Ga vandaag weer verder met gronden. Stuken is bijna klaar. Nu is het nog wachten op de keuken en de laminaat vloer vanmiddag
Anoniem
Geplaatst: 18-02-16 13:38
Advies wat ik kreeg is eerst Behangvoorstrijk. Daarna roll on behang met behang lijm.
Voordeel is dat niet behang maar enkel muren hoeft in te smeren. En ben je zat dan kan je behang zo weer van muur afrollen zonder de muren te beschadigingen. Ideaal
Nou, voorschouw gehad... We kregen een iPad mee om de gebreken in te vullen. Leuk idee, maar het werkte dramatisch. Veel langer bezig geweest omdat die app steeds uitviel of vastliep..
Bij de voorschouw viel het wel mee, bij de oplevering viel nog net de hele badkamer niet in elkaar Hahahaha Nee dat is overdreven, maar we hebben wel aardig wat punten genoteerd. Onze buren trouwens ook. Aantal punten zijn nu nog steeds niet opgelost (2mnd verder )
Wij hadden mijn schoonvader mee maar die heeft in het verleden veel keuringen gedaan voor z'n werk Wij hadden 1 raam met een grote barst. En wat badkamertegels waren scheef getegeld. Wastafelkraantje bij de wc was niet netjes aangesloten. De wc-deur komt tegen de verwarming aan als je hem opendoet 1 traptrede naar de knoppen.. Ff denken wat nog meer.. Deuren slecht afgehangen (de schuurdeur rammelde).. Achter de schotten onder het schuine dak van de zolder was het niet netjes afgewerkt, de plaat van de kruipruimte paste niet op het gat en dan nog wat schilderwerk wat niet netjes was, maar daar komt de schilder morgen al voor.
En het ergste is ik moet er zelf nog achter aanbellen en dan klinkt die uitvoerder weer heel vermoeid alsof ie het allemaal teveel werk vindt Ik wacht nog tot vrijdag en dan bel ik weer... En dan ga ik ook nog eens ff zeuren dat ze 10cm naast de erfgrens zitten met de schuur die tot de erfgrens gebouwd zou worden
Lestria
Geplaatst: 19-02-16 11:13
Is bij ons niet anders hoor. 10 december de sleutel gekregen en nog niet alles is opgelost. En dan hadden wij niet eens veel of hele ernstige punten.
Hier niet. Vandaag nog even wezen kijken op de bouw en echt prima lui Had nog eventjes wat vragen en ze nemen meteen even de tijd om ze te beantwoorden
Hebben jullie btw nog tips van veel voorkomende gebreken? Want elke keer dat ik er ben controleer ik er op mogelijke gebreken, en alles wat ik nu doorgeef wordt meteen opgelost voor de oplevering. Het bouw bedrijf heeft ook erg graag dat op deze manier gaat. Scheelt namelijk hoop gedoe achter af.
Ik hoorde inderdaad van een buurtje die vandaag de voorschouw had.... Ze zouden de badkamer zonder wastafel, douche, toilet e.d. Opgeleverd krijgen (alleen wand- en vloertegels) en nu hebben ze dus de badkamer compleet gekregen en ook nog eens met de verkeerde tegels!
Sammie
Geplaatst: 19-02-16 20:00
Gezellig... Het enige in ons voordeel bij minderwerk was een gratis deur
Die deur kan je weer doorverkopen als je hem niet wilt
Ik merk wel dat het in ons rijtje per huis steeds een stukje slechter wordt.. Wij waren bij alle werkzaamheden het 2e huis en bij ons is het sluitwerk bijv. heel netjes gedaan. Bij mijn beide directe buren ook, maar verderop in het rijtje is het veel slechter. Ook qua schilderwerk e.d....
Deuren goed checken is ook echt een tip!! In elk huis van ons rijtje zijn de deuren heel slecht afgehangen. Ik kon het zelf zien zegmaar en ik heb nergens verstand van Ook het checken van je stopcontacten en lichtschakelaars, bij ons waren er een paar gebroken.
Wauw !!! Helemaal mooi, en wat een verschil lijkt veel groter zo als het lichter is
Miriam91
Geplaatst: 21-02-16 16:59
Wow dat is mooi geworden! Hoeveel liter verf is erop gegaan? Mooi laminaat ook wel. Welke van Ikea is dat?
Anoniem
Geplaatst: 21-02-16 19:41
Ziet goed uit lucifertje. Hoe hebben jullie gedaan? Eerst met plamuur de naden en spijker/schroef gaten dicht gemaakt en daarna met de latex er over? Gebruiken wit of echt puur wit? Zo wand lamp ziet ook erg leuk uit.
Bij ons ook nog iets bijzonders. Op meerwerklijst stond bij ons standaard geen brievenbus aangevinkt terwijl niks extra kost. Vandaag waren weer wezen kijken en viel ons op dat alleen ik en de buren een brievenbus hebben en andere 3 woningen niet Tja ik vraag mij dan toch wel af of dat wel echt de bedoeling is.
Lisette1987
Geplaatst: 21-02-16 19:48
wat slorderig al die fouten overal! als ik het hier zo lees lijkt het bijna normaal te zijn dat er slorderig gewerkt wordt door de bouwers..
Dat donker groen hebben jullie mooi weggewerkt Lucifertje!
Ik heb morgen weer vergadering over de vorderingen, wij zitten nog helemaal in het voortraject, maar lijken nu in een stroomversnelling te komen stond in de mail. Ook stond er in de mail dat er dingen met de gemeente worden besproken over de afstemming van de bestemmingsprocedure en dat dat spannend is en het verschillende kanten op kan gaan.. Ik zie als ik zo'n mailtje krijg gelijk allemaal beren op de weg en ben gelijk bang dat het niet door kan gaan ofzo maar dit schijnt er allemaal bij te horen en normaal te zijn