[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caballo77

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:04

@ Ivystoeter. Ja ik krijg 25-02 de sleutel!! En graag foto's als jullie huisje klaar is. Altijd leuk om te zien!!

@ Avaluna. Moeilijk ja de juiste kleuren uitzoeken. Ik ben daar ook nog niet over uit. Ben nu op zoek naar gordijnen; dat is al een karwei op zich. Weet wat ik wil maar kan het niet vinden.

@ Idefix. Jouw verhaal heb ik gemist. Ik ga het eens teruglezen. Het klinkt als een hele onderneming. Super dat het nu rond is en dat het 'echte' werk kan beginnnen!!

@ Mjetterd. Vervelend dat het bij jullie zo lang duurt met de financiering. Bij mij heeft het ook eventjes geduurd. Had gelukkig een adviseur die er echt bovenop zat en mij goed de hoogte hield.

Iedereen bedankt voor de felicitaties! Ik kan het nog niet helemaal geloven! Mijn eigen stekkie! Veel verbouwingsfoto's gaat het niet geven. En ik heb ook niet zo'n heel bijzonder pand gekocht. Gewoon een heerlijk knus (en beetje gek) appartementje! Er zal geschilderd gaan worden. De badkamer wordt wat luxer gemaakt. Als er nog wat budget over is, wordt de wc nog onderhanden genomen (nieuwe tegeltjes en vloer zou toch wel fijn zijn).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:20

Vandaag gekeken bij het huis en ik ben er nog steeds zeer te spreken over. Nu maar eens kijken of het financieel allemaal te doen gaat zijn.

Willen jullie anders even in mijn topic kijken? Zit vol met vragen :D
[HTT] Huis kopen, hoe werkt het allemaal

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:01

succes met je huis kopen liselot, spannend hoor!
laat je goed inlichten door (onafhankelijke) adviseurs (let op! vanaf 1 januari kost dit geld! voorheen was dit meestal vrijblijvend en/of mee te financieren).
als je gaat bieden denk dan van te voren goed na over de ontbindende voorwaarden (bouwkundige keuring, financiering etc).

veel geluk

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 19:30

Ik heb in de voorwaarden van beide adviseurs gevonden dat het eerste gesprek nog steeds gratis en vrijblijvend is.
De kosten zijn nog wel mee te financieren, maar worden niet meer als provisie door een bank betaald

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:26

Gesprek 1 zit er op, hij heeft meteen een berekening gemaakt of het met mijn jaarsalaris mogelijk is om voldoende te krijgen om dit huis te kunnen kopen. Dat is het geval, ook de maandlasten zijn laag genoeg om lekker te kunnen leven.
Het enige punt wat hij aangaf wat lastiger gaat worden is dat je schijnbaar altijd iets eigen geld moet inbrengen. Bij een hypotheek met NHG is dit bedrag hoger dan bij een hypotheek zonder NHG.
Ik heb niet veel spaargeld en het spaargeld wat ik heb wilde ik eigenlijk gebruiken voor de verhuizing, er zullen toch wat nieuwe spullen moeten komen en schilderen moet natuurlijk ook.
Nu heb ik over dat eigen geld inbrengen niets gelezen op internet en kan er nu ik er beter naar zoek ook niet over vinden. Iemand hier die er meer van weet?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:29

Ik kan je inieder geval niet helpen liselot! :oo

Wij gaan vandaag rond 3 uur voor het eerst kijken in het huis,
daarna sluiten we een contract en dan wachten tot ons huis verkocht is,
als het lukt maak ik foto's :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:31

spannend deviltjh!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:32

dat zeker!
ze hadden foto's op de site,
maar hadden geen foto's van de kelder,
en de kamers leken zoveel op elkaar dat ik ze niet uiteen kan houden :(

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:47

Vanaf dit jaar kun je per jaar steeds 1% minder lenen! Tot dat je uiteindelijk op 100% zit en alle bijkomende kosten bovenop de vraagprijs zelf moet betalen! Dit jaar nog naar 105% waardoor 1% aan kosten overblijft wat je zelf moet betalen! Bij hypotheek van 168000 is dat ong 1600 wat je zelf moet betalen

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:49

Avaluna: Heerlijk om je daar druk over te moeten maken. Momenteel is het bij ons nog voornamelijk welke steen en wanneer is onze tijdelijke woning er... Maar er zit echt schot in de zaak, dus ik ben allang blij. Jammer dat we nog net een staartje koude winter krijgen nu. Dat is best koud hier in huis. Maar dat nemen we dan maar voor lief.

Kaka: Wij zijn in 2011 begonnen om een bouwvergunning geregeld te krijgen. Volgens mensen die ambtenaren kennen, hebben we het nog redelijk snel in kannen en kruiken. 't Waren maar 19 maanden. :P Maar het was inderdaad volhouden en een lange adem houden. Gelukkig hoeven we daar niet meer op te wachten.
Wellseind ligt vlakbij Ammerzoden. :D Dan weet je het vast wel. hihi. Ik ga ieder jaar naar de Hedelse paardenmarkt. Dat kan ik fietsen.

Avaluna: Ik heb nu nog een boerderijtje uit 1896 en raad eens? Onze hele kelder is krijtwit! Dus het is heel landelijk. :+

Pmarena: De unit is iets ruimer, maar ook praktischer in gedeeld. Dus straks kan ik een deel opsplitsen in meerder slaapkamers voor de kindjes en dan hebben we een ruime keuken/woonkamer. Dus ik kan dan mijn kont weer keren in de keuken, zonder iemand aan te stoten. Heb mijn schenen flink open gehaald, toen mijn lief de vaatwasser had opengezet, zonder het te melden. En ik wilde efkes naar de prullebak lopen en liep dus vol tegen de zijkant van de klep op! %) (een andere route is er dan niet) Badkamer is straks ook 2x zo groot, dus ja, we gaan er zeker op vooruit!
Vooral in het begin werd ik gek van de loze beloftes. Vooral bij de gemeente. Dan reken je op een toezegging en is het weer niet waar. En niemand heeft dat natuurlijk toen gezegd. 8)7 Op een gegeven moment durfden we zelfs niet meer met vakantie te gaan, omdat we hoopten op goed nieuws om te kunnen beginnen. Die unit is een vaststaand gegeven en daar leef ik inmiddels gewoon rustig naar toe. Dat maakt het allemaal wel makkelijker. Sinds augustus wisten we dat we altijd moesten wachten tot zeker maart. En of we dan een vergunning zouden hebben of niet, dan zou het wel makkelijker worden. 8-) Omdat die unit definitief in die maand zal arriveren. En met of zonder vergunning waren we daar dan hoe dan ook in getrokken. *D

Caballo: Jij gaat er wonen, dus jij krijgt ook een heel bijzonder huis! Ja toch?
Wij hebben altijd onze paarden aan huis gehad en moesten onverhoopt vertrekken waar we eerst zaten. De enige betaalbare optie op dat moment was dit huis en we zagen de mogelijkheden hier wel. (Ik wil hier straks echt nooit meer weg hoor) De makelaar en de gemeente hadden ons voorgespiegeld, dat we met een maandje of 3 wel vergunningen konden hebben. Door slordigheid en laksigheid van 2 ambtenaren heeft dat dus 19 maanden geduurd. Vooral het eerste jaar zijn we elke keer voor een maand of 2/3 weer weggestuurd. Heel fijn. Maar uiteindelijk gaan we nu een heel mooi huis bouwen dus mij hoor je niet meer. :D

Liselot: Mail anders Berdien? Die weet er veel over, omdat ze veel doet (of inmiddels deed?) voor ING.
Ga je het huis dan 100% financieren? Want ik denk dat ik je vraag anders niet begrijp.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:52

Ik wil inderdaad een huis 100% financieren, is gebleken dat dat met mijn inkomen ook kan. Eigen geld inleggen wil ik gewoon niet aangezien ik mijn spaargeld ergens anders voor wil gebruiken

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:01

Liselot schreef:
Gesprek 1 zit er op, hij heeft meteen een berekening gemaakt of het met mijn jaarsalaris mogelijk is om voldoende te krijgen om dit huis te kunnen kopen. Dat is het geval, ook de maandlasten zijn laag genoeg om lekker te kunnen leven.
Het enige punt wat hij aangaf wat lastiger gaat worden is dat je schijnbaar altijd iets eigen geld moet inbrengen. Bij een hypotheek met NHG is dit bedrag hoger dan bij een hypotheek zonder NHG.
Ik heb niet veel spaargeld en het spaargeld wat ik heb wilde ik eigenlijk gebruiken voor de verhuizing, er zullen toch wat nieuwe spullen moeten komen en schilderen moet natuurlijk ook.
Nu heb ik over dat eigen geld inbrengen niets gelezen op internet en kan er nu ik er beter naar zoek ook niet over vinden. Iemand hier die er meer van weet?

Ik ben ook benieuwd. Je mag niet meer hypotheek hebben dan 104% (geloof ik) van de marktwaarde, maar daar ga je niet overheen neem ik aan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:03

de adviseur zei dat het op dit moment 105% was, lijkt mij ook niet dat ik daar overheen ga, dus daarom snap ik het ook niet helemaal. Ook wel stom van mezelf dat ik niet meteen om betere uitleg gevraagd heb. Meestal gaat het gesprek in de auto op de terugweg nogmaals door mijn hoofd en dan komen dit soort vragen pas op :o :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:03

Ik begrijp het. Maar dan heb jij er straks een aflossing in zitten dan? Met de huidige marktprijzen zou ik toch maar op mijn gemakje maandelijks gaan aflossen op zo'n bedrag.

Bij ons was het anders. Wij konden met de opbrengst van de oude woning, de nieuwe betalen. We sluiten nu hypotheek om de woning te kunnen bouwen. Dus wij zitten nog niet op de helft.

Kan je niks met je ouders regelen? Via de belastingdienst staan ook veel tips hoe ouders hun kind kunnen helpen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:06

ja ik wil gewoon volledig annuitair gaan aflossen, schijnt dat je alleen dan nog gebruik kan maken van de hypotheekrenteaftrek

Mijn ouders willen vast bijspringen als het om een paar duizend euro gaat, maar wil het het liefst gewoon alleen doen :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:12

Informeer anders even hoeveel je zelf moet inbrengen? Dan kan je het bespreken. Als jouw inkomen tzt omhoog gaat, kan je je hypotheek een beetje verhogen en je ouders aflossen. Vaak is een half jaar al voldoende dan!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:39

Net terug van de 2e afspraak die ik vandaag had met de andere adviseur. Meteen die vraag over dat eigen geld neergelegd en dat komt doordat ik niet de kk geheel in die 105% kan financieren.
Eigen geld zal uitkomen op zo'n 2500 euro, gok dat mijn ouders daarvoor wel willen bijspringen

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:31

Hallo dames,

Sorry heb een tijdje niet gereageerd maar ben zo mega druk met klussen. Pff en het is nog niet af helaas, maar we schieten wel op. We hebben wat tegenslagen gehad met vocht in de muren, gelukkig is dat inmiddels opgelost. Op dit moment kunnen we beginnen met schilderen. Kan echt niet wachten om er echt te gaan wonen. Ook ben ik nog steeds druk om zoek naar een weiland en een bak voor mijn paardjes, maar ik denk dat dat wel goed komt. Ik zie ook weer allemaal leuke verhalen langs komen van meiden die ook een huis gekocht hebben of gaan kopen super!!
Succes allemaal ik ga weer aan de klus.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:50

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:15

pmarena schreef:
Ha Dabo, ook op de huizenmarkt :P Heb je al iets in Gelderland dan? :)
Er staan veel leuke huizen te koop, en ja we hebben er wel al een paar op het oog, maar... eerst moet ons huis verkocht worden! Vandaag is de fotograaf geweest, ons huis is in jaren niet zo netjes schoon en opgeruimd geweest haha :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:26

deviltjh schreef:
Ik ben ook weer terug van het huizenbezoek

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=139&t=1683414&p=82788958#p82788958

het allerlaatste bericht,
is over wat ik vandaag gezien en meegemaakt heb..
de keus is moeilijk,
maar het is bijna zeker dat we de uitdaging gaan aannemen..

Supercool +:)+ Dat zijn echt briljante projecten.

Maar, jeetje wat een klus. Is het bouwkundig wel in redelijke staat?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:04

We hebben net een ...ja hoe heet dat...iemand die dat controleerd,
Gocontacteerd en zal binnenkort kijken,
Het dak moet er zowiezo vanaf maar als de rest oké is dan gaat het door.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 08:13

Hihihihi, Devil gaat wonen in de voormalige pastorie :') . Ik vind het iig een superpand, jammer dat er niet veel meer oude details zijn. Kerkhof en opslag voor doden zou mij echt niets uitmaken, maar wij zijn dan zelf ook wel oude Limburgse panden gewend waar ook van alles gebeurd is in al die jaren.
Idd maar even goed (laten) kijken, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Ik ben trouwens echt benieuwd naar de rest, ook eventuele tuin e.d.
Hier ook een flinke uitdaging op de boerderij, maar we zijn nu toch wel al heel ver gevorderd.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 08:32

Nou,
De tuin is een stuk gras met poep van de hond van de achter buren :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 09:00

begraafplaats als buren alleen maar fijn, lekkere rustige buurtjes, die ook niet klagen als jij een keer een feestje hebt , ideaal :D