Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:35

Zo ver uitrekenen doe ik echt niet :n
Leer hier een hoop!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:37

Scheelt vooral bij voordeelverpakkingen soms heel erg! Dan lijkt het alsof het voordeelpak goedkoper is, maar dan ben je bij bijvoorbeeld toiletpapier soms duurder uit per rol dan bij een kleinere verpakking :) Ik sta rustig op m'n telefoon uit te rekenen wat ik kwijt ben (als ik het niet uit m'n hoofd kan).

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:41

Fijne supermarkten hebben het trouwens gewoon op de kaartjes staan.
Ze hebben bij ons o.a. per rol, kilo, liter enz er op, alleen bij de aanbiedingen niet.
Zo zijn de zakjes hagelslag hier duurder als een pak hagelslag van het eigen merk.
Je moet niet kijken naar de prijs per verpakking maar op gewicht want de ene verpakking is 500gram terwijl een ander 450 of 350 gram is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:42

Stomme is dat ik dat het luiers wel doe maar verder niet :+

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:57

Ook bijv. Sanex Deo is nu bij de Kruidvat in de aanbieding 2+2 gratis. Maar ook al koop je er twee, je bent nog steeds duurder uit dan dat je het bij de Action koopt. Bij de Action is het veel goedkoper dan dat de producten in de aanbieding. De A-merken verzorgingsproducten zijn het voordeligst bij de Action of de Big Bazaar

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:35

Blinnii schreef:
Dat heb ik ook Courses :j koekjes vind ik van euroshopper of Jumbo E-merk net zo lekker, maakt me vrij weinig uit.. Chips koop ik ook gerust bij de Aldi of Lidl, chocolade vind ik daar ook erg lekker :) Het is maar net waar je de nadruk op legt. Persoonlijk geef ik dan liever meer geld uit aan gezond en goed voedsel en besparen op koekjes bijvoorbeeld, dan andersom. (bedoel hier trouwens niet mee dat andere mensen het fout zouden doen als zij andere keuzes maken!!)

Ik vind Chips van die dure merken niet eens lekker :') Ik heb veel liever een B-merk daarmee! Ook pizza's enzo, lekker huismerk ofzo, vind ik helemaal geen probleem. Ik ben daar niet zo kieskeurig op.

Ik vind de Kruidvat erg fijn, die hebben enorm veel aanbiedingen. Ik gebruik best dure haarproducten ( Guhl, 6 euro per flesje, L'oreal, 5 euro per flesje ) en daar zijn vaak aanbiedingen mee! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:58

WCpapier, keukenrollen en shampoo/douchegel bezuinig ik niet op met het merk, maar ik koop het altijd in de aanbieding :j

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:07

wcpapier heb ik altijd van AH eigen merk, bevalt goed. Let eigenlijk dan niet op de prijs maar pak altijd dezelfde.... van keukenrol heb ik die van Euroshopper, daar ben ik grootverbruiker in dus die hoeft niet duur te zijn....

shampoo koop ik van een bepaalde website, goedkoper dan bij de kapper. Voor mij geen andere (goedkopere) shampoo meer :n
douchegel ben ik dan weer niet zo moeilijk in, maar net wat er leuk uit ziet en een leuk prijsje heeft :)
Bodylotion heb ik altijd van een merk (meestal Dove)

wat drinken betreft, bij de AH heb je Djoezzz dat is eigen merk taksi. 60 cent voor 1,5 liter en net zo lekker :9

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:16

Hier drinken we graag simpele aanmaak limonade. Of we hebben appelsap of perensap troebel van appelsientje, die we dan 1:1 verdunnen met water omdat we hem anders te zoet vinden :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:33

ik koop 2 dingen als a merk maandverband/paprikachips de rest is allmeaal lekkerder en goedkoper als b merk

Wat ik nu vaak doe is goed bij de prijskaartjes kijken.. je ziet er ook altijd de prijs per kilo.. bij bijv chocolade of bijv chocalade pasta.. soms is een grote pot gewoon duurder dan een kleine per kilo prijs..

zelfde met wc papier er staat gewoon de prijs per rol of bij pakken melk de prijs per liter/pak..

sindskort zit de melk in een soort 6pack verpakt.. scheelt wel 2 cent per pak .. is weinig maar ik neem dan liever 8 tegelijk. (dat drink ik binnen een week op)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:39

zonnebloem18 schreef:
Fijne supermarkten hebben het trouwens gewoon op de kaartjes staan.
Ze hebben bij ons o.a. per rol, kilo, liter enz er op, alleen bij de aanbiedingen niet.
Zo zijn de zakjes hagelslag hier duurder als een pak hagelslag van het eigen merk.
Je moet niet kijken naar de prijs per verpakking maar op gewicht want de ene verpakking is 500gram terwijl een ander 450 of 350 gram is.

Dan ga je bij de Jumbo dus ook nat, als je die kaartjes geloofd.
Ik ging laatst witte boontjes halen, bij het Jumbo huismerk was de prijs per kilo uitgerekend op het totale gewicht, bij die van de Hak op het uitlekgewicht. Leek dus enorm te schelen, omdat je dus van Hak veel minder kreeg, immers het uitlekgewicht bij potgroente is het gewicht zonder het vocht, dus minder.
Heb het zelf uitgerekend voor beiden het uitlekgewicht en het scheelde net 2 of 3 cent. Dus beter altijd zelf narekenen.

Hetzelfde geldt overigens ook voor toiletpapier, daar moet je niet alleen per rol, maar eigenlijk zelfs per velletje narekenen, omdat in het ene pak rollen zitten met 300 vel en in het andere van 200 vel, bijv.
Dan hoop ik dus wel dat het pak met 200 vel per rol goedkoper uit is...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:40

In het kader van bezuinigen heb ik net mijn verse pot basilicum opgesneden en ingevroren en kokosmelk ingevroren. De basilicum vond het niet zo leuk meer op mijn vensterbank :o

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:42

Ik vind overigens de paprika chips van de Hema helemaal geweldig!! (foei! mag geen chippies meer hihi)
kost 50cent per zak :))

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:47

Marley schreef:
Ik vind overigens de paprika chips van de Hema helemaal geweldig!! (foei! mag geen chippies meer hihi)
kost 50cent per zak :))

Haha ja die zijn lekker he! Ik vind alleen Naturel en Bolognese veeeel lekkerder :'D

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:30

Courses schreef:
Ik vind Chips van die dure merken niet eens lekker :') Ik heb veel liever een B-merk daarmee! Ook pizza's enzo, lekker huismerk ofzo, vind ik helemaal geen probleem. Ik ben daar niet zo kieskeurig op.

Ik haal meestal de goedkoopste pizza en beleg 'm zelf met bijv. ananas, geraspte kaas, ham enz :j
Van die producten gebruik ik maar heel weinig voor die ene pizza, maar kan ik wel weer goed gebruiken voor andere gerechten :)

Wij zijn met z'n 2en, waarvan m'n lief ook nog eens 3 avonden niet thuis eet waardoor ik vaak teveel heb, porties zijn vaak voor 4 personen. Probeer dingen nu toch handig in te kopen in grotere hoeveelheden en ze verschillend te gebruiken:
- paprika-mix (3 stuks) i.p.v. een losse voor 1 gerecht, als ik ze niet snel genoeg ga gebruiken snijd ik ze in reepjes en vries ik ze in
- wok/roerbakgroenten van de AH zijn regelmatig per 2 in de aanbieding: ene zak gebruik ik die week, andere gaat de vriezer in, kan nog prima voor een pasta oid :j

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:58

Wat wij weleens doen als 'pizza'

Turks brood doormidden snijden. Insmeren met pesto en lekker groentes en vis erop waar je op dat moment trek in hebt of wat nog over is. Eventjes in de over en je hebt een heerlijke luchtige 'pizza'

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:59

Met doormidden snijden bedoel ik dan dat je 2 pizza's hebt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:04

Sharmilla, dat is wel een goede :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:05

klinkt wel lekker!

maar als ik dan trek heb in pizza (gebeurt niet veel) dan komt dat omdat ik iets heeeel makkelijks wil eten als in, doos open maken en pizza in oven mikken :))

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:31

Hier is pizza ook wel als makkelijk eten bedoeld, maar heb altijd wel wat restjes die erop kunnen. Dus hier ook zo'n saaie goedkope met tomaat en kaas en verder zelf beleggen. Hou niet van uien en wel van pizza met tonijn en die is bijna niet te krijgen zonder uien dus dat is ook een voordeel ervan.
Vanavond blik groentesoep op met wat turks brood. Vriend at op zijn werk en voor mezelf helemaal gaan koken vind ik maar niks.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:39

Wij maken meestal ook wel de bodem zelf als we pizza eten, bloem, olijfolie gist en water zijn altijd op voorraad, net als gezeefde tomaten als sausbasis en kaas.
Dan is het 'makkelijk' er wel af, als we voor makkelijk in combinatie met pizza gaan, laten we bezorgen. Niet erg bezuinigend, hoewel we nog wel eens aan 1 pizza met ons tweetjes genoeg hebben en dan vallen de kostten pp wel weer mee.
En het komt niet heel vaak voor (minder dan 1x per maand), meestal maken we alles gewoon zelf.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:52

Wij hadden ook bedacht dat we net als met pasta, pizzabodems zelf gingen maken en dan invriezen voor een moment dat we makkelijk eten wilde. Maar daar is het nog steeds niet van gekomen, is ook wel veel lekkerder natuurlijk. Bezorgen doen wij dan weer nooit, wel afhaal maar dan sushi, thai of friet. Vooral die sushi is echt heel slecht in het kader van bezuinigingen, maar wel heeeel lekker, en als je zelf verse tonijn en zalm gaat kopen ben je ook veel geld kwijt. We doen het ook maar 2 keer per jaar ofzo.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:06

Er wordt hier gratis thuis bezorgd door de pizzakoerier, dus vandaar dat we wel laten bezorgen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:12

Ja stom eigenlijk pizza bezorgen ze wel vanaf een tientje gratis en sushi van 25 euro moet je komen halen. Nouja de thai en frietboer zijn op loopafstand, dat scheelt wel in moeite, en zeker bij de thai vind ik het fijn om goed te vragen hoe pittig alles is, en ze hebben er voor 80 cent van die hele lekkere currypasta te koop :9 veel goedkoper en lekkerder dan Patak's.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 07:02

Ik hoor net dat de C1000 filialen alsnog overgaan naar de Jumbo! Weet niet of ik er blij mee ben, want ik ben nog nooit in de Jumbo geweest.