Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elisa_

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:51

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:15

Volgens mij verwachten mensen al maanden dat het daalt. Ik geloof er niks van. Te veel vraag en te weinig aanbod?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:37

Ik denk zelf eigenlijk dat de daling geen echte daling is, maar meer het afnemen van exorbitant hoge overbiedingen, wat voor een deel van de verkopen geld (maar niet voor alle). In de gemiddeld verkoopprijs kan dat al snel een paar procent schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:25

Shiloh schreef:
Ik denk zelf eigenlijk dat de daling geen echte daling is, maar meer het afnemen van exorbitant hoge overbiedingen, wat voor een deel van de verkopen geld (maar niet voor alle). In de gemiddeld verkoopprijs kan dat al snel een paar procent schelen.

Dit denk ik ook :j Moet ook wel, die daling kan moeilijk van de vraagprijs afkomen als overbieden al zolang de norm is.
Ik denk wel dat de mensen die "best prima" zitten nu niet gaan verkassen wegens de onzekerheid, de stijgende gasprijzen en andere vaste lasten }:0 Dus dat dat ook de lichte daling verklaart.

Anderzijds spraken wij ook een makelaar die verwachtte dat er nog een grote klap gaat komen: scheidingen en faillisementen als gevolg van de coronacrisis. Banken zijn coulant geweest met schulden, dat gaat natuurlijk een keer ingewilligd worden met financiele problemen en evt. huwelijksproblemen tot gevolg. Als 1 woning er 2 moeten worden door een scheiding schiet het ook niet op natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:30

elisa_ schreef:
Ik kom ook even binnenvallen :).

Zijn er ook kijkers voor dit huis?

https://www.funda.nl/koop/westerhaar-vr ... oseweg-63/

Erg leuk plekje en vooral de vraagprijs verbaasd me eigenlijk. Ik zou deze hoger inschalen.

Prachtig plekje :D Ben geen expert mbt die omgeving. Wel altijd opgevallen dat de huizen daar extreem goedkoop zijn. Verbaast me ook niet :Y) Ik moet er wel eens zijn (vroomshoop) en buiten Groningen kan ik geen plekken bedenken die minder Centraal liggen. Okay, ik overdrijf.

Maar dit is wel heel goedkoop met zoveel grond. Gaan misschien ook uit van (extreme) overbieding?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:43

Hier helaas een bod hoger dan ons.. moet toch zeggen dat elke keer dat je zo'n bericht krijgt de moed me weer in de schoenen zakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:59

Wij hebben ook de pech dat de laatste woningen telkens zijn van erfgenamen. Dan is de kans op voor het hoogste bod gaan ipv gunning al direct groter. Dus als je er dan net eentje bij hebt die veel erop gooit..

En ookal weet je het.. en roep je: met op de bank zitten krijg je zeker geen huis.. is het wel stom. Maar najah, dat is dan voor een halve dag en door. Eigen geld om in te brengen groeit zo wel lekker verder :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-22 21:13

Echt hopeloos..
Maar idd de spaarrekening groeit er wel lekker van.
Hopelijk is het voor jullie allemaal snel raak.

Hier het weekend aan de sop en de losse dingen weghalen, maandag foto's en dan einde vd week aks het goed is online.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:17

idinn schreef:
Wij hebben ook de pech dat de laatste woningen telkens zijn van erfgenamen. Dan is de kans op voor het hoogste bod gaan ipv gunning al direct groter. Dus als je er dan net eentje bij hebt die veel erop gooit..

En ookal weet je het.. en roep je: met op de bank zitten krijg je zeker geen huis.. is het wel stom. Maar najah, dat is dan voor een halve dag en door. Eigen geld om in te brengen groeit zo wel lekker verder :')

Dat was hier inderdaad ook het geval. Erfgenamen die er snel vanaf willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:35

idinn schreef:

hmmm ik weet dat niet of dat per se waar is.
Het huis dat wij gekocht hebben is ook van erfgenamen en hebben we gekregen via gunning. We hebben een brief geschreven dat ondanks er veel vernieuwd moet worden we wel echt het karakter en de persoonlijke touch van de oude bewoners en van het huis wilde bewaren. Let; dit is een jaren '80 woning dus geen jaren '30 houten vloer glas in lood huis ofzo :P Maar we wisten dat de vorige eigenaren er lang gewoond hadden.

Mijn vader is twee jaar geleden plotseling overleden in mijn ouderlijk huis. Voor mij was het feit dat ik "mijn" huis kwijtraakte een hele nare bijkomstigheid naast het verliezen van mijn vader :o Het was echt "mijn" plekje, in een dorp waar we zelf nooit een huis zouden kunnen betalen, en waar ik de mooiste tijden van mijn leven heb meegemaakt in een prachtige omgeving.

Ik heb er maandelijks nachtmerries van hoe het "in beslag genomen" is en als we dat huis hadden moeten verkopen had ik het zoveel liever een jong stel gehad die er een mooie toekomst had kunnen opbouwen dan een wrek, een investeerder, of iemand die er eventjes tijdelijk moet bivakkeren :o Juist die plek zou ik puur op emotie verkocht kunnen hebben.

Da's ook wel de reden dat ik het daadwerkelijk belangrijk vind om de ziel en de meest kenmerkende elementen te bewaren :j Ookal is niet alles mijn smaak of praktisch. Het is wel een stukje van iemands persoonlijkheid.
Maar misschien ben ik simpelweg een heel sentimenteel mens :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-04-22 21:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:38

Oh denk zeker dat er meer zo in staan, maar de kans die te treffen is wel een stuk kleiner helaas :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:41

idinn schreef:
Oh denk zeker dat er meer zo in staan, maar de kans die te treffen is wel een stuk kleiner helaas :D

Ja, dat is dan weer mooi oliebol :o

ik duim nog steeds met je mee hoor. Rotstreek dat die makelaar je zo op heeft lopen hypen voor een teleurstelling :') Al zal het vast niet bewust zijn :D .

Wie weet is dit je karma voor meer geluk in de volgende ronde :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:42

Die was het na 30 telefoontjes denk ook een beetje zat _O-

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:00

Menino schreef:
elisa_ schreef:
Ik kom ook even binnenvallen :).

Zijn er ook kijkers voor dit huis?

https://www.funda.nl/koop/westerhaar-vr ... oseweg-63/

Erg leuk plekje en vooral de vraagprijs verbaasd me eigenlijk. Ik zou deze hoger inschalen.

Prachtig plekje :D Ben geen expert mbt die omgeving. Wel altijd opgevallen dat de huizen daar extreem goedkoop zijn. Verbaast me ook niet :Y) Ik moet er wel eens zijn (vroomshoop) en buiten Groningen kan ik geen plekken bedenken die minder Centraal liggen. Okay, ik overdrijf.

Maar dit is wel heel goedkoop met zoveel grond. Gaan misschien ook uit van (extreme) overbieding?

De huizen zijn in deze omgeving zeker een stuk gunstiger geprijsd, maar met de grond er bij.. de stallen.. zou ik toch zeker denken dat hij minimaal een ton overboden wordt. Het huis is wel klein, maar ruimte zat voor uitbouwen. (Ik denk wel dat je te weinig gras hebt al zie ik 2 paarden op de foto’s).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:46

Die in Vroomshoop onder voorbehoud verkocht is met 6.440 m2 grond op funda is weggegaan voor €550.000 .. de makelaar vond dat vrij absurd.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 00:12

Vandaag foto’s en tekst doorgestuurd gekregen van verkoopmakelaar…kwam mij al wat bekend voor; hebben ze gewoon (de woningverbeteringen daargelaten) de tekst overgenomen uit de verkoopbrochure toen ik de woning aankocht.. -O-

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 00:13

Jezus dat is wel heel erg slecht! Wat een luiheid.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 00:43

Bizar idd…zucht. Geeft het initiële vertrouwen wel een hele dikke deuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:26

Ik zou bellen: hoeveel korting krijg ik, gezien je maar 2 nieuwe zinnen getypt hebt? Gewoon met die luiheid confronteren hoor.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:39

Dat.. gewoon zeggen dat je hier meer van verwacht had en je dus minder betaald als dit zijn kwaliteit van werk is.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:43

Ik zou ook wat zeggen over de tekst ja.

Hier vandaag een serieus bod ingediend voor een woning. Morgen om 1200 sluit de biedingsperiode, dus ik ben benieuwd

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 19:35

Erg knullig, zou ik zeker wat van zeggen.

Emptywords, nog wat gehoord?
Spannend

Hier is de fotograaf geweest. Woensdag zou het huis online gaan. Zegt de fotograaf ja einde vd week heeft de makelaar de foto's
Ehm dat was de afspraak niet.
Dus makelaar gaat er achteraan bellen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:05

Ja, we zijn het net niet geworden.
Mja, meer vonden we de woning ook noet waard.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:09

Jammer empty

Horsii dat vind ik ook wel heel erg snel hoor. Hier zijn dinsdags de foto's en plattegrond gemaakt. Donderdagavond had de makelaar het binnen, vrijdag kon hij het daardoor aanmelden op Funda en het kwam dus op zaterdag online.
In jouw geval zou het dus betekenen dat de makelaar het morgen allemaal binnen moet hebben, dat vind ik ook wel kort dag.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 20:54

opisop_shop schreef:
Jammer empty

Horsii dat vind ik ook wel heel erg snel hoor. Hier zijn dinsdags de foto's en plattegrond gemaakt. Donderdagavond had de makelaar het binnen, vrijdag kon hij het daardoor aanmelden op Funda en het kwam dus op zaterdag online.
In jouw geval zou het dus betekenen dat de makelaar het morgen allemaal binnen moet hebben, dat vind ik ook wel kort dag.

Tsja, dat had hij zelf aangegeven. (Makelaar)
Na volgende week is hij ook twee weken weg en kunnen er geen bezichtigingen plaats vinden.
Nou als het niet lukt zorgt die maar dat een collega het doet want ik ga niet nu nog vier weken wachten op de bezichtigingen.
Hij gaf aan maandag foto's , woensdag online, volgende week bezichtigingen.

Ah jammer dat jullie het niet geworden zijn.nog meer bezichtigingen gepland?