Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iloveiswan

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 07:58

De ov verbinden zijn helaas slecht in noordoostpolder. Beste is dus dit dorp of Emmeloord maar daar wil vriend eigenlijk niet heen. Mij maakt niet uit. Kijken ook naar swifterband en dronten. Maar die laatste word ook steeds duurder.

Komt vanzelf wat op onze pad hopelijk

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 08:08

Iloveiswan schreef:
De ov verbinden zijn helaas slecht in noordoostpolder. Beste is dus dit dorp of Emmeloord maar daar wil vriend eigenlijk niet heen. Mij maakt niet uit. Kijken ook naar swifterband en dronten. Maar die laatste word ook steeds duurder.

Er staat nu ook een leuke in Biddinghuizen, welk budget waren jullie voor opzoek? Dan kijk ik met je mee

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 08:26

ynskek schreef:
Iloveiswan schreef:

Er staat nu ook een leuke in Biddinghuizen, welk budget waren jullie voor opzoek? Dan kijk ik met je mee

210.000 kunnen we max lenen. Het liefst onder de 190.000.

Als het maar goede ov verbinding voor mij heeft haha

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 08:55

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 09:12

Die in dronten zijn helaas wel bieden vanaf prijzen. Dat is wel jammer

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 09:42

Iloveiswan schreef:
Die in dronten zijn helaas wel bieden vanaf prijzen. Dat is wel jammer

Wordt niet extreem over geboden... je hoeft geen 20.000 meer te bieden dan de startprijs

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:14

In vergelijking met de prijzen hier (randstad) is dat echt spotgoedkoop. Hier zou je voor 105m2 al snel €250.000 betalen, en dan wordt er nog overboden.. :7

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:24

_Kellyy schreef:
In vergelijking met de prijzen hier (randstad) is dat echt spotgoedkoop. Hier zou je voor 105m2 al snel €250.000 betalen, en dan wordt er nog overboden.. :7

In Rotterdam mag je daar nog wel een ton bij doen. Ik woon echt verkeerd :+

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:33

Blijven jullie daar maar haha.. Dan blijft het hier in het noorden nog wel redelijk te doen :+

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:49

Op de website van vereniging eigen huis kun je goede tips vinden om je voor te bereiden voor een bezichtiging.
Aankoopmakelaar is ook niet altijd nodig overigens; wordt vooral gedaan in regio's waar je er anders echt niet tussen komt (zoals Rotterdam, Amsterdam, Utrecht).

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:58

_Kellyy schreef:

250.000? In welke Randstad woon jij dan? :+

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:06

Queelens schreef:
_Kellyy schreef:

250.000? In welke Randstad woon jij dan? :+

Moet mezelf even corrigeren: regio Randstad. Wij wonen tussen Dordrecht en Rotterdam. Woningen hier in de wijk staan te koop voor €260.000 en dan wordt er alsnog super overboden..

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:18

Simbaa schreef:
_Kellyy schreef:

In Rotterdam mag je daar nog wel een ton bij doen. Ik woon echt verkeerd :+

Daarom huis gekocht in het noorden

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:33

Aha dat verklaart inderdaad Kelly! Daar is het nog enigszins normaal betaalbaar. Ik klap hier namelijk in mijn handjes als ik zoiets voor 350 vind. Dan ga ik echt een mega groot feest geven met heel veel champagne van het geld wat ik heb bespaard dan. En iedereen is uitgenodigd :Y)

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:38

Wij lopen tegen de volgende domper aan. De bouwkundige keuring verliep helaas niet zoals we wilden. Er zijn nog een aantal zaken aan het licht gekomen die we moeten aanpakken. We begonnen ons verbouwingsbudget op 200k, hadden dat inmiddels al opgerekt naar 275k en nu moet er nog eens 30k bij. Uit de taxatie is gebleken dat het huis daarna ook zoveel meer waard is dat het de moeite en kosten zeker waard zijn, maar met de kennis van nu zouden we een lager bod neergelegd hebben. Dat is dus wat we nu gaan doen. We trekken ons reeds geaccepteerde bod weer in en doen een lager bod om de extra kosten te dekken. Ik denk dat de verkoopmakelaar ontploft van woede, maar dat is even niet ons probleem.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 20:52

Lekker laten ontploffen dan, zijn probleem. Daarvoor doe je een keuring en dat zijn de logische gevolgen als er wat uitkomt. Vind het een goede keus van je. Want je moet jezelf ook niet op kosten gaan jagen.
Hopelijk gaan ze ermee akkoord!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 22:12

Heel slim Plukje. En bedenk ook dat de kans dat je tijdens een verbouwing nog tegen onvoorziene dingen aanloopt, aannemelijk is. Hoe meer je afbreekt/verbouwt, hoe meer ellende je tegenkomt :+

Wij balen nog steeds van datgene wat we betaald hebben. Als je ziet wat we nog zijn tegen gekomen toen we het huis gingen strippen... Nu heel blij hoor! Maar wel veel te veel betaald ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 22:57

Mag dat dan, Plukje? Is er nog geen koopcontract getekend?
Je hebt ook kans dat ze nu afhaken, ze wisten toch nog niet zeker of ze wel wilden verkopen of ben ik nu in de war met iemand anders?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 23:10

Fitzroy schreef:
Je hebt ook kans dat ze nu afhaken, ze wisten toch nog niet zeker of ze wel wilden verkopen of ben ik nu in de war met iemand anders?

Ik denk dat het bod onder de voorwaarden van het bouwkundig rapport is gedaan?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 23:41

Verstandig Plukje. Hoezeer het ook balen is, wat Simbaa al schrijft je komt toch altijd meer tegen als je gaat verbouwen en dan ben je je geld hard genoeg nodig. En die makelaar kan ploffen wat ie wil, zijn probleem niet de jouwe.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 10:11

Fitzroy schreef:

Alles in dit hele traject gaat anders dan anders. De verkoper heeft een notaris gemachtigd om voor hem beslissingen te nemen, maar ik merk dat iedere beslissing wel constant over meerdere lijnen verloopt. Het koopcontract is nog steeds niet ondertekend, omdat we eerst lang moesten wachten op de conceptakte, daarna er gedoe was over de ontbindende voorwaarden en daarna was de gemachtigde notaris op vakantie. Nu is de notaris terug, maar is er blijkbaar nog geen getekende roerende zaken lijst. Al die tijd wilden wij al tekenen. Ondertussen hebben wij wel taxatie en bouwkundige keuring ingepland. Op basis van de ontbindende voorwaarden hadden we er nu onderuit gekund, maar we hebben dus nog niet eens getekend.

Er bestaat inderdaad een kans dat zij nu gaan zeggen dat ze niet meer met ons verder willen, maar dat is dan zo. Daar hebben we dan vrede mee. Aan de andere kant is het duidelijk een onhoudbare situatie in dat huis. De taxateur vroeg ons al of iemand had overwogen om de dierenbescherming en hulpverlenende instanties voor die mensen in te schakelen; het is echt triest en het zou heel goed zijn voor alle levende wezens op dat terrein als er voor hen een nieuw onderkomen wordt gezocht.
Daarnaast zijn wij nu al 4 maanden met dit huis bezig en zijn er in de tussentijd geen andere serieus geïnteresseerden geweest. Het is dus niet zo dat men in de rij staat voor dat huis.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:49

Nou, nu kan het ineens wel snel gaan. De makelaar liet direct weten dat er niet opnieuw onderhandeld gaat worden over de prijs, dus het is over :evaw:.
Onze zoektocht kan weer opnieuw beginnen :roll:

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 14:16

Vind het wel verstandig Plukje, hoe zeer het ook balen is. Maar met die bouwkundige keuring en zon extra bedrag zou ik het ook niet doen. Laat die makelaar maar fijn in zijn sop gaar koken, het is graag of niet, en als niet kan hij gewoon naar een volgende koper gaan zoeken.

Wij hebben een beetje zon dingetje met onze verkoopsmakelaar. Die heeft 1 klant die hij blijkbaar erg aardig vindt. Die willen het heel graag kopen, maar krijgen (om wat voor reden dan ook) de hypotheek niet rond. Elke keer begint de makelaar weer dat ze het zo graag willen hebben, maar de banken niet mee willen doen. Alsof wij om die reden dan maar onze verkoopsprijs onderuit gaan zetten voor die mensen. Er zijn nog 3 andere kapers op de kust. Dan is het echt jammer voor die ene koper maar dan hebben ze toch echt gewoon pech.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:09

Nou indd Rina en jullie vragen al helemaal geen gek bedrag voor jullie huis.

Wij hebben na de herfstvakantie weer 2 kijkers gepland staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:11

Plukje , dan zou ik nu alsnog de dierenbescherming tippen .