[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:02

Ziet er goed uit Brease!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:04

Open huizendag maakt een drempel om te kijken net iets kleiner. Wij hebben 2 jaar geleden met de open huizendag 16 bezichtigingen gehad, en er waren meerdere serieuze kopers. Op maandagochtend direct 2 verschillende die een bod deden op een huis.
En zonde geld, wat kost het nu, zo'n open huizendag? Heeft ons niets gekost in ieder geval. Dagje thuis zijn (wat overigens ook nog mijn ouders deden omdat wij op vakantie waren :') ).

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:10

Haha ja waar een paardentrailer al niet goed voor kan zijn haha *\o/* :P

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:45

Sammie schreef:
Wij doen niet mee, zonde geld. Als ze willen kijken komen ze toch wel.

Wij doen ook niet mee, hier is die verschoven naar de
26e aangezien 3 oktober in Leiden niet zo'n hele beste
dag is om mee te doen aan een open huizen dag :D

Sammie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:13

Hier kost dat 150 euro ex btw, ik vind dat zonde geld. Zeker als er geen hond komt en je wel de hele dag thuis moet zitten. Moet ieder voor zich weten, maar wij doen het niet.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:29

Sammie schreef:

Wij hebben bij de makelaar geregeld dat het bij de prijs inbegrepen zat. Heb ook geen idee wat ik er van kan verwachten :=

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:31

Sammie schreef:
Hier kost dat 150 euro ex btw, ik vind dat zonde geld. Zeker als er geen hond komt en je wel de hele dag thuis moet zitten. Moet ieder voor zich weten, maar wij doen het niet.

Hier is het € 75,- excl. Vreemd ook dat daar zulke
verschillen in zitten he, laaienlichters zijn het :=, bedoel
wat doen ze er extra voor? Je kan zelf mooi thuis blijven :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:37

Bij ons zat het bij de prijs inbegrepen. :)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:56

Mag ik mij ook melden? Wij hebben een mooi appartement in den haag sinds 6 weken te koop staan en doen ook mee aan de open huizen dag. In het begin zijn er een stuk of 10 kijkers geweest en we hebben ook een bod gehad maar dat ging een beetje raar. De koper bood uiteindelijk iets waar wij mee akkoord gingen (eigenlijk te weinig) en toen ging hij er weer onder zitten. Erg vreemde gang van zaken. Ik ben benieuwd naar ervaringen om te verkopen en zal het topic nog eens doorspitten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:05

Angelaa2 schreef:
Sammie schreef:

Wij hebben bij de makelaar geregeld dat het bij de prijs inbegrepen zat. Heb ook geen idee wat ik er van kan verwachten :=

Zo hoort het imo ook. Je krijgt een poster voor je raam, evt. Extra brochures om uit te delen en passen op internet de tekst aan naar open huis. (Dat is f*cking vijf minuten werk!) Verder krijg je een lijst waar mensen hun naam op in kunnen vullen en die belt de makelaar na.. In ons geval moeten we dat ook nog eens zelf doen.

Verder moet je zelf thuis zijn om de mensen te ontvangen. Je showt ze rond, praat wat na en je laat ze weer uit :D

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:33

Wij doen ook weer mee, voor de 2e keer. Hier zit het ook bij de prijs inbegrepen. Hopelijk komt er wat op af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:40

Ziet er goed uit Brease!!

Hier komt straks de 2de verkoopmakelaar langs, vind toch al wel spannend hoe ze beoordelen en wat ze denken we kunnen verwachten qua verkoop.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:01

Wij hebben ons huis verkocht via open huizen dag :)
brease wat goed! Echt zoveel beter!!
Dat is nu echt zo verkocht :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:10

haike schreef:
Ziet er goed uit Brease!!

Hier komt straks de 2de verkoopmakelaar langs, vind toch al wel spannend hoe ze beoordelen en wat ze denken we kunnen verwachten qua verkoop.

En binnen 5 minuten weer buiten, hij leek totaal niet geïnteresseerd dus dit word hem niet

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:14

Wij hebben twee makelaars laten komen. De eerste was goed voorbereid en nam echt de tijd. De tweede was binnen 5 minuten weer weg en heeft nadien ook geen contact meer opgenomen. We hebben de eerste dus gekozen... Wel een dure volgens mij maar ze doen wel veel heb ik het idee.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:34

Wat spannend allemaal, jullie vastgoed verkopen en openhuizendag. Succes!

Wij hebben gekocht, vorige week akte, gisteren sleutels en opname van de meterstanden. Maar meneer is nog niet verhuisd. Nu zei hij dat het vandaag in orde ging zijn. Laten we hopen... mijn schoonouders zijn gisteren en vandaag gegaan. Wij zijn op reis tem morgen. Dus op zich niet zo erg. Maar van bod doen tot compromis en akte, niets is vlot gegaan met deze verkopers. Niet te geloven :) achja, komt wel goed :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:37

Brease wat is het mooi geworden zeg!
je huis stond al op een lijstje van mij maar misschien toch ook echt eens gaan kijken :)

Het huis waar ik de meeste interesse in had is verkocht onder voorbehoud :(
het huis heeft zes jaar te koop gestaan en had vorige maand al naar de makelaar gebeld als ze mee deden met de open huizen dag en wou dan gaan kijken maar dat is niet meer nodig, vind het heel wrang :(

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:41

Wacht even hoor? Jij hebt je huis geaccepteerd terwijl de verkoper er nog in woont?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:44

Wat apart Alizeetje!

Alja, waarom ben je dan niet zelf al gaan kijken voordat het open huis was? Wel jammer dan!

Hier laten we 3 verkoopmakelaars kijken, die van gisteren is degene waar wij het destijds ook van gekocht hebben, goed gevoel bij. Die van net was 3 keer niks en morgen komt de 3de.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:57

Ik kan wel gaan kijken maar heb nu ook nog een huis met mijn ex, en dat moet eerst afgehandeld zijn voordat er ook echt een ander huis gekocht kan worden.
En ik had ook zeker gedacht dat het niet zo n vaart zou lopen aangezien het al zolang te koop staat en ze ook niet in prijs zijn gezakt ofzo!
Moet wel zeggen dat ik er echt ff ziek van was maar misschien gaat het toch niet door, het is verkocht onder voorbehoud en je weet nooit wat er dan nog allemaal kan gebeuren ;)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:59

Je doet toch altijd een ronde voor de notaris enzo? Dan moet het huis leeg zijn anders zou ik niet tekenen... Aangezien als er nu nog iets kapot gaat door diegene jullie de eigenaar zijn. Had het persoonlijk niet gedaan.

Wij hebben ook al een nieuw huis gekocht, 2 november krijgen we de sleutel. We wonen nu ook al ergens anders en gehuurd en gaan aan hypotheek evenveel betalen als aan huur. Toch voelt het raar dat we straks echt even twee huizen hebben.. Hopelijk wordt het snel verkocht.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:02

Wij zijn in onderhandeling, verkopers willen pas opleveren halverwege januari. Lekker de tijd om te sparen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:10

Oh dat is wel oliebol ja dan Alja, helemaal als al zolang te koop staat!

Ruitje, dat is nog even ja, voor jullie een probleem? Als wij te koop zetten en het gaat opeens heel snel, moeten mensen denk ik ook eventjes wachten, vriend tot half januari in het buitenland en die zal mee moeten tekenen en helpen verhuizen. Maar denk niet zo'n vaart zal lopen

Madelief, succes met de verkoop, lijkt mij toch ook spannend wel 2 huizen!

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:16

Balen Alja, maar als je wel al was gaan kijken, had je ook nog niet kunnen kopen begrijp ik? Hadden wij vorig jaar ook, super mooi huis gezien maar voor we konden gaan kijken, was het verkocht. Misschien maar goed ook, hadden het toch niet kunnen kopen vanwege verkoop eigen woning.

Wat is eigenlijk een gemiddelde tijd voor oplevering?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:25

Daar is echt niks van te zeggen :n ligt er aan hoeveel haast de koper of verkoper heeft, heeft de koper nog een hyis wat ie af moet leveren of wat dan ook... speelt zoveel in mee.
Maar het kan theoretisch in 6 weken geregeld zijn