Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:49

Ik heb allemaal geruite sokken met verschillende kleurtjes, maar ik draag eingelijk altijd pantykousen :)
Waar waren die taartmixen in de aanbieding? Ik moet van het weekend ook aan de bak!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:51

zo, gesproken over drogers, ik heb er geen (helaas) en heb zojuist de was in de woonkamer op een rek gehangen, daar droogt het toch het snelste. Nadeel hiervan is dat de woonkamer vochtig wordt, en die is al vochtig (oud huis, enkel glas). Ik zou wel graag een droger willen! De droger van mijn ouders is 20 jaar oud en ik heb al geopperd dat zij misschien toe zijn aan een nieuwe (zodat ik de oude over kan nemen). Wie weet verhuist ie binnenkort naar mij toe!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:04

Als je nu echt wil bezuinigen, koop je geen taartmix maar gewoon goedkope bloem en boter en suiker en maak je de taart gewoon helemaal zelf.

Droger draait in de winter wel vaker dan 's zomers ('s zomers draaitie niet), in de winter nog wel eens met ondergoed of de handdoeken die de kinderen/gasten gebruiken. Mijn eigen handdoeken mogen niet in de droger, ik haat zachte handdoeken, ik hou van ruwe buiten gedroogde handdoeken. Vroeger draaiden mijn vriend en zijn ex ongeveer alle was in de droger, maar ophangen is niet veel moeite meer en je was slijt ook minder dan in de droger.

Verder zet ik hier regelmatig een droogtoren in de kamer, op de vloerverwarming, om de was te drogen te hangen. Is heel snel droog en als je oplet hoe je het ophangt, hoef je niets te strijken.
Wij hebben gelukkig geen vochtig huis, eerder in tegendeel, dus een beetje vochtige was is zo droog en zorgt juist voor iets betere luchtvochtigheid.

Beddengoed gaat ook juist niet in de droger, dat hangen we boven de trap uit, dan kreukt het veel minder. En 's morgens wassen betekent hier ook altijd weer 's avonds bedden opmaken met dezelfde lakens. Is op tijd droog dus.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:14

droger gebruik ik hoogstens 1x per week. een grote trommel dus er kunnen 2 wassen in. meestal de handdoeken/theedoeken/beddegoed en wat kleren die er wel in kunnen.
heb vorige week eens gekeken naar hoe snel de electriciteitsmeter draaide. vervolgens eens gekeken en bij gehouden hoe snel hij ging toen de droger ging draaien. daar schrok ik wel van. :j
droger komt hier dus niet teveel aan want hij vreet echt stroom. en dan heb ik nog een A-label. laat staan als je een oudere hebt. de rest gaat op een droogtoren en is de volgende dag droog. het liefste gewoon buiten.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:15

Ik heb niet eens een droger. Wij hebben vloerverwarming in de keuken: een nachtje op het rek in de keuken en alles is droog :) Spaart een hele hoop euro's!

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:28

Ik weet dat als ik echt wil bezuinigen ik beter goedkope bloem en boter en suiker kan kopen.
Nu hoeven wij niet heel erg te bezuinigen maar wil ik toch wat op gaan letten. Normaal gesproken kopen we altijd taart of vlaai bij de bakker maar dat doe ik nu dus niet.
Denk dat iedereen op zijn eigen manier bezuinigt.

De was droogt bij ons op zolder en dat is meestal ook met een dag droog. Mocht het erom hangen of het beddengoed 's avonds droog is dan neem ik het even mee naar beneden en hang het over een stoel voor de verwarming. Zeker weten dat het dan dezelfde dag weer op bed kan.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:43

Wij hebben ook een droger. Gekregen van mijn ouders... heerlijk!! Was droogt bij ons gewoon niet. Het is heel vochtig bij ons en de verwarming staat alleen in de woonkamer aan (nu wel paar uur voor slapen ook boven ff radiator open). Was hing gerust 3-4 dagen en was dan soms nog nat (spijkerbroeken, dikke truien). Wij zijn overdag vaak weg, dus verwarming gaat vaak pas rond 18.00 uur aan.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:57

Zap: dat probleem had ik ook! Totdat we dus de vloerverwarming kregen. In de zomer hang ik sowieso alles buiten op, maar in de winter was het soms wel echt vervelend.. bah! Van die muffe kleren krijg je dan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:58

zap schreef:
Wij hebben ook een droger. Gekregen van mijn ouders... heerlijk!! Was droogt bij ons gewoon niet. Het is heel vochtig bij ons en de verwarming staat alleen in de woonkamer aan (nu wel paar uur voor slapen ook boven ff radiator open). Was hing gerust 3-4 dagen en was dan soms nog nat (spijkerbroeken, dikke truien). Wij zijn overdag vaak weg, dus verwarming gaat vaak pas rond 18.00 uur aan.

Idem hier, en als het met 3 dagen nog niet droog is gaat t zo stinken en dat geurtje veracht ik.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:00

Ik ben me ook serieus aan het afvragen hoe ik mijn was droog krijg op 8 vierkante meter... een wasdroger hebben we overigens nooit gehad, altijd alles opgehangen. Gaat prima en scheelt vast veel geld! Alleen toen ik in Frankrijk woonde op een hele kleine kamer en het zoveel regende bracht ik mijn lakens wel eens weg... die kon ik gewoon niet ophangen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:00

Je krijgt het er ook niet zomaar uit, dat luchtje. Brr.. en de witte was viel dan wel mee, maar de bonte was. Man man man..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:03

Ja Bah dat geurtje... Iehl! Nu ruikt alles heerlijk. Vloerverwarming wil ik ook wel Haha, maar is een huurhuis :P.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:11

Haha nee dan zou ik dat niet aan laten leggen :P :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:50

Ik heb geen droger meer, en ook geen vaatwasser, had ik in het vorige huisje wel.
Dus droog ik alles aan de lijn in de slaapkamer en als er echt iets in de droger moet kan het bij mn moeder (woont 5 minuten hier vandaan) of bij de wasserette als het moet (50 cent voor 8 minuten geloof ik)

afwasmachine mis ik wel , voornamelijk omdat ik niet lang kan staan en ik pijn in mn rug krijg als ik de afwas doe.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:17

Er komt hier een Super Jumbo bij het NAC-stadion. Hopelijk levert dat héél veel aanbiedingen op.

Ik heb geen droger, helaas. Ik zou hem alleen al willen voor de wekelijkse dekbedhoes/laken en de handdoeken.Maar ik heb geen klagen over het gewoon drogen. Ik heb een groot rek in de bijkamer staan en als de zon schijnt is alles zó droog, het overtrek hang ik dan over de deur en het hoeslaken idem. Als het lente wordt droog ik ook vaak op het balkon, ik heb daar een hangrekje. De was ruikt dan heerlijk als er wat wind staat.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:18

Ik heb vorige week een droger gekocht :j :D
A-label drogers zijn er vrij weinig en in condensdrogers zijn ze allemaal B.

Maar hij zal niet super vaak aan staan. En tja, ik heb hem toch ook voor m'n gemak hoor. Maar meeste mag er toch niet in :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:41

Ik heb een condensdroger A (en dan nog wat + er bij). Dus ze bestaan wel degelijk. De droger staat hier overigens 1x in de Jeej aan, soms 2x

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:44

Ja is het dan droogkwaliteit A of energie A ;)
Ik las op internet dat ze allemaal B zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:46

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:56

Hier geen vaatwasser, wel een droger (cadeau van mijn moeder) wat ben ik blij met die droger. Voorheen hing de was een week te drogen, wat een drama en inderdaad ruimte gebrek. Nu wonen we wel groter en minder vochtig maar die droger vind ik echt heerlijk. Wij hebben ongeveer 2x per week de wasmachine en droger aan staan, ik let er wel op dat dat in de dal uren is.

Verder hier ook geen tijdschriften eerst kocht ik ze nog wel eens los maar dat doe ik nu ook niet meer eigenlijk.
Telefoon kost hier 35€, dat is onbeperkt bellen naar vaste nummers in Frankrijk en buitenland en internet.

Wij hebben aan vaste lasten ongeveer 900€ schat ik. Daar moet het voer van de paarden (hooi en brok) en de katten dan nog wel bij.

Ik las iets over supermarkt voer voor de beesten, wij zijn net over gestapt op voer van Royal Canin (nou hebben wij dat wel tegen inkoopsprijs +5%) omdat de katten veel te veel dronken met de friskies, merk nu ook dat ze er beter uit gaan zien, de oudste kat valt nu ook weer wat af (was iets te dik) ze poepen veel minder en stinken ook veel minder! Omdat ze nu ook minder drinken plassen ze ook minder dus de kattenbak blijft schoner en kan wat langer mee.

Mijn koffie heeft inmiddels gelukkig weer zijn oude prijs terug (lees 0,57€ minder per pakje) en ik heb de laatste keren ook de cappuccino met speculoos gekocht, dit is nieuw en dus nog een stuk goedkoper.
Had eigenlijk gehoopt dat de folders er net al zouden zijn, maar ik denk dat die door de sneeuw niet gebracht zijn.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:18

manzano schreef:
http://www.greenem.nl/uitleg/Wasdrogers

Niet de site die ik toen gevonden had, maar ook hier staat dat A alleen warmtepompdrogers zijn.
Niet dat het mij eigenlijk veel uitmaakt :o :o

Warmtepompdrogers kunnen ook condensdrogers zijn. Ik heb inderdaad een condensdroger met warmtepomp :j. Energielabel A

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:22

Wij hebben internet en tv van xs4all, dat is hetzelfde als kpn/telfort alleen ietsje duurder maar dan ook veeeeel betere service en snel internet, totaal is het 45€ per maand voor internet en 2 tv's. Vaste telefoon hebben we niet, ik heb prive een hele oude nokia met een ben sim only abbo, en een smartphone van mijn werkgever (waar ik overigens ook prive mee mag bellen zolang het niet de spuigaten uitloopt, dus als ik over de 500 minuten heen ga pak ik doe nog weleens, ja ik bel veel te veel).
Strijk hebben we hier heel veel, overhemden worden wel meteen op een hangetje uitgehangen maar dat vinden we niet strijkvrij genoeg, als ik snel en slordig strijk doet mijn vriend het zelfs weleens over, terwijl hij voor de rest echt heel slordig is :D.
Sokken doen we tegenwoordig samen, ik heb dus vrij vaak zwarte hema sokken maat 43 om mijn maat 39 voeten. Het zit prima en is het echt heel praktisch om alleen nog maar dezelfde zwarte sokken te hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 19:31

900 euro aan vaste lasten? Hoe doe je dat!?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:40

Dat vind ik ook heel weinig, dat zijn wij alleen al aan huur kwijt, voor een appartement van 85m2, zonder luxe keuken, badkamer of wat dan ook. Lang leve de particuliere sector. Ik vind het aanbod huurwoningen echt heel slecht geregeld in NL. Dat van ons was eigenlijk woningbouw en alles wat hier vrij komt wordt verkocht, en net als dat van ons wordt dan verkocht aan iemand die het weer voor 2 keer zoveel per maand particulier gaat verhuren. Terwijl er een wachtlijst is van rond de 7 jaar. Daar snap je toch niks van?

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:46

Ik zit op ruim 500,00 euro met mijn huur. Heb een eengezinswoning, 3 slaapkamers en een grote zolder (met vlizotrap) kom eigenlijk nooit op zolder.