Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lieke2 schreef:@ditano: idd andere werkzaamheden, wat meer verantwoordelijkheid en nieuwe dingen leren, alles eigenlijk wat ik in mijn huidige werk niet kan/krijg.
Oei tandarts, schijnbaar als je er niet zo veel kosten aan hebt, kun je je beter niet extra verzekeren? Tja, vind dat altijd lastig, want stel je moet een keer een kroon of wat dan ook..... Maar goed, idd dure dingen en zeker geen besparingen.
idinn schreef:En de datum van vandaag en morgen wordt echt niet uitgepakt en terug ingepakt. Dat gaat er allemaal netjes uit. Bij ons iig wel.
ditano schreef:Iig succes met je nieuwe baan , klinkt als een leuke uitdaging .
Tandarts ...ik verzeker me niet meer bij ...heb er toen te weinig voor terug gehad .
Denk je voor 75% voor kronen verzekerd te zijn , krijg je een luttel bedrag terug .
Was idd precies die 75% van de kosten van de kroon , maar je hebt ook laberatorium kosten ..en die moest
ik lekker zelf betalen .Kun je beter die 15 of 20 Euro die je voor extra verzekeren moet betalen in een
apart potje houden .
Bezuinigen hoef ik tot nu toe niet , maar wat ik hier wel bereiken wil is me bewuster
worden van waar mijn geld blijft .En is het wel allemaal nodig wat ik koop .
Ik ben net als Sonja best impulsief.
De schokkende waarheid na een maandje huishoudboekje zal dan ook zijn ,dat helemaal niet
zo veel geld aan boodschappen op gaat ,maar aan andere dingen.
Sonja_vR schreef:oeh, moet ik even kijken...geen ideevolgend jaar zou het op 36 euro p/m komen maar dan word er 750 euro volledig vergoed... dit jaar is dat nog 800 , en die is op ...heul slecht gebit
manzano schreef:Juangi schreef:Chili con carne vind ik ook wel erg budget!
Ja?? Bij mij niet..... Maar verschilt vast hoe je het maakt.
ditano schreef:Sonja_vR schreef:oeh, moet ik even kijken...geen ideevolgend jaar zou het op 36 euro p/m komen maar dan word er 750 euro volledig vergoed... dit jaar is dat nog 800 , en die is op ...heul slecht gebit
Dan rendeert zich dat ook ...bij mij niet .
Gaatjes heb ik zelden , wat nog wel op me af komt zijn kronen of keramisch inlays .
Maar wanneer ?? , zolang de oude amalgaan vullingen nog zitten , blijven die er in .
Normale vullingen krijg ik volgens mij vergoed door de Duitse Krankenkasse .
Sonja_vR schreef:Leonie, ik ben wel echt hele benieuwd hoe een weekmenu er met dat geld uit ziet, ik wil eigenlijk veel meer besparen dan ik nu doe, maar helaas een paar mitsen en maren ivm allergieën (dus wasmiddel is helaas een dure/A merk en nog wat kleine dingetjes) en sowieso algemene tips en tricks zeg maar
ik ben wel van de grootverpakkingen en dan thuis in porties verdelen, porties ook daadwerkelijk wegen, andere voedingsmiddelen ook wegen voor gebruik om weggooien te vermijden