[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:31

Wij zullen ook maandag of dinsdag wel meer info krijgen.
Bod is positief bevonden en waarschijnlijk komen we er qwa prijs ook uit (als ik de makelaar mag geloven) is even afwachten hoe of wat omdat ze in scheiding liggen en een restschuld hebben.
Ze gaan nu eerst uitzoeken hoe dat gaat qwa royement? aanvragen.

JenniferU

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:27

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:52

Huis nummer 1 ligt aan het water!
Dat is toch precies wat jullie zochten?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 07:14

mirim schreef:
Huis nummer 1 ligt aan het water!
Dat is toch precies wat jullie zochten?

Klopt alleen helaas bij dit huis geen uitbouw mogelijkheden en het oogt op het moment klein.
Dus vanwege het water toch het bezichtigen waard ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 07:21

Bezichtigen is idd een goed idee, foto's geven een indicatie, maar als je er loopt kan het zomaar heel anders aanvoelen.

Maar zou je daaraan de achterzijde ook geen serre oid aan kunnen zetten?
Vind het op zich best een leuk huis, met wat slimme opberg oplossingen kun je vaak ook wel een hoop ruimte creëren

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 07:59

Sonja_vR schreef:
Bezichtigen is idd een goed idee, foto's geven een indicatie, maar als je er loopt kan het zomaar heel anders aanvoelen.

Maar zou je daaraan de achterzijde ook geen serre oid aan kunnen zetten?
Vind het op zich best een leuk huis, met wat slimme opberg oplossingen kun je vaak ook wel een hoop ruimte creëren

De slaapkamers zelf zijn klein en daar kun je met rechte muren weinig aan veranderen.
Tevens zit de aansluiting vd wasmachine heel dichtbij de wc in de badkamer.
Kijken kan geen kwaad maar het andere huis en het huis waar we een bod op hebben gedaan heeft meer voorkeur.

Heeft er iemand hier ervaring met ovb verkopen vd verkopers hun kant ivm nhg restschuld?
Wat zijn onze risico's als wij al tekenen en uiteindelijk geeft de bank geen akkoord geeft voor kwijtschelding en moet het buiten de bank verkocht worden?
Dus de restschuld via een PL gefinancierd word?
Wij zetten het termijn van ovb financiering voor ons op 12 weken ipv 6.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:01

Boven klein is lastiger idd, of je moet op het aanbouwtje voor verder kunnen bouwen.
Ben benieuwd wat jullie er irl van vinden :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:06

Ik vind die badkamer idd een flink minpunt. Dan zou je die elders kwijt moeten kunnen

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:08

Sonja_vR schreef:
Boven klein is lastiger idd, of je moet op het aanbouwtje voor verder kunnen bouwen.
Ben benieuwd wat jullie er irl van vinden :j

Dat is een deel schuur en een deel overkapping ben bang dat dat niet mag.
Verder moeten we even kijken hoe of wat qwa achterkant want er zit al een dakkapel op over de hele breedte.
Achterkant loopt schuin voorkant recht dus een klein platdakje haha.

Qwa badkamer begin je meteen dus al met leidingen verleggen voor je wasmachine
Als ik er zo over praat denk ik eigenlijk het is de moeite qwa bezichtigen geen eens waard moet teveel gedaan worden wil het onze smaak/voorkeur hebben.
Prijsverschil zal ook weinig zijn vergeleke met het huis met bod. (Ligt dan alleen aan het water)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:26

Vandaag weer drie huizen bezichtigd.
Waarom is het toch onmogelijk om het mooiste huis op de mooiste plek neer te zetten?? -O-
Dit wordt dus weer peinzen en afwegen.
:)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:43

Lastig hé!

Al wat gehoord, dames?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 23:13

Zie net dat ons huis van Funda is gehaald. Zo stom om dat leuk te vinden. Maar toch steeds weer een stapje dichterbij. Nog 22 dagen tot de overdracht. :)

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 06:36

Hier is het helaas weer stil.
Aan de ene kant geen ramp want pas over max 3 weken weten we of het huis officieel verkocht( geroyeerd word) mag worden vd bank en pas na de 3 weken lopen we geen gevaar meer qwa tekenen koopcontract.

Nu hebben we alleen mondeling wat gehoord en dus nog niks concreets vandaar dat we zaterdag weer bij een huis gan kijken ;)

We kiezen ze wel uit zeg jeetje

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 07:31

Wij hebben ook wel wat te horen gekregen, dat wil ik best
delen via PB, maar liever niet zo :)

Het is rustig hier, er staat geen 1 huis meer in de verkoop in "onze" wijk :+

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 07:54

Klinkt spannend Bloem. :)

Ik hoop dat ik deze week een bod kan uitbrengen op de woning die ik nu op het oog heb, als er geen rare dingen gebeuren/naar boven komen. :D

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:02

Spannend Mlies :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:10

Spannend allemaal!
Wij gaan zo naar onze allereerste bezichtiging! Ben superbenieuwd. Van het weekend al even langs gewandeld (zo dichtbij is het dus van waar we nu wonen, een halfuurtje lopen oud), toen toch een reëeler beeld gekregen, ook waarom het wat goedkoper is dan andere huizen ondanks de perfecte staat. Nog steeds wel enthousiast, maar iets minder door het dolle.
Ben erg benieuwd hoe het van binnen overkomt.
Op de foto's lijkt het allemaal ruim zat (het is maar een klein huisje sowieso hoor, we moeten ergens beginnen) en licht. Toen we ervoor stonden oogde het kleiner en de ramen aan de voorkant leken erg klein. Ze hadden de shutters dicht helaas, dus nog niet naar binnen kunnen spieken...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:45

Spannend allemaal :)

We hebben net te horen gekregen dat 13 juni de sleuteloverdracht is *\o/*

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:23

Spannend solleke!

Nou voor ons is de twijfel alleen maar groter geworden geloof ik... Tuin is prachtig en op het zuiden met een ruime schuur. Eerste 2 verdiepingen waren toch ruim en licht zat voor ons gevoel en heel mooi opgeknapt allemaal. Alleen de opgang naar de zolder is onder het schuine dak en is zo laag dat je flink moet bukken. Echt een groot nadeel. Evt zou een grote dakkapel over de hele breedte van het huis dat probleem oplossen. Maar dat is een flinke klus en hangt af van toestemming van de gemeente (de buren hebben wel een klein dakkapelletje op het midden, dus er is wel wat mogelijk, maar niet echt vergelijkbaar met wat wij zouden willen), verder waren we juist voor het huis gevallen omdat er haast niets aan gedaan hoefde te worden, en we zouden daarom wel aanzienlijk onder de vp willen blijven omdat er toch een flink nadeel aan kleeft met die zolder... Echt jammer, want de rest van het huis sprak me erg aan...

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:44

jammer cerilene, maar als het alleen de zolder is en je kunt in principe al goed uit de voeten op de eerste twee verdiepingen en de rest bevalt is het het misschien wel waard? goed overdenken :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 11:49

Wat zijn de plannen met de zolder? :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:00

We kunnen meerdere kanten op met die zolder.
De mensen die er nu wonen slapen er zelf. Dat is echt irritant lijkt me om iedere keer als je naar de wc moet of een kind moet getroost worden door die doorgang moet kruipen.
Er zijn in principe genoeg slaapkamers zodat wij ook op de eerste etage kunnen slapen en de zolder een rommel/hobby/kantoorkamer wordt.
Een van de kamers op de eerste etage is wel vrij klein. Prima maatje voor een baby/peuterkamertje, maar als de kinderen groter worden willen ze vast een grotere kamer. Dan zou een van hen naar zolder kunnen en een kind zou er totaal geen last van hebben. Aan de andere kantmoet je ook door de kamer naar het hok met de wasmachine en de ketel enzo is, dat is dan weer minder handig voor een kinderkamertje.
Maar het is ook weer niet volledig onoverkomelijk dus eigenlijk.

Mijn vriend vind het vooral een enorme waardevermindering van het huis (vandaar dus dat het al een stuk goedkoper is dan andere huizen, maar rond die prijs trekt hij daardoor ook in twijfel).

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:08

als je daardoor dit wel kunt betalen en dan rustig kunt sparen voor een dakkapel is het wel gunstig :))

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:36

Dakkapellen aan de achterzijde daar is vaak heel veel mee mogelijk qua grootte.
Evt even op omgevingsloket.nl kijken of op de gemeentesite onder bouwen en verbouwen.
Hier heb je voor een dakkapel aan de achterzijde bijvoorbeeld alleen maar meldingsplicht en heel droog bekeken is een dakkapel er ook zo opgezet.
Dat is echt geen superingrijpende klus die lang hoeft te duren, met een kant en klaar ding komen ze inmeten en gaan ze hem op basis van de gegevens maken dan komen ze hem in een dagje plaatsen.
Afwerken binnenzijde is vaak keuze. Doe je het zelf of laat je het gelijk doen.
Zeker die optie is vaak ook relatief betaalbaar.
Met die werkwijze is het ook goed te doen om te plaatsen terwijl je er al woont.

De doorgang, is dat een errug lage dueropening in een betonnen muur?
Hebben wij hier ook.
Als we een dakkapel laten plaatsen
Gaan we die ook even aanpakken(stukje verder naar het midden plaatsen)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 13:49

Dank jullie voor de meningen!
Dakkapel hoeft idd geen enorm ingrijpende klus te zijn, maar als hij over de hele breedte moet mss iets meer rommel en werk.
Het zit trouwens aan de voorkant van het huis, dus dat zal wel iets lastiger zijn. Op de website van de gemeente staan vooral dingen over dat getoetst wordt dat het een beetje bij de bouwstijl, het straatbeeld en de omgeving past enzo (maar de paar dakkapellen die er op zitten zijn echt spuuglelijk en steken enorm af, dus blijkbaar wordt daar ook weer niet al te streng over gedaan :+ ).
Verder heeft niemand in de straat een grote dakkapel, alleen een aantal met kleintjes op het midden. Dat baart ons een beetje zorgen. Nou is een deel van de straat huurwoningen, dus dan snap ik dat die mensen niet zon investering gaan doen. Of Zou groter toch niet mogen of technisch niet kunnen?!
Je komt zeg maar het trappengat uit direct onder het lage deel van het schuine dak, wel een soort deurpost, ik denk 1.40 ongeveer hoog, dus echt flink bukken...
Het is wel een risico om het te kopen en dan na een hoop papierwerk te worden afgewezen en met dat euvel in je maag te blijven zitten.
Ik zou me er nog wel verder in willen verdiepen, maar mijn vriend heeft het eigenlijk al afgeschreven geloof ik...
Er waren trouwens vet veel mensen, liep aan en af, dus het zal wel snel weg zijn ook.

Er staan nog 2 huizen te koop die voor ons qua vp net boven budget vallen, maar die staan al wat langer te koop (6 en 8 weken), dus die vp kan mss wel wat omlaag.
Die woningen zijn iets ruimer dan deze die we bezichtigd hebben en niet met zo'n schuine zolder. Er moet wel meer aan gedaan worden (cosmetische dingetjes, dus valt eigenlijk wel mee) en we waren juist voor dit huis gevallen omdat het zo 'af' was.
Ook hebben de andere huizen hun tuin op de 'verkeerde' kant, ook best een nadeel.
We gaan iig ook maar eens bellen om daar toch te gaan kijken. Al is het voor het vergelijkingsmateriaal.