Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:05

Shantal: ik zie een wirwar van kleuren in jou kamer . Zoek eerst eens uit welke kleuren je in de toekomst in je huis wel (bijvoorbeeld adhv stalen bij de praxis) ,en focus je daar op. Nu heb je eén chaos van verschillende kleuren. Voorbeeld : je kast is én wit én hout geschilderd, maak daar eén kleur van en je creeerd meer rust .

enne ...hoe hou je het schoon, het staat zooo vol!!! Ik las het al eerder ,maar probeer wat weg te halen zodat je alleen een paar voor jou waardevolle, én sfeervolle accecoires overhoud.
Leren bank is lastig, zoek een leuke hoes , of maak m gezellig met wat kussens/kleed.

*zat nog ff te kijken op de fotoos : je zou je kamer groen, wit en een andere , sfeervolle kleur daarbij, kunnen maken.Dan moet je alleen je bank nokken, (en het kleed :r :D ) maar op mp staan hele goedkope, leuke banken!*

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:41

Ik zat dus zelf te denken om met zilver te gaan combineren,maar dat werd mij al afgeraden.
Omdat dat dus niet sfeervol word.
Nu wil ik wel vanmiddag gaan kijken voor een grote vaas van glas en dan met 4 takken orchideén en dan met hout erin. en ik denk dat het laagje eronder voor met mos wel mooi kan worden?
En voor de rest wil ik het dan met wat glaswerk te werk gaan, en dan denk ik met verschillende tinten groen in verschillende hoogtes kaarsen.

De bank, ik wil dolgraag weer een andere zoals dit bv;(maar dan in een andere kleur,cremewit of iets)
Afbeelding
Maar helaas het geld niet voor, en kan ook niet met de huisdieren(de hond klimt altijd stiekem op de bank wat niet mag-maar-toch-doet.)
Sowieso wil ik er nog een paar kleine kussens op, voor de andere hoek.

De kast met name de deurtjes worden nog met krijtverf gedaan,maar moet dat nog bestellen dus vandaar dat die nu nog in het hout zijn want heb ze alleen nog maar gescheurd.

De plastic mat komt er ook nog met de tijd voor onder de bureau stoel,dus dan kan het kleed ook weer anders ,voor onder de tafel bv.

Zo te lezen moet ik nog een hoop leren hahahah

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:34

@ Shantal: Zelf heb ik ook het idee dat het wat rommelig overkomt. Er komt geen duidelijke stijl naar voren en het lijkt net niet een geheel. Maar het blijft lastig hoor! Ik ben nu zo ver dat ik ook kan gaan beginnen aan de afwerking en er zijn zoveel mogelijkheden en nog veel meer keuzes hihi.

Daarom zou ik graag jullie kijk hierop willen krijgen.
Dit wordt ongeveer de indeling van de begane grond:
Afbeelding

Kunnen een aantal dingen gratis overnemen van mijn schoonvader en deze meubels komen er te staan:

De bank
Afbeelding

De tafel met gebroken glas (eettafel is van hetzelfde materiaal):
Afbeelding

Deze tv meubel:
Afbeelding

Deze keuken (kastjes zijn wit, rest is hetzelfde als op de foto):
Afbeelding

Dit laminaat:
http://www.onlineparketshop.nl/artikel/ ... lgary-oak/

En we willen op een aantal muren/ een muur graag een leuk kleurtje (rest wordt wit, alles is gestuct).
Zelf zit ik te denken aan Histor Lei:
http://www.wehkamp.nl/tuin-klussen/beha ... IH_697908/

Nu de vragen:
- Wordt het niet te druk?
- Ben zelf bang dat het gaat neigen naar bruin, op bruin, op bruin (als je snapt wat ik bedoel)?
- Is het verstandiger om de muur een andere kleur dan de Lei te doen? Vind zelf grijs/bruin mooi
- Op welke wanden zal ik een andere kleur doen dan wit? Zit zelf te denken aan:
1. achter de tv, achter het keukengedeelte (wat tegen de wand staat) en eventueel het muurtje links van de keuken (waar je de woonkamer binnenkomt)
2. Achter het keukengedeelte en eventueel de muur waar de openslaande deuren zitten

Overigens ga ik met accessoires kleuren aanbrengen (zit nu te denken aan blauwtinten), zoals met kussens, potten, kaarsen, etc.

ben benieuwd hoe jullie erover denken en excuses voor het lange bericht :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:36

Vind het t.v. meubel schítterend!!
De bank ook super!
Weet niet welke kleur laminaat jullie hebben gekozen? Vind persoonlijk de eerste of laatste van de 5 kleuren ook wel erg mooi en niet te donker!?
Blauw lijkt me er erg mooi bij. Misschien zelfs combineren met licht en donker blauw!?
Zou zelf de muur achter het t.v. meubel zo licht mogelijk doen en alleen de lange muur (achter de bank) een iets donkerdere kleur geven!
Als je de vloer te bruin vindt worden met de rest, zou je onder je salon- en eettafel iets van een kleed in kleur kunnen leggen!?

Cardy

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:48

Dank je Kentaro voor je ideeën!

Het laminaat is de tweede van rechts, maar de kleur komt beter overeen met deze foto: http://www.onlineparketshop.nl/image/bc ... ry-oak.jpg

Ik denk dat we idd de muur bij het tv meubel zo rustig mogelijk moeten houden, omdat het meubel al het grootste gedeelte van de muur gaat bezetten.

Jij hebt het over achter de bank? Maar dan zou dus eigenlijk de gehele muur in een kleur geschilderd moeten worden? (achter de bank, eettafel en computertafel)

Door de onderstaande foto van onze keuken dacht ik in eerste instantie aan de muur waar de keuken tegen aan staat:
Afbeelding

Lastig! hihi
En wat vind je van de kleur van de verf?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:50

Ik zou ook die lange muur verven. :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:59

Overigens steekte de muur rechts achterin (bij het computer hoekje) wat uit. Kon zo snel geen eigen foto vinden, de verkoopfoto op funda: http://cloud.funda.nl/valentina_media/0 ... _groot.jpg
Overigens hebben we ervoor kunnen zorgen dat die wand voor de helft dunner is geworden.

Zouden jullie dan alsnog de lange wand verven?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 07:26

Shantal, kwa meubels, wij hebben afgelopen jaar een jong gebruikte bank voor de helft van het geld van marktplaats af geplukt in de juiste kleur (verwisselbare hoes, ook een voordeel)met nog 8,5 jaar garantie
we hebben expres niet nieuw gekocht ivm komst actieve pup

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 07:36

Cardy, persoonlijk zou ik niet voor die bruine kleur kiezen. Ondanks de verspring zou mijn keuze nog steeds die lange muur zijn. Ik zou in de combinatie met je spullen voor zeg maar een meer 'grijs-bruine' kleur kiezen.
Vind de vloer erg mooi! (zo'n kleed als op de achtergrond past erg mooi! :D )

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:00

Hey Shantal,
Die bank is leuk! Ziet er ook erg comfy uit! En je idee van glas met onderin mos is helemaal goed volgens mij....ik ben zoooo benieuwd, houd je ons op de hoogte met foto's? Leuk dat je je er zo in verdiept!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:17

De bank zit idd lekker comfy vooral met je laptop op de bank en beentjes lang uit :)
Ik ga jullie zeker op de hoogte houden.

Zo ben ik gisteren al een klein beetje bezig geweest voor kleine dingen aan te passen.

Zo heb ik dus een hoge vaas gekocht (2x zelfs want vriendlief schopte de 1ste met 5 min al weer om :( gelukkig geen vaas van 60euro ofzo)
Daar heb ik donkere takken ingedaan samen met orchideén, ik denk zelf dat ik het mos weg laat want hoe die nu staat vind ik al mooi en niet te druk.
Dan heb ik nog een paar witte en roze roosje gehaald met groen erin(wil alleen volgende maand nog een paar halen want vind hem nog net ff te leeg in het glas(kon geen smallere en lage vinden in die combi)

En voor op de tafel heb ik een klein dienblad gekocht in het wit,met 3 bol kaarsjes in het groen en bruin en dan van dat (wilgen) takjes erin.

Ik zal vanmiddag foto s maken en hier posten :)
Echt super leuk die tips,want ben echt een leek op dit gebied terwijl ik wel altijd van alles in me hoofd heb.
Maar dat word dan vaak te druk.

Cardy@ jou huisje word zo te zien ook wel heel mooi, ik kan je helaas geen tips geven,want ja je leest ik ben zelf al een leek hahaha
(ps; je woont trouwens niet ver bij mij vandaan)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:19

Ben heel benieuwd naar foto's!! Klinkt al heel erg leuk! :D

Nou weet ik niet meer of ik het wel of niet gevraagd had.... :o Maar wij krijgen 5 spotjes in de uitbouw. Zit nog heel erg te twijfelen tussen witte of mat zilver?! Van de ene kant vind ik het wel mooi als ze niet opvallen, aan de andere kant misschien juist weer wel!? :P

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:58

Zoals beloofd hier de foto s ;

Deco orchideén
Afbeelding

deco tafel
Afbeelding

deco roosjes(met de tijd wil ik er nog wel van iedere roosje 5 erbij zodat het vaasje iets voller word)
Afbeelding

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:21

jaaa leuk shantal! je bent goed op weg! Aan je stijl kan ik zien dat je dus wel erg van romantisch/brocante houdt! Leuk leuk leuk!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:43

Ziet er goed uit Shantal!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:49

Dank jullie wel, heb ook echt wel wat aan jullie adviezen gehad en heb er ook echt wel wat mee gedaan :)

Ben er zelf ook super blij mee.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:59

Wat mooi die orchideeen en bloemen in vaas!!! Misschien nog een leuk idee om in de vaas van de bloemen een stuk van dat doorzichtige folie te doen?! (beetje water idee :P )
Ga je de kaarsen ook branden?? Dan zou ik ze alleen niet zo laten staan!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:03

Leuk Shantal!! De orchideeen zijn leuk!! :)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:56

Dat idee van de folie is ook wel erg leuk ja ;)
Nee, wil deze echt voor de sier hebben,anders is het idd niet echt handig :)

De orchideen heb ik trouwens bij de deka tuin, alle zijde planten hebben 20% korting, en had voor deze een kortings bon.
En vind het wel mooie kwaliteit.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:36

:)
Nog nooit gehoord van de deka tuin!? Zit dat overal of bij jullie?
Misschien nog een ideetje om in de wintermaanden van die fijne verlichting (kleine lichtjes of bijvoorbeeld verlichte blaadjes) bij de orchideeen in de vaas te doen?!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:15

Ik weet eigenlijk niet of het overal zit dan?
Het zit hier net een jaar of 2 dus dacht dat het overal wel zat ;)

Ja zou ook wel een leuk idee zijn, of helemaal onder op de vaas op de bodem, en dan dat het wat omhoog verlicht.

Maar nu eerst de rest nog, eens kijken voor nog wat meer sierkussens op de bank.
Vind die van riviera maison (schrijf je dat zo) vind ik ook helemaal leuk en past ook nog kwa kleur.
Dus dat word weer op mp ook zoeken haha.
Me vriend word al weer helemaal gek als ik weer op mp zit, dan is het al; ''Ach mag ik weer de aanhanger halen''.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:22

Echt super wat je allemaal van MP weg kunt halen!!
Maar je vriend gaat het tenminste wel voor je halen! :+ :D
Tijdje terug hadden ze bij de Action ook hele leuke, maar weet niet of ze die nog hebben en in hoeveel kleuren die waren!?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:23

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:31

Gaaf, een eiland!!
En wat een mazzel met de prijs! Daar hebben wij nog niet eens de apparatuur voor...... :P
Wij hebben hem van de week definitief gemaakt, maar ik kan er helaas geen plaatje op internet van vinden.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:36

gave keuken Dems! en goede prijs inderdaad! :D