Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 18:23

IMJ schreef:
CairnTerrier schreef:
Handdoeken worden juist zacht door de droger (die ik niet heb :')) . Alleen een wasmachine waar je extra wasverzachter in doet of azijn werkt ook niet om handdoeken zacht te maken. Door de warmte van de droger worden die vezels juist weer zacht ipv stug.

Wat betreft WC schoonmaken - ik doe het altijd met een sopje. Schoonmaken met van die natte wegwerpdoekjes vind ik geen poetsen en wordt het naar mijn idee niet schoon van. Altijd rijkelijk met chloor strooien en zelfs Antikal in de pot, zodat het de eventuele aanslag (hebben we niet, maar je weet het niet) ook gelijk wordt opgelost. Vloertje en de muurtjes mee soppen (eerst dat en dan de wc, uiteraard). Ik kan genieten van een heerlijkruikend wc'tje :D

Lakens strijken doe ik hier ook niet, maar verder wel altijd truitjes, tshirts en overhemden. Ik vind dat je het echt wel ziet of iemand zijn kleren strijkt of niet. Het is geen schande als je het niet doet, maar het staat wel netjes en verzorgd.

Ik hoop niet dat je een combi maakt van chloor en antikal.. dat is een giftige combi voor jezelf nl. Komen giftige dampen bij vrij :j

Klopt, dat samen gebruik ik ook niet. Schijt erg giftig te zijn inderdaad!

Anoniem

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:16

Mooie typfout mbt het onderwerp :D

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:34

Telpeva schreef:
Morrie schreef:
[ [url=m/SGSgLG.jpg]Afbeelding[/url] ]
zo kan het ook (niet mijn wc overigens) :+

Wat lief dat diegene eraan denkt om 's winters ook een vetbolletje op te hangen voor schijtlijsters <3

:') _/-\o_

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:47

_O- _/-\o_

Schuursponzen kunnen indd in vaatwasser en wasmachine. Ik zien dat er zo nu en dan gereageerd wordt op de toiletdoekjes die slecht voor het milieu zijn en vaak voor de snel gebruikt worden. Ik bespaar het milieu door maar 1* per week te poetsen :D (ik ben maar alleen en werk fulltime niet thuis).

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:05

Nielojram schreef:

:') _O-

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:25

CairnTerrier schreef:
Nielojram schreef:

:') _O-

:D

Ik doe juist vaak het toilet met de vaatdoek die de was in gaat. Ik pak elke dag een schone en ze gaan op 60C, soms op 90. Daar kan echt geen schadelijke bacterie meer in zitten. Ik doe dat wel echt uit milieu-oogpunt. De wegwerpdoekjes vind ik zelf nl ook veel makkelijker maar het milieu is net even belangrijker!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 09:45

Ik heb een poosje bij Center Parcs gewerkt, huisjes poetsen.
Daar hadden ze strikte kleurcodes voor de poetsdoekjes.
Dat vond ik zo handig dat ik dat thuis ook heb ingevoerd.
Ik gebruik nu de gele doekjes voor alleen de wc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 09:54

Kanzi schreef:
Ik heb een poosje bij Center Parcs gewerkt, huisjes poetsen.
Daar hadden ze strikte kleurcodes voor de poetsdoekjes.
Dat vond ik zo handig dat ik dat thuis ook heb ingevoerd.
Ik gebruik nu de gele doekjes voor alleen de wc.

Dat is wel slim, idd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 09:56

Ik heb ook aparte doekjes die ik alleen voor de douche en toiletten gebruik. Die mogen met chloor komen.
Mijn andere vaatdoeken zijn leuke kleurtjes en die wil ik niet met chloor hebben.
Maar meestal gebruik ik Dettol wegwerpdoekjes.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:17

Dagelijks wc opfrissen met wegwerpdoeksel. 1x per week wordt de wc echt grondig gesopt, met een schone doek. Net als de rest van het huis, hierna gaat meteen de 60 graden aan. Blijven die doekjes ook niet liggen, maar zijn ze meteen weer schoon.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:57

Dit weekend heerlijk de ramen gezeemd. Wat is dat genieten zeg in het zonnetje <3 Vind dat zo'n heerlijk klusje waar je echt voldoening uithaalt. Morgen gaat het alleen stormen, dus ben benieuwd of mijn schone ramen het overleven -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 18:26

CairnTerrier schreef:
Dit weekend heerlijk de ramen gezeemd. Wat is dat genieten zeg in het zonnetje <3 Vind dat zo'n heerlijk klusje waar je echt voldoening uithaalt. Morgen gaat het alleen stormen, dus ben benieuwd of mijn schone ramen het overleven -O-

Goh, ik heb ramen die ook wel een poetsje kunnen gebruiken :7.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:54

_San87_ schreef:
CairnTerrier schreef:

Goh, ik heb ramen die ook wel een poetsje kunnen gebruiken :7.

# mee too# :j ( ramen die vies zijn)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:51

Ik heb een nieuwe stofzuigert met lampjes in de zuigmond. Van Philips. Wat een heerlijk ding :') Zo fijn met al die dierenharen en zandkorrels, je mist niks!!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:29

Als iemand nog tips heeft voor een goede draadloze accu stofzuiger dan hoor ik het graag :-).
Zat zelf aan de Philips speed pro te denken, maar ik vind ze eerlijk gezegd behoorlijk prijzig.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:31

Melia schreef:
Als iemand nog tips heeft voor een goede draadloze accu stofzuiger dan hoor ik het graag :-).
Zat zelf aan de Philips speed pro te denken, maar ik vind ze eerlijk gezegd behoorlijk prijzig.

Wij hebben de dyson v8 steelstofzuiger! Super fijn ding, ook accu gaat voor ons lang genoeg mee. Met de hulpstukken kan bijv de bank ook goed gestofzuigd.
De enige maar vind ik het gewicht. Vind hem met 1 hand toch best zwaar.. Daarom pak ik voor ‘de grote poets’ de gewone stofzuiger..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:48

meisje_ schreef:
Melia schreef:

Wij hebben de dyson v8 steelstofzuiger! Super fijn ding, ook accu gaat voor ons lang genoeg mee. Met de hulpstukken kan bijv de bank ook goed gestofzuigd.
De enige maar vind ik het gewicht. Vind hem met 1 hand toch best zwaar.. Daarom pak ik voor ‘de grote poets’ de gewone stofzuiger..

Hier ook de V8. Ben er blij mee hoor.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:20

Ik heb de V11, leuk voor erbij maar voor het echte werk pak ik toch liever de traditionele stofzuiger.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:26

Ikmheb een heerlijk ‘ouderwetse’ stofzuiger van Bosch maar vrees dat hij de verhuizing niet zo leuk heeft gevonden dan met name het gruis wat van de muur kwam :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:27

Met de echte beuk ik steeds tegen mijn deurkozijnen aan. Vind ik inmiddels echt een gedoe zo’n groot ding met slang. Ik pak hem heel af en toe nog. Maar mijn V8 zuigt net zo prima alles op.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:43

Ik pak de steelstofzuiger voor even snel maar het echte werk met zand en dierenharen doe ik liever met de gewone.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 02:34

Hier ook de V11. Ben er erg blij mee, had ik veel eerder moeten doen. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 07:14

Hier een steelstofzuiger van Bosch, steelstofzuigers zonder snoer zijn echt de beste uitvinding ooit <3. Ga er dagelijks mee door t huis.

Voor 1x in de twee weken oid pak ik de bouwstofzuiger van m'n vriend. Dat ding zuigt zo gigantisch dat ie de haren uit t tapijt zuigt :=.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:04

Heb een miele. Kan m bedienen op de steel, dat is wel fijn, maar het is een enorm ding. Zuigt top en is heel stil. ‘Mocht ie overlijden dan ga ik ook voor een steelstofzuiger op accu.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:56

_San87_ schreef:
Hier een steelstofzuiger van Bosch, steelstofzuigers zonder snoer zijn echt de beste uitvinding ooit <3. Ga er dagelijks mee door t huis.

Voor 1x in de twee weken oid pak ik de bouwstofzuiger van m'n vriend. Dat ding zuigt zo gigantisch dat ie de haren uit t tapijt zuigt :=.

Mijn Dyson met snoer zuigt veel krachtiger dan de V8 snoerloos. Maar ik heb het weleens uitgetest door na het stofzuigen te swifferen om te kijken wat er nog lag. En de V8 zuigt net zo alle stof op als de grote. Dus die grote zuigkracht heb ik eigenlijk niet nodig. Het is meer een gevoel dat je denkt dat hij beter zuigt maar het haalt beiden even goed weg. En met de snoerloze kan ik ook onder de kasten en de bedden en dat lukt met de grote niet.