Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Samantha_ schreef:Hoe doe je dat met een dag budget? Als ik bijv 5 euro per dag heb, en ik doe maandag voor 40 euro boodschappen. Dan mag ik 8 dagen niks uitgeven?
Samantha_ schreef:Hoe doe je dat met een dag budget? Als ik bijv 5 euro per dag heb, en ik doe maandag voor 40 euro boodschappen. Dan mag ik 8 dagen niks uitgeven?
Citaat:Hoe doe je dat met een dag budget? Als ik bijv 5 euro per dag heb, en ik doe maandag voor 40 euro boodschappen. Dan mag ik 8 dagen niks uitgeven?
VanHuisUit schreef:Citaat:Hoe doe je dat met een dag budget? Als ik bijv 5 euro per dag heb, en ik doe maandag voor 40 euro boodschappen. Dan mag ik 8 dagen niks uitgeven?
Ja zo dus![]()
Ik raak anders het overzicht gewoon kwijt het helpt me erg niet te veel geld uit te geven. En het werkt dus andersom, dat je meer kunt besteden als je een paar dagen wat minder hebt uitgegeven.
Bijv deze maand (heb variabel inkomen) heb ik 25 Euro per dag max te besteden aan boodschappen, en alles voor mezelf inclusief bijv extra uit te geven aan benzine als ik ergens heen ga, of bijv plus dierenspul als je een keer iets nieuws wilt. Als ik dan een dag 15 Euro boodschappen heb, heb ik die dag dus 10 Euro bespaard. Doe ik dat 3 dagen achter elkaar betekent dat 45 Euro etc.
Ik doe al mijn vaste lasten/uitgaven direct apart (van hypotheek t/m de standaard zak hondenvoer die ik elke maand koop), wat ik wil sparen doe ik apart, dan nog een potje voor mijn zoon, en algemeen spaargeld/onvoorzien.
Rest is boodschappen, dagelijkse dingen etc. Wat er dus in een maand overblijft, als al die potjes zijn gevuld deel ik door het aantal dagen dat het duurt voordat ik weer geld krijg. En dat is mijn dagbudget.
Slechts 5 Euro per dag komt gelukkig zelden voordan is er ergens iets niet goed gegaan.
OleJon schreef:Zonnebloem92 schreef:Ik heb mijn eerste maand met minder inkomsten overleefd en het ging opzich prima. Moet wel iets meer opletten en minder kleding kopen maar het is te doen. Ik geniet echt enorm van mijn extra vrijheid.
Ben je minder gaan werken?
Hoeveel uur werkte je eerst? En nu dan. Lekker extra vrije tijd