Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:16

Gesneden kip is een stuk duurder en daar zitten die witte dingen in enzo die ik eruit snij, dan hou ik weinig over :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:58

Kip snij ik altijd half bevroren, mooie blokjes en het gaat heel snel. Maar kip vies om te snijden? Nee geen last van, ik vind iets niet snel vies.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:01

Markt:
kleine paprika's, 2 bakken 1,50
6 komkommers 1,50
6 grote paprika's. 1 euro
10 mooie grote tomaten 1 euro
1 dragon fruit 50 cent

Lidl
Toilet tabs, 2x 2,99 (doe ik 2 maanden mee)

Vanavond hadden we gevulde paprika met aardappelpuree

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:25

Marley schreef:
Gesneden kip is een stuk duurder en daar zitten die witte dingen in enzo die ik eruit snij, dan hou ik weinig over :)

Goed uitzoeken want dat eet ik ECHT niet. En toch geen last van.
Koop het meestal in de aanbieding.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:26

Ik eet overigens weinig (zo min mogelijk) kip, want ben er geen fan van.

Ik eet wel elke dag vlees trouwens. Meestal rund. Veel gehakt (laatste tijd bijna altijd biologisch van AH).

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:32

Ik eet de laatste tijd echt heel weinig vlees. Komt ook omdat ik het vaak vergeet om uit de vriezer te halen, maar heb van thuis ook meegekregen om minstens 1x in de week geen vlees te eten.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:32

Vaatwastabletten ga ik overigens voor naar de Action. die hebben 80 stuks voor een tientje

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:52

Waarom eet je dat witte niet? Als je het bakt is het uiteindelijk allemaal wit, proef je niks van hoor.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:58

Ik snijd, bak, braad etc de kip wel maar eten doe ik niet ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 01:36

Mri is altijd zo goed op de markt :mrgreen:

Kip snijden deed ik altijd met zo'n kartelmesje dat op een aardappelschilmesje lijkt. Daarmee ging het heel goed en snel. Maar op een gegeven moment wilden we alleen nog maar biologische kip, en dat was dan weer heel duur, dus nu eten we hier maar geen vlees meer.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 09:32

Toilettabs? Wat is daar het voordeel van? Ik doe maanden met een fles wc-eend.

Overigens bespaar ik ook door geen frisdranken etc te kopen. Drink eigenlijk alleen koffie of thee. En af een toe een sapje, dat is weel duurder...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:54

Wij hebben een huurwoning met een oudere pot...
Ding is niet goed meer schoon te krijgen. 2keer per week gooi ik er een tab in, danheb ik een schonere pot dan wanneer ik 5 minuten geb staan schrobben met een berg chloor.
1 keer een grote boodschap en de pot heeft (in het gedeelte onder water) weer een vieze gloed/aanslag. Het porcelein is gewoon poreus geworden/ aangetast in al die jaren. Eerder. Gingen er zeker 1,5a 2 flessen chloor doorheen per week. Ook niet bepaald goed voor het milleu.
Nu heb ikke erbij neer gelegd en doe ik de binnenkant van de pot 1 keer p/w uitgebreid, elke dag de pot normaal en twee keer pw een tab.

Dus bezuinigen? Nee, maar wel gemak in dit geval

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:56

Die tabs hebben ze ook bij de Aldi/Lidl, niet zo duur en op zich een bezuiniging tegenover een berg gloor :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:02

Ik heb ze inderdaad bij de lidl vandaan :j

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:58

ik haal de toilet tabs bij het kruidvat. ze halen de grote aanslag weg waar je zelf niet bij kan komen:D. heb die van witte reus.
verder zoveel mogelijk voordeel verpakkingen halen. gister nog wc papier gehaald: 32 rollen voor tien euro. bij de jumbo.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:13

Ah, ik heb een vrij nieuwe wc :D, dus geen aanslag enzo.

Vriezen jullie vlees in op de dag van aankoop of ook weleens later (maar voor de tht datum)? Ik meestal later pas en het gaat ook altijd goed, maar op de verpakking staat dat het diezelfde dag nog moet... Aan de andere kant, hoe weet vlees of het in de supermarkt ligt of bij mij in de koelkast?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:17

Miekje23 schreef:
Vaatwastabletten ga ik overigens voor naar de Action. die hebben 80 stuks voor een tientje
de AH heeft volgende week
de finish in de bonus
de classic, all in one lemon of regular, pak van 110 of zak met 84 stuks 50% korting, dus dan zitten ze ook op of onder de prijs van de action tabletten

ik heb tegen de kerst bij de blokker een gigadoos van 115 tabletten gescoord voor net iets over een tientje,
was sowieso een aanbieding en die dag hadden ze 15% xtra korting op het hele assortiment.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:29

Ik koop altijd de 1+1 Finish of Dreft bij de AH, heb nog een flinke voorraad en hoef ze dus niet voor de volle prijs te kopen :)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:34

Toilettabs? Ken ik niet. Nieuwe wc dus nog mooi wit.
Ik heb wel van die plakschijfjes voor in de pot ipv zo'n hangding aan de rand. (jeetje wat ben ik duidelijk vandaag)
Die plakdingen zijn van Muscle geloof ik. Vind ik wel erg fijn omdat ik de randen makkelijker kan schoonmaken als zo'n klein binkie er overheen heeft gepiest. }:0
Zijn wel duur, 3 euro, maar gaan lang mee (als zo'n klein wijffie niet met de borstel de dingen waar van de wand poetst :') )

Ik heb alleen aanmaaklimo hier en verder koffie en thee. Heel soms cola maar dat is meer in de zomer dan de winter.
Voor de kids pakjes sap voor naar zwemles maar normaal gewoon drinkbeker zelf vullen.

We kunnen het wel!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:41

Ik ga eens kijken naar die toilettabs... Wij hebben wel nieuwe Wc's (3 jaar oud), maar we hebben super veel kalk in het water, dus binnen no-time ziet het er groezelig uit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 14:54

wij hebben niks in de wc want de hond wil nog wel eens een slobber nemen :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:03

Hahah leer hem dan ook ff de wc schoon te maken ;)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 15:05

Sonja_vR schreef:
wij hebben niks in de wc want de hond wil nog wel eens een slobber nemen :+

ook goed voor een stralend witte tandpasta smile. <<) :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:58

Ah ik lees ook mee in dit topic (of had ik dat al eens gezegd :o). Woon sinds een week samen! De afgelopen week / weken heb ik een flinke basis ingeslagen. Dus nu hoeven we in principe alleen maar de nodige dingen wekelijks te kopen.
Bonnetjes van de afgelopen week ga ik niet bekijken want dan krijg ik een hartverzakking, ook al heb ik zeer budgetproof ingekocht (Lidl, op=op voordeelshop, huismerken). Al die kruiden, oliën, etc. zijn toch best duur als je ze allemaal tegelijk koopt, maar daarentegen kunnen we nu tijden vooruit. En nu is mijn streven wel om zo goedkoop mogelijk de wekelijkse boodschappen te halen. In de buurt hebben we een Jumbo en AH. Vlakbij mijn werk zit een Aldi en ik dacht dat een wijk verderop nog een Lidl zit. Doe alles op de fiets :j.

Groente en fruit heb ik vanochtend op de markt gekocht! Was echt goedkoop daar. Had een grote shopper mee en die zat stampvol met 2 mango's, 1 kilo peren, 2 bakjes pitloze druiven, 500g taugé, 2 paprika's, 2 aubergines, courgette, 2 zoete aardappels, ijsbergsla en een spitskool. En was maar 15 euro kwijt, voor dat bedrag haal je dit volgens mij niet bij de Lidl.
Vlees eten wij trouwens zeer beperkt, afgelopen 7 dagen hebben we 1 keer kipfilet gegeten en verder vleesvrij. Dus dat is geen grote kostenpost :). Daarnaast kook ik alles vers en maak ik geen gebruik van pakjes met mixen voor spaghettisaus of van die wereldgerechten.

Ben benieuwd of het ons gaat lukken om voor 50€ per week boodschappen te doen :D!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:27

Aanslag in de WC is kalk, chloor bleekt dat wel wit, maar krijgt het niet weg. Azijn werkt dan wel, maar de kalk bouwt zich op in laagjes. Er zijn dus meerdere keren nodig om dat weg te krijgen.