Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ontherun schreef:Bij de action zo’n rolding, plankje op wielen, halen ervoor? Ik kom er niet op hoe die dingen heten, zo’n houten plankje met 4 wielen eronder. Ja is jammer van het veld maar krijg je hem wellicht wel mee. En daar is iets van wieltjes of iets handigs niet zo heel duur. Wij hebben die dingen ook, ook ideaal om iets zwaar te rollen buiten als het nodig is. Wellicht komt ie vaker van pas.
Je hebt echt een heerlijk huisje gekregen volgens mij! Ik heb stiekem meegelezen en genoten, super fijn ook dat je van een vervelende boven uur af bent. En eigen huisje, geen bovenburen enzo geeft zoveel rust.
ontherun schreef:Bij de action zo’n rolding, plankje op wielen, halen ervoor? Ik kom er niet op hoe die dingen heten, zo’n houten plankje met 4 wielen eronder. Ja is jammer van het veld maar krijg je hem wellicht wel mee. En daar is iets van wieltjes of iets handigs niet zo heel duur. Wij hebben die dingen ook, ook ideaal om iets zwaar te rollen buiten als het nodig is. Wellicht komt ie vaker van pas.
Bellatrix schreef:Hmm misschien.
En het is op zich wel dierbaar maar er komt een moment dat het klaar is, dat je die steen niet meer nodig hebt zeg maar.
Bellatrix schreef:Mag zo'n steen eigenlijk naar de stort?
Ibbel schreef:Ik kan me - als het door en door natuursteen is - voorstellen dat afslijpen van de tekst en hergebruiken mogelijk is. En anders vergruizen en als vulling rondom een nieuw graf gebruiken. Of als halfverharding voor de paden op een begraafplaats.
Of desnoods doneren aan een beeldhouder, bijvoorbeeld voor sokkelmateriaal.
Ibbel schreef:Bellatrix schreef:Mag zo'n steen eigenlijk naar de stort?
Hangt van de stort af, en van het gewicht.
Ik vind het persoonlijk een beetje oneerbiedig (en ik kan me voorstellen dat gemeenteambtenaren er raar van op kijken), en zou eens informeren bij een leverancier van grafstenen (er zit er 1 in Voorthuizen) wat gebruikelijk is. Of bij een begraafplaats informeren.
Ik kan me - als het door en door natuursteen is - voorstellen dat afslijpen van de tekst en hergebruiken mogelijk is. En anders vergruizen en als vulling rondom een nieuw graf gebruiken. Of als halfverharding voor de paden op een begraafplaats.
Of desnoods doneren aan een beeldhouder, bijvoorbeeld voor sokkelmateriaal.