Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 16:43

superpony schreef:
Oke, 1.40m kan je net niet spelen met spiegels meer daar.

Wij zelf ook. Ik heb reuma en ML slijtage, dus leek ons heel fijn, maar aan de ene kant denk ik; een fijn ding is al meerwaarde. Maar als het heel goed bevalt en je hebt een halve of simpele, hebben we misschien spijt.

Aan de andere kant, zit t gat er dan al.. dus als je m dan naar een paar jaar wil vervangen is t wel makkelijker. Wij willen 1 keer goed verbouwen, van boven na beneden. En niet dat we over 3 jaar klaar zijn en dan weer gaan breken in de badkamer omdat we er toch een willen...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:58

jojoni schreef:
superpony schreef:
Oke, 1.40m kan je net niet spelen met spiegels meer daar.

Wij zelf ook. Ik heb reuma en ML slijtage, dus leek ons heel fijn, maar aan de ene kant denk ik; een fijn ding is al meerwaarde. Maar als het heel goed bevalt en je hebt een halve of simpele, hebben we misschien spijt.

Aan de andere kant, zit t gat er dan al.. dus als je m dan naar een paar jaar wil vervangen is t wel makkelijker. Wij willen 1 keer goed verbouwen, van boven na beneden. En niet dat we over 3 jaar klaar zijn en dan weer gaan breken in de badkamer omdat we er toch een willen...

Snap ik. Maar bedoel qua maat.

Stel je neemt nu een simpele en het is zo fijn, dat je spijt hebt geen grotere te hebben genomen......

Of het is gewoon prima voor erbij.

Ik wilde zelf een infra rood sauna en vind en-en teveel van het goede. Maar een sunshower kan je wel met regelmaat pakken zonder extra moeite of tijd.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:40

superpony schreef:
Snap ik. Maar bedoel qua maat.

Stel je neemt nu een simpele en het is zo fijn, dat je spijt hebt geen grotere te hebben genomen......

Of het is gewoon prima voor erbij.

Ik wilde zelf een infra rood sauna en vind en-en teveel van het goede. Maar een sunshower kan je wel met regelmaat pakken zonder extra moeite of tijd.

Ik denk wel dat we een vrij grote gaan doen. Iig van mijn knieën tot zijn schouders, al zijn wij niet extreem verschillend van maat.
En mijn man is absoluut geen sauna persoon dus die komt er zeker niet/nooit bij ons.
Dus dan is de sunshower wel een lekkere optie.
En wat je zegt, ik denk dat dat ook makkelijker 'even' te gebruiken is..

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:20

Mijn man zag het niet zitten om de badkamer zelf te doen, dus wilde hij het in zijn geheel uitbesteden door ee nbedrijf waar zijn werkgever mee samenwerkt. Maar die zijn voornamelijk van de tegels. En nu dacht ik, ik wil niet vast zitten aan 1 bedrijf als ik iets niet mooi vind. Dan bestel ik liever alles los. Dus dat gaan we overwegen, wat hebben jullie gedaan?
Ik wil het tegelen wel door een bedrijf laten doen, ik zie te vaak dat het door een beunhaas niet mooi wordt.
Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan? Ik denk wel dat mijn man het voor elkaar krijgt om een bad, toilet(heeft ie al eens gedaan), douchekabine en wasmeubel te plaatsen. Er hoeven geen leidingen omgelegd worden, dus dat scheelt al heel veel natuurlijk :)

Ik kwam deze trouwens tegen, heel tof :) en wat een werk zal dat schelen _O-

Afbeelding

MizzMontana

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:24

Gaaf bad!
Wij hebben alles los besteld en dat is mij wel goed bevallen. Het werk waar we geen apparatuur voor hebben en electra en ander aansluit werk laten we doen maar de rest doet mijn man zelf. Tegelen laten we ook door een goede tegelzetter doen, dat wil ik er niet scheef op hebben.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:36

Hou er wel rekening mee dat ze bij fouten het dan al snel op de andere partij schuiven. Bad / spoelbak lek? Bij wie ga je dan aankloppen, loodgieter of de fabrikant? Wij werken samen met vak mensen en hun leveranciers om deze reden.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:30

Hier is hij vandaag weer verder gegaan. Helaas heeft hij 2 dagen niks kunnen doen in afwachting van een test.
Dus helaas niet deze week klaar maar volgende week.
Maar vandaag is het plafond gestuct en is de achterkant van het toilet betegeld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:33

Zit dat stuc nu over je nieuwe tegels heen?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:34

Suzanne F. schreef:
Zit dat stuc nu over je nieuwe tegels heen?

Daar keek ik ook meteen naar :o
Ons is geadviseerd eerst het plafond te stucen en dan te tegelen. Maar misschien kan het ook zo?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:35

Was je er zo af. Nu sluit het aan op de tegels. Anders zit daar weer een randje.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:07

Las iets over sunshowers, iemand die er hier een heeft of voor een bepaald model/merk (ook ivm technische specs) gaat en waarom? Ze knallen opeens hard door ons huis en we moeten snel keuzes maken. Wel oliebol dat alles net dicht is.

Dat bad is wel een goed idee.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:10

Knauf was je er niet zo snel af hoor. Zou ook niet mijn voorkeur hebben! Snap vooral niet dat het niet af geplakt is :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:13

Swah, ik heb een sunshower. Alleen met infrarood en geen UV want ik heb ook nog een zonnehemel. Ik vind het echt heerlijk. Is Sunshower ook niet gewoon het merk? Dat meen ik me te herinneren.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:16

k_m schreef:
Hou er wel rekening mee dat ze bij fouten het dan al snel op de andere partij schuiven. Bad / spoelbak lek? Bij wie ga je dan aankloppen, loodgieter of de fabrikant? Wij werken samen met vak mensen en hun leveranciers om deze reden.

Ja dat is wel een dingetje waar ik op wil letten.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:30

Fitzroy schreef:
Swah, ik heb een sunshower. Alleen met infrarood en geen UV want ik heb ook nog een zonnehemel. Ik vind het echt heerlijk. Is Sunshower ook niet gewoon het merk? Dat meen ik me te herinneren.

Thanks. Ja klopt, is een merk. Maar volgens mij heb je er wel weer tig soorten in (?) maar wij willen ook alleen infrarood.

In ons huis wordt alle electra opnieuw aangelegd (sowieso is ons huis gestript haha) dus mijn vriend loopt te pushen wat ik wil ivm benodigde electra etc (hij doet al het andere qua regelwerk, I have only one job :') ).

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:21

Hi, ik zou ook graag mee kletsen :)

Ik heb al heel lang de wens mijn badkamer aan te pakken, aangezien deze ruimte de enige ruimte is die nog moet gebeuren en ik ben echt van de douche- en badrituelen, dus ik heb er mega veel zin in!

De aannemer is inmiddels langs geweest en ik ontvang volgende week de offerte.

Badkamer is nu een klein hokje met een mini wasbakje en schimmel in het plafond. Ik ga er een kamertje bij betrekken, dus dan wordt het een ruime douche! Ik wil een losstaande badkuip en een aparte douche. Geen douchekabine, maar gewoon afgescheiden door een gemetseld muurtje. De muur bij douchegedeelte wordt betegeld en de rest wil ik glad gestuct hebben.

Ik moet wel alle materialen zelf kopen. Heeft iemand een goede/betrouwbare site? Wat vinden jullie van Sanidump?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:31

Ik heb aantal spullen bij Sanidump gehaald. Prima winkel.

Ik heb apart een tegelzetter, stucadoor en de loodgieter doet wat installatiewerk. En de douchewand en meubel kunnen we zelf plaatsen. Vind dat wel prima zo, kan ik m’n eigen mensen kiezen.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:44

Lioony schreef:
Ik heb aantal spullen bij Sanidump gehaald. Prima winkel.

Ik heb apart een tegelzetter, stucadoor en de loodgieter doet wat installatiewerk. En de douchewand en meubel kunnen we zelf plaatsen. Vind dat wel prima zo, kan ik m’n eigen mensen kiezen.

Dank je wel!

Ja, ik begrijp dat je dat prettig vind! Ik heb gelukkig een bedrijfje gevonden (bekend via familie) dat alles doet! Alleen de spullen moet ik zelf bestellen en dat vind ik nog best een gedoe, zeker nu je niet de winkel in kunt lopen en het via internet moet doen...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:45

Ik heb gekeken bij sanidump, aardige mensen maar ik vond het wel prijzig. De naam deed mij vermoeden dat het dump prijzen zouden zijn maar ik heb exact dezelfde tegel nu voor 50% minder, die komen van tegels in huis.

Ik heb uiteindelijk ook deels noodgedwongen alles online besteld omdat de lockdown net was ingegaan nadat ik de één showroom had bezocht.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:24

MizzMontana schreef:
Ik heb gekeken bij sanidump, aardige mensen maar ik vond het wel prijzig. De naam deed mij vermoeden dat het dump prijzen zouden zijn maar ik heb exact dezelfde tegel nu voor 50% minder, die komen van tegels in huis.

Ik heb uiteindelijk ook deels noodgedwongen alles online besteld omdat de lockdown net was ingegaan nadat ik de één showroom had bezocht.

Ja, ik vind het ook nog wel prijzig en weinig keuze... Tegels in huis, ik zal er eens naar kijken!

Balen dat jij ook niet uitgebreid de showrooms hebt kunnen bekijken, maar kennelijk is het toch gelukt via het internet?

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 01:47

Hier alles van Sanidump. Weinig keuze kan ik me niet in vinden. Alles wat A merk is kunnen ze leveren. Alleen geen gigantische showroom.

Wij zijn erg blij met de samenwerking en tevens de prijs. Hebben juist echt wel bespaard!

Hier staat nu alles net gemonteerd. Alles nog smering hoor;
Badkamer 1 en 2
Rechts naast de zwarte radiator zit een grote inloopdouche met sunshower

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 08:05

Jungels tot nu toe is het gelukt om alles online te vinden, alleen de sifon moet ik nog bestellen maar dat kan pas als ik de juiste verloopring er bij heb gevonden.
Ik heb een afwijkende maat wasbak gekozen en dat sluit niet aan op de standaard sifons.

Alleen de eerste douchegoot die ik heb besteld heb ik retour gestuurd. Ik heb de kranen in de kleur gunmetal en had ook een goot in die kleur besteld. Eenmaal bezorgd zag ik dat het rooster wel die kleur was maar de goot er om heen was mat zwart. Dat had ik op de product foto’s niet gezien en was toen ik het wist ook nauwelijks te zien.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:09

Ik ben even benieuwd naar jullie mening.

Badkamer is overall grijs kleurig. Plafond wordt witte stuc. Twijfel nu heel erg over de kleur van de inbouwspotjes in het plafond nd: wit,kleur van het plafond, of grijs, kleur van de rest. Wat hebben en denken jullie?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:57

Gewoon zilver/metaal? Wat voor kleur kranen heb je? In mijn berichten hier vind je foto's van onze vorige badkamer, grijs, wit gestuct plafond. Gewoon metalen spotjes

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 15:45

Balko schreef:
Hier alles van Sanidump. Weinig keuze kan ik me niet in vinden. Alles wat A merk is kunnen ze leveren. Alleen geen gigantische showroom.

Wij zijn erg blij met de samenwerking en tevens de prijs. Hebben juist echt wel bespaard!

Hier staat nu alles net gemonteerd. Alles nog smering hoor;
Badkamer 1 en 2
Rechts naast de zwarte radiator zit een grote inloopdouche met sunshower

[ [url=m/TszxhA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/502UCR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QIbOTm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eed3fd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind deze achtergrond heel mooi. Weet je nog welke tegel dat is?
Afbeelding