Smartwatch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 00:21

Ik ben niet te spreken over de klantenservice van fitbit. Als er een keer wat mee is word je echt conpleet van het kastje naar de muur gestuurd (wij hebben met 2 personen 3 fitbits versleten en nooit compensatie gehad, gewoon normaal gebruik en dan binnen jaar kapot horloge).
Ik zou dus persoonlijk nooit meer voor een fitbit kiezen ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:33

Bij sportmerken (garmin, fitbit, polar etc) zal de batterij altijd veel beter zijn dan Apple Watch. Dat zijn in de eerste plaats ook echt smart watches met relatief goede sportfuncties.

Ik zou eens kijken wat het ding nu echt moet kunnen en daarop filteren. Bij Coolblue kan dat en daar kan je ook twee weken uittesten.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 21:57

Ik ga op YouTube de vergelijkingsfilmpjes bekijken. Ik zou ook graag water inname erop hebben maar dat zal ws alleen op een smartwatch gaan. Ik wil vooral ook de ervaringen een maand en of langer na aankoop lezen. Ook belangrijk om te horen hoe de klantenservice is inderdaad.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:29

Aangezien ik twijfel over welke smartwatch ik nou moet bestellen en er op werd gewezen dat er een speciaal topic voor is, meld ik me ook hier. :D

Momenteel twijfel ik tussen de Samsung Galaxy Watch 4, de Garmin Epix (gen 2) en de Garmin Fenix 7.

Iemand tips en/of ervaringen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:32

Ik heb zelf garmin en ben daar super tevreden over. Zijn echt hele goede sport horloges met redelijk goede smartwatch functionaliteit. Samsung is beter qua smartwatch maar veel minder qua sport. Koppelt best met een Samsung en batterijduur is minder.

Wat zoek je vooral qua functionaliteiten?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:39

Eigenlijk heel veel.
Natuurlijk de gewone dingetjes zoals stappenteller, hartslag, meldingen, etc.

Ik vind het ideaal om hem te gebruiken als verlengstuk van mijn telefoon; in die zin dat ik alle meldingen door krijg en goed in kan stellen. Het liefst zou ik haast zonder telefoon op pad gaan, maar toch bijna alles kunnen; ik weet het, ik ben veeleisend.

Verder ben ik een absolute beginner in het hardlopen en wil ik dat er ook graag mee bijhouden.

De Fenix sprak me erg aan, maar is geen Amoled jammer genoeg, de Epix wel. Vind de Fenix qua buitenkant weer mooier dan de Samsung en de Epix vind ik helemaal niet mooi. :o
De ene heeft geen valdetectie en de ander weer geen live tracking.

Woon in het bos, werk met paarden en honden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:29

Bij Coolblue kun je retourneren als ze niet bevallen :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 12:37

Da's wel een slim idee, maar vind ik eigenlijk helemaal niet zo netjes.
Gaat voor mij nu echt tussen de Samsung of de Fenix 7, moet me daar gewoon in verdiepen en een keuze maken. :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:36

Het is gewoon hun beleid hoor! Ik was met mijn Samsung toch niet blij. Ding volledig schoongemaakt en in originele verpakking terug gebracht en dat was echt helemaal prima.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 14:39

Welke Samsung was jij niet blij mee en waarom niet als ik vragen mag?

Best gek idee eigenlijk... dan heb je alsnog een soort van 2e hands, maar wel voor de volle mep.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:38

Ik heb een Garmin, in juli heb ik hem 2 jaar. Ding doet het nog zoals nieuw! :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:12

Myfairytale schreef:
Welke Samsung was jij niet blij mee en waarom niet als ik vragen mag?

Best gek idee eigenlijk... dan heb je alsnog een soort van 2e hands, maar wel voor de volle mep.

Nee hoor die gaan als tweedekans!

de Samsung galaxy denk ik.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:19

Mocht je wel voor de Watch4 gaan dan is het misschien handig om te weten dat Samsung nog tot de 17de een €50,- cashback promotie heeft lopen.

Hier heb ik sinds enkele weken de Watch 4 Classic en ik ben er heel tevreden mee. Niet alleen als verlengstuk van m'n telefoon maar ook als fitnesstracker. :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 07:13

Ik heb de mijne nu bijna 3 jaar geloof ik maar hij heeft de rem slaap niet meer aan en ik geloof de bodybattery niet meer _O-
Laat hem nu maar even helemaal leeg lopen en dan opnieuw opladen zien wat hij dan doet.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:09

Hebben jullie tips voor mij??
Ik heb mij paar jaar geleden een iPhone en watch laten aansmeren.
Na 2 jaar was die toch echt wel op en ben ik nu over naar een oppo waar ik heel blij mee ben.
Alleen werkt nu natuurlijk mijn Apple watch niet meer. Dit wist ik van te voren.
Maar mij was verteld dat oppo ook leuke watches had.

Nu ben ik aan het rond kijken, maar die in mijn maat zijn nooit meer leverbaar. En de 46 mm is gewoon veel te groot voor mijn smalle pols.

Kunnen andere ook goed met een oppo?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 08:50

Rawr schreef:
Mocht je wel voor de Watch4 gaan dan is het misschien handig om te weten dat Samsung nog tot de 17de een €50,- cashback promotie heeft lopen.

Hier heb ik sinds enkele weken de Watch 4 Classic en ik ben er heel tevreden mee. Niet alleen als verlengstuk van m'n telefoon maar ook als fitnesstracker. :j

Dank je wel!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:26

poes schreef:
Het is gewoon hun beleid hoor! Ik was met mijn Samsung toch niet blij. Ding volledig schoongemaakt en in originele verpakking terug gebracht en dat was echt helemaal prima.

Heb ik ook gedaan, ook met de samsung.
Wat mij vooral niet beviel is dat je hem dagelijks op moest laden en dat de hardloopprogramma's niet aansloten.
Ik was met dat laatste gewoon verwend met mijn sporthorloges die ik daarvoor had. Daarom de keuze gemaakt voor Polar uiteindelijk en daar nog steeds erg tevreden mee :j
Maar dat is echt wel meer sporthorloge met extra smartwatch functionaliteit, in plaats van een smartwatch waarmee je ook kunt sporten zoals de Samsung.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:05

Dat waren ook mijn ergernissen met de Samsung. Batterij- sport functies en pairen met iPhone. Veel blijer met mijn garmin.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 19:48

Vivoactive s4 bij de decatlon in de aanbieding voor 200 euro voor de liefhebbers

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 13:39

Ik dacht ik ga mijn vraag hier stellen (Heb niet alle 45 pagina's gelezen }:0 dus misschien staat mijn vraag er al tussen) maar:

Ik ben op zoek naar een hulp middel wat mij herinnert aan verschillende dingen.
Door dat ik autistisch ben vergeet ik bv soms te voelen of ik naar de wc moet, te eten en andere dingen.
Ik vroeg mij dan ook af, kan je een smart watch bv instellen op zulke herinneringen? Is daar een app voor die je kan koppelen?

En ik ben ook vrij onhandig door een slecht proprioceptie. Zijn smartwatches beetje bestand tegen een stootje? Kan je er een stoot hoesje om heen doen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 18:06

Met de Apple watch kan dat sowieso :j Die heeft een herinneringen-app die via de telefoon in te stellen is, en je kan ook inspreken 'herinner me over een uur aan ...' bijvoorbeeld. Herinneringen die worden weergegeven kun je vervolgens uitstellen of afvinken. En er zijn hoesjes verkrijgbaar waarmee ze best wel tegen een stootje kunnen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:52

De meeste smartwatches kun je zo instellen dat ze dezelfde notificaties als je telefoon doorgeven. Dus gewoon in je agenda of herinneringen de juiste dingen zetten en bingo. Kan met veel merken. Apple is kwetsbaar, ik vind persoonlijk de sportmerken wel echt robuuster.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:28

Aah top! Daar kan ik wat mee^^ Bedankt

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 22:41

Mijn Garmin heeft een glazen wijzerplaat. Andere een meer kunsttof type. Goed om daarnaar te kijken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 13:02

Ik ben ook nog steeds zeer content met de Garmin. Ik draag hem tegenwoordig echt altijd.