Iedereen wordt er hier moe van, komt ze weer met al haar ideeën wordt er dan gezegd.
Die onderste ga ik als eerst doen, heb via marktplaats een hertenkop gekocht van Riverdale, van het weekend vraag ik aan m'n baas op ik een pallet mag hebben en dan ga ik aan de slag
Ik ga deze zomer op kamers. Ik ben dus ook druk bezig met de inrichting. Ik ga dus ook wat oude meubeltjes wit maken. Morgen ga ik spullenhalen om eenfoto bord voor aan de wand te maken. Maar eerst ga ik dit topic doorneuzen!
Happinez
Geplaatst: 16-07-13 23:02
Mijn projectje wat al 1,5 jaar in de schuur lag en veelvuldig gebruikt werd door de katten. Voor :
Hoe pakken jullie het herbekleden trouwens aan? Ik heb een lelijke blauw/zwarte bureaustoel. Die wil ik graag grijs/roze oid maken. Maar hoe bekleed je dat netjes?
Ik heb alle oude stof voorzichtig losgehaald , zodat ik wel een beetje "patroon" had. Goed gekeken hoe alles vast zat en ook foto's van gemaakt. Ik moest het patroon soms wel iets aanpassen omdat de stof die ik gebruikt heb al een soort van extra onderlaag bezit. ( is Pullman stof die ze ook voor bijv. boxsprings gebruiken)
Toen ik bezig was bleek toch dat de banden van de zittingen wat slechter waren,omdat ik anders naar de stad moest ben ik gewoon naar de kringloop gegaan hier vlakbij en heb daar riemen gekocht. en een kinder matras voor de extra bijvulling van de zittingen.
Wat jammer dat ik de fotos op het werk niet kan bekijken. Ik word er helemaal nieuwsgierig van.
Marall
Geplaatst: 17-07-13 18:55
Leuk om zon stoeltje te bekleden zo heb je er toch weer wat aan.
Mijn Dressoir is klaar. En ik vind hem erg mooi geworden. Mijn dochter wilde eigenlijk een Hemnes dressoir van de Ikea maar gelukkig heeft ze naar mij geluisterd en hadden we een oude eiken kast op de kop getikt. Ik heb hem helemaal geschuurd. En schoongemaakt. Daarna in de grond gezet en weer geschuurd. Hij is wit afgelakt maar hier en daar wat doorzichtig gelaten. Mijn dochter is er erg blij mee.
Ben nu nog een salon tafel aan het maken van pallets.
Het is zeker mooi geworden! Wat voor salontafel ga je maken van pallets? Heb je een plaatje, ik wil ook een tafel van pallets maken maar ik durf nog niet, dus ben heel benieuwd!
Wij hebben altijd veel pallets in de schuur liggen (gebruikt) op internet zijn veel voorbeelden te zien bvb www.welke.nl. Wij houden het simpel ik heb de pallets geschuurd en ben ze nu geheel aan het verven. bij de gamma hebben we wieltjes gehaald. Mijn dochter wilde de ruimte tussen de planken open laten.
Marall, hoe krijg je dat vlekkerige/doorzichtige erin? Vind het heel erg mooi
liiza
Geplaatst: 18-07-13 16:12
M'n hert is er Morgenavond even een mooie pallet uitzoeken, en dan eindelijk aan de slag al zal dat waarschijnlijk ook wel weer even duren aangezien ik voorlopig aardig volgeplant zit..
Heb eindelijk de beschrijving van de pallet tafel die ik zo mooi vind gevonden dus ook dat kan gaan gebeuren..
Pytje
Geplaatst: 18-07-13 18:07
Hallo allemaal,
Super gaaf met dat hert Liiza! Ik ben weer wakker en heb weer nieuwe opknapprojectjes gevonden. Dit tafeltje (wat ooit een bed was en toen tot keuken promoveerde) heb ik net geschuurd (het blad lijkt op de foto roder dan hij daadwerkelijk is):
Maar... wat zou ik met de pootjes gaan doen? Het blad wil ik graag zo laten en aflakken met matte blanke lak. Zal ik datzelfde ook met de pootjes doen of maak ik die mat wit? Wie heeft raad?!
Oooh ik krijg weer helemaal de kriebels van dit topic nu ik vakantie heb Zag vandaag twee oude, vergrijsde luikjes tegen de buitenmuur van het huisje van de eigenaars liggen...zal ik het vragen?