[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:27

MoniqueT, hoe is het afgelopen met de kijkers?

Josefien

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:48

ja ben ook benieuwd!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:52

FloortjeS schreef:
MoniqueT, hoe is het afgelopen met de kijkers?

Ah, die zijn erg onder de indruk van het huis (letterlijk: 'aan dit huis mankeert echt helemaal niks'), maar ze zijn druk aan het rekenen. Inmiddels is er volgens de makelaar nog een gegadigde, die nu uitzoekt wat er bedrijfsmatig mag volgens het nieuwe bestemmingsplan. Wij wachten dus geduldig af ...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 07:54

@MysticTinker: gefeliciteerd! Wordt een prachtig paleisje met een fantastische ligging zo te zien en te horen!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:20

miep1979 schreef:
Dat mag :Y)

Waar wij zijn geweest :

Tussenpersoon waar onze verzekeringen lopen.
Hypotheker
Huis en Hypotheek
Tussenpersoon van makelaar
Rabobank
Tussenpersoon waar zwager hypotheek heeft kunnen afsluiten (bij de rest kreeg hij niets)
Tussenpersoon en tevens vriend van mijn vriend waar wij dus het meeste konden krijgen.

Het staat ook nog zo'n beetje in de volgorde hoe het opliep.

Dat is idd een flinke lijst!!

Man van de ING waar we vanavond een gesprek mee hadden, belde net af :P Priveomstandigheden..
Nu komt ie morgen om 12 uur, dan gaan we daarna gelijk door voor de 2e bezichtiging met de aankoopmakelaar. :)
Even snel wat met hem doorgenomen, en hij zegt dat met onze inkomens een hypotheek voor dit huis geen enkel probleem is :):) En BKR toetsing was ook goed :):)

En dan zaterdag bij de Hypotheker, en ik wil ook graag nog een gesprek bij de Rabo, maar vriendlief kan niet telkens vrijdag vrij nemen (hij zit doordeweeks intern op de luchtmachtbasis aan de andere kant van het land) dus wachten we eerst deze 2 even af :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:20

Spannend MoniqueT!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:24

Hier nog een bokker op de woningmarkt! Wij gaan ons huis deze week officieel te koop zetten. Het is een 2onder1kapper die we 4 jaar geleden gekocht en helemaal opgeknapt hebben. We hebben het al een paar maanden onofficieel te koop staan, met briefjes op de ramen zeg maar. Daar wel 3x kijkers op gehad, maar verder nog niets uitgehaald. Dus nu maar via de makelaar, ben erg benieuwd!

Verder zijn we bezig met de koop van een nieuwbouwhuis. Het is nog een hele hoop rekenen, want al met al gaat de hypotheek al snel richting de 3 ton en daar krijg ik het wel lichtelijk benauwd van :Y) Al weet ik dat we het prima kunnen betalen.
En ik hoop zo dat we het allemaal rond krijgen! Dan krijgen we een groot hoekhuis met een hele ruime tuin. Openslaande tuindeuren vanuit de woonkeuken :+: , vaste trap naar zolder etc etc.. *zucht* heb mn zinnen er al helemaal op gezet, hahaah!
Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Ook wel gek om ons huis te verkopen, toch ons eerste eigen huis, met veel liefde en werk flink opgeknapt en is echt een super fijn huis in een heerlijke straat. Mja, soms wil je toch weer verder he..
Dus als er iemand nog een mooi en helemaal kant en klaar huis wil kopen in Ravenstein ;) :D (ligt ook nog eens in een gunstige startersprijsklasse ;) )

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:26

Patriciavt schreef:
Dat is idd een flinke lijst!!

Man van de ING waar we vanavond een gesprek mee hadden, belde net af :P Priveomstandigheden..
Nu komt ie morgen om 12 uur, dan gaan we daarna gelijk door voor de 2e bezichtiging met de aankoopmakelaar. :)
Even snel wat met hem doorgenomen, en hij zegt dat met onze inkomens een hypotheek voor dit huis geen enkel probleem is :):) En BKR toetsing was ook goed :):)

En dan zaterdag bij de Hypotheker, en ik wil ook graag nog een gesprek bij de Rabo, maar vriendlief kan niet telkens vrijdag vrij nemen (hij zit doordeweeks intern op de luchtmachtbasis aan de andere kant van het land) dus wachten we eerst deze 2 even af :)

Vervelend dat hij moest afbellen.
Maar ja wat in het vat zit..... ;)

Ik dacht dat de Rabo op zaterdagmorgen ook open is.
En anders met je vriend overleggen dat je alleen erheen gaat.
Hebben wij ook gedaan :+
Bij het laatste gesprek ben ik er niet bij geweest maar dat is toch prima :j het zijn slechts adviesgesprekken :+

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:50

Nee, Rabo kun je een afspraak maken op vrijdat tot 15.30 en op zaterdag zijn ze gesloten (het hypotheekgedeelte iig, echt belachelijk..)

Misschien is dat idd een idee.. eerst de geplande gesprekken eens afwachten :j :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:00

Bij ons is tie wel op zaterdagmorgen open ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:22

Patricia: Rabo is in sommige plaatsen wel in de avonden of weekenden open. Misschien dat het zin heeft om eens bij andere regiokantoren in de buurt te informeren?

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:30

:D ik heb net t goede nieuws te horen gekregen dat er geen struikelblokken meer zijn voor onze hypotheek :D had gedonder met de otto. Ze hadden een rekening van mij laten registreren als niet betaald terwijl deze in 2008 al wel was betaald, na heel veel telefoontjes is het vandaag opgelost, kwamen goed door de BKR toetsing heen :D 16 Juli naar notaris en sleuteltjes halen! Wij zitten trouwens bij de rabo.

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:05

Rabobank is over het algemeen niet zo gunstig met het verstrekken van hypotheken.
Zelf zijn wij naar een onafhankelijk adviseur gegaan. We hebben vorig jaar een oriënterend gesprek gehad en een aantal weken terug ook nog een afrondeng gesprek. Zodoende durven we gelijk een bod te doen als we een geschikt huis hebben gevonden.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:09

wij hebben het geluk gehad dat een goede vriend hypotheek adviseur is bij de rabo en zo een hele mooie hypotheek voor ons kon samenstellen :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:18

Binnenkort zit ik (deels) ook op de woningmarkt. Ik huur een kamer en m'n vriend heeft een koopappartement in Hilversum. We willen graag samenwonen en het appartement verkopen, om vervolgens samen een (grotere) woning te kopen.
Het eerste weekend van juli komt er een kennis van ons het balkon opknappen, gaan we het verven en wordt het stucwerk van de badkamer opgeknapt. Daarna is het de bedoeling dat het appartement de verkoop in gaat. Ik ben heel erg benieuwd!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:24

@Lianne007 gefeliciteerd! Gelukjkig is het met een sisser afgelopen!
@Georgette de verkoop zal inderdaad beter gaan als alles in orde is, succes!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:32

Zo zien wij dat ook. Het zal al geen winstpakker zijn, dus het enige wat we kunnen doen is het er verzorgd uit laten zien.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:08

@josefien:Dankjewel!! ben helemaal blij zeg,rij er al weken langs door de straat en nu weet ik dat we er over een paar weken echt gaan wonen!
Jij ook succes met je nieuwe huis, jullie laten ook stallen bouwen toch? tenminste dat dacht ik gelezen te hebben in een bericht van jou :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:25

Woehoe :):)
Hypotheekadviesgesprek was heel positief, en viel ons alles mee! Hij heeft berekent over de vraagprijs van de weroning,
dus save en dat valt heel positief uit :D

Gistermiddag met aankoopmakelaar nogmaals bij het appartement wezen kijken, en gisteren gelijk 1e bod uitgebracht. Vrij laag, is ook afgewezen zoals verwacht. Nu een wat hoger bod uitgebracht in de hoop dat ze met een tegenbod komen! Spannend, ws horen we het maandag pas :P

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:48

Update, we komen net bij de Hypotheker vandaan :o

Of we nou linksom of rechtsom gaan (citaat hypotheker) dat huis wordt van ons en de hypotheek is geen probleem.

:):) :):)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:58

Super zeg, alvast van harte!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:51

MoniqueT schreef:
.....(letterlijk: 'aan dit huis mankeert echt helemaal niks'), maar ze zijn druk aan het rekenen. ...

ff onder ons: Bert had het huis destijds zeker mee willen nemen... op de foto's ziet het er dan ook allemaal goed uit

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:01

Geweldig nieuws lees ik hier weer zeg :D

En wij hebben vandaag officieel getekend voor ons huisje :D
We krijgen 1 September de sleutel, dus dan kunnen we aan de slag!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:17

frankiej schreef:
MoniqueT schreef:
.....(letterlijk: 'aan dit huis mankeert echt helemaal niks'), maar ze zijn druk aan het rekenen. ...

ff onder ons: Bert had het huis destijds zeker mee willen nemen... op de foto's ziet het er dan ook allemaal goed uit

Ha ja, maar gelukkig deed hij dat toen niet :P

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:28

Oke er is een mondelinge overeenkomst.
NU help me even.....

Morgen notaris bellen voor een prijsopgave, makelaar moet worden ontheven door huidige eigenaar, voorlopig koopcontract regel ik dat, regelt de verkoper dat of vraag ik dat aan de notaris, we moeten een overdrachtsdatum afspreken natuurlijk :P

Wij wonen nu samen, niets geregeld.
Alles komt in 1 pot en gaat uit 1 pot.
Waarvoor kiezen, samenlevingscontract, geregistreerd partnerschap, huwelijk :?

Pfoefff er komen een heleboel vragen op mij af en aangezien dit nog even een discrete kwestie moet blijven tot alles rond is :j kan ik ook niet bij iedereen terecht met mijn vragen en adviezen inwinnen....... lang leve bokt hopelijk kan iemand hier een adviserend woord aan toevoegen :?