Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:51

Volgens mij hebben/hadden ze die bij Ikea.
Prijs vind ik lastig, maar iig niet erg veel.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:03

Nee zou er niet veel voor bieden eerlijk gezegd...Vind ze wel erg mooi, gaaf met een mooie geborsteld RVS dikke lijst ofzo :D En Mooie lijsten zijn duur dus kan je beter daar je geld in stoppen denk ik :)

Geen idee verder wat ik zou bieden, als ik zoiets zou hebben zou ik het gewoon weggeven denk ik. Posters zonder lijst hebben weinig waarde volgens mij

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:04

Ga het weekend even vitrage bestellen. Gaan we in de slaapkamer doen kamerhoog, zwart doorzichtig, niet voor verduistering (we hebben rolluiken) maar om het geheel wat aan te kleden :)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:24

:wave:
Hier een heerlijk druk klusweekend achter de rug! Geen tijd gehad om veel te reageren hier, sorry!
Ik zal eens even bijlezen :D

Laurabram, wat een gave lamp in de keuken! En die mand staat ook goed in de hal :j

Manzano, wat is jullie wc opgeknapt!

Wauw Mae!! Die keuken :oo wat een verbetering!

Leuk gedaan met die tekst Goof

Gave tafel Youngster :)

Dan even een kleine update van deze kant:
Vrijdag begonnen met alle deuren & kozijnen in de grondverf te zetten :) Zaterdag de muren van de hal geverfd met structuurverf en gisteren het plafond daar verder afgemaakt. Het plafon in de slaapkamer is inmiddels ook geverfd en de 1e muur van de slaapkamer heeft een kleurtje :D
Plafond in woonkamer is gisteren voor het eerst geverfd, wordt vandaag voor de 2e keer geverfd, daarna de muren van de woonkamer sauzen en morgen gaat de vloer erin :):) Gaat hard!!! Het is zo leuk dat alle stappen die je nu neemt, je huis onwijs opknappen en veranderen :D het is opeens allemaal zo mooi licht en ruim!! Oh en de eerste muur van de badkamer is getegeld!

Hieronder wat foto's:
Afbeelding

http://pic20.picturetrail.com:80/VOL129 ... 802543.jpg

Afbeelding

Voorkant:
http://pic20.picturetrail.com:80/VOL129 ... 802550.jpg

Achterkant:
http://pic20.picturetrail.com:80/VOL129 ... 802555.jpg

Voordeur waar eerst tot aan de bovenkant van de deur een verlaging zat met schrootjes :+
http://pic20.picturetrail.com:80/VOL129 ... 802583.jpg

Plafond slaapkamer, mooi opgeknapt:
http://pic20.picturetrail.com:80/VOL129 ... 802570.jpg

En de badkamer:
http://pic20.picturetrail.com:80/VOL129 ... 802539.jpg

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:48

Zo wat een werk! Wel mooi die authentieke raampjes :) Dat mis ik in nieuwbouwhuizen, die mooie ramen, hoge ramen of juist kleine raampjes :) Geeft vaak sfeer :) Stadspandjes zijn vaak sowieso veel sfeervoller

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:59

klauterd ook uit de meelees hoek :wave: . Ik ben ziek en daar baal ik van :( maar heb ik wel even tijd om hier even te reageren ;)

Mae heeft een mooie keuken! wat een verbetering met het oude!

De tekst van Goof vindt ik erg gaaf!

als echt interieur goeroes worden de katten hier keurig afgestemd op het interieur :P

ir111 heeft haar schoorsteen af *\o/* alleen nu de muur nog even bij werken :')

Welkom westernfreak, en ik ben bang dat ik over een jaar ook nog geen lampen heb hangen, vindt het erg moeilijk en erg duur allemaal :+

inge heeft lef met zo'n kleurrijk huis ;)

sizzy wat hebben jullie hard gewerkt! Ziet er prachtig uit!

Hier schiet het ook al mooi op :j van de week plinten er aan maken boven en dan is boven echt álles af! De gang is zo goed als af, de orginele tegeltjes zitten weer tegen de muur (als plint). De muur trok vocht op, dus hebben we er gaten naar beneden in geboord, tot aan de fundering en daar spul in gegoten dat in de stenen trekt en vocht tegen houd, dus de komende 30 jaar geen last meer van vocht. Aleen nog even een klein stukje beton zwart schilderen. In de gang liggen de orginele tegelvloer nog in (vindt ik erug mooi) maar één of andere debiel heeft ooit een drietal tegeltjes verwijderd en daar beton in gegoten ;( zo zonde. Gelukkig zit het onder de radiator en als ik het zwart schilder valt het niet zo op.
Vrijdag komt het nieuwe blad *\o/* en dan zaterdag de keuken verder af monteren. Dan moet de tegelzetter nog komen, dan de schouw voor om de afzuigkap en nog een schuifdeurkast maken en dan laminaat leggen en dannnnnnnn ga ik er in. Nog een paar weekjes :j *\o/* :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:10

Jeej marquez!!! Komt eindelijk je keukenblad!!! Wat fijn!!! En lampen.. Wij zijn ook druk aan het zoeken, maar wil nog niet echt lukken.. We hebben nu in de keuken en bijkeuken gewoon simpele plafoniéres, maar verder moeten we overal nog lampen!! Ook al veel op internet, maar vind het echt heel moeilijk..

En Sizzy, wat knapt het al supermooi op!!! Echt een heel leuk huis heb je!

Wij krijgen vanavond de meubels!!! Jeeej!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:33

Sizzy, het wordt mooi!!!!
Heerlijk werk zo hè, alles verven, je ziet het met het uur opknappen.
Wat hebben jullie trouwens een grappige poster van de makelaar op het raam, met TE LAAT := .

Marquez beterschap :(:) . Maar het einde is in zicht, fijn dat het vocht nu weg kan blijven en dat je kunt afwerken. Wel zonde van die tegeltjes ja. En de keuken bijna klaar, wat een feest.

Naath vanavond de meubels, spannend.

Bij ons zijn de plinten onder de keuken vandaan geweest, zitten er nu even los onder. Hadden vorige week opeens weer een muis door de keuken rennen :( . De ergste keutels liggen onder de vaatwasser, daarachter zit een gat in de vloer. Volgens mij niet door en door, maar toch lijken ze daar vandaan te komen. Nu nog iets verzinnen om het dicht te krijgen, het is zo'n kleine ruimte je kunt er bijna niet bij. Er zit een knelkoppeling van de verwarmingsleiding. Die liggen bij ons in de betonvloer gegoten, maar met de verbouwing had er een handigerd doorheen geboord en moest het worden opengehakt om te repareren.
Dus iemand tips??? Graag :j . Na de muizenplaag van vorig jaar tijdens de verbouwing heb ik hier niet veel trek in.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:36

Dicht maken met pur-schuim?

Die "te laat" poster is echt super grappig :))

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:36

Laura, ja he :+ ik kan het nog niet over m'n hart verkrijgen om hem weg te halen :P hahaha

Oehhh naath, spannend!! Hoe lang heb je er op moeten wachten? :D

Marquez, eindelijk het keukenblad, fijn!! En jullie zijn ook flink bezig geweest zeg!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:38

ehm muizen korrels bij het gat strooien? volgens mij helpt dicht purren niet, want daar knagen ze zo doorheen

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:38

manzano schreef:
Dicht maken met pur-schuim?

:n Vreten ze doorheen helaas.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:39

marquez1 schreef:
ehm muizen korrels bij het gat strooien? volgens mij helpt dicht purren niet, want daar knagen ze zo doorheen

Hihi, tegelijk gepost.
Vriendin had iets van gips of van dat spul waar je een vloer mee kunt uitvlakken erin laten lopen. Probleem is dat je er zo rot bijkunt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:41

Ja je hebt wel gips, maar in een gat is dat vrij lastig. Neem aan dat het in de muur omhoog zit.

Op zich kunnen muizen er doorheen ja. Bij ons heeft het wel geholpen, want je maakt het ze gewoon lastig en daardoor hebben ze een andere mogelijkheid gezocht (sorry buren).
Pur is altijd heel gebleven en nooit meer een muis gezien (was in ons vorige huis, nu hebben we nergens last van gelukkig).

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:43

Lijkt me inderdaad een lastig plekje, heb je niet nog een zak roodband of fix en finisch liggen?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:46

Het zit in de vloer, tegen de muur aan zegmaar, je kunt het dus wel vol laten lopen. Ze hebben onder de muur vanuit de gang naar de keuken doorgeboord voor een leiding.
Roodband is nog wel een idee, kan ik even aan de buurman vragen of die heeft liggen. Thanx!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:52

Ooh als het in de vloer zit zou ik gewoon een doosje vloeibaar cement ofzo halen......... Weet niet hoeveel ruimte je hebt eronder, maar evt. lepel voor lepel ofzo vullen dan.
Dacht dat het in de opstaande muur zat.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:03

Sizzy schreef:
Laura, ja he :+ ik kan het nog niet over m'n hart verkrijgen om hem weg te halen :P hahaha

Oehhh naath, spannend!! Hoe lang heb je er op moeten wachten? :D

Marquez, eindelijk het keukenblad, fijn!! En jullie zijn ook flink bezig geweest zeg!

3 dagen! :D We hebben het bij een teak en grenen verkoper gekocht, en die heeft gewoon een grote loods/winkel waar alles op voorraad is. Je krijgt daar dus ook echt wat je in de winkel ziet.

Heb helaas geen tips op gaten dicht te maken, mijn vriendje is bij ons zo handig die dat allemaal bedenkt! Ik heb daar geen verstand van.. ;)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:18

Ohhh wat relaxed!! Ik heb een bank besteld, maar daar moet ik 12 weken op wachten :=

Nu nog 11 trouwens :D

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:22

Laatst bijgewerkt door roxiie op 25-01-11 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:26

Zo roxiie, dat is opgeknapt :j

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:26

moooooi roxie! vindt je wasbakje ook erug mooi!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:30

mooi roxie, ik vind het alleen jammer dat je boven het toilet tegen de kopse kant van de tegel aankijkt..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:43

Je bedoeld dat waar de boven kant van 'plateautje' weer overgaat in dat naar beneden? Dus zeg maar boven de spoelknop?
Daar zit namelijk een ijzeren/zilveren sierrandje ( je ziet dus niks meer van de zijkant van de tegel.) Wij vinden dat heel mooi zo met een sierrandje, maar dat hoeft natuurlijk niet iedereen te vinden :D

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:47

ja, dat bedoel ik, ok dan is het misschien wel mooi, maar op de foto lijkt het net of je tegen de lelijke kant van de tegel kijkt :D