[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 12:44

Renee1991 schreef:
Leuke update weer! Ik ben blij dat ik die in het zonnetje in de tuin aan het lezen ben, als ik het weer van toen zie :')

Was wel een flinke kas joh! Is het nog gelukt met de druif? Die kun je overigens prima verplaatsen hè..

Hey Renee! Ja, was zeker een flinke kas, 3x10m ongeveer geloof ik! We hebben de druif inmiddels provisorisch weten te ondersteunen en ideeën voor een mooie pergola liggen op de plank :D Maar we hebben meer hout-projecten, dus maar opsparen en dan eens naar een groothandel +:)+ Wist niet dat je een druif kon verplaatsen! Deze ziet er al zo oud uit dat we dat eigenlijk niet meer durven :P

YvonneV schreef:
Ik heb tectonik van de dierenarts gekregen. Is eigenlijk voor runderen maar werkt ook goed voor paarden. Giet je max 25 ml over de rug heen. Werkt heel ang en je hoeft niet te wassen.

Tectonik is een geregistreerd insecticide in pour-on oplossing voor uitwendig gebruik. Tectonik heeft als werkzame stof permethrine. Permethrine is werkzaam tegen vele kruipende insecten en vliegende insecten (vliegen, wespen, knutten). Het middel is uitsluitend toegestaan voor de bestrijding van vliegen en Culicoides (knutten)

Volgens mij heeft mijn vorige dierenarts dat wel eens gedaan bij een Spanjaard die ik toen had. Die was net uit Spanje gekomen en had een infectie van een of andere Spaanse vlieg! Toen heeft hij inderdaad ook een (heel chemisch?) goedje over de rug gegoten, daarna niets meer mee aan de hand gehad +:)+ Zou op zich wel een uitkomst bieden als het ook tegen knutten werkt, want daar worden ze in deze periode helemaal gek van! Mits het een beetje natuurvriendelijk spul is :7 :P

Renee1991

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:54

Snap ik, jullie kunnen dat ook beter inschatten dan ik vanaf een foto. Maar als je hem (in de juiste tijd) goed rondom uitgraaft, met wortel en al verplaatst en hem dan goed voedt met verse grond en veel water, dan gaat ie het als het goed is weer doen.
Je moet hem dan wel goed terugsnoeien, zodat hij al z'n energie gebruikt om weer te aarden, ipv nieuwe blaadjes te maken :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 16:06

Renee1991 schreef:
Snap ik, jullie kunnen dat ook beter inschatten dan ik vanaf een foto. Maar als je hem (in de juiste tijd) goed rondom uitgraaft, met wortel en al verplaatst en hem dan goed voedt met verse grond en veel water, dan gaat ie het als het goed is weer doen.
Je moet hem dan wel goed terugsnoeien, zodat hij al z'n energie gebruikt om weer te aarden, ipv nieuwe blaadjes te maken :+

Aaahh, interessant allemaal :D Sinds we hier zijn gaan wonen heb ik zóveel nieuwe dingen geleerd, niet normaal haha. Voor nu past hij eigenlijk, op die plek, precies in de plannen die we hebben.. maar mocht ik toch ineens veranderen van idee, wat niet ongewoon is :') , dan zou dat dus ook een optie zijn +:)+ Thanks!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:44

xXutopiaXx schreef:
Renee1991 schreef:

Aaahh, interessant allemaal :D Sinds we hier zijn gaan wonen heb ik zóveel nieuwe dingen geleerd, niet normaal haha. Voor nu past hij eigenlijk, op die plek, precies in de plannen die we hebben.. maar mocht ik toch ineens veranderen van idee, wat niet ongewoon is :') , dan zou dat dus ook een optie zijn +:)+ Thanks!

snoeien kan alleen in de winter als er geen sapstromen zijn anders bloed hij dood

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:49

Daarom schrijf ik, in de juiste tijd. Als in, je kunt hem niet op ieder moment verplaatsen.

Maar dan vooral lekker laten staan Natasja! Gaat het vanzelf weer doen +:)+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 18:24

Kan inmiddels verklappen dat het snoeien goed is gegaan :D Net na de laatste nachtvorst de uitlopers teruggeknipt, maar loopt nu alweer mooi uit :+:

Spoiler:
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:20

Leuke (natte) update weer en dat was inderdaad een hele beste flinke kas := zonde van de ruimte als je er inderdaad niets mee doet. Wel een prachtige druif <3

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:12

Wat een update weer _/-\o_

Je vergeet ook echt wat een uitzicht je mistte zonder kasglas _O-

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:06

Heerlijke update !

Ben jij geen Brabantse? :oo

Die bak in de buurt. Heerlijk!
Echt ideaal.

Ook dat de buurman zo blij is met de mest. Perfect!

Heerlijke beesten verzameling <3

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:18

Ik had ontstipt per ongeluk! Dacht opeens aan dit topic :') nou ja, extra veel bij kunnen lezen. Jouw updates zijn altijd zo leuk uitgebreid!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:58

Ah man in ben jaloers op die kas :') ik heb nu een goedkoop plastic ding in afwachting van meer budget en een hele hoop andere bouwsels en klusjes die eerst af moeten, maar ooit komt er een echte kas, met hout en glas <3

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:47

Haha Prairy, hier ook aan het sparen voor een kas inderdaad!

Leuke update weer!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:09

Prairy schreef:
Ah man in ben jaloers op die kas :') ik heb nu een goedkoop plastic ding in afwachting van meer budget en een hele hoop andere bouwsels en klusjes die eerst af moeten, maar ooit komt er een echte kas, met hout en glas <3

Ik heb er eentje gratis voor je. Wel zelf afbreken. Zo’n 500/600m2

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:59

belle_boef schreef:
Prairy schreef:

_O-

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:36

Heerlijk bij lezen weer!
Als je nou iedere week 2 updates doet komen we vanzelf een keer up to date :D.

Brego is echt mijn (zeerondeugende) held. Hij is zo leuk!
Oke ook beetje flits en snow fan. En eigenlijk ook alle paarden :Y) :+

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:16

Er was vandaag een windhoos in Zundert hoorde ik net op het nieuws. Moest gelijk aan je denken...
Alles goed gegaan bij jullie hopelijk? :oo

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:44

belle_boef schreef:
Prairy schreef:

Das misschien gelijk een beetje veel :') Is het zo'n tuinders kas of echt hout met glas?

(mijn man maakt me af als ik hem vertel dat ik een kas gevonden heb om op te halen en zelf af te breken , ik heb al een gratis ophaal marktplaats verbod gekregen :+)

Edit: Oh gelukkig, je woont in Drenthe. Dat is toch echt veel te ver haha

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 15:02

Ik zat al klaar met de volgende update, maar afgelopen vrijdag kregen we erg verdrietig nieuws. Mijn lieve oma, uit Drenthe, is helaas overleden |( Lang verhaal kort: een klein wondje aan haar voet, die niet meer genas en wat uiteindelijk voor zó enorm veel pijn heeft gezorgd dat het niet meer te doen was voor oma. En aangezien ze toch ook wat dement is, zou het amputeren van haar voet nog gevaarlijker zijn... via morfine en een slaapmiddel in het infuus is zij rustig en zonder pijn ingeslapen. Niet onverwachts, maar toch sneller dan verwacht |( Zelf ben ik nog nooit iemand verloren, dus ik zit in een rollercoaster aan onbekende emoties en gevoelens.. ZO enorm blij dat wij de laatste tijd toch zo vaak mogelijk naar het hoge noorden zijn afgereisd, en deze momenten nog samen hebben mogen beleven:

Afbeelding

<3 <3 Oma was de liefste persoon op aarde, echt... onder het woord 'liefde' in het woordenboek staat een foto van mijn oma :+: Ik ga haar zo verschrikkelijk missen...

Gelukkig zorgen alle diertjes hier er wel voor dat we niet bij de pakken neer kunnen zitten. Brego is z'n vrolijke zelf <3 De katten kruipen nog steeds lekker bij je :+: Van de konijntjes word ik al woezelig als ik er alleen maar naar kijk <3 En de paarden staan elke dag weer (on)geduldig op hun eten te wachten :9 Gras moet verzorgd worden.. enz. enz. Afleiding, liefde en steun genoeg :(:) Maar mannn, wat is dit zwaar...

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:07

Wat verdrietig, heel veel sterkte :(:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:08

Heel veel sterkte lieve ts :+: rouwen is niet niks, maar een fijn gegeven dat er zo veel om je heen is wat op je rekent maar waar je tegelijk steun aan hebt!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:13

Ah echt heel veel sterkte gewenst.

Ik zit hier ook tegenaan te hikken, nog 2 oma's en een opa, allemaal eind 80 en ik ben ook nog nooit iemand verloren. Je weet dat het ooit gaat komen en soms is het ook maar beter, maar toch ;(

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 15:16

Dankjulliewel.. :+:

Oma is 89 mogen worden, dus inderdaad: je weet dat het eraan zit te komen, en het is ook een natuurlijk beloop... maar pfff... ;( En ook ik had nog 2 oma's en een opa, nu blijft opa helaas alleen achter... :(:) Die ook erg dement is, dus ben heel verdrietig voor hem en huiverig voor de toekomst... ;(

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:29

Ook langs deze weg nogmaals heel veel sterkte gewenst :(:)

Het is fijn dat ze een mooie leeftijd heeft mogen halen, maar dat maakt het afscheid er niks makkelijker op...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:48

Heel erg veel sterkte met het verlies. <3

En het is inderdaad een mooie leeftijd maar zoiets komt rot aan.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:47

Och jeetje wat een enorm verlies heel erg veel sterkte en gecondoleerd... :(:)