[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:15

Dankje Caballo77 :)
Het is wel een leuke uitdaging, met het 2 onder 1 kaphuis wat we nu hebben is het allemaal een beetje te weinig ruimte :o

Een weetje voor kerkliefhebbers:
het ligt 10 meter van de kerk af, aangezien het het huis van de pastoor was.
nadeel waarom het denk ik zo goedkoop is: ieder half uur die kerkklokken O_O

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:32

@Devil: prachtige pastorie *ziet alweer een prachtig verbouwingsproject :D *

@Caballo: hier ook heel veel spullen bij de verhuizing.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:39

avaluna: ik snap wat je je verbeeld, we waren in ons hoofd al alles in aan het richten :')

Als ik nu na begin te denken, inderdaad al die spullen :o

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:20

Joepieeeee!! Vandaag te horen gekregen dat onze financiering rond is! *\o/*
Vanavond gesprek met de hypotheekadviseur over hoe en wat nu verder..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:34

Whaaaaa! Huis wat ik op het oog heb ik bijna 20.000 gezakt in vraagprijs! Ga zaterdag kijken, als het wat is kan ik dat meteen laten doorrekenen bij de hypotheker waar ik maandag toch al een afspraak heb :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:35

wat leuk! hopenlijk wordt het wat.

straks komt er iemand kijken bij het flatje wat wij huurden voordat we dit huis gingen kopen.
er hangen alleen weinig lampen...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:37

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:00

Wat is dat huis goedkoop!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:09

Wow, inderdaad. Daar betaal je in onze omgeving al gauw 2 ton voor, als het niet meer is. Maar: super fijn dat hij in prijs gezakt is.

Wij hebben gisteren een rondje huizen bezichtigen gedaan. Geen huis gevonden wat ons aanstaat, wel een nieuw criterium aan ons lijstje toegevoegd: hoogte. De plafonds in ons huidige huis zijn 3,5 m hoog en lager vinden we al snel donker.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:14

Dat is het voordeel van in het oosten wonen, huizenprijzen zijn hier een stuk lager.

Maak je het jezelf niet heel moeilijk als je perse hoge plafonds wilt?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:41

Ja, behoorlijk. Maar maakt ook dat we iets specifieker kunnen zoeken en vragen vooraf kunnen stellen. Momenteel bezichtigen we alles wat ook maar enigzins interessant lijkt en daar word je ook niet gelukkig van.

Het is dat ik in de buurt van het strand wil blijven wonen, anders was ik morgen ook naar het oosten des lands vertrokken :P

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:29

Gefeliciteerd kiovolla!
Wouw wat is dat huis goedkoop! Ze zullen er wel vanaf moeten? Hopen dat he wat wordt Liselot!!

Nadat wij de financiering getekend hadden en de verzekeringen aangevraagd hebben, niks meer gehoord of het nou akkoord is of niet.. Alleen gisteren dat ik voor de 3e(!) keer mn werkgeversverklaring opnieuw moest invullen omdat ik 1 hokje was vergeten aan te kruisen.. En het was ook echt of ik aandeelhouder of directeur ben.. Op mn 20e.. :') maarja ze zijn er iig mee bezig. Is alleen al 2 weken geleden dat we het aangevraagd hebben.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:36

oh dat lijkt me echt vreselijk als je er niets van hoort!

woonhuizen rond de ton zie je hier vrij veel hoor, maar bij deze hoeft er al niets aan de keuken en badkamer gedaan te worden en dat scheelt aanzienlijk

Caballo77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:56

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb zojuist finaal akkoord gekregen van de hypotheekverstrekker!!! 25-02 op naar de notaris!!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:53

*\o/* +:)+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:30

gefeliciteerd caballo!
krijg je 25 februari dan de sleutel?

ik heb hier nog steeds geen foto's laten zien.
is het goed als ik dat doe wanneer alles af is?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:53

Caballo77, Gefeliciteerd met je huis *\o/* ..
IvysToeter, Ja leuk! Ik ben benieuwd :D!

Hier de financiering nog steeds niet rond -O- , we zijn nu aan het wachten op goedkeuring van de bank.

Judie schreef:
Alleen gisteren dat ik voor de 3e(!) keer mn werkgeversverklaring opnieuw moest invullen omdat ik 1 hokje was vergeten aan te kruisen..

Herkenbaar, ik heb ook 3 keer mijn werkgeversverklaring moeten invullen.
1ste keer een foutje gemaakt en dus een streepje ergens gezet
2de keer stond er geen firmastempel op, dus moest mijn baas verklaren dat hij geen firmastempel had op een apart briefje
3de keer handtekening op het midden van de verklaring vergeten in te vullen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:56

Tjee! Ik ben al even niet meer geweest hier! Ik zie een zwangere pinda_dip op pagina 378 :o Proficiat. Dat duurt ook niet lang meer.
Ik was hier ook een poosje aanwezig en door veel drukte sinds mei afgehaakt. Voor degenen die nog niet weten wie ik ben: Ik heb samen met mijn lief in 2011 een boerderijtje van 1896 gekocht in de Bommelerwaard. We zijn inmiddels 19 maanden verder en warempel! Eindelijk hebben we een sloopvergunning, een bouwvergunning en een getekende hypotheekofferte! Dat heeft het afgelopen jaar veel bloed, zweet en heel veel tranen gekost!

Ik ga vanaf die pagina 378 niet alles bijlezen, dat is me te veel. Hopelijk mag ik toch nog een beetje meepraten?

Ik zie PMarena nog. Nog steeds huis niet kwijt. Wat jammer! En de spanning rondom hypotheek hebben we hier ook gekend. Met dank aan de gemeente... Bij ons was het gelukkig nog te regelen.

Ivystoeter: Die keuken! :~ Wouw! Zo iets had ik vroegah ook.

Themba: Wat een groot huis! Dat wordt zoeken naar elkaar? Zo'n slaapkamer zou ik inrichten als speelkamer voor de kinderen. Ik heb 3 kids en ze hebben na verloop van tijd veel te veel speelgoed.

Kiovilie: Wij hebben de adviseur in november op de hoogte gebracht. We konden toen nog niks, omdat de bouwvergunning nog niet rond was. Die heeft ons toen wel goed geadviseerd wat we nodig hadden en hij heeft voor ons vanaf 20 december alles op alles gezet om de offerte geregeld te krijgen in december. En dat is hem gelukt! Dus even reclame voor... De REGIOBANK! Die heeft geregeld dat Aegon zich nog wilde inzetten. Ik begreep dat ze daar heel lange dagen hebben gemaakt (van 7 's morgens tot 10 's avonds) om alle klanten nog te helpen. Alweer een hoed af voor een bedrijf.

Zunzuncito: Hier kregen we van een aantal wat oudere buren bosjes bloemen als welkom. Ik ben ze maar eerlijk gaan vertellen, dat ik niet goed wist wat er van mij werd verwacht en ze waren natuurlijk heel lief om dat te vertellen. We hebben het getroffen met de buren. Mbt overdracht, tja, ik heb ook wel eens een fles champagne gekregen met 2 glazen erbij. Maar meestal is het een koele bedoening hoor bij de notaris. :=

SaskiaKur: Leuk huisje. Zoek je bewust in BRD?
Wat naar dat je baas je zo nekt. Bazen hebben veel te veel keus tegenwoordig. Pfff.

Kaka: Wat een verslag. Allereerst proficiat met de verkoop van je woning! En dat huisje komt... Mijn halve familie komt uit die hoek. Zelf zou ik er dan weer niet willen wonen. :+
Die woning die wil, staat in Wellseind. ;) Hadden we bijna gekocht. :):) Was maar 4.000 meter land bij. Dat vonden we te weinig land voor te veel geld. *\%/* De architect kwam toen het resultaat bekijken en een bewoner had het glazen deel in gebruik als bijkeuken. 8-) Dat vond die man niet zo leuk... _/-\o_
Leuk huis!! Hier aan de dijk zijn meer van dit soort huizen wel te zien.

Devilth: Wow! Wat een pand!

Liselot: Tip: Plaats huizen pas als je koop rond is. Dit forum is openbaar. Je weet nooit wie er hier mee leest. Ziet er wel leuk uit joh. Dat je maar rond mag komen.

Wij hadden bij de gemeente eindelijk in september een aanvraag liggen. Die werd door de welstand nog even afgekeurd. We moesten de gevel aanpassen. Maar toen waren zij en wij blij. We bouwen nu het huis, wat we eigenlijk vanaf het begin wilden bouwen! Wij moeten nu wachten op de woonunit. Die hebben we van een kennis gekocht. Hij komt onze kant op, als hij klaar is met bouwen. Dat zal rond maart zijn. Dan gaan we alles verkassen daarheen en komt de sloophamer. De buurman is tevens aannemer. Hij regelt de sloop en hij heeft de bouw van ons huis aangenomen. Dus als jullie het leuk vinden, wil ik wel af en toe verslag doen? We starten pas in maart hoor. :):)
Hypotheek was hier ook wel spannend omdat mijn lief net een nieuwe baan heeft. De vorige baas leverde een paar nare streken. De nieuwe baas is heel begripvol en heeft alles op alles gezet om zijn verklaring zo positief mogelijk in te vullen. Heel super van hem! +:)+
Het nieuwe jaar begint bij ons zo positief! Ik mag hopen dat 2013 echt een topjaar wordt voor ons, maar ook voor jullie. Dat ook jullie de mazzel mogen hebben om ook in huizenland te bereiken wat jullie willen bereiken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:04

Dikke *\o/* +:)+ voor jullie, wat fíjn om dit te lezen zeg! Het is jullie gegund na al die tegenslagen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:08

Dank je wel! Het was een mooi kerstcadeau. De vergunning is verstrekt op 24 december. We hadden de ING ook nog gebeld, maar die konden ons helaas op zo'n korte termijn niet meer van dienst zijn. Dat vonden we wel jammer. Maar de Regiobank heeft het prima voor ons geregeld.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 04:21

@Idefix: wat leuk om jou weer hier te zien! Heb nog wel eens gedacht hoe het nu bij jullie zou zijn, maar eindelijk, eindelijk dan, kunnen jullie echt aan de slag _/-\o_ _/-\o_
Hier al flink wat werk verzet, liggen nu even stop en dat ligt helemaal aan mij, want ik vind het dus moeilijk om muurverf uit te zoeken :o :o :o :D , ach, ik heb ook niet zo'n haast, woon hier prima ook met gewoon witte muren, hahahaha.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:57

Mooi wit is niet lelijk Avaluna :P

Het klinkt alsof jullie behoorlijk wat tegenslag te verduren hebben gehad afgelopen jaar Idefix, wat ontzettend fijn dat het nieuwe jaar dan zo goed begint! En verbouwingsverslagen vind ik altijd leuk om te lezen.

Ik moest toch echt even opzoeken waar Wellseind ligt :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:14

@Kaka: hahaha, lelijk is het idd niet, maar ook niet mooi landelijk voor een boerderij, wat krijtverf uit gaan zoeken moet nu toch echt gaan gebeuren.
Als de muren gedaan zijn, dan wordt de eikenhouten vloer gelegd, boven en dan kunnen we naar onze uiteindelijke slaapkamer gaan verhuizen *\o/* <3 .
Dat is een deel van de voormalige hooizolder, heerlijk ruim en heel hoog met spanten <3 .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:53

Wauw Idefix, eindelijk dan toch! Ben je gewoon wel weer een jaar verder moeten gaan in je ehm..."knusse" huisje :P

Is de unit een beetje ruimer, of is de frustratie inmiddels wel over gegaan in gewenning :+

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:37

Gefeliciteerd cabello77!!!

Mjetterd: pff duurt wel lang bij jullie zeg, echt balen!