Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:44

Wij hebben soortgelijke prullenbak met sensor en het valt me zo ontzettend mee! We hebben hem nu 2 en half jaar en hij werkt nog steeds uitstekend!

Toen wij in ons nieuwbouwhuis gingen, wilde ik de keuken, badkamer, vloer en muren gelijk goed naar ons zin. Dat zijn dingen waar je niet aan moet denken die later weer te moeten veranderen als je er eenmaal woont. De stopcontacten zijn 'lelijke' goedkope witte. Daar heb ik geen moeite mee om die later te veranderen.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:45

Ik ging vandaag langs kwantum en leenbakker, wat hebben ze heel veel leuke dingen op dit moment!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:45

Oké, vriend vind de prullenbak niks :+ helaasch.

Niet helemaal interieur maar ook weer wel :))
Vandaag dit schaaltje (af)gemaakt. De pootjes moeten nog een aantal keer in de olie gezet worden zodat het lichte hout (esdoorn) daar nog wat geliger wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:48

Toevallig hebben zowel mijn schoonouders en schoonzus deze stoel :) Helaas vinden zij hem te bol en dus niet echt lekker zitten voor langere tijd. Ik zag op de site dat ze meerdere types hadden wellicht dat die beter zijn.
Ik vind het ook een hele mooie stoel want ik wilde hem dus al bijna gaan bestellen tot mijn vriend zei dat die niet zo lekker zat en mijn schoonvader dat beaamde.

En gaaaaf dat schaaltje. Ziet er uit als best een werkje!

_Micha_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:52

Oh wat jammer -O- deze stoel wilde wij namelijk ook graag gaan halen uiteindelijk.
Ik vond het model wat er stond om te zitten erg lekker (maar goed voor maar 1 minuut max) en hetzelfde model maar die er niet zo staat van 'Zit op mij' ook meteen een stuk minder fijn zitten.

Dankje! Is het ook wel, maar erg leuk. Voor het eerst dat ik een mal heb gemaakt. (Die moet je maken om het hout zo in een ronding te kunnen buigen) En viel dus niet tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:00

Lienek schreef:
Gianti schreef:
Hebben jullie tips voor leuke winkels die voor betaalbare prijs landelijke meubels hebben?

Xenos!

Mamamiesje, persoonlijk zou ik nog voor een fonteintje gaan. Altijd zo vies als mensen dan niet direct door lopen naar de keuken haha

En Rebecca de stoelen geef ik weer netjes terug hoor daar ga ik niks mee doen. Heb het getroffen met de huisbaas dus hou hem graag te vriend!

Lor1_1984 dat gaat vast mooi zijn. Soms is het inderdaad het verzamelen over de jaren. Heeel herkenbaar haha

Denk je dat die het wel op de wc gedaan hebben :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:01

_Micha_ schreef:
Gefeliciteerd Vonneke, nu kan het echt gaan beginnen! Leuk zo'n huis waar vanalles aan moet gebeuren ik hou er van. Is de electra bij jullie niet goed? Nooit geweten dat stopcontacten zo duur zijn :')

Bedankt voor de tips van de tegels, ga eens even bij VT wonen kijken, al heb ik wel altijd het idee dat die dingen allemaal super overpriced zijn omdat ze hip zijn :))

Walrus we hebben de bank inderdaad niet gekocht, was eigenlijk ook meer omdat we daar op dit moment geen budget voor hebben met de verbouwing. Wilde 'm wel gaan halen wanneer de verbouwing klaar is maar kwamen toen een heel leuk gratis bankje tegen. Maar misschien toch nog wel. Hoorde alleen hele negatieve ervaringen over seats and sofas. Dus wil je me op de hoogte houden hoe het bij jullie gaat :)) en of de bank een beetje goed blijft.

Claudia ook al zo'n oud huis, leuk! Wel fijn dat de badkamer redelijk nieuw is. Hoe zit het met jullie isolatie?
Onze woning komt uit 1930. Alle lagen behang zaten er nog onder :') Er zijn wel kunststof kozijnen en dubbel glas in gezet maar dat is geloof ik ook het enige wat hier ooit gerenoveerd is geweest.

MarjanB wat een mooie kleuren voor de muren! Welke is die lichtgrijze?

Ik zou inderdaad ook niet eerst voor goedkoop gaan en dan dingen aanpassen, ik denk niet dat je dat ooit nog doet. Plus het is zonde geld. Wij willen nogal dure verf (duurder dan normaal) in het hele huis. Vriend zei eerst ook zullen we alles anders eerst gewoon wit doen en later de kalkverf. :n no way.

Kentaro hele leuke prullenbakken! Die ga ik straks eens voorleggen. Ben alleen bang dat die sensor in no time stuk is :=

Lienek ik weet niet wat je stijl is, maar ik heb echt hele leuke en lekker zittende lounge stoelen bij de ikea gezien. Ze hadden ook super toffe kleurtjes.
[ Afbeelding ] het is de Strandmon. Ze hebben er ook nog een in een soort pilotenleer, hetzelfde model.

Lor1 mooi dat Grenen! En dat verkleuren hoort er bij :+: maakt het juist zo mooi.

Mamamiesje kom er ook steeds meer achter dat (mooie) spullen duur zijn. Had er ook nooit over nagedacht hoeveel geld zulke dingen zouden kosten. Wij hebben ook geen fonteintje en ook besloten dat niet te doen. Scheelt weer.

Dacht altijd dat ik tegels lelijk vond maar dat is blijkbaar helemaal niet zo _O-
Wat voor tegels worden het precies Vonneke?

Zo ik ben weer bij _O-
We gaan morgen voor verf kijken, naar een speciaalzaak dus hoop dat ze ons goed kunnen helpen.
We willen niet echt wit, mag best een beetje grijstint of een vergrijsde kleur zijn. Maar ook zeer zeker niet te aanwezig.

Dit is de grijs :')

Afbeelding

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:03

Micha de isolatie is bij ons wel goed.
Het dak hebben wij in december zelf geïsoleerd. Hier keek je nog tegen de pannen.
De keuken is compleet vernieuwd dus ook de plafond isolatie.
Woonkamer en achterkamer worden nog opnieuw geïsoleerd (plafonds dus)
En we hebben 3 buitenmuren :')
De gehele woning is buitenlangs opnieuw opgemetseld.
Dus binnenmuur, buitenmuur, isolatie en daarna de nieuwe buitenmuur.

Die pancho bank van S&S vind ik ook erg mooi.
Maar inderdaad ook de winkel houdt mij tegen.
Wij hebben in ons oude huis ook een 2.5 en 3 zits gehad van de serie Cube, deze verkopen ze nog steeds.
Binnen nog geen 6 weken was 1 bank compleet doorgezakt, ik kon er niet meer op zitten zonder ontzettend last van m'n kont en rug te krijgen.
Deze hebben we om kunnen ruilen voor een nieuw exemplaar en dit heeft echt weken bellen, brieven sturen en langsgaan gekost.
Wat een ontzetend slechte service heeft dit bedrijf.
Binnen 2 maand was de nieuwe bank ook naar de kl*te.
Heeft ons 1500 euro gekost en ik heb ze voor 150 op MP nog verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:03

_Micha_ schreef:
Gefeliciteerd [naam], nu kan het echt gaan beginnen! Leuk zo'n huis waar vanalles aan moet gebeuren ik hou er van. Is de electra bij jullie niet goed? Nooit geweten dat stopcontacten zo duur zijn :')

Bedankt voor de tips van de tegels, ga eens even bij VT wonen kijken, al heb ik wel altijd het idee dat die dingen allemaal super overpriced zijn omdat ze hip zijn :))

Elektra zit er al sinds 1968 in. Stoppenkast moet nieuw en de stopcontacten zijn nog van die hoge uitstekende. De bedrading mag inderdaad ook vervangen en dan gaan ze meteen omlaag en een paar nieuwe.

Vt wonen... heel gaaf! Daar krijgen we een stukje behang van.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:33

Ik zag iets leuks op pinterest gisteren. Vandaag meteen zelf aan de slag gegaan. :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:36

Dat ziet er grappig uit!!
Onthouden voor mijn nieuwe huis.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:49

@Linek, ja ze komen er gewoon :') zet er wel een grote plant voor hahaha.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 00:47

Mijn nieuwe (gebruikte) meubelen zijn geleverd en morgen gaan we schuiven en inrichten. Ik hoop er een gezellig hokkie van te maken. De muur moet nog opnieuw gedaan worden en ik moet vast en zeker nog accessoires kopen (kussens, kleed etc.) Mag ik hier foto's plaatsen voor tips? Ik ben zelf helemáál niet zo creatief, vriendin komt morgen al schuiven omdat zij er meer kijk op heeft om het gezellig te maken. Alle tips zijn dan welkom!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 01:47

Kentaro schreef:
Wat een onwijs gave meubelen!!
(let wel op dat in de loop der tijd deze meubels behoorlijk verkleuren/misschien niet meer leverbaar zijn! :P )

Dan zoek ik meubelen uit die er qua stijl het meest van weg hebben, ander beslag stoort me niet zo heel erg.
En verkleuren hoort juist, geeft het wat 'leven' zegmaar. <3
Lienek schreef:
Lor1_1984 dat gaat vast mooi zijn. Soms is het inderdaad het verzamelen over de jaren. Heeel herkenbaar haha

Jup, heb helaas geen geldboompje groeien maar als ik die wel had had ik de 'India' meubels uitgekozen.
Maar €500,- of meer voor een dressoir ging mij wat te ver :+ en het is ook niet zo tijdloos helaas.
Maar wel heel gaaf:
https://www.home24.nl/search?query=india en dan dat kleurrijke spul. <3
_Micha_ schreef:
Lor1 mooi dat Grenen! En dat verkleuren hoort er bij :+: maakt het juist zo mooi.

Dat en dat ik er wsl over 20 jaar nog van kan genieten omdat het redelijk tijdloos is maar toch 'leeft' maakt dat ik het liefst de hele Finca Rustica collectie zou willen hebben voor in de woonkamer.
Denk dat als ik er een mooi tapijt bij doe en dan strakke leren stoelen en bank dat het een mooi en toch wat modern geheel wordt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:09

Vwb de wc... vanwege een lekkage van het reservoir van mn inbouwtoilet (haarscheurtjes) is er van de week een hele nieuwe inbouw/hangend toilet geplaatst. (met 199 euro kwam ik iig niet weg voor de hele combi, en de ervaring leert dat goedkoop niet altijd goed is -O- )

Toen de eerste drie jaar geleden geplaatst werd, vroeg ik "kan die wand waar t reservoir achter zit, niet zo gemaakt worden dat je m weg kan halen..stel dat het gaat lekken ofzo?" (helaas heb ik al 2 lekkages achter de rug in mn appartement, dus ik heb echt fobische waterpaniek :') ) Antwoord van verschillende mensen "neeeeee joh dat gebeurd nooit!! Stel je nou eens niet zo aan!!"..
Enfin... dat reservoir ging dus lekken ^)

Enniewee.. nu moet ik dus gedwongen eigenlijk meteen een keus maken om de hele toilet opnieuw te betegelen (dat wilde ik toch al, maar het moet nu zeg maar NU ipv dat ik er nog een jaar over kan twijfelkonten).

Alleen de achterwand betegelen ziet er strak uit :j maar heb je dan idd geen moeite met schoonmaken? Of heb je speciale verf ofzo? Afneembaar?

Ik wil wisselen van het traditionele blauw/wit wat er nu inzit, naar wit/grijs.. Door de lekkage in de toilet betekent het ook dat de wc nu gaat wisselen naar wit/grijs, maar de douche nog een jaar blauw/wit blijft vanwege ontbrekende fondsen om alles in 1x te doen :')

Hoe maak ik nou een mooie combi wit/grijs? En vanwege dat ik geen voegen wil, iig zo min mogelijk, wat is de ervaring met bijv. hele grote tegels?

NB. er komt wel weer een fonteintje, omdat ik die natuurstenen (lookalikes) dingetjes zo leuk vind :j

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:49

@ Cer: lastig dan hè! Heb je al op pinterest gekeken en foto's gevonden die jouw aanspreken? Grijs/wit vind ik wel erg chique! En denk als je alleen de achterzijde betegeld en de rest stunt, dat je het stuc het beste verft met dat speciale verf dat goed afneembaar Is.

Hier ook nog een vraag. Enige tijd geleden had ik mede dankzij jullie deze indeling gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding

We zijn laatst wezen opmeten en kwamen erachter dat de haard tegen de paal totaal niet handig Is en het heel hokkerig maakt.

Toen kwam het volgende idee... We gaan de steunpilaar vervangen door een grote stalen U-balk. Er is een constructeur voor ons bezig geweest en het is bijna niet mogelijk. Er zou dan een 60cm dikke balk moeten komen en onder de vloer een extra heipaal. Alles van de bovenverdieping steunt namelijk op deze steunpilaar.

Dus nu de vraag... Wat nu?
De huidige indeling is zo:

Afbeelding
Afbeelding

We willen nog steeds zo'n moderne gashaard, maar dan tegen de muur waar nu de huidige allesbrander staat.

Zouden we dan toch beter:
- de bank bij de haard zetten? De ruimte hier Is van muur tot paal 3 meter nog iets. Meer ruimte voor een grotere bank (op huidige plek kan maat een vaak van 2,30 breed). Tevens zou dan het lounge gedeelte tegen de steunpilaar gezet worden.
- een grote eettafel plaatsen waar nu de bank staat

Nadeel voor mij Is dat je dus met de bank in de donkerdere gedeelte gaat zitten. En wat doe je met de rest van de ruimte (waar nu de buffetkasten staan)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:52

Ik zou gewoon wat gaan schuiven zodra je in de woning zit.

Wij hebben gekozen voor een grote eettafel met bank en veel stoelen in het lichtste gedeelte van het huis. Waarschijnlijk zullen we hier de meeste tijd doorbrengen maar dat moeten we nog beleven. Wordt dat niet het geval dan gaan we verschuiven.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:55

vonneke schreef:
Ik zou gewoon wat gaan schuiven zodra je in de woning zit.

Wij hebben gekozen voor een grote eettafel met bank en veel stoelen in het lichtste gedeelte van het huis. Waarschijnlijk zullen we hier de meeste tijd doorbrengen maar dat moeten we nog beleven. Wordt dat niet het geval dan gaan we verschuiven.

Schuiven kan inderdaad altijd nog.
Alleen.. Zit ik met de afmetingen van de meubels, dan kan ik ze niet zomaar overal naartoe schuiven. Tevens is het ook nog bepalend welke kant van de bank de hoek krijgt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:56

Ik zou de zithoek bij de kachel maken waar ie nu zit en tafel in de serre en dan die muur bij de keuken omwisselen.

Edit dit is nu onze wc in t appartement:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MarjanB op 01-02-17 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:58

MarjanB schreef:
Ik zou de zithoek bij de kachel maken waar ie nu zit en tafel in de serre en dan die muur bij de keuken omwisselen.

Thnx Mar! Dus jij zou het doen zoals ik het voorstelde?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:59

Ja denk t wel, maar dan zou je wel even moeten kijken hoe groot de ruimte dan is want je hebt nu geen afmetingen erbij staan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:00

Cardy schreef:
Schuiven kan inderdaad altijd nog.
Alleen.. Zit ik met de afmetingen van de meubels, dan kan ik ze niet zomaar overal naartoe schuiven. Tevens is het ook nog bepalend welke kant van de bank de hoek krijgt.

maar kan je daar dan ook niet mee wachten totdat je er zit? Sowieso krijg je dan meer een feel met de woning denk ik..

Het enige wat je echt van tevoren moet doen is de constructie, dus bijv die haard ... maar meubels etc kan allemaal later.. Of heb je de meubels al?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:06

Ik zou ook doen wat Marjan zegt.
Tafel en stoelen bij het raam.
Lekker veel licht.
Overdag zit je toch niet (tenminste ik niet) veel op de bank.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:06

Ben er vorig weekend geweest, wat inderdaad een hoop heeft geholpen!
Qua bestellen: bank en dergelijke heeft 3 maanden tijd nodig eer deze binnen is, en huidige bank is zo groot dat ie absoluut niet gaat passen. Luxe probleem dus haha.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:09

Maar is die bank dan zo groot dat je hem niet recht tegenover de bestaande haard kan zetten.
Dat je 1 armleuning tegen die pilaar zet??
Snappie?