Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:08

Voor 1 persoon lukt dat wel, (met vriezer inderdaad). Maar dan moet je geen luxe verwachten. Heel goed aanbiedingen bekijken, af en toe bij je ouders ofzo eten (en daar misschien een keer wat meenemen). Niet elke dag vlees, geen of bijna geen frisdrank/snoep/chips/koekjes enzo.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:44

dat is inderdaad erg weinig ja 17,50 per week.
ik zal het heel knap vinden als zij het hiervan kan doen.
want ik geef veelste veel uit

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:47

Ik heb het 2 jaar gered van €10 per week in mijn eentje (katten niet meegerekend). Vind 17,50 echt luxe!
Doe het nu zelf van €15 tot €20 omdat die ruimte er gewoon is en dat ervaar ik echt als luxe!

Vroeger was ik dan ook behoorlijk actief in dit topic. Tegenwoordig vind ik het meer een topic geworden voor mensen die genoeg te besteden hebben, maar af en toe een koopje zoeken, maar geen luxe in willen leveren (dit is geen aanval op wie dan ook).
Mensen zouden het eens moeten proberen en er achter komen hoeveel ze echt kunnen besparen...

@ davinia voor tips pb maar of laat haar voorgaande topics eens lezen...
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 20-11-12 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:50

maar denk als je zo goedkoop mogelijk wil gaan eten is een grote zak aardappelen kopen bij een boer.
ik ken ook iemand die erg zuinig moet leven die haalt hamburgers uit de vriezer bij de supermarkt en die die doet zij bij het eten.
-op aardappel puree kaas erbij in doen en knak worstjes bakken in de pak maar eventjes.
-pizza maken van bladerdeeg van wat je over heb in de koelkast.
-bruine bonen met spekkies en ui.
- hete kip wat kipfilet, bruine suiker, pepertje, ketjap

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:51

ja ik zal het zelf niet weten wat ik dan moet gaan maken.
voor 10 0f 20 euro per week met z'n 2en
vooral het avond eten niet hoe graag ik het ook zal willen want baal wel eens hoeveel geld er door gaat.
ook al kunnen wij het missen

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:53

Zelf heb ik het een periode moeten doen met €50 per week. Nu is dat erg ruim als je het bedenkt, maar het nadeel was, dat ik er voeding, luiers, OV, kat en hond en een rokend ex-vriendje van onderhield. Tot overmaat van ramp, was meneer ook nog ontzettend wiet verslaafd, en ging er bijna iedere week wel 7,50-10 euro op aan de shop 8)7

Dat waren soms avonden met gekookte pasta en vleesjus, omdat ik het anders gewoon niet redde :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:54

Kom ik aan met mijn €10 euro, wel weekend bij m'n ouders. Maar de kat z'n eten past daar soms ook zelfs bij in. Alleen kattengrit, schoonmaakmiddelen en shampoo vallen daar buiten. Maar die laatste twee pak ik vaak thuis mee, net als telkens 2 rollen wc papier en af en toe een keukenrol. Dat bespaard dus ook wel :)

Ik zal later met een gewone baan wel wat meer uit gaan geven. Sowieso de dingen van mijn ouders vandaan dan zelf. Maar ik ben echt niet van plan om aan eten en drinken meer uit te geven als €20! Ik eet nu namelijk altijd gewoon wat ik lekker vind en met voldoende groente en fruit. Ik kan het niet eens, heel veel meer uitgeven in de supermarkt...

Bladerdeeg ligt toch in de vriezer, dat hou ik iig niet over. Als ik pizza eet maak ik de bodem met zelfrijzend bakmeel, twee blikjes tomatenpuree, groente (vb champignons van de dag ervoor), kaas, salami erop en de oven in.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:58

Leonie, ik ben wel echt hele benieuwd hoe een weekmenu er met dat geld uit ziet, ik wil eigenlijk veel meer besparen dan ik nu doe, maar helaas een paar mitsen en maren ivm allergieën (dus wasmiddel is helaas een dure/A merk en nog wat kleine dingetjes) en sowieso algemene tips en tricks zeg maar
ik ben wel van de grootverpakkingen en dan thuis in porties verdelen, porties ook daadwerkelijk wegen, andere voedingsmiddelen ook wegen voor gebruik om weggooien te vermijden

1 valkuil weet ik wel, ben gewoon verrekte impulsief := daar moet ik echt mee oppassen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:00

Juangi schreef:
Chili con carne vind ik ook wel erg budget!

Ja?? Bij mij niet..... Maar verschilt vast hoe je het maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:06

Sonja: ik heb mij aangeleerd van tevoren een lijstje te maken en ook echt alleen dat te kopen. Plus ik moet lopend of op de fiets, dus als het niet meer in m'n mandje past krijg ik het ook niet meer mee :)

Heb weleens dat ik op eind van de boodschappen de winkel nog eens doorloop om dingen terug te leggen. Die zaten dan opeens zonder toestemming van het lijstje in m'n mandje :+

Sonja_vR

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:09

idinn, ik heb serieus mijn boodschappen al eens aan de buuf meegegeven .....die was met de auto :zucht:
maar dat probeer ik dus ook echt te doen, maar dan sta ik af te rekenen .... echt af en toe kan ik mezelf echt een schop onder mijn kont verkopen...
het gaat wel steeds beter...

ik ga wel van de week eerst eens een oud truukje toepassen..voorraadlijsten maken ...
lijstje van alles wat er in de trapkast staat, afstrepen wat ik er uit haal en er bij schrijven wat ik er weer in zet.
zo ook met de koelkast/vriezer en de hoge kast naast de vriezer... ik ben het overzicht zo makkelijk kwijt met dat soort dingen

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:36

lieke2 schreef:
@ditano: idd andere werkzaamheden, wat meer verantwoordelijkheid en nieuwe dingen leren, alles eigenlijk wat ik in mijn huidige werk niet kan/krijg :+.

Oei tandarts, schijnbaar als je er niet zo veel kosten aan hebt, kun je je beter niet extra verzekeren? Tja, vind dat altijd lastig, want stel je moet een keer een kroon of wat dan ook..... Maar goed, idd dure dingen en zeker geen besparingen.

Iig succes met je nieuwe baan , klinkt als een leuke uitdaging .

Tandarts ...ik verzeker me niet meer bij ...heb er toen te weinig voor terug gehad .
Denk je voor 75% voor kronen verzekerd te zijn , krijg je een luttel bedrag terug .
Was idd precies die 75% van de kosten van de kroon , maar je hebt ook laberatorium kosten ..en die moest
ik lekker zelf betalen .Kun je beter die 15 of 20 Euro die je voor extra verzekeren moet betalen in een
apart potje houden .

Bezuinigen hoef ik tot nu toe niet , maar wat ik hier wel bereiken wil is me bewuster
worden van waar mijn geld blijft .En is het wel allemaal nodig wat ik koop .
Ik ben net als Sonja best impulsief :o .
De schokkende waarheid na een maandje huishoudboekje zal dan ook zijn ,dat helemaal niet
zo veel geld aan boodschappen op gaat ,maar aan andere dingen :o .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:40

idinn schreef:
En de datum van vandaag en morgen wordt echt niet uitgepakt en terug ingepakt. Dat gaat er allemaal netjes uit. Bij ons iig wel.

Het zal ook niet overal gebeuren , maar het gebeurt wel ...ik heb het zelf mee gemaakt .

De slager hier is echt super goed , en heeft een goede reputatie .
Qua vlees merk ik wel degelijk een verschil .Het vlees komt van boeren uit de omgeving .
1 Boer verkoopt ook het vlees van eigen koeien .

Kippenvlees ...weet ik niet , dat moet ik toch nog eens vragen .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:45

ditano schreef:
Iig succes met je nieuwe baan , klinkt als een leuke uitdaging .

Tandarts ...ik verzeker me niet meer bij ...heb er toen te weinig voor terug gehad .
Denk je voor 75% voor kronen verzekerd te zijn , krijg je een luttel bedrag terug .
Was idd precies die 75% van de kosten van de kroon , maar je hebt ook laberatorium kosten ..en die moest
ik lekker zelf betalen .Kun je beter die 15 of 20 Euro die je voor extra verzekeren moet betalen in een
apart potje houden .

Bezuinigen hoef ik tot nu toe niet , maar wat ik hier wel bereiken wil is me bewuster
worden van waar mijn geld blijft .En is het wel allemaal nodig wat ik koop .
Ik ben net als Sonja best impulsief :o .
De schokkende waarheid na een maandje huishoudboekje zal dan ook zijn ,dat helemaal niet
zo veel geld aan boodschappen op gaat ,maar aan andere dingen :o .

ik verzeker me max bij voor de tandarts := ik heb een verzekering die 100% vergoed tot een bepaald bedrag, en geloof me, bij mij gaat dat op...

dat huishoudboekje is zo frigg'n confronterend...moet ik ook weer instellen

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:47

Wat moet je dan per maand bij betalen als ik vragen mag :o ...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:52

oeh, moet ik even kijken...geen idee :+ volgend jaar zou het op 36 euro p/m komen maar dan word er 750 euro volledig vergoed... dit jaar is dat nog 800 , en die is op ...heul slecht gebit

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:01

Als je zeker weet dat je het opmaakt, Doen!
Als je die zekerheid niet hebt is het echt een belachelijke verzekering: € 432 premie per jaar, dat is meer dan de helft van de maximum uitkering. |o

Ik heb de tandartsverzekering er allang uitgegooid. Meestal maar één controle per jaar en zou ik een gaatje hebben dan betaal ik dat gewoon zelf. Kroon werd toch al niet vergoed en wat je niet vergoed krijgt is aftrekbaar van de belasting: niet verzekerd = alles aftrekken. Dan moet je wel over het drempelbedrag gaan (afhankelijk van je inkomen), maar dat doe ik door de kosten voor de beperking van mijn dochter toch wel.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:10

Sonja_vR schreef:
oeh, moet ik even kijken...geen idee :+ volgend jaar zou het op 36 euro p/m komen maar dan word er 750 euro volledig vergoed... dit jaar is dat nog 800 , en die is op ...heul slecht gebit

Dan rendeert zich dat ook ...bij mij niet .
Gaatjes heb ik zelden , wat nog wel op me af komt zijn kronen of keramisch inlays .
Maar wanneer ?? , zolang de oude amalgaan vullingen nog zitten , blijven die er in .
Normale vullingen krijg ik volgens mij vergoed door de Duitse Krankenkasse .

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:46

Dank jullie voor de tips voor die vriendin! :) Bij ouders eten gaat helaas niet, ze heeft geen ouders meer... Bij andere familieleden eten is ook geen optie, want die wonen allemaal ongeveer 30 km verderop en dan is ze alles al kwijt aan de benzine :+ Maar dat van dat invriezen is wel een optie! Ik heb ook vaak nog over voor 1 persoon en normaal neemt vriendje dat de volgende dag mee naar zijn werk, maar nu ga ik het maar eens invriezen voor haar. Hier mee eten hetzelfde verhaal, ze woont stukje verder en dus zou ze het ook al kwijt zijn aan bezine. Maar heb al wel gezegd dat als ze hier op visite komt, ze maar gewoon mee moet blijven eten die dag :)
Ik zou de tips doorgeven aan haar :j

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:10

manzano schreef:
Juangi schreef:
Chili con carne vind ik ook wel erg budget!

Ja?? Bij mij niet..... Maar verschilt vast hoe je het maakt.

Bruine bonen (50 cent AH), 200 gram gehakt (nu 1 euro bij AH), paprika (1 kilo voor 1 euro bij groenteboer, dus dat is ongeveer 20 cent per paprika), blikje ananas (60 cent) en blikje tomatenpuree (7 cent). Dus qua groente 2,30.

Edit: Ananas is optioneel, net als gehakt. Ik gooi er zelf 100 gram door. Dus zonder ananas en met 100 gram gehakt kom ik op 1,20 uit...

Wat betreft kruiden gooi ik er chilipoeder, paprikapoeder en komijn doorheen. Maar nu uit gemak een theelepel Chilikruiden, voor 40 cent gekocht in de uitverkoop.

Hier eet ik zeker 2/3 keer...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:34

ditano schreef:
Sonja_vR schreef:

Dan rendeert zich dat ook ...bij mij niet .
Gaatjes heb ik zelden , wat nog wel op me af komt zijn kronen of keramisch inlays .
Maar wanneer ?? , zolang de oude amalgaan vullingen nog zitten , blijven die er in .
Normale vullingen krijg ik volgens mij vergoed door de Duitse Krankenkasse .

vorig jaar en dit jaar een kroon(á tegen de 500 euro aan ), controles, vullinkje hier, vullinkje daar, vulling er uit geklapt...ik ben een wandelend rampenplan wat betreft mijn gebit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:59

Nu ben ik ook wel benieuwd hoe manzano het maakt :)

Ik volg meestal jou recept idd maar dan zonder ananas. Is dat lekker erdoor? Heb nog wel een blikje staan namelijk :j

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:57

Hier voor mijzelf dit jaar heel wat gaatjes laten vullen!
Voor vriend lief heel ander verhaal tien kiezen eruit en volgende week happen voor,plaatjes zowel onder als boven! À 500 per stuk! Daarbij de ziekenhuiskosten van de narcose en het trekken enz wat dit jaar dus nog niet word vergoed! Leuk bedrag straks!
Ik betaal 24 euro en word dan alles vergoed tot aan de 1000 euro! Best netjes! Jammere is wel dat omdat vriendlief zoveel moet laten gebeuren ook ik zo hoog verzekerd moet zijn terwijl ik het volgend jaar wel met tot 250 red! Maarja dan of is het relatief goedkoop! Ben nog verzekerd via collectiviteitskorting van mijn vaders werk! Ideaal! Ben voor basisverzekering en de meest uitgebreide tand in totaal voor twee personen 240 euro kwijt! Nog een smak geld maar ja

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:18

Ben nu het lijstje voor deze week aan het maken met de folders van de c1000 en emte. Ik heb nog 3 soorten groenten in de vriezer en een chinese kool. Kaas, kwark en cola is er ook nog voldoende.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:26

Sonja_vR schreef:
Leonie, ik ben wel echt hele benieuwd hoe een weekmenu er met dat geld uit ziet, ik wil eigenlijk veel meer besparen dan ik nu doe, maar helaas een paar mitsen en maren ivm allergieën (dus wasmiddel is helaas een dure/A merk en nog wat kleine dingetjes) en sowieso algemene tips en tricks zeg maar
ik ben wel van de grootverpakkingen en dan thuis in porties verdelen, porties ook daadwerkelijk wegen, andere voedingsmiddelen ook wegen voor gebruik om weggooien te vermijden

heb hier in vorige topics ook al uitgebreid op gereageerd met producten en prijzen hoe dit prima kan.

Ik zit zelf met een lactose intolerantie. Dus ik moe(s)t ook met het nodige rekening houden.
Maar je kunt echt veel maken van €10.
Ik had het geluk dat ik geen brood hoefde te kopen. Dat kreeg ik van de bakker.

Kwa recepten. Lasagne, spaghetti, macaroni, stamppot, salade, ovenschotel, van alles kan! Alleen wijselijk boodschappen doen en zeker niet van je lijstje afwijken.
Aan het begin van de week pinnen en als het op is, is het op.