Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:53

Dan slaap je vast extra lekker :)

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:14

@marjan: mooie rustige kleurenkombi :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:59

Marjan: mooi hoor! Geeft mij wel inspiratie voor mijn slaapkamer

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:56

Dank jullie!

Haha slapen was em nog niet helemaal :') hele dag druk geweest en ga je in bed liggen en dan is je hoofd nog in de wakker modus.. maar goed t is wel heel fijn dat we nu lekker de ruimte om ons bed hebben. Zo naar Ikea om kasten te bestellen.

Afbeelding

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:48

Hai allen, sorry dat ik zomaar binnen kom vallen. Ik heb sinds kort eindelijk mijn eigen huurwoning en na een maand erin bezig te zijn geweest heb ik er vannacht eindelijk voor het eerst geslapen samen met mijn vriend.
Nu moeten er hier en daar natuurlijk nog steeds dingen komen, van die praktische kleine dingen e.d. maar het is klaar genoeg om erin te kunnen.

Nu zit ik mijn kleding op te ruimen in de kasten en loop ik meteen ergens tegenaan. Voorheen gooide ik mijn kleding die ik die dag aan had gehad en de volgende dag nog een keer aan kon op de slaapbank die in me kamer stond. Die heb ik nu niet meer. Mijn vraag is dan dus ook, hoe doen jullie dit? Wat hebben jullie in de kamer staan waar je je kleding op/over kan leggen. Ik heb een hoekje naast mijn kledingkast waar ik het neer wil zetten, is niet heel groot dus het kan niet te groot zijn. Iemand ideeën?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:50

Een stoel? Wij hebben nu een grote loungestoel, die we dus niet meer als stoel gebruiken :') Maar gewoon een leuk eetkamer stoeltje kan natuurlijk ook prima.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:52

Oh wat natuurlijk ook kan is een soort laag langwerpig lounge achtig blok zegmaar voor me raam. Hoe noem je zoiets haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:01

Ik wil graag een dressboy daarvoor Linn. Zijn er in heel veel uitvoeringen te krijgen!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:05

Ik denk dat wij binnenkort een halve houten stoel tegen de muur monteren voor onze kleding. Staan veel voorbeelden van op Pinterest.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:57

Afbeelding

Ik heb een heel simpele gordijnstang met van die steunen, een 20 cm van de muur. Stang is 60 cm, denk ik. Ha, vier steunen gekocht en de stang doormidden gezaagd, zodat we er in beide slaapkamers een hebben (thuis/vakantiehuis). Soms hangt er kleding op, soms ook de sprei die over ons bed ligt.

Maar eigenlijk hangt mijn kleding die ik nog aan wil meestal aan een kapstokje over de deur (Ikea heeft ze) in de badkamer. Ik heb die kapstokjes hier in beide badkamers en op de logeerkamer. In Nederland passen ze niet, daar hebben we opdekdeuren. Maar ik vind kleding in de badkamer meestal opgeruimder dan in de slaapkamer.

Edit: die stangetjes zijn trouwens ook erg handig om wat hangertjes met kleding aan te drogen te hangen of zelfs laatst zelfs een weekje als kledingrek, toen onze logeerkamer waar mijn kleding hangt, bezet was :-)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:34

Ik ergerde me al ff kapot aan al het rondvliegend gespuis wat binnen komt zetten zogauw de deur open staat, was al gaan kijken naar horren maar heb momenteel weinig budget.
En toen bedacht ik me dat ik vorig jaar 3 paar vitrages had gekocht waar ik vooralsnog niks mee heb gedaan, wellicht te combineren met een douchegordijnstang en zo in de deuropeningen hangen. :)*
Maar binnen loopafstand hebben ze geen douchegordijnstangen te koop en als ik nara Action ga kom ik zeer wsl thuis met van alles maar geen douchegordijnstangen. :')
En ineesn schoot me te binnen dat ik nog ijzerdraad en spijkers heb liggen, dus ff fröbelen en tada:
Afbeelding
Afbeelding
het is niet mooi qua afgewerkt zijn etc maar wel functioneel en het brengt weer net iets meer sfeer in huis. :)
In de gang hangen 2 blauwe en in de keuken een witte, had 3 verschillende paren vitrages ipv alles 1 kleur, maar ga binnenkort weer ff op Aliexpress neuzen of ze ze daar weer hebben voor een leuk prijsje. :)

De muren zijn trouwens gentle peony en real (of pure) stone, de kleuren komen helaas niet goed over op de foto (veel lichter dan irl).

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:05

Ha ja vliegen binnen. Bah!
Vorige week twee horren gemaakt voor de slaapkamer en logeerkamer, kon de ramen niet opendoen vanwege de nieuwsgierige katten.
Vriend vond t maar niks (die rolde zich met die hitte nog ff lekker in zn dekbed) maar heeft ze toch gemaakt :')
Ik blij en hij achteraf toch ook wel!

Ach en zo provisorisch vitrage ophangen is ook goed toch! Komt vanzelf dan wel wat mooiers als je meer budget hebt!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:09

Vliegen zijn al vervelend, maar had ook geregeld bijen en wespen in huis, motjes, muggen en eergisteren een meikever. :+
Omdat de vitrages niet helemaal afsluiten zal er heus nog weleens wat binnen komen vliegen maar ik gok dat het 75-90% minder is dan voorheen.

En idd, als het budget er weer voor is kan ik altijd nog wat anders ophangen. :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:16

Vraagje :) Waar hebben jullie je bed vandaan? We hebben nu een auping maar die is zo'n 11 jaar oud nu en bedbodem kraakt als een dolle en de matrassen zijn versleten. Gisteren even gekeken wat dat gaat kosten om te vervangen.. nou daar kunnen we een heel nieuw bed voor kopen.. >;) Hebben bij de ikea gekeken maar die valt eigenlijk af omdat ze geen 210 lang hebben. Vind dat wel heel jammer want ze zijn kwalitatief goed voor een prima prijs.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:28

Wij hebben een boxspring (200*220 cm) bij de Beterbed vandaan.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 06-06-18 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:31

magda_90 schreef:
Wij hebben een boxspring (200*220 cm) bij de Leenbakker vandaan.

WoW dat is groot :D Haha dan ben ik em s nachts helemaal kwijt. Thanks voor de tip! Slaapt het ook lekker?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:46

Wij hebben ook 200 x 220. Hebben net 2 maanden op een 140 bed geslapen (en kort). Ben weer blij met ons grote bed nu we verhuisd zijn! Aanrader :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:51

MarjanB schreef:
magda_90 schreef:
Wij hebben een boxspring (200*220 cm) bij de Leenbakker Beterbed vandaan.

WoW dat is groot :D Haha dan ben ik em s nachts helemaal kwijt. Thanks voor de tip! Slaapt het ook lekker?

Ik verdwaal er inderdaad in maar zo kan mijn vriend tenminste zijn voeten binnenboord houden. :')

Ik vind de matras heerlijk, ben er erg blij mee.

Het moet Beterbed zijn sorry. Leenbakker is het logeerbed. O:)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:03

@magda, heb je een idee welk merk bij BeterBed? We zijn er al eens gaan kijken maar vonden vooral de M-line lekker liggen en als dr iets duur is :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:10

Mijn ouders hebben zo'n M-line sinds een jaar. Heb ze nog nooit zo weinig gehoord over slecht slapen of rugklachten.

Als het niet bevalt mag hij binnen 100 dagen terug.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:11

Wij hebben wel een IKEA bed van 210 lang (en 200 breed). Is al wel een paar jaar geleden gekocht.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:45

MarjanB schreef:
@magda, heb je een idee welk merk bij BeterBed? We zijn er al eens gaan kijken maar vonden vooral de M-line lekker liggen en als dr iets duur is :')

Zal ik de papieren moeten opzoeken voor je. Kom ik op terug.

Edit, even mijn email doorgespit. Het exacte model wat ik heb, heeft Beterbed niet meer maar https://www.beterbed.nl/boxsprings/vlak ... -persoons/ komt in de buurt. :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:49

Wij zijn inmiddels verhuisd! Het is nog niet af natuurlijk, er moet nog wel heel wat gebeuren en vooral veeel afwerking. Maar het is bewoonbaar. Ik zal jullie even de tussenstand laten zien. Hoe het was en hoe het nu is.

Zoek de verschillen zou ik zeggen. _O- :') Snap wel als jullie het niet kunnen vinden hoor. :')

De hal
Afbeelding

De keuken hebben we gewoon een beetje opgelapt door de achterwand een andere kleur te maken. We gaan er geen nieuwe keuken in zetten, ook al vinden we deze niet zo mooi. Moet het nog wel inrichten etc. Komt nog wel :) Nu is alles er gewoon een beetje neergegooid.
Afbeelding

De wc beneden
Afbeelding

En de woonkamer etc.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iets met de beleglatten moeten er nog aan :')
Afbeelding

Afbeelding

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:55

in één woord, fantastisch mooi!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:58

Zoo echt heel mooi! Mooi kleurgebruik ook zeg!!!