
hmm heb je daar een voorbeeld van, die je net stuurde vind ik niet zo mooi nee. Als je ze dan zo half in het midden hangt, vind ik het net of ik het bovenste deel vergeten ben haha
ja staat een beetje knullig van mijn kant omdat ik het niet goed gelezen had, dacht dat je bedoel kan ook met in betweens..
Ik vind de stof/ patroon wel leuk. Alleen als je ze zo hangt zoals op jou foto vind ik het niet zo, ja net niet af zeg maar. en dan hou je die korte stukjes muur over.
Maris
Geplaatst: 09-08-16 14:12
Dan moet je gewoon iets anders kiezen ! Misschien dan die duo gordijnen die je al liet zien ?
ja, dat vind ik wel leuk.. maar twijfel wat mooier is. Met vouwgordijnen (wat ik altijd al wilde) of is het mooier met gewoon een neutraal rolgordijntje.
Denk het laatste
Maris
Geplaatst: 09-08-16 14:27
Vouwgordijnen maken je ramen wat kleiner van boven omdat daar de stof dan hangt. Rolgordijnen kan je helemaal weg halen voor je raam. Maar persoonlijk vind ik vouwgordijnen meer sfeer geven.
ja dat vind ik dus ook, maar nu gaat het me er om, is het wel mooi van die vouwgordijnen met van die in betweens er naast.
zie het normaal alleen bij normale rolgordijnen!
Maris
Geplaatst: 09-08-16 14:51
Ik denk dat je moet kiezen tussen of rolgordijnen ( die zijn er ook in lichtdoorlatende stof toch = in between ) of in between gordijnen. Ik bedoelde met die duette gordijnen ook dat die zelf in inbetween stof te krijgen zijn, niet dat je er nog gordijnen bij moet hangen.
ja snapte je wel! Jou bericht was wat duidelijker dan de mijne. sws bedankt voor al je reacties. Het enige wat ik heb bij alleen rolgordijnen of wat dan ook, is dat ik wat mis.
Mischien is het wel heel ouderwets hoor wat ik wil,, enige puntje is, haha plafond is al gestuukt en we hebben de boor gaten voor de rails laten zitten :p omdat ik er van overtuigd was om rol/vouw gordijnen te nemen met een soort van over gordijn (zn doorschijnende, die verder niet gebruikt gaan worden.
Ik snap wat je bedoelt met graag iets van losse gordijnen. Heb het zelf ook. Hier komen dan ook sowieso losse gordijnen (beneden inbetween boven verduisterend) en wat er dan verder nog komt moeten we nog maar even naar kijken. Je kan zo veel of weinig ophangen zoals je zelf wilt. Ik vind een combi vaak ook mooi, licht doorlatende gordijnen i.c.m. inbetween of verduisterend bv.
Haha, die eerste foto schrok ik me dood van de kleurstelling.. 2e foto *zucht* het is de badkamer!
Is wel groot zo te zien. Worden alle wanden donker? Vind dat altijd zo gedurfd...maar goed mijn badkamer is dan ook net 2 bij 2..
_Marinke_
Geplaatst: 09-08-16 22:50
Haha dat groen met roze zijn de gipsplaten en roodband, zodat alles ook echt goed vochtbestendig is. Wel handig in de badkamer.
Inderdaad is het dus onze badkamer die best nog wel ruim is, had nog ruimer gekund zelfs maar dat werd mij iets te veel van het goede. Nu hebben we genoeg ruimte om te lopen en alles wat we graag in een badkamer willen past er ook in.
Alle wanden en de vloer worden hetzelfde (tegel die ik hierboven poste). Valt natuurlijk licht naar binnen plus we krijgen nog plafondspotjes en hij is natuurlijk ook nog eens ruim waardoor ik het wel aandurf. Ik word juist helemaal kriegel van wit en licht hahaaha! Zwarte en donker bruine badkamers vind ik ook heel gaaf, zeker i.c.m. hout maar dat durfde ik toch nog niet helemaal aan.
hier crème met hout. Ik vind puur wit ook niet prettig. Maar omdat wij in die 2 bij 2,35 een douche en apart bad hebben is een lichte tegel wel bijna noodzakelijk. Maar het past er mooi wel allemaal in!
_Marinke_
Geplaatst: 09-08-16 23:05
Ja precies! Ook een mooie combinatie! Ik weet ook niet of ik met een kleinere badkamer voor deze tegel was gegaan. Zo fijn trouwens een bad en een douche! Hadden mijn ouders ook in een wat kleinere badkamer, paste net allemaal. Maar na de verbouwing heeft het bad plaats moeten maken voor 2 wastafels, hun keuze uiteraard maar ik mis het 'even lekker in bad gaan' dus echt. Kan niet wachten tot ik van onze eigen badkamer gebruik kan maken.